І. Франко “Захар Беркут”
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації.
Останнє звернення Захара Беркута до тухольців. Ідея
та значення повісті.
Мета уроку: продовжувати опрацьовувати ідейно-художній зміст повісті, добираючи відповідні цитати й матеріал з твору; вчити визначати основну думку повісті; розвивати в учнів навички характеризувати літературних героїв, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття,спостереження, творчо мислити, робити відповідні висновки; формувати кругозір, світогляд; виховувати почуття обовязку, відданості своєму народу; прищеплювати інтерес до власної праці.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет І. Франка, ілюстрації до повісті, текст твору, малюнки учнів; дидактичний матеріал (тестові завдання).
Методи і прийоми: технології “Мікрофон - 1”, “Мікрофон - 2”;
робота в групах; створення та захист проектів; уявна екскурсія; виразне читання прозового твору та бесіда за прочитаним; інсценізація уривку з повісті; відповіді на тестові завдання.
Епіграф: Життя лиш доти має вартість,
доки чоловік може помагати іншим.
І. Франко
Учитель. Прокоментуйте вислів І. Франка, що є епіграфом до уроку.
Учитель. Закінчується наша уявна подорож сторінками повісті
І. Франка “Захар Беркут”. Ми побували у XIII ет., познайомилися із мешканцями
стародавнього села Тухля, які у хвилину небезпеки виявили велику силу духу,
твердість і стійкість.
- Якими ж, на ваш погляд, були люди, очолювані Захаром Беркутом? Повідомлення учнів “Тухольці - центральний персонаж твору.”
Все, що мав у житті, він віддав Для одної ідеї,
І горів, і яснів, і страждав,
І трудився для неї?
а) фільм за повістю “Захар Беркут” (за власними малюнками учнів);
б) інсценізація уривку “Рада на Ясній поляні”
Учитель.
(Повідомлення учнів),
Учитель.
сподобалось...” (письмово “На уроці мені не сподобалось...”)
“Життєвий шлях Т. Г. Шевченка” (для всіх учнів). Завдання для охочих: написати міні-твір за твором І. Франка “Захар Беркут” на одну з тем “Захар Беркур - патріот Руської землі”, “Сила народу - в єдності”.