Характеристика на важкого учня вимагає від педагога, який складає її, психологічних знань, володіння ситуацією у родині, стосунками між учнем та класним колективом. Такий документ покликаний давати найбільш повну інформацію про особистості учня і допомагати планувати допомогу в розвитку дитині.
Характеристика
(Прізвище, ім’я)
2002 року народження, учня 7-А класу
(навчальний заклад)
(Прізвище, ім’я) навчається в (назва навчального закладу) з першого класу. У хлопчика були проблеми з навчанням, поведінкою та спілкуванням з товаришами з початкових класів.
Рівень загальних інтелектуальних здібностей – середній.
За весь час навчання хлопець проявив себе як недисциплінований учень. Навчальний матеріал засвоював на середньому рівні. Навчається погано, систематичне не виконує домашнє завдання, на заняття часто приходить без підручників та зошитів, потребує постійного контролю за навчання та поведінкою зі сторони вчителя. Мати належного контролю за навчанням та поведінкою сина не здійснює, тому хлопець поставлений на внутрішкільний контроль з третього класу. (Ім’я) не виявляє зацікавленість до навчання. Він повільно запам’ятовує навчальний матеріал, має короткотривалу пам'ять, наочно-образне мислення, що не відповідає його віковим особливостям. (Ім’я) не проявив здібності до певних предметів. До уроків приходив не підготовлений, але до 7-го класу не заважав ні товаришам сприймати, а вчителю викладати матеріал. Відношення хлопця до навчального процесу у сьомому класі змінилося у гіршу сторону: на уроках не працює, дужа часто ігнорує правила поведінки, заважає вчителям, відволікає дітей, на зауваження не реагує.
До відвідування в гімназії хлопець ставиться зухвало та допускав неодноразово відсутність на уроках без поважних причин.
До виконання громадських доручень ставиться недбало. На нього не можна розраховувати у важливих справах, тому діти не бажають його брати партнером в ігри, змагання, приймати в свою команду. (Ім’я) не прагне виправляти ситуацію, не бажає спілкуватися з однокласниками виховано та спокійно, тому не має друзів у класі.
Жоден гурток в гімназії, міський заклад додаткової освіти не відвідує.
За характером хлопець різкий, емоційний, нестриманий. Часто буває агресивний, провокує бійки та конфлікти серед хлопців класу. (Ім’я) схильний до протиправної поведінки. Два роки (Ім’я) відвідував заняття у психолога гімназії, але позитивних змін і зрушень немає. Хлопець почуває себе ображеним, ізольованим в дитячому колективі, але дати належну оцінку своїм словам і вчинкам не може. До вчителів ставиться іронічно та недовірливо, відкривається та спілкується відверто дуже рідко. Не вміє себе адекватно оцінювати, невпевнений у собі, нерішучий, підвищена тривожність, має труднощі в спілкуванні, буває агресивний, імпульсивний, задиркуватий, самолюбивий, неорганізований, слабовольний, часто ображається. Має потребу в увазі, признанні. Гарно розвинені творчі здібності, які не бажає реалізовувати.
(Ім’я) зовні буває неохайний, інколи ходить у брудному взутті, несвіжому одязі. Одяг не відповідає віку та сезону і погоді на вулиці.
Мати зовсім не приділяє уваги вихованню сина, не підтримує його, не допомагає у навчанні.
Директор гімназії ________________________
Класний керівник ________________________