ХАРАКТЕРИСТИКА ТІЛ ТА ЇХ ВИМІРЮВАННЯ. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ. ВИМІРЮВАННЯ МАСИ ТА РОЗМІРІВ РІЗНИХ ТІЛ

Про матеріал
Урок продовжує формувати уявлення про тіла, що оточують людину; розвиває навички безпечного користування вимірювальними приладами (терези, мірний циліндр); розвиває вміння організовувати роботу; виховує повагу одне до одного.
Перегляд файлу

 

Характеристика тіл та їх вимірювання.
Практичне заняття.
Вимірювання маси та розмірів різних тіл

Мета уроку: продовжити формувати уявлення про тіла, що оточують людину; розвивати навички безпечного користування вимірювальними приладами (терези, мірний циліндр); розвивати вміння організовувати роботу; виховувати повагу одне до одного.

Очікувані результати: учні називають прилади та інструменти для вимірювання розмірів та маси тіла; уміють користуватися відповідними приладами.

Базові поняття та терміни: довжина, маса, об’єм, густина та ін.

Обладнання:

Тип уроку: застосування знань та вмінь.

  • I.              Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Фронтальна бесіда.

 Що таке тіло?

 Які ви знаєте тіла?

 Наведіть приклади тіл неживої природи.

 Чим відрізняються тіла живої та неживої природи?

 Яким методом дослідження користуються при визначенні температури повітря?

 Який метод дослідження ви використовуєте при визначенні зросту?

 Який метод дослідження використовується при визначенні маси тіла?

2. Творче завдання.

Назвіть тіла за їхніми описами.

1) Це тіло росте на городі.

Воно дозріває в липні.

Плоди спочатку зелені, потім жовтіють, а потім червоніють.

Із цих плодів виготовляють соки, соуси, пасту. (Помідор.)

2) Це тіло відносять до шкільного приладдя.

Воно залишає за собою слід на папері.

Має дерев’яну оболонку та сірий грифель.

Його використовують для креслення ліній, кругів, пірамід, схем, таблиць. (Простий олівець.)

3) Це космічне тіло.

На поверхні його дуже висока температура.

Це тіло розташоване в центрі Сонячної системи.

Це зірка, без якої неможливе життя на планеті Земля. (Сонце.)

3. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

4. Слово вчителя.

Усе, що нас оточує — це тіла. Тіла мають різноманітні характеристики.

 Назвіть, чим відрізняється одне тіло від іншого?

 Які прилади використовуються для визначення довжини?

 Які прилади використовуються для визначення маси?

 Які прилади використовуються для визначення об’єму?

Сьогодні ми повинні навчитися працювати із цими приладами.

  • III. Засвоєння нових знань

1. Повідомлення теми уроку.

2. Формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.

3. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Одиниці вимірювання. (а) Слова вчителя; б) заслуховування індивідуальних завдань; в) опрацювання таблиці «Основні одиниці вимірювання».)

2) Як проводити вимірювання? (а) Слово вчителя; б) демонстрація мірного циліндра.)

3. Практична робота. Вимірювання маси та розмірів різних тіл. (Роздавальний матеріал.)

(Інструктивна картка — на кожній парті.)

4. Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1. Дидактична гра «Доміно». Робота в групах. (Роздавальний матеріал.)

Учні об’єднуються в групи по шестеро. Отримують завдання, яке складається із 6 речень та 6 наборів карток із закінченнями цих речень. Учні повинні знайти відповідність між початком та кінцем речення.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

1) Зробити виміри довжини та ширини телевізора, монітора комп’ютера, мікрохвильової печі. Визначити площу цих тіл.

2) Зробити малюнки в зошиті, розмістивши зображення предметів у порядку зменшення площі.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Дзиґа».

На літері Я стоїть дзиґа, яка має стрілку. Навколо дзиґи розміщені аркуші з написами. Учні по черзі крутять дзиґу, на який напис указала стрілка дзиґи, тими словами учень починає речення, підбиваючи підсумок уроку.

 

1

 

doc
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку