Характеристика на обласну психолого-медико-педагогічну комісію. Зразок. Підготовчий клас допоміжної школи.
Цей зразок характеристик може знадобитись класному керівнику класу для дітей з особливими освітніми потребами, або ж студентам педагогічних ВУЗів.
Характеристика учениці __________
____________
_____________ зарахована до ______ класу __ ________ ____ року і знаходилася на індивідуальному навчанні за програмою підготовчого класу допоміжної школи. За період навчання у дівчинки було виявлено недостатню чіткість основних рухів, слабку регуляцію м’язових зусиль, труднощі зорово-рухової координації та самостійного виконання рухових вправ.
При виконанні гігієнічних процедур, одяганні, прийомі їжі відчуває труднощі у встановленні правильної послідовності дій . Потребує постійної стимуляції і спільної дії з дорослим.
Низький рівень орієнтування в навколишньому середовищі. Потрібна постійна супроводжуюча допомога дорослого.
Контакт з дорослими нетривалий. Потрібне мімічне і жестове підкріплення. Для підтримки контакту необхідна позитивна стимуляція (доброзичлива усмішка, знаки схвалення, погладжування і т. п.). Здатна привертати увагу до своїх потреб (прийому їжі, туалету, болю тощо).
Інтерес до діяльності дорослого слабо виражений і нестійкий. Інтерес викликає не сама діяльність, а окремі ознаки предметів (звучання, колір). Потрібно багаторазове повторення інструкції з показом того, що слід зробити. У процесі роботи пропонована програма дій утримується не завжди. Дівчинка здатна до наслідування і спільних дій з дорослим. Настає швидке пересичення діяльністю. Вольових зусиль не проявляє.
Здатна розрізняти знайомих і незнайомих людей. Потрібна організація самого процесу сприйняття навколишнього і його супровід з боку дорослих. Диференціація зорових, слухових сигналів, тактильних і нюхових подразників можлива тільки за допомогою дорослого. Немає словесного позначення основних ознак предметів. При групуванні предметів з урахуванням форми, кольору, величини потрібна організуюча і спрямовуюча допомога.
Дівчинка іде на контакт, слухає, але через низький рівень уваги безперервно може працювати 15 – 20 хв. Поверховий інтерес до співпраці з дорослими, потребує заохочення. Повільно входить в роботу, швидко втомлюється. Повільно запам’ятовує і швидко втрачає набуте. Має труднощі у здійсненні класифікації, встановлювані причинно-наслідкових зв’язків. Потребує багаторазового повторення інструкцій при виконанні завдань, допомоги дорослого.
Директор __________ ________________