Хіміко-еколого-біологічна гра “Ерудит”
Мета: у пізнавальній ігровій формі удосконалити вміння та навички здобувачів освіти з предметів, уміння використовувати знання у надзвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення здобувачів освіти та вміння працювати в команді.
Обладнання: мультимедійна дошка, проєктор, фрагмент фільму “Сутінки цивілізації”, хімічне приладдя, насіння рослин.
Грають дві команди: “Хімік” і “Еколог”.
Суть гри: виконавши завдання, піднятися на верхню сходинку біологічної ступені.
Вступне слово вчителя.
У наш час людство переживає надзвичайно важливий, критичний період своєї історії - період небаченого досі, загрозливого для існування цивілізації зростання низки негативних факторів: деградація природи, деградація людської моралі, зростання бідності, поширення хвороб, голоду, злочинності, агресивності, зростання до критичного рівня конфлікту між техносферою там біосферою.
Вед.1. Сьогодні ми зібрались, щоб бути свідками і учасниками наукової битви двох лабораторій - хімічної і екологічної.
Вед.2 В наш час питання екології дуже важливі і актуальні. Вчені стверджують, що кожної години на нашій планеті:
Вед.2. Кожної хвилини:
Вед.1. Наша гра буде присвячена питанням екології, хімії, біології. В грі приймають участь дві команди. Девізом гри є слова Теодора Рузвельта: “Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є”.
Правила поведінки у сьогоднішній грі:
Бути:
Змагання буде оцінювати компетентне принципове високопрофесійне журі.
Вед.2. Починаємо гру.
І конкурс “Візитка команди”.
Представлення команд.
“Еколог” наш девіз: “Кинемо природі рятувальний круг”.
“Хімік” наш девіз: “Мислити глобально, діяти локально”.
ІІ конкурс “Теорія і реальність”
На нашій планеті багато екологічно небезпечних зон. Ви знаєте, що з вини людини зникає Аральське море, в озері Байкал гинуть дуже цінні породи риб, в атмосфері дуже багато вуглекислого газу, а це приводить до глобального потепління. А скільки лиха приніс Чорнобиль!
Вед.2. На нашому глобусі відмічені місця екологічних катастроф. Ваше завдання відповісти на запитання;
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1. ІІІ конкурс “ІНФОРМАЦІЯ ДО РОЗДУМУ”.
На сцені закріплені великі букви. Члени команд - команд вибирають будь-які. Кожна буква - це завдання.
А -Який елемент потрібний для збереження зубної емалі? (Фтор)
Б - Виберіть рослину, яка випаровує найбільшу кількість вологи береза – 6 відер, дуб – 5, евкаліпт - 40?(Евкаліпт)
В - Який елемент зайвий? Чому? Cl, Al, Са, Мg, Рb, К. (Хлор - неметал)
Г - Хто зайвий? Чому? Ведмідь, тюлень, вовк, лисиця, тигр, заєць.(тюлень - мешканець водного середовища).
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.2. ІV конкурс “ВІЧНИЙ ПОШУК”
Ви бачите ромашку, яка знаходиться в зоні екологічного лиха.
Спасти її можна, якщо правильно відповісти на запитання.
/Запитання із ромашки/
Питання для команди “Еколог”:
4. Наука, що вивчає рослини. (ботаніка)
10. Ця кислота міститься в шлунковому соці.(хлоридна)
Питання для команди “Хімік”:
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1. V конкурс “УВАГА! ЕКСПЕРИМЕНТ!”
Одержані посилки на адресу наших команд: з Науково-дослідницького інституту
ЗАВДАННЯ В ПОСИЛКАХ.
Завдання для команди “Хімік” - визначити наявність жирів в даних продуктах.
Завдання для команди “Еколог” - визначити наявність крохмалю в даних продуктах.
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1.. VI конкурс “ЕКЗАМЕН”
Наші учасники гри за час спільної роботи мають вже деякі теоретичні знання. Давайте перевіримо їх.
Капітани команд тягнуть білети.
Хімічний експеримент.
1.Оціни об’єм – налити « на око» 30 мл води.
2. Зібрати лабораторний штатив на швидкість.
Вед.2. VIІ конкурс "ЧИМ ШВИДШЕ, ТИМ КРАЩЕ"
Тільки що підвезли грунт. Команди повинні з'ясувати, як впливають нові мінеральні добрива на врожай рису, гречки, сочевиці.
Завдання: розібрати насіння круп /на швидкість/.
Вед.1. ГРА З ГЛЯДАЧАМИ.
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.2. VIII конкурс “ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ”.
Команди мають виліпити клітину з пластиліну
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
Вед.1. ІХ конкурс “КОНСТРУКТОР”.
Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв: О, Г, Л, М, К, С, И, Є, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т. (оксиген, літій, натрій, калій, ферум, флор, магній, манган).
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.
НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ
Заключне слово вчителя
Ми не господарі природи, ми її складова, якщо ми не поважаємо її, значить ми не поважаємо себе.
Природа забезпечує людину всім необхідним для повноцінної і щасливого життя, вона створила і підтримує нас. Її механізми покликані створювати гармонію та взаємодію різних систем. Потрібно любити природу, без неї не буде нас.
ЛІТЕРАТУРА