Характеристика образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка.

Про матеріал
Додана розробка може бути використана вчителем під час онлайн уроку. У презентації містяться бесіди, завдання, додаткова інформація.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Характеристика образів Захара Беркута, Максима, Мирослави, Тугара Вовка. Відкритий урок у 7 класі

Номер слайду 2

1241 року внук Чингісхана — засновника й хана Монгольської імперії — хан Батий вогнем і мечем плюндрував землі Київської Русі. Орда безжалісно ніве­чила долі сотень людей, несучи їм зубожіння, рабство та смерть. В історичні по­вісті «Захар Беркут» усі герої є вигаданими, проте це не зашкодило історизмові твору й не суперечило його художній правді. Так, уся сюжетна канва базується на достовірному факті — нападі монголо-татар. Іван Франко точно називає іме­на ватажків, накреслює маршрути походів, згадує про битву на р. Калка. Дру­гим джерелом для повісті став фольклор — перекази й легенди. Таким чином. «Захар Беркут» — це художній сплав історії та легенд у художній інтерпретації.

Номер слайду 3

1. Події в повісті «Захар Беркут» відбуваються...(на Тухольщині)2. Головний герой твору…(Захар Беркут)3. Дочку Тугара Вовка звали ... (Мирослава)4. Назвіть ім’я сина Захара Беркута ... (Максим)5. Хто зрадив тухольську громаду... (Тугар Вовк)6. Захар Беркут передбачив нещастя у... (роз’єднаності)7. Тугар Вовк вирішив в останню хвилину врятувати...(Максима)8. Захар Беркут - це... (ватажок)9. Тухольці вирішили... (знищити ворога)10. «Захар Беркут» — це… твір.(історичний)11. Соціальний статус Тугара Вовка…(боярин)12. Рід діяльності Максима. (гірняк)13. Як називався стовп, який «пильнував» вхід у тухольську долину?(Сторож) Літературний диктант «Скажи одним словом»:

Номер слайду 4

Проектуютуйте кадри із кінофільму за твором І. Франка «Захар Беркут».

Номер слайду 5

Хто такий Максим? Коли вперше автор демонструє нам цей образ?Яке враження справляє герой?Як тухольці ставляться до Максима?Як еволюціонує ставлення Тугара Вовка до Максима? Чим це зумовлене?За яких умов познайомилися Максим та Мирослава?Як Максим потрапив у полон?Як ви гадаєте, чи можна вважати хлопця зрадником?За що Мирослава полюбила Максима, на ваш погляд?Бесіда

Номер слайду 6

…. був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубими обрисами лиця і грубим, чорним волоссям, він і сам подобав на одного з злющих тухоль- ських ведмедів. «Се був сивий, як голуб, 90-літній старець, найстарший віком у цілій тухоль­ській громаді. Батько вісьмох синів, із яких три сиділи вже разом із ним між старцями. Високий ростом, поважний поставою, строгий лицем, багатий досвідом життя й знанням людей та обставин…». Про кого говорить автор?

Номер слайду 7

1. У монгольському таборі була паніка, хоч вода доходила нападникам ледве до кісточок. 2. Бурунда умовляв своїх воїнів не лякатися, зачекати ще трохи, поки знайдеться вихід.3. Захар Беркут стояв біля найбільшої метальної машини й керував боєм.4. Тугар Вовк, побачивши в долині воду, подумав, що це звичайна в горах повінь.5. Бурунда видав наказ збирати купи каміння, щоб рятуватися на них від води.6. Монголи почали стріляти отруєними стрілами, щоб відігнати тухольців від нової метавки. Літературний диктант «ТАК» - «НІ»

Номер слайду 8

7. Бегадир покликав своїх туркоманів, і вони видерлися на крутий уступ, звідки прогнали тухольців отруєними стрілами.8. Незважаючи на величезні хвилі повені, монголи дотримувалися військового порядку, весь час відстрілювалися.9. Ті монголи, що стояли на високій купі каміння, допомагали тим, що у воді, рятували їх.10. Тухольці раділи, бачачи, як тонуть тисячі ворогів-нападників, як вони нищать один одного.11. Тільки купа турків залишилася боєздатною, і разом із Бурундою весь час відстрілювалася.12. Цей розділ викликає сум, жаль з приводу того, що люди бувають такими жорстокими. Літературний диктант «ТАК» - «НІ»

Номер слайду 9

Художній твір пишеться і читається людиною, і саме людина перебуває в його центрі, тому вивчення персонажів посідає особливе місце в аналізі тексту. Позитивні образи повісті «Захар Беркут» наділено найкращими рисами характеру, поведінки і зовнішності. Вони і в сучасного читача викликають повагу, захоплення та симпатію. Це — люди, в яких гармонійно поєдналися моральна і фізична краса. Слово вчителя

Номер слайду 10

Розподіл героїв{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}ПозитивніТі, у яких позитивне береться із негативним. Негативні

Номер слайду 11

Хто такий Тугар Вовк? Як ви думаєте, чи випадково автор добирає саме та­ке прізвище для свого персонажа?У яких умовах Тугар Вовк жив у Тухлі?Чому Тугар Вовк вирішив зрадити тухольців?Як він ставився до Мирослави?Чим, на вашу думку, можна пояснити співчуття Тугара Вовка до полонено­го Максима?Прокоментуйте смерть персонажа. Бесіда

Номер слайду 12

1. Захар Беркут звернувся до громади з прощальним словом — говорив про значення згуртованості, дружби, злагоди між людьми. Хто ще у світовій літе­ратурі теж виступив зі словом про значення товариства?2. Як пов’язані проблеми повісті І. Франка «Захар Беркут» із нашою сучасністю?3. Чому І. Франка називають Великим Каменярем?«Мікрофон»

Номер слайду 13

1. Тарас Бульба з одно­йменної повісті М. Гоголя.2. Нині теж постає проблема згуртованості на­роду, його одностайності, виховання почуття патріотизму, людської гіднос­ті. 3. Бо він хотів своїми творами допомогти народові знайти власний шлях у житті, як Каменяр, ви­мощував йому дорогу. Орієнтована відповідь:

Номер слайду 14

Написати листа своєму улюбленому герою повісті. Заповнити «Кола Венна» (спільне-відмінне) до образів: Захар Беркут – Тугар Вовк; Максим – Мирослава. Домашнє завдання: На вибір

pptx
Додано
8 грудня 2023
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку