Хіміко-еколого-біологічна гра "Ерудит"

Про матеріал
Мета: у пізнавальній ігровій формі удосконалити вміння та навички здобувачів освіти з предметів, уміння використовувати знання у надзвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення здобувачів освіти та вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Хіміко-еколого-біологічна гра “Ерудит”

Мета: у пізнавальній ігровій формі удосконалити  вміння та навички здобувачів освіти з предметів, уміння використовувати знання  у надзвичайних ситуаціях, коментувати та пояснювати факти, розвивати самостійне мислення здобувачів освіти та вміння працювати в команді.

Обладнання: мультимедійна дошка, проєктор, фрагмент фільму “Сутінки цивілізації”, хімічне приладдя, насіння рослин.

Грають дві команди: “Хімік” і “Еколог”.

Суть гри: виконавши завдання, піднятися на верхню сходинку біологічної ступені.

Вступне слово вчителя.

У наш час людство переживає надзвичайно важливий, критичний період своєї історії - період небаченого досі, загрозливого для існування цивілізації зростання низки негативних факторів: деградація природи, деградація людської моралі, зростання бідності, поширення хвороб, голоду, злочинності, агресивності, зростання до критичного рівня конфлікту між техносферою там біосферою.

Вед.1. Сьогодні ми зібрались, щоб бути свідками і учасниками наукової битви двох лабораторій - хімічної і екологічної.

Вед.2 В наш час питання екології дуже важливі і актуальні. Вчені стверджують, що кожної години на нашій планеті:

  •          1700 акрів продуктивної землі стає пустелею;
  •          близько 2000 дітей помирають з голоду;
  •          55 чоловік отруюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
  •          1000 чоловік вмирають від отруєння водою;
  •          2000 тон кислотних дощів випадає у Північній   півкулі;
  •          5-6 видів тваринного чи рослинного світу зникають.

Вед.2. Кожної хвилини:

  •         знищується більше 51 акра тропічних лісів;
  •          використовується близько 35 000 барелів нафти;
  •         знищується 50 тон родючого ґрунту через неправильне його використання;
  •         виділяється більше 12 000 тон вуглекислого газу в атмосферу.
          Перегляд фрагменту відео “Сутінки цивілізації”.
    (https://www.youtube.com/watch?v=sOGzzeRyhnA&ab_channel=SvitTV)

Вед.1. Наша гра буде присвячена питанням екології, хімії, біології.  В грі приймають участь дві команди. Девізом гри є слова Теодора Рузвельта: “Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є”.

Правила поведінки у сьогоднішній грі:

Бути: 

  • позитивними - тут і зараз;
  • точними - точність - “ввічливість королів”;
  • толерантними - толерантність - це повага, у першу чергу до самого себе;
  • зібраними - оскільки найдорогоцінніше, що є у нас - це час.

Змагання буде оцінювати компетентне принципове високопрофесійне журі.

Вед.2. Починаємо гру.

 

І конкурс “Візитка команди”.

Представлення команд.

“Еколог” наш девіз: “Кинемо природі рятувальний круг”.

“Хімік” наш девіз: “Мислити глобально, діяти локально”.

 

ІІ конкурс “Теорія і реальність”

На нашій планеті багато екологічно небезпечних зон. Ви знаєте, що з вини людини зникає Аральське море, в озері Байкал гинуть дуже цінні породи риб, в атмосфері дуже багато вуглекислого газу, а це приводить до глобального потепління. А скільки лиха приніс Чорнобиль!

Вед.2. На нашому глобусі відмічені місця екологічних катастроф. Ваше завдання відповісти на запитання;

  •          Що таке озонова дірка? Що руйнує озоновий шар?
  •          Які речовини утворюють кислі дощі?
  •          Який вплив на погодні умови має надлишок  вуглекислого газу?
  •          Чому рахіт поширена хвороба жителів Англії?
  •          Яке екологічне значення мають заповідники України?
  •          Чому не можна спалювати минулорічне листя?

 

 

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

 


 

Вед.1. ІІІ конкурс “ІНФОРМАЦІЯ ДО РОЗДУМУ”.

На сцені закріплені великі букви. Члени команд - команд вибирають будь-які. Кожна буква - це завдання.

А -Який елемент потрібний для збереження зубної емалі? (Фтор)

Б - Виберіть рослину, яка випаровує найбільшу кількість вологи береза – 6 відер, дуб – 5, евкаліпт - 40?(Евкаліпт)

В - Який елемент зайвий? Чому? Cl, Al, Са, Мg, Рb, К. (Хлор - неметал)

Г - Хто зайвий? Чому? Ведмідь, тюлень, вовк, лисиця, тигр, заєць.(тюлень - мешканець водного середовища).

       

 ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

   

 

 

Вед.2. ІV конкурс “ВІЧНИЙ ПОШУК”

Ви бачите ромашку, яка знаходиться в зоні екологічного лиха.

Спасти її можна, якщо правильно відповісти на запитання.

 

/Запитання із ромашки/

 Питання для команди “Еколог”:

  1. Яку валентність має карбон в органічних сполуках?(ІV)
  2. Організм, здатний жити без кисню.(анаероб)      
  3. Найпоширеніший елемент на Землі.(кисень)

4.  Наука, що вивчає рослини. (ботаніка)         

  1. Найлегший газ.(водень).
  2. Носії спадкової інформації (гени)     
  3. Рідкий метал навіть на морозі. (ртуть)
  4. Кров, насичена вуглекислим газом. (венозна)    
  5. Яким хімічним елементом багате яблуко? (ферум)

10. Ця кислота міститься в шлунковому соці.(хлоридна)

 

Питання для команди “Хімік”:

  1. Ця кислота міститься в кефірі. (молочна)
  2. Організм, здатний жити в кисневому середовищі.(аероб)            
  3. Речовини, що прискорюють швидкість хімічної реакції.(каталізатори)
  4. Наука, що вивчає тварин. (зоологія)     
  5. Найбільша кровоносна судина. (аорта)
  6. Органоїд, що містить хромосоми.(ядро) 
  7. Цю кислоту застосовують як смаковий засіб для консервування та маринування овочів. (оцтова)
  8. Кров, насичена киснем (артеріальна)  
  9. Наука про речовини та їх перетворення (хімія)
  10.                     Елемент що входить до складу крові і надає їй червоного кольору.(ферум)

 

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

 

 

Вед.1. V конкурс “УВАГА! ЕКСПЕРИМЕНТ!”

Одержані посилки на адресу наших команд: з Науково-дослідницького інституту

ЗАВДАННЯ В ПОСИЛКАХ.

Завдання для команди “Хімік” - визначити наявність жирів в даних продуктах.

Завдання для команди “Еколог”  - визначити наявність крохмалю в даних продуктах.

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

 

 

 

Вед.1.. VI конкурс “ЕКЗАМЕН”

Наші учасники гри за час спільної роботи мають вже деякі    теоретичні знання. Давайте перевіримо їх.

Капітани команд тягнуть білети.

Хімічний експеримент.

1.Оціни об’єм – налити « на око»  30 мл води.

2. Зібрати лабораторний штатив на швидкість.

 

 

Вед.2. VIІ конкурс "ЧИМ ШВИДШЕ, ТИМ КРАЩЕ"

Тільки що підвезли грунт. Команди повинні з'ясувати, як впливають нові мінеральні добрива на врожай рису, гречки, сочевиці.

Завдання: розібрати насіння круп /на швидкість/.

 

Вед.1. ГРА З ГЛЯДАЧАМИ.

  1. Яке молоко не можна пити? (Вапняне)
  2. Туман, лід, хмара, сніг. Що об'єднує ці слова?(Вода, агрегатний стан)
  3. Для приготування тіста використовують натрій гідроксокарбонат, назва якого в побуті … ?(питна сода)
  4. Який елемент надає кісткам міцності?(кальцій)
  5. Що таке “чорне золото”?(нафта)
  6. Як називається богиня тварин?(фауна)
  7. Як називається богиня рослин? (флора)

 

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

 

Вед.2. VIII конкурс “ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ”.

Команди мають виліпити клітину з пластиліну

 

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

Вед.1. ІХ конкурс “КОНСТРУКТОР”.

Скласти назви хімічних елементів із запропонованих букв: О, Г, Л, М, К, С, И, Є, Н, І, Й, Р, А, У, Ф, Т. (оксиген, літій, натрій, калій, ферум, флор, магній, манган).

 

ПІДСУМКИ КОНКУРСУ.

НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

 

Заключне слово вчителя

Ми не господарі природи, ми її складова, якщо ми не поважаємо її, значить ми не поважаємо себе.

Природа забезпечує людину всім необхідним для повноцінної і щасливого життя, вона створила і підтримує нас. Її механізми покликані створювати гармонію та взаємодію різних систем. Потрібно любити природу, без неї не буде нас.
 

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Барна М.М., Похила Л.С., Яцук Г.Ф. Біологія для допитливих - Тернопіль: Богдан, 2000.
  2. Барна М.М. Організація роботи з обдарованими школярами. - Тернопіль: Мандрівець, 1996.
  3. Брем А. Життя тварин. - К.: Школа 2004.
  4. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С. Основи екологічних знань: Підручник. - К.: Либідь, 1997.
  5. Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10-го класу закладів загальної середньої освіти / Л.І.Остапченко, П.Г.Балан, Т.А.Компанець, С.Р.Рушковський - Київ : Генеза, 2018.
  6. Г.М.Міхеєва, І.Д.Лишенко, С.В. Воловик, Л.О.Юрик Біологія 10-11: Запитання, вправи, задачі, тести. - К.:Генеза.
  7. Кошель П. Популярна шкільна енциклопедія. Біологія - країна ввічливих загадок - М.: Олма-прес, 2001.
  8. Сидорович М. Такий дивовижний світ тварин. - Тернопіль - Мандрівець, 1998.
  9. Хімія (рівень стандарту): підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / П.П.Попель, Л.С.Крикля - Київ : ВЦ “Академія”, 2018.

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку