14.10.2023 СьогодніРОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ (ст.100). ЩО ТАКЕ ВІРШОВАНА МОВА?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Віршованій мові властивий певний порядок у самій будові, рядки мають співзвучні закінчення — рими. Вони емоційно увиразнюють текст. Віршована мова ритмічно організована. Ритм — рівномірне чергування наголошених і ненаголошених складів. Рядки у віршованій мові спільною думкою, інтонацією та способом римування можуть об’єднуватися у строфу.
14.10.2023 СьогодніФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯПро що казка «Цар Плаксій та Лоскотон»?Де краса-країна Сльозолий? Хто був її царем? Як характеризують персонажів твору їхні імена? Чому цар любив дитячий плач? Що свідчить про любов людей до Лоскотона? Чому саме капітан Макака спіймав Лоскотона? Яка винагорода була тому, хто спіймає дядька Лоскотона? 8. У чому полягає місія придворного поета? Чому він був товстий? 9. Хто прийшов на допомогу Лоскотону в темницю?
14.10.2023 СьогодніПрокоментуйте подані вислови. Які з тверджень відповідають змісту казки В. Симоненка?1. Людина відрізняється від усіх інших створінь здатністю сміятися. 2. Сміху, як закоханості, не навчиш. Сміх — натхнення. 3. Сміх — це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя. 4. Гумор — це рятувальний круг на хвилях життя. 5. Краще терпіти нужду й бути веселим, ніж жити в розкошах, не знаючи почуття радості. 6. Гумор і поезія є золотими воротами до всього чесного, благородного, прекрасного. 7. З особистих властивостей найбезпосередніше сприяє нашому щастю весела вдача. 8. Як міль одягові і черв’як дереву, так печаль шкодить серцю людини.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Цар Плаксій. Лоскотон. Портрет«Голова його мов бочка,Очі – ніби кавуни».«Мав він вдачу теплу й щиру,Ще й лукавинку в очах…»«…лоскотливі мав він вусаІ м’якенькі, наче пух.І м’яке волосся русе. Розсипалося до вух.»Вчинки- наказував, щоб плакали всі діти; - пив сльози дітей;- погрожував тому, хто всміхається; - віддавав наказ гвардії, щоб шмагала тих, хто сміявся; - приносить людям радість, розраду;- розважає дітей;- усім приносить сміх; - не боїться царя Плаксія. У чому була сила впливу на людей?Забороняв сміятись і радіти, видав заборони проти лоскоту. Вселяв у людях радість. Життєва позиція. Мріяв встановити віковічне царство сліз. Приходив до голодної малечі і усім приносив сміх. Ставлення до людей. Робить життя людей нестерпним, ненавидить їх, знущається з людей своєї країни. Співчутливо відноситься до людей. Ставлення людей до героя твору. Гнівалися на нього, ненавиділи. Люблять, поважають, радісно зустрічають. Риси характеру. Злий, жорстокий, похмурий, грізний, песиміст. Добрий, веселий, співчутливий, життєрадісний, оптиміст. ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ
ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА. ПЛАКСІЙПортрет: Голова його — мов бочка, Очі — ніби кавуни. Жорстокість: Хай із ними день при дні Плачуть всі в країні діти, Бо сміятись і радіти У моєму царстві — ні! Хто всміхнеться — в часі тім Я того негайно з’їм! Захоплення царя: Цар любив, як плачуть діти, Бо любив їх сльози пити. ЛОСКОТОНПортрет: Мав він вдачу теплу й щиру, Ще й лукавинку в очах... Лоскотливі мав він вуса І м’якенькі, наче пух, І м’яке волосся русе Розсипалося до вух. І була накидка сіра... На плечах... Вразливість сміху героя: Він як прийде, залоскоче? То сміється, хто й не хоче. Сміливість: Не боявся цих заслон: Він ходив по всій країні І носив з собою сміх.
ЦИТАТНА ХАРАКТЕРИСТИКА. ПЛАКСІЙНенависть до Лоскотона: Не любили Лоскотона Цар Плаксій і Плаксуни Видавали заборони Проти лоскоту вони. Жорстокість до підданих: І за дядьком Лоскотоном Із нагайками в руках Охоронці злих законів Полювали по хатах. Боязливість: Бо уже цей Лоскотон Скоро нам розвалить трон. Хвастливість: Ми тепер встановим скрізь Віковічне царство сліз!ЛОСКОТОНПовага людей до Лоскотона: Бо його завжди і всюди Од ловців ховали люди... А вночі йшли до в’язниці Батраки й робітники, Щоб звільнити із темниці Лоскотна навіки. Діяльність героя: Йшов собі в бідняцькі хати їхніх діток розважати. Помста Лоскотона царю: Став царя він лоскотати, І Плаксій став реготати. Так сміявсь — аж заливався, Аж від реготу качався.
Діаграма Вена. Плаксій. Автор не любить!Потворна зовнішність. Злий. Жорстокий і песимістичний. Знущається з людей своєї країни, народ не любить свого володаря. Лоскотон. Автор любить, викликає захоплення в читача. Приваблива зовнішність. Добрий. Дарує сміх і радість. Розраджує у нелегкому житті; люблять люди; визволяють; піклуються. ЛІДЕРИ
Робота у зошитах. Заповнення паспорту твору. Тема твору – зображення казкового царства, де панує сум, сльози, жорстокість, і тієї сили, яка протистоїть поганому. Ідея – любити життя, виховувати в собі уважне ставлення до людей, позитивний погляд на світ, бути оптимістом. Жанр – літературна віршована казка