Хорова духовна музика 5 клас

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва з використанням різноманітних методів та прийомів.
Перегляд файлу

Музичне мистецтво 5 клас

Тема:  Хорова духовна музика.

Мета:

Навчальна: Навчити учнів характеризувати особливості духовної музики, особливості вираження життєвого змісту хоровими жанрами; ознайомити учнів із поняттям «херувимська», «Духовна музика»;

Розвивальна: розвивати мистецький світогляд, естетичний смак учнів;

Виховна: прищеплювати учням зацікавленість музичним мистецтвом, зокрема духовною музикою.

Очікувані результати:

- Ознайомились з поняттями духовна музика, херувимська пісня,

веснянка.

- Усвідомити вплив та значення духовної музики в житті людини.

- Розучити веснянку  з відповідним настроєм та характером.

Обладнання: ноутбук, аудіо- та відеозаписи, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Хід уроку

Діти входять до класу під церковні д’звони.

1. Організація класу до уроку.

Музичне вітання.

Повідомлення теми і мети уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель:

Діти, чи впізнали ви музику, під яку ви заходили до класу? (Відповіді дітей) Так, звичайно ж це урочистий церковний дзвін. Саме він нас покликав на урок музичного мистецтва тема якого «Хорова духовна музика».

Мета нашого уроку (слайд в презентації) визначити що таке духовна музика? Які композитори створювали духовну музику? Які почуття викликає ця музика? Які образи виникають у вашій уяві? Що вражає вас у виконанні цього твору? Про що можна розмірковувати, слухаючи цей твір?

3. Актуалізація опорних знань.

Запитання до учнів:

-         Що таке хор?

-         Види хору?

-         Хто такий хормейстер?

4. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель:

-Чи бували ви колись у храмі?

Напевно вас вразила велич архітектурної споруди, розпис стін, стелі, а також музика, яка там звучить. Вона наповнює храм урочистістю і викликає піднесені почуття. Така музика називається духовною. Саме про неї ми будемо сьогодні говорити, будемо її слухати.

5.Розповідь про духовну музику.

 

 

 

Робота з поняттями

Духовна музика – це вокальні, інструментальні або вокально – інструментальні твори на релігійні тексти чи сюжети. (слайд в презентації)

Духовну музику писали кращі представники музичної культури – Й.С.Бах, В.А.Моцарт, А.Бортнянський, М.Березовський, А.Ведель та ін. Артемій Ведель - український композитор, диригент, співак та педагог 18 століття, творчість якого охоплює також сферу духовної хорової музики. Сьогодні ми послухаємо твір А.Веделя «Херувимська». (Слайд в презентації)

Робота з поняттями

Херувимська – це духовний вокальний твір для хору, що починається словами «іже херувими» (звідси й назва).

Цей різновид духовного співу відомий з УІ століття та вирізняється

особливою урочистістю, він створений для виконання хором а капела, тобто без інструментального супроводу.

Херувим — це янгол посередник між Богом і людьми.(Слайд в презентації)

Херувимська це переходом від підготовчої частини Літургії до основної. Вона складається з двох частин. Перша частина відрізнюється повільністю та протяжністю, друга — урочистістю, духом ликування. Розділені частини вигуком «Аминь» — як відповідь хору (або народу) на моління священика.

6.Слухання «Херувимська» А.Ведель 

Учитель:

В українській духовній музиці цей твір дуже поширений, вважається найголовнішим.

Запитання до учнів по слуханню:

-Який хор виконує цей твір?

-Яке виконання з оркестром чи а капела?

(Учням пропонуються картки з визначеннями для їх пояснення)

7.Музична фізкультхвилинка

«Танок з д’звіночками»

8. Вокально-хорова робота

Учитель:

З якою порою року можна порівняти стан людини, яка сповнена позитивних рис характеру? Яка пора року до нас у найбільшій мірі привітна, лагідна, добра? (Весна).

Поспівка «Вийди, вийди сонечко»

З особливо радісними почуттями ми зустрічаємо весну після суворих, сірих, мало сонячних зимових днів.

  • Що таке веснянка?
  • Як виконувались веснянки?

(Слайд в презентації)

Учитель:

Сьогодні ми познайомимось з пісню «Веснянка» В.Філіпенка, О. Навроцького.

Послухайте  пісню та скажіть, в якій формі написана веснянка, який характер цієї пісні?

(Слайд в презентації)

(Учитель виконує пісню «Веснянка» В.Філіпенка, О. Навроцького)

9.Повернення до очікуваних результатів:

(Діти виводять на дошці результати)

1 Сьогодні ми ознайомились з поняттями духовна музика, херувимська пісня, веснянка.

2 Усвідомили вплив та значення духовної музики в житті людини.

3 Розучили пісню з відповідним настроєм та характером.

10. Домашнє завдання

Відтворити засобами образотворчого мистецтва зміст музичних творів, що звучали   на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
2743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку