Мета: познайомити з гуморесками П. Глазового та байками Л. Глібова; викликати інтерес до читання літератури взагалі й гумористичної зокрема, розвивати кмітливість, артистичність, зв'язне мовлення, образне логічне мислення; виховувати почуття гумору, оптимістичне світобачення, почуття міри й такту.
Обладнання: інтерактивна дошка, портрет П. Глазового та Л. Глібова малюнки, епіграф, ребус, квитки до театру, самооцінка.
Тип уроку: урок позакласного читання.
Форма проведення: рольова гра «Театр».
Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.
Методи та прийоми: рольова гра, бесіда метод передбачення.
Урок №
Тема: Гумористичні твори. Жанрова різновидність гумористичних творів. Гуморески Павла Глазового.
Мета: познайомити з гуморесками П. Глазового та байками Л. Глібова; викликати інтерес до читання літератури взагалі й гумористичної зокрема, розвивати кмітливість, артистичність, зв’язне мовлення, образне логічне мислення; виховувати почуття гумору, оптимістичне світобачення, почуття міри й такту.
Обладнання: інтерактивна дошка, портрет П. Глазового та Л. Глібова малюнки, епіграф, ребус, квитки до театру, самооцінка.
Тип уроку: урок позакласного читання.
Форма проведення: рольова гра «Театр».
Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна.
Методи та прийоми: рольова гра, бесіда метод передбачення.
Перебіг уроку
І. Організація початку уроку.
ІІ. Привітання.
Станьте діти всі рівненько
Посміхніться всі гарненько,
До гостей ви поверніться,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Настрій на уроку взяли
Й працювати почали!
ІІ. Визначення теми й мети уроку. Мотивація. Метод передбачення.
Театр це велика сила. Тому придбаємо квитки за допомогою знань.
Подивіться у нас є квитки до ложі – найдорожчі. У портер мають середню ціну і на балкон – найдешевші.
Пропоную купити квитки до ложі. Для цього розкажіть, що вам відомо про життя та творчість Павла Глазового та Леоніда Глібова (за правильну відповідь отримують квиток)
продаємо квитки в портер. Установіть в наступні рядки замість … слова, які б утворили риму.
Від малого до старого –
Всі ми любим щирий … (сміх)
Із веселого й дурного посміхалися … (не гріх)
Добрий сміх не б’є, не мучить,
Він на світі жити … (учить)
Чим і бажаним для всіх
Шанувальників … (своїх)
П. Глазовий
Ці ключові слова і будуть епіграфом «Сміх не гріх, учить своїх» (хто відповів отримує квиток).
Розглянемо цей малюнок, який називається «Бацила сміху»
Яка подія була зав’язкою, яка кульмінацією, яка – розв’язкою?
(хто правильно відповість отримує квиток)
Об’єднуємо учнів в групи:
Учитель зазначає критерії оцінювання.
Вручення подяк учням які розповідали гуморески.
Усмішка – добра, іронічна, задоволена …
Сміх – великий, гучний, тривалий, дзвінкий…
(Щастя – це здоров’я, мрії, любов, мир, друзі, родина)