Навчальні програми з історії: Україна і світ (інтегрований курс) для учнів 10-11 кл. затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407
Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту) Підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / Васильків, І. Д.; Кравчук, В. М.; Сливка, О. А.; Танчин, І. З.; Тимошенко, Ю. В.; Хлипавка, Л. М. 2018(оновлено 2022р.). – 300 с.: іл.
ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА
10 клас (70 год.)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
При-ка |
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
|||
1 |
Що таке ідентичність? |
|
|
2 |
Що означає бути громадянином/громадянкою України |
|
|
3 |
Поняття про воєнний час, безпеку поводження під час різного роду сигналів тривоги. |
|
|
4 |
Соціалізація особистості. Самореалізація людини |
|
|
5 |
Безпечне поводження в суспільстві та інформаційна гігієна. |
|
|
6 |
Практичне заняття «Самоідентифікація та ідентифікація середовища» |
|
|
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
|||
7 |
Людська гідність і права людини |
|
|
8 |
Еволюція та класифікація прав людини |
|
|
9 |
Міжнародне гуманітарне право. Основні засади та призначення. |
|
|
10 |
Практичне заняття: взаємовідносини людина і держави |
|
|
11 |
Порушення прав людини під час війни. |
|
|
12 |
Права дитини |
|
|
13 |
Захист прав дитини. Механізми захисту прав людини і прав дитини |
|
|
14 |
Практичне заняття «Як захистити свої права у Європейському суді з прав людини» |
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
|||
15 |
Соціокультурна багатоманітність. |
|
|
16 |
Полікультурність і її прояв в українському суспільстві |
|
|
17 |
Стереотипи та упередження. Дискримінація. |
|
|
18 |
Толерантність та інклюзія на шляху до суспільства рівних можливостей |
|
|
19 |
Конфлікти. |
|
|
20 |
Від конфлікту до порозуміння |
|
|
21 |
Практичне заняття Ефективна комунікація. |
|
|
22 |
Вербальна й невербальна комунікація. |
|
|
23 |
Мистецтво спілкування |
|
|
24 |
Практичне заняття «Жива бібліотека». «Експедиція у глибини культури» |
|
|
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
|||
25 |
Демократія |
|
|
26 |
Забезпечення народовладдя у демократичній державі |
|
|
27 |
Роль політичних партій в розвитку демократії. |
|
|
28 |
Громадянське суспільство |
|
|
29 |
Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громада. |
|
|
30 |
Практичне заняття: Волонтерський рух |
|
|
31 |
Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. |
|
|
32 |
Школа – простір демократії |
|
|
33 |
Дитячі й молодіжні громадські об'єднання |
|
|
34 |
Практичне заняття «Дієва демократія в школі» |
|
|
35 |
Практичне заняття «Участь шкільної молоді у справах місцевої громади» |
|
|
РОЗДІЛ 5. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|||
36 |
Соціальні цілі економіки |
|
|
37 |
Сталий розвиток |
|
|
38 |
Ринкова економіка |
|
|
39 |
Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. |
|
|
40 |
Функції держави в ринковій економіці. |
|
|
41 |
Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
|
42 |
Економіка домогосподарства |
|
|
43 |
Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. |
|
|
44 |
Підприємництво |
|
|
45 |
Ринок праці. Лобіювання інтересів |
|
|
46 |
Практичне заняття: Економічна та повоєнна криза. Причини та шляхи подолання. |
|
|
47 |
Корупція. Шляхи подолання корупції. |
|
|
48 |
Практичне заняття «Як започаткувати власну справу» |
|
|
49 |
Практичне заняття «Аналіз попиту на ринку праці та складання резюме»
|
|
|
РОЗДІЛ 6. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
|||
50 |
Поняття мас-медіа(медіа). |
|
|
51 |
Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
|
52 |
Медіа і демократія. |
|
|
53 |
Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. Медіа ринок та медіа власність |
|
|
54 |
Практичне заняття: Медіа у воєнний час. Правила ВВС по висвітленню інформації. |
|
|
55 |
Маніпулятивний вплив медіа |
|
|
56 |
Роль медіа у провокуванні конфліктів та поширенні стереотипів. |
|
|
57 |
Стандарти подання інформації. |
|
|
58 |
Медіа грамотність |
|
|
59 |
Цифрова ідентичність. |
|
|
60 |
Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
|
|
61 |
Практичне заняття «Створюємо шкільні медіа» |
|
|
РОЗДІЛ 7: Україна в процесі глобалізації |
|||
62 |
Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. |
|
|
63 |
Витоки та процес європейської інтеграції. |
|
|
64 |
Виклики сучасного світу |
|
|
65 |
Міжнародні відносини та міжнародне право |
|
|
66 |
Європейське і світове співробітництво. Становище України в Європі і світі. |
|
|
67 |
Практичне заняття: рашизм, неофашизм та інші людиноневисні ідеології у сучасному світі, як виклик цивілізованим націям та країнам. |
|
|
68 |
Співпраця з міжнародними організаціями |
|
|
69 |
Європейський вибір України. |
|
|
70 |
Практичне заняття «Практичне волонтерство» |
|
|
71 |
Резервний урок |
|
|
72 |
Резервний урок |
|
|