«Хочеш пізнати світ – вивчай географію»

Про матеріал
Брейн – ринг «Хочеш пізнати світ – вивчай географію» Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з географії, заохотити учнів до вивчення географії, та підсилити інтерес до пізнання навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Позакласний захід з географії

Проведений в 6 А класі

 вчителем географії  Довбиш Л.В.

 

Брейн – ринг

«Хочеш пізнати світ – вивчай географію»

 

Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з географії, заохотити учнів до вивчення географії, та підсилити інтерес до пізнання навколишнього середовища.

 

Учасники:

  • 2 команди учнів.
  • Члени журі (вчитель, учні класу)
  • Ведучий (вчитель)

Обладнання:

  • Картки з завданнями
  • Кросворди з вивчених тем
  • Сигнальні картки для команд
  • Секундомір

Хід заходу.

   Учні 6-го класу заздалегідь попереджаються про проведення позакласного заходу, тому вони самостійно за уподобаннями поділяються на дві команди, яким дають назви, і обирають капітанів команд.

    Доброго дня шановні команди. Сьогодні ми з вами проведемо позакласний захід у вигляді брейн-рингу, тема якого «Хочеш пізнати світ – вивчай географію ».  Метою нашого заходу є перевірка та закріплення отриманих вами знань на попередніх уроках географії.

     - А скажіть мені будь ласка, як перекладається з давньогрецької слово «географія»?

   Слово географія утворено від імені богині Землі Геї  і слова «графо» - пишу.

      Отже, «географія» у перекладі з грецької означає землеопис. А завдяки чому ми можемо відобразити земну поверхню на площині. Завдяки умовним знакам. І саме їм присвячується наш перший конкурс, першого раунду.

І РАУНД

1. Конкурс «Топографічний».

Відобразіть шлях Іллі Муромця умовними знаками:   

 

   Ілля Муромець сів на доброго коня та виїхав з села. Проскакавши по ґрунтовій дорозі повз дерев’яного вітряка, через луки, він заїхав до мішаного лісу. Вузька стежка привела його на перепуть, звідкіля направо йшла ґрунтова дорога, що вела до будиночка лісника, наліво – стежка до болота, а навпростець лісова дорога до джерела з живою водою.

    За кожен вірний знак - команда отримає 1 бал. Хто першим з команди підіймає картку, тим самим показуючи готовність команди, та команда додатково отримає 1 бал.

2. Конкурс «Пошта».

 Учням видаються картки з основними поняттями вивчених тем з географії  6 класу, їх потрібно розподілити по конвертах згідно темам: «План і карта»,

«Географічні координати»

ПЛАН І КАРТА:  Орієнтування, азимут, нівелір, північ, південь, захід, схід, план місцевості, відносна висота, масштаб.

 

ГЕОГРАФІЧНІ КООРДИНАТИ: Компас, глобус, меридіан, паралель, географічна широта, географічна довгота, горизонталі, атлас, аерофотознімок, географічна карта.

 

  (За кожну вірну відповідь – 1 бал)

 

3. Конкурс «Математичний».

Встановити відповідність:

      Напрямок                     Азимут

  1. Північ                      а) – 270˚
  2. Південний схід       б) – 180˚
  3. Південь                    в) – 140˚
  4. Північний захід       г) – 0˚
  5. Захід                         д) – 310˚ 

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

Вірні відповіді: (а- 5, б-3, в-2, г-1, д-4)

 

 (За кожну вірну відповідь – 1 бал)

ІІ РАУНД

Конкурс  «Гонка за лідером».

   Хто першим з команди підіймає картку, тим самим показуючи готовність команди дати відповідь на запитання, той має право першим дати відповідь на запитання. За вірну відповідь команда отримає 1 бал. Якщо команда дала не вірну відповідь, право дати відповідь на поточне запитання переходить до команди-суперника.

  1. Прилад для вимірювання атмосферного тиску? (Барометр)
  2. Зменшене зображення невеликої ділянки земної поверхні за допомогою умовних знаків…(План місцевості)
  3. Хто створив перший глобус, що дійшов до наших часів? (Мартін Бехайм)
  4. Кут між напрямком на північ і напрямком на якийсь предмет на місцевості? (Азимут)
  5. Чашоподібне заглиблення на верхівці вулкану? (Кратер)
  6. Сама велика географічна широта? (90˚)
  7. Умовна лінія, що з’єднує полюси? (Меридіан)
  8. Хвиля руйнівної сили, що виникає внаслідок підводного землетрусу? (Цунамі)
  9. Відстані в градусах від екватора до будь якої точки на Землі? (Географічна широта)
  10.  Прилад для встановлення сторін горизонту? (Компас)
  11.  Наука що вивчає землетруси?(Сейсмологія)
  12.  Завдяки якому вулкану загинуло місто Помпеї? (Везувій)
  13.  Сукупність різних карт, зібраних у певному порядку в одну книжку? (Атлас)
  14.  Наука про землю ,її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію людей та природи? (Географія)
  15.  Наука про фігуру і розміри землі, про виміри на Земній поверхні для відображення її на планах і карті? (Геодезія)
  16. Давні прилад, сонячний годинник за допомогою якого можна визначити висоту і азимут сонця (Гномон)
  17. Система умовних знаків і текстових пояснень до них, що розкривають зміст карти ?( Легенда карти)
  18. Прилад для вимірювання відстаней на карті? (Курвіметр)
  19. Вивчення Землі за фотографіями, зробленими з космосу, телевізійним зображенням, спектром відбиття сонячного світла? (космічний метод)
  20.  Відстань по вертикалі будь-якої точки на поверхні Землі від середнього рівня поверхні океану, визначається за допомогою нівелювання? (абсолютна висота) 

 

 (За кожну вірну відповідь – 1 бал)

 

IIІ РАУНД

Конкурс «Кіт у мішку»

  •    Тут знаходиться предмет, за допомогою якого можна виміряти не пряму відстань, а відстань за ламаними лініями (наприклад довжину звивистої річки).

(нитка)                                                                                                       - 5 балів

  • Тут знаходиться речовина, тверда сполука якої в полум’ї не горить та у воді не тоне.

(лід)                                                                                                                  - 5 балів

 

IV РАУНД

Змагання капітанів «Загублені столиці».

    Знайти , користуючись політичною картою, столиці держав, за координатами які відомі.

    Капітани команд отримають картки з завданнями. Перший хто виконає всі завдання вірно, приносить своїй команді 10 балів.

Завдання:

Капітан 1 команди

а) 16° пд. ш., 47° зх. д __________________________ м. Бразиліа (Бразилія)                               

б)  42° пн. ш., 12° сх. д.________________________ м. Ватикан (Рим)

в) 35° пд. ш., 149° сх. д. __________________________ м. Канбера (Австралія)

г) 46° пн. ш., 75° зх. д.  ________________________ м. Оттава (Канада)

д)  40° пн. ш., 34° сх. д.  _______________________ м. Анкара (Туреччина)

     Капітан 2 команди

а) 23°26' пн. ш., 82° зх. д. _________________________  м. Гавана (Куба)

б) 7° пд. ш., 37° сх. д. ____________________________ м. Додома (Танзанія)

в) 39° пн. ш.,77° зх. д. ____________________________ м. Вашингтон (США)

г) 30° пн. ш. 32° сх. д. _______________________________ м. Каїр (Єгипет)

д) 35° пн. ш. 52° сх. д. _______________________________ м. Тегеран (Іран)

 (За кожну вірну відповідь – 2 бали)

 

V РАУНД

Конкурс «Географія в загадках»

  1. Різні розміри я маю,

Форму кулі зберігаю,

На підставці, на осі,

Обертають мене всі.                   (Глобус)

 

  1. Зменшувати площину

Винайшли величину.

В кілька раз вона дає

Відстань меншу, ніж як є.       (Масштаб)

 

  1. Взяли аркуш, розграфили,

Позначками весь покрили.

Різні всі там кольори.

Рамку також провели.    (Географічна карта)

  1. І на плані, і на карті

Ми багато чого варті,

Щоб рельєф там показати.

Треба нас розташувати.             (Горизонталі)

 

  1. Я від карти відрізняюсь:

За масштабом розростаюсь.

Знаки в мене вже не ті,

Території малі.           (План місцевості)

 

  1. Щоб об’єкти розрізнити,

Мене треба позначити.

Схил чи яр покажу я-

Коротенька лінія.            (Бергштрих)

 

  1. Абсолютно заявляю:

Нуль від моря починаю,

Чим крутіше — більша я,

Ще й сестричка є моя.                     (Абсолютна висота)

 

  1. Є найдовша, найтовстіша,

А до полюсів — скромніша.

Зменшується довжина —

Кільця бачимо сповна.              (Паралелі)

 

  1. Це півкола, їх багато.

Важко їх перерахувати.

Однакові всі брати

З’єднують два полюси.                   (Меридіани)

 

  1. Сигнал «SOS» звучить в ефірі:

«На борту в нас потерпілі».

Щоб їх всіх порятувати,

Що потрібно визначати ?                (Географічні координати)

 

  1. Напрямки потрібно взяти,

Кут між ними визначати,

Що на північ та предмет,

Знає кожен цей момент.              (Азимут) 

 

  1. У нагоді може стати

І не дасть він заблукати.

Прилад з стрілочкою є

Повертається кільце.                         (Компас)   

  1. Товщину велику маю,

Всю земну кору включаю.

Мантії — частину теж,

Ковзаю собі без меж.                 (Літосфера)

  1. В океані я тонка

А у горах — ось така-а-а.

Із природних тіл складаюсь,

Як насправді називаюсь?                 (Земна кора)

 

  1. Рух ніхто не контролює –

То підйом, то вниз буксує,

Опіш одну здоганя.

Територію зміни.                  (Рухи літосферних плит)

 

  1.     Щось он звірі неспокійні

Не втікають, хоч і вільні.

Меблі з посудом тремтять,

Об підлогу стукотять.                      (Землетрус)

 

  1. Від неспокою на дні

Хвилі мчать оті страшні.

На шляху усе змітають,

Острів в воду забирають.                (Цунамі)

 

  1. Я утворююсь на дні

На великій глибині.

Хоч під тиском, а в’язка,

Вогняна така ріка.                              (Магма)

 

  1. В тріщині речовина

Випирає все сповна.

З року в рік я виростаю.

На вершині кратер маю.                  (Вулкан)

 

  1. Попіл, дим, палає все,

Вогняний потік несе.

З висоти, де було тихо,

Він прокинувся, на лихо.                   (Виверження вулкана)

 

  1. У природі я існую,

Час від часу фонтаную:

Вилітає все окріп

І парую з року в рік.                 (Гейзер)

За кожну відгадану загадку команда отримає 1  бал            

   В кінці заходу підводимо підсумки (рахуємо бали команд, нагороджуємо переможців). Ще раз підкреслюємо значущість та необхідність вивчення географії.

docx
Пов’язані теми
Географія, Виховна робота
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку