Музична вікторина – конкурс між учнями 5 класів ,,Збережи кровинку рідного тепла’’

Про матеріал
Збагатити учнівський досвід з музичного мистецтва. На прикладах зразків народної творчості та класичної музики формувати хист до живопису, поезії, театралізації художніх образів, бережливого ставлення до природи. Формувати в учнів народну фундаментальну основу – слухати, відчувати, розуміти.
Перегляд файлу

Музична вікторина – конкурс   між учнями 5 класів

,,Збережи кровинку рідного тепла’’

  Мета. Збагатити учнівський досвід з музичного мистецтва. На прикладах зразків народної творчості та класичної музики формувати хист до живопису, поезії, театралізації художніх образів, бережливого ставлення до природи. Формувати в учнів  народну  фундаментальну  основу – слухати, відчувати, розуміти.  

Тип муз. вікторини: комбінований.                                                                                           Обладнання. ТЗН. Фортепіано, акордеон, ударно-шумові  інструменти: бубони, дерев’яні ложки, пандейра, Саморобна  гра  доміно - ,,Українські народні музичні інструменти’’, гра ,,Cпів інтервалів’’{фігурки тварин, птахів, грибів з номерами інтервалів – 1,2,3,4,5,6,7,8.} Таблички на парта х: музиканти, художники, поети, режисери, юні натуралісти. Фломастери,  два великі чисті ватманські листи. 

Муз. матеріал: Е. Гріг ,,Ранок”. Укр.нар.танець ,,Гопак”.                                               З кожного класу грають по 10 учасників. Учні одного класу готують по 10 теоретичних запитань, по 5 муз. загадок, повинні навчитися співати муз. інтервали, гімн України, грати на ударно-шумових  інструментах.                                   Учитель:,, У яких би барвах небо не світилось -                              Збережи кровинку рідного тепла,                                   Тільки б вічні зорі в криниці дивились                              Тільки б наша пісня нас пережила”.

Усі учасники і присутні співають пісню «Матінка - земля»                                                                                 муз.О.Безуглова сл. Н. Багмут – 1куплет:                                                                                  ,,Матінка – земля в нас є одна єдина                                                                                                 І одна єдина ненька – Україна                                                                                   І поля безкраї  і сади квітучі                                                                                      Ріки повноводні  і  моря могучі                                                                        Приспів:                                                                                                                     Я здійму до неба крильця -  рученята                                                                         Помолюсь за маму, помолюсь за тата,                                                                          За сестру і брата, за усю родину                                                                                                       І за рідну неньку, неньку– Україну”.

 

 

1. Десять теоретичних запитань 5б класу:

1) Український народний духовий  муз.  інструмент великої довжини {до 3 метрів }, поширений у західних областях України.            { трембіта}                                                  2) З якої дитячої опери взято цей уривок:                                                                             ,,Я лисичка, я сестричка, не сиджу без діла, я гусятка пасла, полювать ходила’’?                                                             { о.  ,, Коза – Дереза’’ М. Лисенка }      3) Український мандрівний музикант 17 – 19 століть.          { кобзар }             4) Найвищий музичний навчальний  заклад.                        { консерваторія }                     5) Хто зробив обробку української народної пісні ,,Щедрик’’ ?                             { М. Леонтович  }                                                                                                                                                               6) Графічне зображення музичного звука.                                      { нота }                         7) Головний стійкий звук  мелодії що викликає відчуття  ії  закінченості.    { тоніка }                                                                                                                                                  8) Сукупність кількох звуків що виконується одночасно.             { акорд }     9) Відстань між двома звуками по висоті.                                       { інтервал }      10) Найменший смичковий інструмент.                                        { скрипка }

Десять теоретичних запитань 5а класу:                                                          1) Автори гімну України.                                                   { муз. М. Вербицького сл. П. Чубинського }                                                                                                                                    2)Автори пісні ,, Зоре моя вечірняя ‘’      { муз. Я. Cтепового  вірші                       Т. Шевченка }                                                                                                                                               3) Українські народні танці.                  { гопак, козачок, метелиця }                                       4) Ансамбль з трьох виконавців.                                         {тріо }                                              5) Музикант який грає на цимбалах.                                    { цимбаліст }                                      6)Музичний інструмент іспанського походження із 6 струн.   { гітара }                          7) Низький жіночий голос.                                                            { альт }                                   8) Керівник хору.                                                             { хормейстер }                                    9) Крапка, що стоїть праворуч від ноти або паузи.    { збільшує тривалості ноти або паузи  у півтора рази }                                                                                                 10) Найбільший інструмент із сімейства смичкових.       { контрабас }

2.   Конкурс на краще виконання гімну.                                                                           ( по одному солісту з кожного класу, під акомпанемент фортепіано, по черзі, співають ,, Ще не вмерла України’’).                                                                                        3. П’ять  музичних загадок від 5а класу:                                                                                              1) Ну й велика в хлопця скрипка – відвести не міг очей.                                                      Звук низький, баритональний – це і є…                                      { віолончель }      2) Я – ані скрипка, ані бас, сама із деревини,

 

 

Та звеселю й спечалю вас, коли мій спів полине.                                                                        З моїх складів неважко скласти словечка ,, сопка’’ й ,, спілка’’,                                Отож, назвіть мене, будь ласка, зовуся я …                                  { сопілка }                                3) Як пісні свої співає цей старенький бандурист ,                                                           Відчуваєш в серці жар. Хто ж він є ? – Співець - …                      { кобзар }                            4) Ось казахський інструмент – дві струни на довгій  деці.                                          Взяв акин його та й гра. Це відома всім …                                      { домра }                           5) Зверху кожа, знизу тоже, а в середині  пусто.                            { барабан }

П’ять музичних загадок від 5б класу:

1) Я ваша подруга, я ваша попутчица,                                                                                  В пути без меня ничего не получится.                                                                                     Со мною, друзья, всегда интересно.                                                                                   Узнали кто я? Ну, конечно, же…                                                              { песня }                      2) Веселятся музыканты улыбнулся дирижер,                                                              Лад в котором мы играем называется …                                            { мажор }                       3) Чтоб еще артист сплясал, отгадай, что зал кричал?                  { бис }                                  4) В нем четыре музыканта виртуоза и таланта,                                                        Пропоют любой мотив, как зовется коллектив?                             { квартет } 5) Этот струнный инструмент зазвенит в любой момент.                                        И на сцене, в лучшем зале и в походе на привале…                         { гитара }                  4. Конкурс - кращий  гравець у  музичне доміно.                                                                   ( З кожної команди виходять по два  учасника, отримують по чотири картки, кожна з яких поділена на дві частини де намальовані українські народні музичні інструменти. В час  гри називають муз. інструменти.                     У кого доміно закінчується, той приносить перемогу класу.)

5. Звучить муз. Твір Е. Гріга ,, Ранок”, де композитор зображує природу рідного краю. Працюють групи:  музикантів, художників, поетів, режисерів, юних натуралістів.                                           Художники працюють біля дошки, малюють  образ ранку,                                   інші – на своїх місцях.  Музиканти думають як відобразити сонечко на фортепіано. Поети дописують віршовані рядки:                                                                    ,,Загорелась зорька ясная                                                                                                                 В небе тёмно – голубом                                                                                                                                     ------ - ------ - ------ - ------                                                                                                                                               ------ - ------ - ---- золотом”        ( 5а кл. )

 

 

Лучи ярко золотые                                                                                                         Осветнли землю вдруг                                                                                                                        ------ - ------ - ------ - ------                                                                                                                           ------ - ------ - ------ вокруг            ( 5б кл. )                                                                                     Юні натуралісти придумують плакати на тему: ,, Бережи природу”.       Режисери створюють сценарій кліпа на музику (наприкінці конкурсуспільний результат)

6. Конкурс – спів музичних інтервалів.                                                                  До вчительського столу виходять юні натуралісти, по два учня з кожного  класу. Вибирають фігурки грибів, птахів, тварин з номерами інтервалів.   Cпівають по черзі під фортепіано : ,,Збережи природу”_ _ _ _ - -

7. Конкурс - вгадай мелодію (по п’ять мелодій кожному класу )

8. Гра на ударних музичних інструментах.                                                         Під музику українського народного танцю ,, Гопак “ грають, окремо, спочатку група 5а класу, потім 5б. ( наприкінці-підсумок балів, спільний результат,нагородження переможців) .

Після нагородження у вікторині – конкурсі, всі учні співають        2 куплет пісні ,,Матінка- земля”: ,,Захисти нас, Боже, від лихої долі,                                                                                         І роди до волі житечка у полі.                                                                                                      Щоб сміялись дзвінко  діти в кожній хаті,                                                                                        Щоб були всі люди щасливі й багаті.                                                                             Приспів:   Я здійму до неба крильця – рученята                                                       Помолюсь за маму, помолюсь за тата.                                                                                             За сестру і брата, за усю родину                                                                                                                     І за рідну неньку, неньку – Україну”.

 

Використана література: ,,Музичні ігри” Р. Амлінська, Київ ,,Музична Україна” 1981р.; вірш С. Єсєніна ,, Восход солнца”.                                    Оцінювання:

1.     10 теоретичних запитань (кожна вірна відповідь – 1 бал )                                             2.     Краще виконання гімну України (за 5-ти бальною системою)                         3.     5-ть музичних загадок (кожна вірна відповідь – 1 бал)                              4.     Кращий гравець у музичне доміно (за 5-ти бальною системою)  5.     Робота в групах : музиканти, художники, поети, режисери, юні

 

 

натуралісти (кожній групі – до 3-х  балів)                                                                      6.     Спів музичних інтервалів (кожному співаку – до 2-х балів)                        7.     Вгадай мелодію (вгадана мелодія – 1 бал)                                                                           8      Гра на ударно-шумових інструментах (за 10-ти бальною системою)

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку