Спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів І-ІІІ ступенів №17
HELPFUL TIPS IN LEARNING THE LEXIC IN THE
GRADE 3
Затверджено на засіданні педагогічної ради
Протокол №3 від "29" 11.2021
Укладач:
Бородій Наталія Миколаївна, вчитель англійської мови вищої категорії, спеціалізованої загальноосвітньої школи з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів І-ІІІ ступенів №17
Рецензент:
Слончинська Оксана Вікторівна, завуч молодших класів, вчитель вищої категорії, старший вчитель спеціалізованої загальноосвітньої школи з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів І-ІІІ ступенів №17
1. Вступ …………………………………………………………………… 4-5
2. School Subjects …………………………………………….. ……………..6
3. Help about the House ……………………………………………………....7
4. My Family ……………………………………………………………. ……8
5. Body Parts ……………………………………………………………. ……9
6. Professions…………………………………………………………………10
7. Days of the Week…………………………………………………………. 11
8. Calendar…………………………………………………………………....12
9. Easter Basket……………………………………………………………… 13
10. My Room…………………………………………………………………..14
11. My House…………………………………………………………………..15
12. My Summer Holidays……………………………………………………...16
13. Fridge……………………………………………………………………….17
14. My Breakfast……………………………………………………………….18
15. Література………………………………………………………………….19
Навчання лексики надзвичайно важливий етап у вивчені іноземної мови, адже слова є основою та базовою одиницею без якої неможливий процес розуміння та застосування мови.
Навчальна розробка складена для учнів 3-го класу, до підручника Світлани Губарєвої та Оксани Павліченко “Start Up” та містить 13 тематичних карток: School Subjects, Help about the House, My Family, Body Parts, Professions, Days of the Week, Calendar, Easter Basket, My Room, My House, My Summer Holidays, Fridge, My Breakfast, які направлені на відпрацювання тематичної лексики у ігровому форматі, а саме за допомогою методики хмари-слів, як зацікавити та зробити вивчення мови легким та ненав’язливим у запам’ятовуванні лексики.
Картки м ожна використовувати на закріплення певної теми. Об’єднуючи дітей у групи завдання стають ще цікавішими, адже допомагаючи один одному та обговорюючи правильність застосування, діти отримують задоволення від виконаної роботи та розуміння матеріалу який вивчають, що і є
основною задачею даного по
Fill the sentences with the right words.
1. I study at
____________________number________.
2. My favourite __________________is English.
3. I like to count at___________________ lesson.
4. We often draw at______________.
5. We can make something with our hands at ______________ lesson.
6. We can play computer games at ______________.
7. _________________ lesson is very good for our memory
1)Find and circle the thematic words and translate them.
2)Put the words: often, always, never into the gaps.
1. I ____________ vacuum the carpet.
2. I ____________ wash the dishes.
3. I ____________ walk a dog
4. I ____________ water the flowers.
5. I ____________ feed the dog.
6. I ____________ clean the flat.
7. I ____________ play with my sister.
8. I ____________ play with my brother.
Draw a picture of your mother or father. Describe him or her.
1.This is my _________ (mother/father).
2.Her/His name is ________________.
3.He/She is ______________ years old.
4.He/She can
_____________________.
5.She/He likes ________________.
Here you can find helpful words:
g
Find the words and put them into the gaps
1. This person gives knowledge for children
___________________.
2. This person paints beautiful pictures
__________________________.
3. Thanks to this person we can eat tasty dishes
________________________.
4. This person informs us with the hottest news
__________________________
5. This person repairs our car
_________________________.
6. This person makes new devices and machines
__________________.
7. This person makes new clothes for us______________________.
2.Put the words from the heart into the gaps.
1. There are ___________ ____________ in the week.
2. They are _________ _________ _________ _________ _________ _________ _________.
3. English people start the week on _____________.
4. Ukrainians start the week on _____________.
5. My favourite day of the week is ____________ , because it’s the last working day.
6. I also like _______________ and _____________ as they are my weekends .
We usually have a great time with friends at _______________.
Find the words from the snowman and put them into the gaps.
1. My favorite _______ is winter.
2. Winter has got three ____________.
3. The weather is usually _______________.
4. We celebrate _________, __________ and _________.
5. I like to ____________ and _________________ in winter.
Find the words from the basket and put them into the gaps
1._________ is great holiday in my country. 2. We celebrate
Easter in
___________. 3. On Easter day we usually go to the ___________.
4. We gather Easter
__________.
5. We put ____________ and ___________ into our basket.
6. My mum
bakes
__________ ____________.
7 My granny bakes homemade _____________ and ____________.
8. In the morning we eat ________ food and greet each other.
Find the words in the house and put them into the gaps.
Hello!
This is my room.
It is not very big but nice, comfortable and light.
There is one window in my room.
There is a desk
_______________________.
There is a bed
_________________ of the desk.
There are two shelves
_______________________.
There are five cushions
_______________________.
There is a computer
___________________ of the bed.
There is a white board above the desk.
I usually stick my pictures there .
I love my room very much.
Find the words in the house and put them into the gaps.
1. We cook, drink and spend time together in our _________________. 2. I like to listen to music in my ________________________________.
3.I clean my teeth and wash in my _____________________________.
4. We watch TTV and meet our guests in our _____________________
Find the words from the butterfly, write out and put them into the gaps.
1._____________________
2. _____________________
3. _____________________
5. _____________________
6. _____________________
What have you got in your fridge?
Find the words in the fridge and write them into the gaps.
1.I have got a packet of
__________.
2. I have got some __________.
3. I have got ten __________.
4. I have got a dozen of
__________.
5. I have got a carton of
__________.
6. I have got some __________.
7. I have got some __________.
1.Write out the words from the orange and use them instead of pictures.
2. Tell your friend about your breakfast.
1._____________
2._____________
3._____________
4._____________
5._____________
6._____________
7._____________
8._____________
9._____________
10.____________
11.____________
ЛІ ТЕР АТУ РА:
1. Губарєва С.С Англійська мова: підручник для 3 класу закл. загал. серед. освіти/С.С Губарєва, О.М. Павліченко.–Харків: Вид-во «Ранок», 2020. – 160с::іл
2. О.М.Павліченко Англійська мова 3 клас: робочий зошит(до підруч. «Англійська мова 3 клас Start Up!»)/ О.М.Павліченко.- 3-тє вид.-Харків: Вид-во
«Ранок», 2021.- 96с.: іл..
3. Веб-сторінка WordArt.
4. Соціальна мережа інтернет, використання фотокарток.