Григір Тютюнник. Ідея самопожертви. Морально етичні уроки доброти

Про матеріал
Дана розробка може бути використана вчителем під час онлайн уроку. Джерела використаної інформації: https://www.youtube.com/watch?v=FCcFRZuadCI МедіаСтудія Одеської ЗОШ No92
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Григір Тютюнник. Ідея самопожертви. Морально етичні уроки доброти

Номер слайду 2

Людина ціниться по тому, Чи вона зробила, що могла, Скільки сил у неї вистачало, Щоб на світі більше щястя стало. (М. Луків)

Номер слайду 3

Проблемне запитання: Чи можна словами Миколи Луківа охарактеризувати головного героя?

Номер слайду 4

Значення слова: Альтруїзм – безкорисливе піклування про благо інших та готовність жертвувати особистими інтересами.

Номер слайду 5

Літературний диктант: Яка епоха відтворена в повісті?Який продукт герої твору вважали найціннішим?До якого міста подорожує Климко?Що продавала Наталя Миколаївна на базарі?У якому місці герої набирали вугілля?За чим необхідно було сходити Зульфату до Файзуліних? Хто завдав шкоди мешканцям поселення?Якого місяця згоріла станція, де мешкали Климко та дядько Кирил?Кого позбавився Климко за допомогою Зульфара у своему помешкані?Де працював дідусь Гаряєв?

Номер слайду 6

Перевірка: Друга світова війна. Сіль. Слов’янск. Трояндову сукню. Терикон. МолокоІталійціУ серпніПацюків. У хлібопекарні

Номер слайду 7

Словникова робота: Доброта-чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність. Чуйність-уважність та сердечне ставлення до людей. Турбота-увага до чиїхось потреб; піклування про кого-, що-небудь.

Номер слайду 8

З чим у вас асоціюється слово доброта?

Номер слайду 9

Як вижити у важкі часи?У воєнне лихоліття люди проявляли свої найкращі людські якості. Вони допомагали одне одному виживати у важкі часи, турбувалися та морально підтримували тих, хто цього найбільше потребував.

Номер слайду 10

Найважливіше в житті – за всіх умов заливатися людиною, тобто бути добрим. Це не завжди легко, але саме це вимагає від нас великої мудрості.

Номер слайду 11

Художня деталь – виразна подробиця з твору, яка подає певний епізод, подію чи випадок у несподіваному ракурсі. Художня деталь за частотністю використання: наскрізна(повторювана) одномоментна

Номер слайду 12

Типи художніх деталей. Художня деталь за чуттєвим сприйняттям зорова слухова дотикова нюховаречова інтер’єрна портретна пейзажна

Номер слайду 13

Ноги Климка — важлива деталь у змалюванні характеру та життя хлопчика. Босі ноги Климка в осінню холодну пору в далекій дорогі як символ гіркого сирітського дитинства, обпаленого війною. Босоніж хлопчик уперто іде до своєї мети — принести солі додому.

Номер слайду 14

Мова персонажів (монологи, діалоги) — виразна індивідуальна особливість героя твору, яка розкриває його характер і допомагає зрозуміти ставлення автора до певної дійової особи в художньому творі.

Номер слайду 15

Для прикладу проаналізуймо особливості мовлення тітки Марини, яка, на нашу думку, виявила найбільшу турботу про Климка.

Номер слайду 16

Доброта, щедрість, любов до ближнього, турбота виявляються через уживання тіткою пестливих слів: «борошенце», «багатенько», «мішечки», «клуночок», «лобик», «сонечко», «молочко», «синочку» та ін. Просторічні слова в її мовленні свідчать про те, що тітка звичайна проста селянка: «носовичок», «жалко», «осталося», «мо’», «осьо», «паняй», «одбазарувалися», «підчинишся», «бідовенький», «босяцюра» та ін.

Номер слайду 17

Добро і зло в повісті Зловійна, розруха;люди залишилися без даху над головою, без одягу, продуктів харчування;їх відправляють у неволю;вони зазнають принижень;дехто зраджує батьківщину, дехто хоче нажитися на чужому горі;безневинна смерть.

Номер слайду 18

Добро і зло в повістіДобролюди не втрачають віри в перемогу справедливості;допомагають один одному, здатні до співчуття, до самопожертви;добрі, привітні;поріднилися через спільну біду;чутливі до краси.

Номер слайду 19

Яку ж саме провідну рису характеру втілив автор в образі Климка?Ідею самопожертви - Григір Тютюнник вірив, що якби в нашому суспільстві було б побільше таких людей, як Климко, які б не тільки споживали, а й віддавали, то ми б з вами жили в іншому суспільстві, у розвиненій країні і були б щасливі.

Номер слайду 20

«У них нічого не залишилося, крім сліз про минулий час». Діти війни:

Номер слайду 21

Домашня робота. На власний вибір вчителя.

pptx
Додано
18 січня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку