Вчитель початкових класів
Пирогова Л.М.
Мета: поглибити знання учнів про добро, сприяти розвитку мотивації до добрих та гуманних вчинків;
розвивати уявлення про те, що добра і чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про тих, хто потребує допомоги ; формувати в підростаючого покоління шляхетність, почуття милосердя; виховувати бажання творити добро.
Обладнання: коротенькі оповідання; плакати "Прислів’я", фарби.
Хід заняття:
Вчитель: Діти, сьогодні ми з вами будемо спілкуватися на тему, яку я пропоную вам самим визначити, прослухавши вірш
Врятує світ краса
Завжди так говорили.
Тепер врятують світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла – людина вже не та…
Тож, люди на землі!
Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла,
щоб кожен міг серед краси прожити
у царстві справедливості й добра.
Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову?
Відповіді дітей: - Про доброту
- Про добрі справи
- Про те, що людина повинна творити добро.
Вчитель: Вірно! Тема нашого виховного заходу – "Хай добрим ваше серце буде"
Діти прочитайте уважно слова записані на дошці: милосердя, біль, повага, тривога, ніжність, війна, хвороба, злагода, байдужість, справедливість, жорстокість, ласка, співчуття.
Знайдіть серед них ті, які асоціюються з добром.
А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?
( Відповіді дітей.)
Вчитель; Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що всіх вміє зігріти своєю любов’ю , турботою, ласкою, щирістю та щедрістю. І щоб жилося усім нам добре, у мирі і злагоді, необхідно щохвилини, щоденно творити добро! Живіть так, щоб людям було добре поряд з вами, даруйте добро і воно повернеться до вас сторицею.
Робота з прислів’ями
У кожного з вас є аркуш на якому написане прислів’я , щоб його прочитати треба закреслити всі букви о.
Озуомів сокриводитои оумоій воибаочитися ( Зумів скривдити, умій вибачитися)
Як ви розумієте це прислів’я?
- Добре слово і залізні ворота відкриває.
-Тепле слово і в мороз зігріє.
- Добре слово людині, що дощ в посуху.
- Слово – ключ яким відкривають серця.
Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.
Пошук добрих слів
- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.
1.Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплатити, але братик сказав чарівне слово. Яке?
Оленка посміхнулась і сказала братику…
2.Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…
3.До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». (Як вона мала вчинити?)
Вчитель: Отже, у кожного із вас є своє розуміння добра і доброти. Але всі ці висловлювання, думки об’єднує одна думка: людина прийшла в цей світ творити добро для тих, хто її оточує. А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Як би добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу?
( Відповідь дітей)
Вчитель: Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки. Відтак, продовжуємо фантазувати з кольорами. Візьміть пензлики і намалюйте добро так, як ви собі його уявляєте.
(діти малюють)
Роботу закінчено. Ваші малюнки нам ще знадобляться, а ми продовжуємо розмову.
Музична хвилинка виконання пісні « Добрим будь»
Вчитель: Послухайте, діти, оповідання і подумайте , що можна сказати, про героїв цих оповідань.
« Красиві слова і красиво діло»
Серед поля стоїть маленька хатина. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.
Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі…
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху.
( Діти роблять висновок)
Гарні не красиві слова. Гарні – красиві діла
Добро і Зло.
В одному прекрасному місті жила-була принцеса Доброта. Вона була дуже красива і розумна. Доброта творила тільки хороші вчинки, вона допомагала жителям міста. Принцеса всім дуже подобалася. В іншому місті жила королева Зло.
Зло була потворною і робила тільки погані речі і гидоти. За це її ніхто не любив. Зло дуже заздрила, бо Доброта була дуже красива. Одного разу Зло сказала, що хоче влаштувати змагання по різних справах: добрим і злим. До кого потягнуться
люди, той і виграв. Ось настав день змагань. Зло стала пакостити всім. Вона думала, що люди будуть боятися її і за це поважати і любити.
Доброта робила добрі справи і людям це подобалося. Перемогла Доброта.
Зло дуже засмутилася, але Доброта змилостивилася над нею й навчила робити добро. Відтоді королеву звуть не Зло, а Злата. І вона творить тільки добро.
( Діти роблять висновок)
Вчитель: Діти, чи приємно вам розповідати про свої добрі вчинки
Отже, коли робиш добро, то і сам отримуєш задоволення, коли радість даруєш іншому, радієш і сам.
А тепер, дітки, візміть свої малюнки і прикріпіть їх на дошці. Подивіться які яскраві ваші малюнки! Мені здається, що в класі стало світліше, затишніше тому, що ваші роботи випромінюють доброту. А ви це відчуваєте?
(Висловлювання дітей)
І на останок , я спекла печива у формі сердечка і ми з вами всі разом їх прикрасимо і пригостимо всіх друзів і вчителів. Буде у нас смачна « ласкавинка».
Кажуть добрим бути просто і непросто. На мою думку зовсім неважко сказати один одному приємні слова.
Отже, даруйте частіше один одному, своїм близьким і рідним такі ласкавинки, це зовсім не важко.
Прошу зайняти свої місця. Що ж нам залишилось підвести підсумок години нашого спілкування. Допоможе нам це зробити вправа "Закінчи речення"
Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…"
Відповіді дітей:
Вчитель: Дякую вам, діти, за ваші щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими.