Позакласний захід з географії
Проведений в 6 А класі
вчителем географії Довбиш Л.В.
Брейн – ринг
«Хочеш пізнати світ – вивчай географію»
Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з географії, заохотити учнів до вивчення географії, та підсилити інтерес до пізнання навколишнього середовища.
Учасники:
Обладнання:
Хід заходу.
Учні 6-го класу заздалегідь попереджаються про проведення позакласного заходу, тому вони самостійно за уподобаннями поділяються на дві команди, яким дають назви, і обирають капітанів команд.
Доброго дня шановні команди. Сьогодні ми з вами проведемо позакласний захід у вигляді брейн-рингу, тема якого «Хочеш пізнати світ – вивчай географію ». Метою нашого заходу є перевірка та закріплення отриманих вами знань на попередніх уроках географії.
- А скажіть мені будь ласка, як перекладається з давньогрецької слово «географія»?
Слово географія утворено від імені богині Землі Геї і слова «графо» - пишу.
Отже, «географія» у перекладі з грецької означає землеопис. А завдяки чому ми можемо відобразити земну поверхню на площині. Завдяки умовним знакам. І саме їм присвячується наш перший конкурс, першого раунду.
І РАУНД
1. Конкурс «Топографічний».
Відобразіть шлях Іллі Муромця умовними знаками:
Ілля Муромець сів на доброго коня та виїхав з села. Проскакавши по ґрунтовій дорозі повз дерев’яного вітряка, через луки, він заїхав до мішаного лісу. Вузька стежка привела його на перепуть, звідкіля направо йшла ґрунтова дорога, що вела до будиночка лісника, наліво – стежка до болота, а навпростець лісова дорога до джерела з живою водою.
За кожен вірний знак - команда отримає 1 бал. Хто першим з команди підіймає картку, тим самим показуючи готовність команди, та команда додатково отримає 1 бал.
2. Конкурс «Пошта».
Учням видаються картки з основними поняттями вивчених тем з географії 6 класу, їх потрібно розподілити по конвертах згідно темам: «План і карта»,
«Географічні координати»
ПЛАН І КАРТА: Орієнтування, азимут, нівелір, північ, південь, захід, схід, план місцевості, відносна висота, масштаб.
ГЕОГРАФІЧНІ КООРДИНАТИ: Компас, глобус, меридіан, паралель, географічна широта, географічна довгота, горизонталі, атлас, аерофотознімок, географічна карта.
(За кожну вірну відповідь – 1 бал)
3. Конкурс «Математичний».
Встановити відповідність:
Напрямок Азимут
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
Вірні відповіді: (а- 5, б-3, в-2, г-1, д-4)
(За кожну вірну відповідь – 1 бал)
ІІ РАУНД
Конкурс «Гонка за лідером».
Хто першим з команди підіймає картку, тим самим показуючи готовність команди дати відповідь на запитання, той має право першим дати відповідь на запитання. За вірну відповідь команда отримає 1 бал. Якщо команда дала не вірну відповідь, право дати відповідь на поточне запитання переходить до команди-суперника.
(За кожну вірну відповідь – 1 бал)
IIІ РАУНД
Конкурс «Кіт у мішку»
(нитка) - 5 балів
(лід) - 5 балів
IV РАУНД
Змагання капітанів «Загублені столиці».
Знайти , користуючись політичною картою, столиці держав, за координатами які відомі.
Капітани команд отримають картки з завданнями. Перший хто виконає всі завдання вірно, приносить своїй команді 10 балів.
Завдання:
Капітан 1 команди
а) 16° пд. ш., 47° зх. д __________________________ м. Бразиліа (Бразилія)
б) 42° пн. ш., 12° сх. д.________________________ м. Ватикан (Рим)
в) 35° пд. ш., 149° сх. д. __________________________ м. Канбера (Австралія)
г) 46° пн. ш., 75° зх. д. ________________________ м. Оттава (Канада)
д) 40° пн. ш., 34° сх. д. _______________________ м. Анкара (Туреччина)
Капітан 2 команди
а) 23°26' пн. ш., 82° зх. д. _________________________ м. Гавана (Куба)
б) 7° пд. ш., 37° сх. д. ____________________________ м. Додома (Танзанія)
в) 39° пн. ш.,77° зх. д. ____________________________ м. Вашингтон (США)
г) 30° пн. ш. 32° сх. д. _______________________________ м. Каїр (Єгипет)
д) 35° пн. ш. 52° сх. д. _______________________________ м. Тегеран (Іран)
(За кожну вірну відповідь – 2 бали)
V РАУНД
Конкурс «Географія в загадках»
Форму кулі зберігаю,
На підставці, на осі,
Обертають мене всі. (Глобус)
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є. (Масштаб)
Позначками весь покрили.
Різні всі там кольори.
Рамку також провели. (Географічна карта)
Ми багато чого варті,
Щоб рельєф там показати.
Треба нас розташувати. (Горизонталі)
За масштабом розростаюсь.
Знаки в мене вже не ті,
Території малі. (План місцевості)
Мене треба позначити.
Схил чи яр покажу я-
Коротенька лінія. (Бергштрих)
Нуль від моря починаю,
Чим крутіше — більша я,
Ще й сестричка є моя. (Абсолютна висота)
А до полюсів — скромніша.
Зменшується довжина —
Кільця бачимо сповна. (Паралелі)
Важко їх перерахувати.
Однакові всі брати
З’єднують два полюси. (Меридіани)
«На борту в нас потерпілі».
Щоб їх всіх порятувати,
Що потрібно визначати ? (Географічні координати)
Кут між ними визначати,
Що на північ та предмет,
Знає кожен цей момент. (Азимут)
І не дасть він заблукати.
Прилад з стрілочкою є
Повертається кільце. (Компас)
Всю земну кору включаю.
Мантії — частину теж,
Ковзаю собі без меж. (Літосфера)
А у горах — ось така-а-а.
Із природних тіл складаюсь,
Як насправді називаюсь? (Земна кора)
То підйом, то вниз буксує,
Опіш одну здоганя.
Територію зміни. (Рухи літосферних плит)
Не втікають, хоч і вільні.
Меблі з посудом тремтять,
Об підлогу стукотять. (Землетрус)
Хвилі мчать оті страшні.
На шляху усе змітають,
Острів в воду забирають. (Цунамі)
На великій глибині.
Хоч під тиском, а в’язка,
Вогняна така ріка. (Магма)
Випирає все сповна.
З року в рік я виростаю.
На вершині кратер маю. (Вулкан)
Вогняний потік несе.
З висоти, де було тихо,
Він прокинувся, на лихо. (Виверження вулкана)
Час від часу фонтаную:
Вилітає все окріп
І парую з року в рік. (Гейзер)
За кожну відгадану загадку команда отримає 1 бал
В кінці заходу підводимо підсумки (рахуємо бали команд, нагороджуємо переможців). Ще раз підкреслюємо значущість та необхідність вивчення географії.