"Хмари слів" Дидактично-графічний супровід до уроків

Про матеріал

Дидактично-графічні матеріали – це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати у навчальній роботі. Яскрава графіка у вигляді текстових малюнків дозволить зробити акцент на ключових моментах теми, що вивчається, допоможе здобувачам освіти швидше засвоїти новий матеріал, завдяки залученню зорової пам'яті.
Подані матеріали ілюструють приклад використання тег слів для вивчення предмета «Я досліджую світ» і систематизації знань учнів.
Вони можуть слугувати ментальною картою уроку та сприяти візуальному відтворенню матеріалу, системному
та глибокому засвоєнню знань, стимулюватимуть пізнавальну активність та творчу уяву школярів.
Запропоновані завдання - це далеко не всі варіанти використання хмар слів. Кожен вчитель може додати до цього арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.

Перегляд файлу

ᐈ Тучка клипарт вектор, векторные картинки тучка | скачать на Depositphotos®Ізяславський ЦПРПП

Поради батькам майбутніх першокласників – Райдуга 

 

НУШ   

                                                                                                                                                                                                                     Дидактично-графічний супровід до уроків                                                                                                                                                                                "Я досліджую світ"                                                                                                                                                                                                                                   2 клас

 

 

2021р.


Романюк Т.М., Штундер С. М., Дидактично-графічний супровід до уроків "Я досліджую світ" 2 клас – Ізяслав,

2021. – 93 с.

Автори:

Романюк Т. М. - вчитель початкових класів Клубівського ліцею, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Вчитель-методист».

Штундер С. М. - вчитель початкових класів Кунівського ліцею, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Вчитель-методист». 

Рецензент:

Денисевич Г. В. – консультант Ізяславського ЦПРПП.

Представлені дидактично-графічні матеріали – це один із способів візуалізації текстової інформації, який успішно можна використати у навчальній роботі. Яскрава графіка у вигляді текстових малюнків дозволить зробити акцент на ключових моментах теми, що вивчається, допоможе здобувачам освіти швидше засвоїти новий матеріал, завдяки залученню зорової пам’яті.

Подані матеріали ілюструють приклад використання тег слів для вивчення предмета «Я досліджую світ» і систематизації знань учнів.

Вони можуть слугувати ментальною картою уроку та сприяти візуальному відтворенню матеріалу, системному

та глибокому засвоєнню знань, стимулюватимуть пізнавальну активність та творчу уяву школярів.

Запропоновані завдання - це далеко не всі варіанти використання хмар слів. Кожен вчитель може додати до цього арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.

 

Рекомендовано рішенням Ради Ізяславського ЦПРПП.

(Протокол № __ від ______2021 р.)

 


Урок 1

 

 

Вступ. Я досліджую світ ( с. 3-4)

 

 

1. Про що ви дізнаєтесь під час уроку? Визначте за допомогою хмаринки.

2. Доберіть якомога більше слів із хмаринки до слова світ. 

3. Продовжіть речення, добираючи слова з хмаринки:

    Я досліджую …...

4. Складіть запитання за допомогою хмаринки.

5. Складіть розповідь  про себе, використовуючи якомога більше слів із хмаринки.

6. Які цікаві проєкти можна створити за цією темою? Визначте, за допомогою хмаринки слів .


 

Урок 2

 

Ми – другокласники і другокласниці ( с. 5-6 )    

 

1. Складіть асоціативний кущ до слова школа за допомогою хмаринки.

2. Користуючись хмаринкою, складіть правила поведінки та спілкування у школі.

3. Складіть словесний портрет другокласника (другокласниці) за допомогою слів з хмаринки.

4. Складіть прислів’я про школу, про книгу.

 5. Самостійно складіть хмаринку слів до теми «Школа».

 6. Складіть розповідь про свою школу, використовуючи якомога більше слів хмаринки.


 

Урок 3

 

Як поводитися в колективі. Правила спілкування (с. 8-10)

 

 

1. За допомогою хмаринки слів визначте тему уроку.

2. Знайдіть на хмаринці якомога більше слів ввічливості. Поміркуйте, коли вони використовуються.

3. Знайдіть і прочитайте прислів’я, яке є на хмаринці. Поясніть його значення.

4. Складіть ланцюжок спілкування, використовуючи слова з хмаринки.

  Я спілкуюся з ….., ….., ….., ……

5. Розробіть власні правила спілкування, користуючись хмаринкою слів.



 

 

Урок 4

 

Яка наша адреса. Земля – планета. Глобус (с.16-17)

 

1. У вигляді чого зображена хмаринка? Визначте тему уроку.

2. Користуючись хмаринкою, продовжіть речення :

    Ми  живемо … 

    Глобус – це …

    Наша планета Земля …

3. За допомогою хмаринки дайте відповіді на запитання:

    Який колір переважає на поверхні Землі?

    Скільки океанів є на нашій планеті?

4. Знайдіть на хмаринці і прочитайте всі слова, які відносяться до поняття «вода».

5. Знайдіть і прочитайте всі слова, які відносяться до поняття «суходіл».


 

                                           

Урок 5

 

Яка наша адреса. Земля – планета. Глобус (с.18-20)

 

1. Опишіть хмаринку, який вигляд вона має.

2. Доберіть з хмаринки близькі за значенням слова до слова Україна.

3. Складіть речення за допомогою хмаринки слів.

4. Дайте відповідь на запитання, використовуючи хмаринку.

    Що таке мала батьківщина?

    З чого складається велика Батьківщина?

5. Опишіть свою Батьківщину за допомогою хмаринки.

 

                                              


 

  Урок 6

 

Для чого країнам потрібні державні символи ( с. 21-24)

 

1. Що зображено на хмаринці? Опишіть її

2. За допомогою хмаринки назвіть державні символи нашої країни.

3. Використовуючи хмаринку, назвіть національності, які проживають на території України.

4. Складіть речення зі словами  хмари,  які  знаходяться на Гербі. 

5. Відшукайте на хмаринці близькі за значенням слова до слова гроші.

6. Дайте відповідь на запитання за допомогою хмаринки слів:

       - Як називається українська національна валюта?                                   

       - Для чого використовують гроші?

       - Які бувають гроші?


 


 

 

  Урок 7

 

Яку форму має наша Земля. Чому буває ніч і день ( с. 28-31)

 

1. Визначте тему уроку за словами з хмаринки.

2. Дайте відповіді на запитання за допомогою хмаринки:

- Що називають добою?

- Скільки часу триває доба?

- У якому положенні знаходиться земна вісь?

3. Користуючись хмаринкою слів, спробуйте пояснити, чому Земля – особлива планета.

4. Знайдіть і прочитайте вислів, написаний синім кольором. Поясніть, що він означає.

5. Доберіть із хмаринки пояснення до слів: доба, вісь землі.

6. Складіть розповідь про те, чому буває день і ніч, використовуючи слова – підказки з хмаринки.


 

 

  Урок 8

 

Що таке горизонт? Основні сторони горизонту. (с. 31-33 )

 

1. Визначте тему уроку за хмаринкою.

2. Знайдіть на  хмаринці ключове слово уроку.

3. Складіть запитання до теми за допомогою висловів, які знаходяться на сонечку.

4. За допомогою хмаринки дайте відповідь на запитання: Що таке горизонт?

5. Знайдіть на хмаринці назви основних сторін горизонту.

6. Складіть за допомогою хмаринки розповідь про те як визначити основні сторони горизонту.

7. Продовжіть речення, використовуючи підказки з хмаринки:

                        - До лінії горизонту…….                      

                        - Вона постійно……..



 

 

    Урок 9

 

Чому на Землі бувають пори року? (с. 33-35)

 

1. Визначте тему уроку за допомогою слів хмаринки

2. Доберіть з хмаринки пояснення до слів рік, орбіта.

3. Прочитайте всі речення, які є на хмарі слів.

4. Знайдіть у хмарі слів речення про пори року.

5. Складіть запитання, на які потрібно дати відповіді під час уроку.

6. Відновіть речення за допомогою хмаринки слів: Вісь Землі постійно….,тому в різні пори….. Земля

отримує від……неоднакову кількість…… і ……. .

7. Складіть розповідь  про зміну пір року.



                                                                                                      

               Урок 10

 

Явища природи. Скільки місяців у році.  (с. 35-39)

 

1. Складіть за допомогою хмаринки відповідність між назвами пір року і явищами, які відбуваються під час кожної пори року.

2. Знайдіть у хмаринці слова, що означають явища природи. Попрацюйте в групах.

3. Попрацюйте в групах. Складіть розповідь про літо, використовуючи слова з хмаринки. Складіть розповідь про осінь, використовуючи слова з хмари.

Складіть розповідь про зиму, використовуючи слова з хмари.

Складіть розповідь про весну, використовуючи слова з хмари.

4. Відновіть текст, використовуючи слова з хмари  води, дощу, снігу, дня і ночі, листопад – усе це………. природи.

Зміни, пов’язанні із ….. , називають ….. явищами природи.

5. Знайдіть відповіді на поставленні запитання, використовуючи хмаринку.

  - Як називаються зміни, пов’язані із сезонами?

          - Що таке явища природи?

          - Скільки  місяців триває кожна пора року?

                                                       Урок 11

 

                   Для чого потрібний календар. (с. 40-42)

 

1. Визначте за хмаринкою тему уроку.

2. Назвіть усі місяці за допомогою хмаринки.

3. Складіть загадки про пори року, використовуючи речення із хмаринки.

4. Виберіть із хмаринки назви та ознаки весняних місяців і складіть з ними розповідь.

5. Знайдіть на хмаринці відповіді на запитання:

- Скільки місяців триває кожна пора року?

- Назвіть зимові місяці.

- Назвіть ознаки зими.

6. Складіть розповідь про одну із пір року, використовуючи хмаринку слів

                                   



Урок 12

 

 Скільки місяців у році  (с. 42-44)

 

 

1. Знайдіть і прочитайте найголовніше речення в хмаринці.

2. Назвіть числа, які є у хмаринці. Поясніть, що вони означають.

3. Складіть запитання, на які потрібно дати відповіді під час уроку.

4. За допомогою хмаринки дайте відповіді на запитання:

- Назвіть місяці, які мають 30 днів.

- Які місяці мають 31 день?

- Скільки днів у тижні? Назвіть їх.

- Скільки тижнів у кожному місяці?

- Який найкоротший місяць року?

- Скільки в ньому днів?

5. Використовуючи хмаринку, розкажіть все, що ви знаєте про рік


Урок 13

 

Який в осені святковий календар (с. 52-55)

 

 

1. За допомогою хмаринки слів установіть, про які місяці календаря  йдеться мова.

2. Назвіть державні свята, користуючись хмаринкою слів.

3. Користуючись хмаринкою слів, розкажіть, яке свято поєднало у собі потрійне всенародне свято.

4. Назвіть народно - релігійні свята, користуючись хмаринкою слів.

5. Використовуючи хмаринку слів, розкажіть про одне зі свят осіннього календаря.

6.Розкажіть за допомогою хмаринки  як святкують День українського козацтва у вашій родині .

 


 

 

Урок 14

 

Якого я роду, якого народу (с. 57-58)

 

1. Опишіть хмаринку. Визначте тему уроку.

2. Користуючись хмаринкою, продовжіть речення: Конституція – це …..

3. Прочитайте найголовніші речення у хмаринці слів.

4. Виберіть з хмаринки і прочитайте слова, які характеризують козаків.

5. Складіть розповідь про Запорізьку  Січ, використовуючи слова з хмаринки.

6. Дайте відповіді на запитання за допомогою слів-підказок із хмаринки:

- Де мешкали козаки?

- Як називалася їхня держава?

- Що першими в світі створили козаки?

 

Урок 15

 

Права та обов’язки дитини (с. 58-59)

 

1. Знайдіть у хмаринці ключові слова до теми.

2. Відшукайте у хмаринці всі слова, які відносяться до поняття « права».

3.Відшукайте всі слова, які відносяться до поняття « обов’язки».

4. За хмаринкою слів складіть розповідь про свої обов’язки у класі.

5. Доповніть текст словами з хмаринки: У людей є також ….. – захищати свою ….. , берегти ….. , поважати …..  і ….. інших людей,  допомагати ….. , ….. тощо.

6. Продовжіть речення, використовуючи слова з хмаринки:

 Кожна дитина має право на….



                                     Урок 16

 

Історичні пам’ятки України (с. 59-61)

 

1. Визначте тему уроку за допомогою хмаринки.

2. Назвіть пам’ятники, зображені на хмаринці.

3. Поміркуйте, що об’єднує слова пам'ять, пам’ятки і пам’ятник.

4. Прочитайте назви міст, які є на хмаринці.

5. Складіть розповідь про пам’ятки природи та культури у вашому краї.

6. Знайдіть серед слів хмаринки міста – назви козацьких поселень.

 



 

                                                   Урок 17

 

Як здобути козацьке здоров’я (с. 61-63)

1. Опишіть хмаринку. Прочитайте на хмаринці ключові питання, на які потрібно знайти відповідь протягом уроку.

2. Складіть речення на кожне слово з хмаринки, яке написане великим шрифтом.

3. Назвіть корисні звички, використовуючи хмаринку.

4. Складіть розповідь про те, як здобути козацьке здоров’я, використовуючи якомога більше слів із хмаринки.

5. За допомогою хмаринки дайте відповідь на запитання:

- Якими були козаки?

- Що таке енергія?

6. Складіть правила, що потрібно робити для того, щоб мати міцне здоров’я.

Використовуйте слова - підказки з хмаринки.



                            Урок 18

 

Що таке експеримент (с. 64 - 68)

 

1. За допомогою хмаринки визначте тему уроку.

2. Прочитайте ключові слова з хмаринки.

3. Доберіть пояснення до слова експеримент, користуючись хмаринкою

4. За хмаринкою назвіть «кроки», які потрібно зробити для проведення експерименту. Поясніть кожен крок.

5. Користуючись хмаринкою, складіть правила техніки безпеки в науковій лабораторії.

6. Назвіть слова з теми, які не вказані у хмаринці.

7. Назвіть пристрої, які використовують в лабораторії, використовуючи хмаринку слів

 



Урок 19

 

Які в осені ознаки (с. 73 -76)

 

 

1. За хмаринкою слів складіть запитання, на які потрібно дати відповіді під час уроку.

2. Назвіть ознаки осені, використовуючи хмаринку.

3. Знайдіть на хмаринці назви осінніх явищ. Поміркуйте, коли їх можна спостерігати?

4. Подумайте і скажіть, як пов’язані нежива і жива природа, використовуючи хмаринку.

5. Складіть розповідь про осінь, використовуючи якомога більше слів із хмаринки.

6. Встановіть відповідність між осінніми місяцями і явищами природи, використовуючи записи на хмаринці



Урок 20

 

Які осінні місяці. Складання казки «Три сини осені» (с. 76 -77 )

 

1. Які кольори переважають на хмаринці. Поміркуйте, чому?

2. Визначте тему уроку за допомогою хмаринки.

3. Використовуючи  хмаринку, назвіть місяці і доберіть до них ознаки.

4. За допомогою хмаринки дослідіть як утворилися назви місяців.

5. Користуючись хмаринкою, складіть казку «Три сини осені».

6. Осінь у кожної людини своя. За хмаринкою розкажіть, якою є осінь для кожного з вас.

7. Складіть загадку про осінні місяці, використовуючи хмаринку.

 

                     



                                                    Урок 21

Чи зустрічається світло з тінню. Природні і штучні джерела сітла. Правила поводження з вогнем. (с. 80 - 81)

 

1. Визначте тему уроку за хмаринкою.

2. Знайдіть на хмаринці і прочитайте ключове речення.

3. Розкажіть, які є джерела світла, використовуючи слова хмаринки.

4. Розподіліть джерела світла на дві групи за допомогою слів-підказок.

5. Знайдіть на хмаринці речення-застереження. Запам’ятайте його.

6. Попрацюйте в групах. Складіть правила поводження з вогнем, використовуючи слова з хмаринки.



 

                                                    Урок 22

Чи зустрічається світло з тінню. Як утворюється тінь. Світлопроникні та світлонепроникні тіла (с. 81- 84).

 

1. Які кольори переважають на хмаринці? Поміркуйте, чому? Визначте тему уроку.

2. Прочитайте на хмаринці загадку та відгадайте її.

3. Вставте пропущені слова, використовуючи хмаринку.

Одні предмети сонячне проміння пронизує наскрізь. Ці тіла ….. . А є тіла, які не пропускають світло. Вони ….. .

4. Знайдіть на хмаринці відповідь на запитання:  Що таке тінь?

5. Поясніть за допомогою хмаринки як утворюється тінь.

6. Використовуючи  хмаринку, зробіть висновок, від чого залежить довжина тіні.



                                                   Урок 23

Які властивості має повітря (с. 85-87)

1. На що схожа хмаринка? Прочитайте на хмаринці ключове питання, на яке потрібно знайти відповідь під час уроку.

2. За допомогою хмаринки назвіть властивості повітря.

3. Використовуючи слова - підказки з хмаринки, вставте пропущені слова:

Під час нагрівання повітря ….. , а під час охолодження ….. .

4. Поясніть як виникає вітер за допомогою слів із хмаринки.

5. Складіть зі слів хмаринки речення, яке розкриває поняття «вітер».

6. Складіть розповідь про те, що «вміє робити» вітер, використовуючи підказки з хмаринки.

7. Знайдіть у хмаринці слова, близькі за значення до слова вітер.

8. За допомогою хмаринки зробіть висновок  про значення повітря.


 

 

                                                      Урок 24

Що таке погода і як її передбачити (с. 87- 89)

1. Опишіть хмаринку. Самостійно визначте тему уроку.

2. Визначте за допомогою слів-підказок, що відносяться до складових погоди.

3. Розкажіть за хмаринкою, що таке погода.

4. Знайдіть на хмаринці визначення, як називають спеціалістів з прогнозування погоди.

5. Опишіть погоду своєї місцевості, використовуючи хмаринку слів.

6. Створіть власну хмаринку слів на тему «Погода».

 

                                                



                                             Урок 25

 

Як погода впливає на здоров’я людей (с. 89 – 91)

 

1. Знайдіть на хмаринці ключові слова. Визначте тему уроку.

2. Поясніть за допомогою хмаринки слів, що треба робити, щоб за будь – якої погоди, мати гарний настрій та бути здоровим?

3. За хмаринкою слів розкажіть, що означає бути щасливим.

4. Прочитайте прислів’я на хмаринці слів.

5. Складіть свої «правила щастя», використовуючи слова-підказки з хмаринки.

6. Продовжіть думку: Зима – це сезон ….. Користуйтеся висловами з хмаринки слів.


 

                                              Урок 26

Як термометр знає, тепло чи холодно. Види термометрів ( с. 91-94)

1. Який предмет ви бачите на хмаринці слів. Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці?

2. За допомогою хмаринки слів дайте відповіді на запитання:

- Від чого залежить температура неживої природи?

- Від чого нагрівається повітря?

- Де повітря холодніше, а де тепліше?

- Чи змінюється температура повітря?

3. Поясніть значення слова термометр за допомогою хмаринки слів.

4. Розкажіть про будову термометра, використовуючи хмаринку слів.

5. Знайдіть на хмаринці ім’я винахідника, який створив термометр.

6. Використовуючи хмаринку слів, назвіть, які є види термометрів. Поміркуйте, для чого їх використовують.

7. Знайдіть на хмаринці слів назву небезпечної речовини, яка міститься у термометрі для вимірювання температури тіла. Розкажіть як з нею потрібно поводитися.


                                                    Уроку 27

Які властивості має вода (с. 96-99)

1. За допомогою хмаринки слів пригадайте, де трапляється вода у природі.

2. Назвіть властивості води, використовуючи хмаринку слів.

3. Розкажіть за допомогою хмаринки слів, у яких станах може перебувати вода.

4. Знайдіть на хмаринці речення, яке розповідає про дивовижну властивість води.

5. Доповніть речення словами з хмаринки: Якщо водяну пару охолоджувати, вона стане ….. , а потім замерзнувши, перетвориться на ….. .

6. За допомогою хмаринки зробіть висновки про властивості води, використовуючи слова розширюється, стискається.

7. За хмаринкою слів розкажіть як вода переходить з одного стану в інші.



                                                      Урок 28

Як мандрує вода. Колообіг води у природі. (с. 101-105)

1. За словами хмаринки дізнайтесь, яка тема буде вивчатися на уроці.

2. Використовуючи хмаринку слів, повторіть основні поняття теми, що вивчається.

3. За допомогою хмаринки слів поясніть, що таке випаровування.

4. За допомогою хмаринки доберіть пояснення до слова конденсація.

5. Поміркуйте, за яких умов вода перетворюється на пару. Використайте  підказки з хмаринки слів.

6. Використовуючи хмаринку слів, складіть розповідь про колообіг води в природі.



                           Урок 29

Як рослини готуються до зими. С. 106 - 108

 

1. Прочитайте ключові слова з хмаринки. Визначте тему уроку.

2. За допомогою хмаринки слів поясніть, що таке листопад.

3. Поміркуйте і розкажіть, яке значення для рослин має листопад, використовуючи хмаринку слів.

4. Складіть речення на кожне  словосполучення з хмаринки.

5. Розкажіть як трав’янисті рослини готуються до зими, використовуючи підказки з хмаринки слів.

6. Використовуючи хмаринку слів складіть розповідь про те як рослини готуються до зими.



         Урок 30

Чи всі гриби їстівні. Правила збирання грибів.

Правила поведінки в лісі. С. 108-112

 

1. Визначте тему уроку за хмаринкою слів.

2. Знайдіть на хмаринці назви частин гриба. Розкажіть про його будову.

3. Прочитайте на хмаринці назви грибів.

4. Розподіліть гриби на дві групи, використовуючи слова-підказки з хмаринки.

5. Поміркуйте, які ще слова ви додали б до цієї хмаринки?

6. Пограємо у гру. Хто більше назве їстівних грибів за хмаринкою слів.

7. Використовуючи хмаринку слів, складіть розповідь про грибницю та її значення.



                                                       Урок 31

Чи всі гриби їстівні. Правила збирання грибів. Правила поведінки в лісі (с.108-112) (2 хмаринка)

1. Розгляньте уважно хмаринку слів, прочитайте на ній виділені слова. Визначте тему уроку.

2. Продовжіть речення:

- Ліс – справжня ….. .

- Він потребує …... .

3. Знайдіть на хмаринці речення, яке закликає берегти ліс.

4. Розкажіть за допомогою хмаринки, яких правил слід дотримуватись у лісі.

5. Користуючись хмаринкою слів, складіть правила збирання грибів.

6. За хмаринкою слів складіть речення – застереження, які починалися б словами :

« Суворо заборонено ….. . »


Урок 32

Як тварини готуються до зими ( с. 112-114)

1. Визначте тему уроку за словами на хмаринці.

2. Складіть питання до теми за хмаринкою слів.

3. Розкажіть, які зміни відбуваються у житті тварин, використовуючи хмаринку слів.

4. Доберіть з хмаринки пояснення до слова мігрують.

5. Прочитайте назви тварин, які є на хмаринці слів.

6. Оберіть одну з тварин і за допомогою хмаринки розкажіть як вона готується до зими.

7. Доберіть з хмаринки слів слова-назви  тварин до кожного речення:  

- Роблять запаси ….. .

 - Залягають у зимову сплячку ….. .

- Ведуть активний спосіб життя ….. .


               Урок 33

Як осінні зміни впливають на комах (с. 115-116)

1. Знайдіть і прочитайте на хмаринці назву теми уроку.

2. За хмаринкою слів назвіть якомога більше комах і розкажіть, де ви їх бачили.

3. Користуючись хмаринкою слів продовжіть речення про те як комахи готуються до зими:

- Мурашки ховаються ….. .

- Білан капустяний у вигляді лялечки ….. .

- Жук сонечко шукає ….. .

- Метелики кропив’янка та лимонниця …… .

4. Дайте відповідь на запитання за допомогою хмаринки слів: Які є перелітні метелики?

5. Складіть речення, використовуючи слова хмаринки.

6. Складіть за хмаринкою слів розповідь як осінні зміни впливають на комах


                                                      Урок 34

Як риби готуються до зими (с.116-117)

1. Визначте за хмаринкою слів тему уроку.

2. Назвіть риб, використовуючи хмаринку слів.

3. Доповніть речення назвами риб за допомогою хмаринки слів:

- Скупчуються в зимувальних ямах ….. .

- Активно полює ….. .

- Зграями живе у глибокій заводі з повільною течією ….. .

- Перебирається ближче до підводних джерел ….. .

4. Вставте пропущене слово з хмаринки: Життя риб восени змінюється внаслідок ….. температури води.

5. Складіть речення, використовуючи сполучення слів із хмаринки: рухається повільніше, активно полюють, обкутуються слизом, до зимового сну, активно полюють.

6. Використовуючи хмаринку слів, складіть розповідь «Як риби готуються до зими».



            

Урок 35

Як птахи готуються до зими (с. 118-119)

 

1. Знайдіть на хмаринці ключове слово, визначте за ним головне питання уроку.

2. Знайдіть на хмаринці назви осілих птахів. Подумайте, чому їх так називають.

3. Знайдіть на хмаринці назви перелітних птахів. Поміркуйте, чому їх так називають.

4. Користуючись хмаринкою слів, дайте відповіді на запитання:

- Які птахи відлітають у вирій спочатку?

- Які птахи відлітають у вирій пізніше?

- До кінця якого місяця відлітають усі перелітні птахи?

- Які птахи з’являються у листопаді?

5. Гра «Хто більше?». Назвіть якомога більше перелітних птахів за хмаринкою слів.

6. Використовуючи хмаринку, розкажіть, чим потрібно підгодовувати птахів взимку.

6. За хмаринкою слів спробуйте створити ланцюжок, у якій послідовності відлітають птахи у вирій.

7. Складіть розповідь про те як птахи готуються до зими, користуючись хмаринкою слів.


Урок 36

Як звірі готуються до зими. С. 120-121

1. За словами з хмаринки дізнайтеся, що ми будемо вивчати під час уроку.

2. Складіть питання за хмаринкою слів.

3. Назвіть звірів, у яких восени змінюється забарвлення хутра, використовуючи хмаринку слів.

4. За хмаринкою назвіть звірів, які роблять на зиму запаси корму.

5. Використовуючи хмаринку слів, дайте відповідь на питання, що таке линяння?

6. За допомогою хмаринки дайте відповіді на запитання:

- Як готується до зими ведмідь?

- Як готується до зими білка?

- Як готуються до зими лісові миші? 

7. Складіть розповідь «Як звірі готуються до зими», користуючись хмаринкою слів.

 


                                                     Урок 37

Які невидимі ланцюги є в осінньому лісі  (с. 121-123)

1. Прочитайте на хмаринці слів головне питання, на яке потрібно знайти відповідь протягом уроку.

2. Складіть речення на кожне зі слів хмаринки.

3. Доберіть з хмаринки пояснення до поняття «ланцюг живлення».

4. За допомогою хмаринки слів складіть ланцюги живлення.

5. Відновіть текст використовуючи слова з хмаринки:

- Жива природа впливає на ….. природу.

- Рослини і тварини також ….. між собою.

6. Визначте за допомогою хмаринки, яке правило потрібно запам’ятати при складанні ланцюга живлення.


Урок 38

 Які ознаки в зими. Зимові місяці.

Дослідження сніжинок.  (С.124-128)

 

1. Складіть зі слів хмаринки речення, що визначає тему уроку.

2. За хмаринкою слів назвіть зимові місяці. Поміркуйте, як утворилися їхні назви.

3. Порівняйте за допомогою хмаринки осінні та зимові зміни у природі. Продовжіть речення:

- Восени небо ….. , а взимку - ….. .

- Восени дні ….. , а взимку - ….. .

- Восени опади ….. , а взимку - ….. .

- Восени вода на водоймах ….. , а взимку - ….. .

4. Використовуючи хмаринку слів, дайте відповіді на запитання:

- Яке значення має сніг?

- Що знаходиться між сніжинками?

- Що таке сніжинки?

5. Назвіть ознаки зими за допомогою хмаринки слів.

6. Знайдіть і прочитайте прислів’я  на хмаринці.


                                                    Урок 39

 

Які ознаки в зими. Зимові місяці. Дослідження сніжинок  (С.124-128)

 

1. За формою хмаринки визначте тему уроку.

2. За допомогою хмаринки дайте відповідь на запитання: Що таке сніжинки?

3. Використовуючи хмаринку розкажіть як утворюються сніжинки.

4. Чи всі сніжинки однакові? Спробуйте дати відповідь, використовуючи хмаринку слів.

5. Складіть речення за сполученнями слів: кристали льоду, панує холод, шестикутні зірочки, з водяної пари, снігову бабу.

6. Складіть розповідь, використовуючи якомога більше  слів з хмаринки.


                                                 

 


                                                    Урок 40

 

Зимові розваги. Правила поведінки під час зимових розваг  (с. 128-130)

 

1. Знайдіть на хмаринці ключове слово уроку.

2. За допомогою хмаринки слів прочитайте ключові слова з теми, що вивчається.

3. Розкажіть, за що ви любите зиму, використовуючи слова з хмаринки.

4. Назвіть за хмаринкою слів, які є зимові розваги.

5. За допомогою хмаринки слів складіть правила безпечного відпочинку взимку.

6. Придумайте запитання за хмаринкою слів.

 7. Складіть розповідь про свої зимові розваги, використовуючи якомога більше слів хмаринки.



 

 

 

                                                      Урок 41

 

Яка погода взимку. Одяг і взуття для зимових прогулянок. Складання казки про зимову мандрівку до лісу або парку (с. 130-133)

 

1. Прочитайте на хмаринці головне питання, на яке потрібно знайти відповідь протягом уроку.

2. Пригадайте, що таке погода і які її складові за допомогою хмаринки слів.

3. Доповніть речення словами з хмаринки: Тривале перебування людини на холоді призводить

 до ….. організму та ….. .

4. Використовуючи хмаринку слів, назвіть ознаки переохолодження.

5. Доберіть близькі за значенням слова до слова метелиця, використовуючи хмаринку слів.

6. За хмаринкою слів розкажіть, яким має бути одяг для зимової  прогулянки.

7. Розкажіть, яка погода сьогодні, використовуючи слова  хмаринки.

8. Складіть казку про зимову мандрівку до лісу або парку, використовуючи слова-підказки з хмаринки слів.



                             Урок 42

 

Природні і штучні джерела тепла. Обігрівальні прилади. Правила поведінки з обігрівальними приладами (с. 136-137)

 

1. За формою хмаринки визначте тему уроку.

2. За допомогою хмаринки назвіть предмети, які служать для обігріву помешкань узимку.

3. Використовуючи хмаринку, дайте відповідь на запитання: Що таке обігрівальні прилади?

4. За хмаринкою слів назвіть природні і штучні джерела тепла.

5. Що є основним природним джерелом тепла? Розкажіть за допомогою хмаринки.

6. Складіть поради щодо економного використання електроенергії, користуючись хмаринкою слів.

7. За хмаринкою слів складіть правила поведінки з електронагрівальними приладами.

8. Складіть поради як берегти тепло та заощаджувати електроенергію.


                                   Урок 43

 

Який у зими святковий календар. День Святого Миколая. Новий рік. Традиції святкування Різдва ( с. 138-142)

 

 

1. За формою хмаринки визначте тему уроку.

2. Знайдіть на хмаринці ключові слова уроку.

3. За хмаринкою слів визначте, яким святом розпочинає свій календар зима?

4. Назвіть зимові свята, користуючись хмаринкою слів.

5. Використовуючи хмаринку слів, складіть розповідь про свято Миколая.

6. Розкажіть, які є традиції святкування Різдва та Нового року у ваших родинах.

7. За хмаринкою слів назвіть як називаються народні святкові пісні, які виконуються під час зимових свят.

8. Доберіть назву свята до кожного числа, користуючись хмаринкою слів: 19 грудня, 1 січня, 7 січня, 14 січня.

 

                                                    



 

Урок 44

 

Правила безпеки під час новорічних святкувань (с. 138-142)

 

1.За хмаринкою слів визначте тему уроку.

2. Доповніть правила поведінки під час новорічних святкувань, користуючись хмаринкою слів:

- Щоб не обпектися новорічними вогниками, треба триматися якомога далі від ….. та ….. .

- Будь- яка піротехніка – не іграшка!

- Запускати її дозволено лише ……

- Ставитися до цих виробів потрібно ….. і ….. .

3. Складіть за хмаринкою слів запитання, на які потрібно дати відповідь під час уроку.

4. Складіть речення на кожне зі слів хмаринки.

5. Доберіть пояснення до слів хмаринки.

6. Повторіть основні поняття теми, що вивчається за допомогою хмаринки слів.

7. Складіть правила безпеки під час новорічних святкувань, використовуючи хмаринку слів.



 

Зміст

Урок 1. Вступ. Я досліджую світ.

Урок 2.  Ми – другокласники і другокласниці.

Урок 3.  Як поводитися в колективі. Правила спілкування.

Урок 4.  Яка наша адреса. Земля – планета. Глобус.

Урок 5.  Яка наша адреса. Земля – планета. Глобус.

Урок 6.  Для чого країнам потрібні державні символи.

Урок 7.  Яку форму має наша Земля. Чому буває ніч і день .

Урок 8.  Що таке горизонт? Основні сторони горизонту.

Урок 9.  Чому на Землі бувають пори року?

Урок 10.  Явища природи. Скільки місяців у році.

Урок 11.  Для чого потрібний календар.

Урок 12.  Скільки місяців у році .

Урок 13.  Який в осені святковий календар.

Урок 14.  Якого я роду, якого народу .

Урок 15.  Права та обов’язки дитини .

Урок 16.  Історичні пам’ятки України .

Урок 17.  Як здобути козацьке здоров’я .

Урок 18.  Що таке експеримент .

Урок 19.  Які в осені ознаки .

Урок 20.  Які осінні місяці. Складання казки «Три сини осені» .

Урок 21.  Чи зустрічається світло з тінню. Природні і штучні джерела світла. Правила поводження з вогнем .

Урок 22.  Чи зустрічається світло з тінню. Як утворюється тінь. Світлопроникні та світлонепроникні тіла .

Урок 23.  Які властивості має повітря.

Урок 24.  Що таке погода і як її передбачити.

Урок 25.  Як погода впливає на здоров’я людей.

Урок 26.  Як термометр знає, тепло чи холодно. Види термометрів.

Урок 27.  Які властивості має вода.

Урок 28.  Як мандрує вода.. Колообіг води у природі.

Урок 29.  Як рослини готуються до зими.

Урок 30.  Чи всі гриби їстівні. Правила збирання грибів.

Урок 31.  Чи всі гриби їстівні. Правила збирання грибів. Правила поведінки в лісі.

Урок 32.  Як тварини готуються до зими.

Урок 33.  Як осінні зміни впливають на комах.

Урок 34.  Як риби готуються до зими.

Урок 35.  Як птахи готуються до зими .

Урок 36  Як звірі готуються до зими.

Урок 37.  Які невидимі ланцюги є в осінньому лісі.

Урок 38.  Які ознаки в зими. Зимові місяці. Дослідження сніжинок.

Урок 39.  Які ознаки в зими. Зимові місяці. Дослідження сніжинок.

Урок 40.  Зимові розваги. Правила поведінки під час зимових розваг.

Урок 41.  Яка погода взимку. Одяг і взуття для зимових прогулянок. Складання казки про зимову мандрівку до лісу або парку

Урок 42.  Природні і штучні джерела тепла. Обігрівальні прилади. Правила поведінки з обігрівальними приладами .

Урок 43.  Який у зими святковий календар. День Святого Миколая. Новий рік. Традиції святкування Різдва.

Урок 44.  Правила безпеки під час новорічних святкувань.


Використані ресурси

 

  1. Типові освітні програми для закл. заг. серед. освіти, розроблені під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 класи,

3- 4 класи / уклад. А. В. Лотоцька. – Харків : Вид - во «Ранок», 2020 р. - 240 с.

 

  1. Я досліджую світ: підруч. для 2-го кл. закл. заг. серед. освіти ( у 2-х ч.) : ч. 1 / Тетяна Гільберг,

Світлана Тарнавська, Ніна Павич. – Київ : Генеза, 2019. – 144 с.

Ілюстрації:

  1. https://www.google.com/search?q=family
  2. https://www.netclipart.com/isee/xbTbi_best-friends-png

1

 

docx
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
1782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку