Практичне заняття з теми "Впровадження християнства" буде гарною допомогою для проведення цікавого уроку
Урок № 11
7-А клас
Практичне заняття. Християнська релігія і церква в житті давньоруського суспільства
Мета: з’ясувати роль християнської церкви в давньоруському суспільстві; установити зв'язок між церквою та державною владою; охарактеризувати вплив церкви на суспільне життя; розвивати вміння досліджувати суспільні явища та події; формувати навички мовленнєвих компетентностей.
Обладнання: підручник, зошит, наочність.
Основні дати: 988 р.- запровадження на Русі християнства як державної релігії, 989-996 – будівництво церкви в Києві,ь1017-1037 рр. – спорудження Софійського собору в Києві, 1051 р. – призначення київським митрополитом Іларіона. Заснування Печерського монастиря.
Основні поняття: релігія,
Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами лабораторно-практичної роботи.
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку
Учитель оголошує тему, мету та завдання уроку.
На сьогоднішньому уроці ми:
Для того щоб нам це зробити ми на уроці:
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Опитування за допомогою методу «мікрофон».
-Яку віру сповідували на Русі до прийняття християнства?
-Який князь хрестив Київську Русь?
-Яка книга є головною для християн?
-Київську Русь похрестили 988 р. Яке це століття?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Причини запровадження християнства
Знамене «хрещення Русі», яке започаткувало християнську цивілізацію на теренах України, було викликано цілим комплексом факторів:
(на дошці написані передумови, я розповідаю, а ви визначаєте які це фактори)
Показати «Повість минулих літ» джерело 9-12 ст.
2. Легенда «Вибір віри»
Записуємо: Легенда – фантастична оповідь.
Підручник с. 46.читаємо
Отже,
мусульмани забороняли — їсти свинини й пити спиртні напої,
Римо-католицька необхідно суворо поститися, смиряти дух і тіло своє.
Християнство- розповіли про Ісуса Христа, про царство небесне, про гріхи, про рай і пекло, показав картину Страшного суду.
(Малюнок на дошці)
3. Запровадження християнства
Введення християнства, хоча й зроблено було це насильно, «вогнем і мечем», мало велике значення для Древньої Русі. Воно підняло роль князівської влади і тим зміцнило державу. Для запровадження віри необхідні були священики, яких не було на Русі. Володимир Великий запросив з Візантії, саме тому з’явився зв’язок з грецькою культурою.
4. Церковна ієрархія
(зачитують правильну відповідь)
Записуємо: Ієрарфія – це поділ на вищі й нижчі посади
(Роздаю додатки)
Патріарх - найвищий титул в православній церкві, а також особа, що має цей титул
Єпи́скоп — найвищий керівник церковного життя кожної єпархії у більшості християнських церков.
Київський митрополит — вище звання православних єпископів, а також особа, що має це звання. Підпорядкований Константинопольському Патріархату з центром у місті Київ,
Парафіяни – це люди віруючі.
Священик – проводять служби в церкві.
(Заповнюємо церковну ієрархію)
Константинопольський патріарх |
Київський Метрополіт |
Єпископ |
Священик |
Парафіяни |
(Усі церковні титули прийшли до нас з грецької мови, тобто це слова іншомовного походження )
5. Церковне будівництво
(Діти представляють доповіді)
1. Десятинна церква
2.Софіївський собор
3.Києво – Печерська лавра
ІV. Закріплення знань учнів
Зараз перевіримо, як ми впоралися з поставленими завданнями!
Опитування:
V. Оцінювання знань учнів
VI. Домашнє завдання
Опрацювати с. 46-48.
Підготуватися до т.о.