Робота "Маминої школи" допомагає урізноманітнити види діяльності, які створюють можливість для співробітництва батьків і вчителів. і ділитися інформацією один з одним.В роботі "маминої школи" використано сучасні активні та інтерактивні форми роботи з батьками.
«Мамина школа»
Різноманітні прийоми роботи, що використовуються у маминій школі, дають можливість батькам краще пізнати і зрозуміти свою дитину.
Свічка подяки і побажань.
Вчитель запалює свічку зі словами подяки дітям за їх загальні досягнення і передає її далі. Учні по колу передають свічку дякуючи один одному, потім свічка переходить до рук батьків, які промовляють побажання своїм діткам.
Мета цього прийому, позитивно налаштувати всіх членів класу – родини один до одного, та не соромитися проявляти свої почуття до учасників проекту.
Довіра.
Батьки стають в одну лінію на півколом, а діти перед ними.
Завдання полягає в тому, щоб дитина спробувала впасти на руки татові чи мамі при цьому не обертаючись і не боячись.
Висновок: Якщо дитина не боялася падати знаючи що батьки позаду, то це свідчить про те, що дитина вам довіряє в усьому. А якщо дитина падаючи оберталася, чи боялася падати не озираючись, то це говорить про те, що вона не зовсім довіряє своїм батькам.
Підсумок: Таким чином це і є певний стимул для батьків замислитися і попрацювати над відносинами зі своєю дитиною.
Снігопад.
Кожен тато і мама отримують паперову серветку, після чого вчитель розповідає умови тренінгу.
Головна умова – не дивитися ні на кого і уважно слухати послідовність виконання інструкції.
Продовжуємо процедуру доти, доки це можливо. Тепер розгорніть свою серветку і підніміть її до гори, у вас утворилася сніжинка.
Підсумок: Навіть без докладного розглядання ми бачимо, що вони відрізняються. Ми можемо керуватися однаковими правилами у вихованні наших дітей, чітко дотримуватися інструкцій, але результати будуть різними, як наші сніжинки. Бо крім складених постулатів у серці кожного з нас повинні жити терпіння, надія, віра, любов і бажання бачити у своїй дитині особистість.
Дружна сім’я.
В кожній сім’ї дитина зігріта батьківським теплом, любов’ю. А тепло всьому живому дає сонце. Отже ми спробуємо створити власне Сонечко.
Кожна родина за допомогою своїх заготовок створює своє власне кругле Сонечко.
В кінці обирається краще родинне сонечко. А з усіх інших ми складемо власне сонечко класу – родини яке буде обігрівати своїм теплом всіх нас разом.
Підсумок: Розглянувши сонечка ми можемо сказати, що сім’я дружна, весела, цікава. В цій сім’ї ми відразу бачимо, що не пригнічується ні чия думка, ставляться з терпінням і розумінням до побажань всіх членів родини.
Безлюдний острів.
Мета: об’єднання родин навколо творчого завдання, можливість самовираження, взаємодії.
Вчитель ознайомлює родини з несподіваною ситуацією (сталася аварія на кораблі, всі змушені висадитися на безлюдний острів). Кожна родина повинна створити на острові мікродержаву з усіма можливими установами. За допомогою фарби, паперу, природного матеріалу, клею та іншого створюється «острів». З островів можна створити муляж нашої України.
Підсумок: Тільки дружня родина працюючи разом може справитися з будь-яким завданням в будь-якій ситуації.
Світ без тебе.
Дорослі працюють у парах разом з дітьми. Вони повинні називати їх позитивні якості продовжуючи вислів «Світ без тебе був би нудним, тому що ти (надійна людина)».
Саме таким чином можливо показати дитині його значимість і самоцінність у цьому світі. Потім діти роблять компліменти дорослим на власний розсуд.
Підсумок: дає можливість дорослим і дітям поспілкуватися, оцінити один одного.
Модель майбутнього.
Потрібно створити модель майбутнього своєї дитини.
Батьки разом з дітками створюють «модель» використовуючи підручний матеріал: старі газети, фотографії, журнали, олівці, фломастери, фарби, клей.
Підсумок: під час творчості батьки мають можливість почути власне бажання дитини, і чого вона прагне у майбутньому, а діти відчувають підтримку батьків, які націлюють їх на потрібні дії.
Пташка щастя.
Поділяємо всіх батьків на дві групи. Вибираємо двох із них і даємо завдання обміркувати, яку вони малюватимуть пташку за дверима. В цей час усім присутнім пояснюємо, що та пташка, яка вийде гірша, повинна нами хвалитися, а та пташка, що красивіша буде нами критикуватися. Коли батьки намалюють пташок відбувається обговорення. Вислухавши думки всіх звертаємо увагу, що і самі художники до кінця обговорення по іншому ставляться до своїх малюнків.
Підсумок: Уявіть собі як почувають себе діти, коли ви постійно їм говорите, що вони погано виконують домашнє завдання, погано пишуть, погано читають, неуважний. То поступово дитина починає зневірятися і стає такою, якою ви її бачите. Проте коли ви підтримуєте своїх дітей, говорите їй, що вірите в її успіх, що вона обов’язково це зробить, то і дитина повірить у свої сили, виробиться правильна самооцінка.
Мудрець.
Вчитель говорить звертаючись до дітей:
«Закрийте очі і уявіть собі зелені луки і великий старий дуб на їх краю. Під дубом сидить мудрець (тато), що відповідає на будь – які питання. Простягніть до нього руки (дорослі беруть руки дітей), поставте запитання, що вас хвилює, і вислухайте відповідь…Опустіть руки, ми вертаємось, і відкриваємо очі.»
Підсумок: Батьки починають розуміти, що саме прагне спитати дитина, і вчаться пояснювати усе спокійно, іде розвиток довіри.
Місток.
На підлозі зображено дві паралельні смуги – це міст. А далеко під ним протікає ріка і двоє потрапивши на вузький міст намагатимуться його перейти без слів з допомогою міміки і жестів. Робота в парах (батько – дитина) (незнайомець – дитина) треба зрозуміти один одного і розійтись на містку не користуючись мовленням. Всі виконують цю вправу, а потім обговорюють в колі дітей і в колі батьків. Діти розповідають з ким почувалися надійно і впевнено, а коли ними керували. Дорослі обговорюють, чи змогли вони зрозуміти дитину, чи переставили власноруч на іншу сторону не давши можливості дитині спробувати вирішити проблему самому.
Підсумок: Батьки з’ясовують, чи відбулось партнерство, чи ні. Або за допомогою вчителя роблять висновок, що саме не вірно вони вчинили з іншою дитиною.
Давай поговоримо.
Дорослий говорить своїй дитині: «Я хотів би бути вороном» І звертаючись до дитини з питанням: «Як ти думаєш чому?» спонукає її до діалогу. Наприклад –
Дитина: - Щоб жити багато років.
Мама: - Яка з цього користь?
Дитина: - Можна багато добрих справ зробити.
Потім навпаки, дитина каже ким хоче бути, а мама каже чому і для чого.
Підсумок: Такі завдання дають можливість дітям поговорити зі своїми батьками «щиросердно».
Таємниця імені твого.
Створюється добірка матеріалів про походження імені окремо кожної дитини. Участь у творчій роботі приймають батьки і діти, і вчитель.
Підсумок: Ця вправа дає можливість знайти відповіді на досі не зрозумілі питання дитини, розкрити риси її характеру.
Модель «Герб моєї родини».
У створенні герба родини беруть участь і дорослі і діти, можуть допомагати всі члени родини.
Підсумок: Дає можливість згуртувати родину, розібратися які відносини у кожній з них, чим займаються, які плани на майбутнє.