Заняття гурткової роботи, за парціональною програмою
«Дошкільнятам освіта для сталого розвитку»
(молодший дошкільний вік)
Вихователь: Кущ І .Л.
Мета: Вчити дітей демонструвати дбайливе ставлення до дарів природи; пояснювати чому сонце, чисте повітря, вода, рослини є дарами природи. Розповісти, що щедра природа дарує безліч подарунків їх треба берегти та раціонально використовувати. Пояснити, що приємно згодом подивитися на них і пригадати, де ти був.
Матеріал: Ілюстрація №16, інвентар для ігор.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
- Психогімнастика «Ми маленькі дерева»;
2.Основна частина.
- Розглядаємо картинки весняного і осіннього лісу. На столі лежать лотки з горіхами, жолудями, сухим листям; діти його розглядають, викладають фігури тощо.
3.Робота з картиною.
- Кого ви бачите на картинці?
- Куди прийшли діти з батьками?
- Що вони робили у лісі?
- Який подарунок діти подарували мамі?
- Що знайшов хлопчик?
- Що хотіла зробити дівчинка?
- Чому мурашка сказав дівчинці не рвати квітів?
- Який подарунок дістався дівчинці від лісу?
4.Підсумок. Виготовлення подарунку для мурашки із засушеного листя.
Примітка: Продовжуємо закріплювати уже набуті навички з вивчених раніше тем, виконувати фізичні вправи та вживати корисну їжу; продовжуємо вчити вмикати малесеньку цівочку води, після миття рук потрібно закривати кран; прищіплювати любов до природи, до жителів лісу. Над цією темою працюємо 1-2 тижні; вчити бути охайними, прищеплювати любов до чистоти та порядку; продовжуємо грати ігри на прогулянках, проводити дихальні гімнастики.
Мета: Вчити дітей виготовляти елементарні саморобні іграшки в подарунок; виявляти бажання робити їх, дарувати рідним саморобні подарунки; розповісти скільки в природі всього цікавого, і що можна зробити все, що захочеш.
Матеріал: ілюстрація № 19; картинка «У магазині іграшок»; матеріал для аплікації насіння гарбуза, горох, крупи.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
- Психогімнастика «Ми іграшки»
2.Основна частина.
- Розглядаємо картинку «У магазині іграшок».
- Проводимо бесіду: що ви бачите у магазині? Щоб вам хотілося придбати у цьому магазині? Чи завжди ми можемо отримати бажане в іграшковому магазині?
3.Робота над картинкою.
- Чи можна зробити подарунок самому?
- Що роблять діти?
- Для кого діти готують подарунок?
- Які природні матеріали діти зібрали влітку на майданчику?
- Чому плаче дівчинка?
- Що мурашка порадив дівчинці?
- Який подарунок вам сподобався найбільше?
- Вам подобається виготовляти подарунки власноруч?
- Давайте зробимо з сухого листя квіточку.
4.Підсумок. Організувати гру «У майстерні», запропонувати дітям зробити на вибір іграшку з природнього матеріалу.
Примітка: Після заняття діти самостійно зможуть виготовляти подарунки, аплікації та інші цікаві речі.
Пройшовши весь курс, діти вже вмітимуть вітатися, дякувати, просити про допомогу,дружити, ділитися іграшками, пропонувати свою допомогу або іграшку; раціонально використовувати природні ресурси; допомагати тваринкам; берегти природу та виготовляти подарунки з природного м матеріалу, який самі зібрали восени.