Клас
|
Тема уроку |
Зміст уроку |
Назва стратегії
|
Чому дана стратегія доцільна саме на цьому етапі на вашу думку? |
3 |
Гриби: їстівні та отруйні |
І. Організація класу. 1. Привітання.
Сядьте, діти, всі рівненько. 2. Хвилинка спостережень. А зараз хвилинка спостережень за природою. (фронтальне опитування) - Яка зараз пора року? - Які зміни відбуваються у природі? - Який місяць весни панує у природі? - Чому він так називається? - Яке сьогодні число? - Яка температура повітря? - Який стан неба? -Чи були опади? |
|
|
ІI. Мотивація навчальної діяльності учнів 1. Очікування. - Що ви чекаєте від нашого уроку, чого сподіваєтесь навчитися на цьому уроці? - Отже починаємо урок природознавства, який запрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в чарівний світ природи. Вам про дивне диво Розкажу правдиво. Що малі звірята Не могли впізнати? Пробігала лиска. — Величенька миска! Пролітала сойка. — Гарна парасолька! А їжак міркує: — Як ніхто не чує? Парасолька свіжа, Наче справжня їжа!(Гриб) |
|
|
||
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. - Пригадаємо що ми вже знаємо про гриби? 1. Перевірка домашнього завдання. Гра «Так чи ні» -Гриби – живі організми. (так) -Грибниця міститься в шапинці.(ні) -Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.(так) -У грибів однакові плодові тіла.(ні) -Багато грибів у лісі тісно співіснують з деревами. (так) -Гриби завжди шкодять рослинам. (ні) -З грибів плісняви виробляють ліки. (так) -Дріжджі – це мікроскопічні гриби (так) |
Правда чи брехня.
|
Учні й учениці намагаються визначити, яке з тверджень є неправдивим. |
||
2. Мозковий штурм - До якої природи відносять гриби? (Живої) - Доведіть свою думку. (Гриби ростуть, розмножуються, живляться, дихають і помирають.) - Яку будову мають гриби? (капелюшка, ніжки і грибниці) - Як називається та частина у гриба, яка знаходиться на поверхні, грунту? (Плодове тіло – це шапинка і ніжка) - Як називається та частина у гриба, яка знаходиться у грунті? (Грибниця) - Яку функцію виконує грибниця? (Вона живить гриб поживними речовинами)
|
Мозковий штурм на чотирьох.
|
Учениці й учні записують ідеї на аркушах, озвучують їх членам команди, а потім викладають на стіл. Далі відбувається обговорення і пошук спільного рішення (чи кількох), але головне в тому – що спочатку робота над ідеями відбувається самостійно. |
||
ІІI. Повідомлення теми уроку.
|
|
|
||
|
|
ІV. Вивчення нового матеріалу. 1.Пояснення вчителя за опорною таблицею «Отруйні та їстівні гриби» з подальшою робота з підручником. - Читання статті на ст. 123- 125 (Спочатку читає вчитель, потім читають учні вибірково) 1. Які ти знаєш їстівні гриби? 2. Які ти знаєш отруйні гриби? За якими ознаками їх впізнаєш? Розгляд малюнків. 1. Які їстівні гриби зображені на малюнку 98? 2. Як людина використовує гриби? Які страви можна з них приготувати? - Гриби використовуються не тільки для приготування їжі або закаток. Їх застосовують у багатьох галузях промисловості. Гриби мають не тільки харчову цінність, але і цілющі властивості, тому їх часто використовують для виробництва ліків. Також гриби використовують у виноробстві, хлібопекарстві, для виробництва кисломолочних продуктів і сирів. 3. Які отруйні гриби зображені на малюнку 99? 4. А що буде якщо з’їсти отруйний гриб? - Якщо з’їсти отруйний гриб то у вас може бути, нудота, блювота, біль у животі, розлад шлунку, підвищення температури тіла. Деякі гриби на стільки отруйні, що з’ївши їх можна померти. Тому ніколи не їжте отруйні гриби, або ті яких не знаєте с. 124-125(самостійне читання) - Чи доводилось вам коли- небудь збирати гриби? Як ви зриваєте гриби? - Чи можна, збираючи гриби, виривати їх з грибницею?(Ні.) - Чому? Як розмножуються гриби? (не можна руйнувати грибницю, адже із частинок грибниці виростають нові гриби.) - Як правильно збирати гриби, щоб не зашкодити собі ? (Треба добре знати, які гриби їстівні, а які – отруйні.) - А де не можна збирати гриби? |
|
|
|
|
V. Фізкультхвилинка |
|
|
|
|
VI. Узагальнення й систематизація знань. 1. Робота в парах. Завдання на картках. 1.Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід зробити? А) залишити його на місці; Б) зрізати й узяти із собою; В) збити ногою; 2. Який гриб найотрутніший? А) жовчний; Б) бліда поганка; В) опеньок несправжній; 3. Що не входить у будову гриба? А) шапинка; Б) ніжка; В) корінь; 4. З ким(з чим ) взаємозв’язані гриби? А) людиною; Б) деревами; В) тваринами; 5. Позначте «зайвий» гриб. А) підосичник; Б) боровик; В) мухомор; 6. Якщо раптом зникнуть у лісі гриби, як це вплине на життя лісу? А) ніяк не вплине; Б) деревам буде легше рости, ліс стане густішим; В) постраждають дерева і багато лісових тварин; |
Думаємо й обмінюємося.
|
Учні й учениці обдумують відповіді на запитання, обговорюють їх у парах і після цього діляться відповідями – власними або, краще, партнерськими – з усім класом. |
|
|
2. Робота з загадками
Красноголовець-... (Підосичник).
Жовті та смачні... (Лисички).
Шапочки темненькі, Виростають на пеньках Купами ...(Опеньки).
Капелюшки в них, мов в маслі. І збирають грибники Маслянисті ...(Маслюки).
Гриб цей найкращий, і кожен це зна, Тому бажає усякий грибник В лісі великий знайти ... (Боровик).
Жовті, сірі, зеленаві, Зачекайте, любі, трішки, — Я зберу вас, ...(Сироїжки). |
Перевірка в парах.
|
Учні й учениці працюють спочатку в партнерстві над розв’язанням проблеми, отримуючи підтримку і похвалу одне від одного. Потім пари перевіряють кожні дві вирішені проблеми |
|
|
VІI. Підсумок уроку, рефлексія. - Про яке окреме царство живих організмів ми дізналися?(Про царство грибів) - Чому при збиранні грибів треба бути обережними? - Давайте разом створимо правила збирання грибів. Поради грибника:
- Які гриби їстівні запам’ятали? - Які гриби небезпечні або отруйні є? - Підтверди або спростуй думку «Я вважаю, що гриби – це важлива частина живої природи.»
|
Внутрішнє та зовнішнє.
|
Учні й учениці стають у концентричні кола обличчям одне до одного, щоб відповісти на питання педагога або партнера / партнерки у відповідній парі. |
VІІI. Домашнє завдання.
|
|
|