Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

Про матеріал
Розгорнутий план-конспект уроку. Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.
Перегляд файлу

 План-конспект уроку 1

Розділ 1. Особистість та її ідентичність

Тема уроку: Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

Мета уроку:

Формувати предметні компетентності: поглибити знання здобувачів освіти про моральні загальнолюдські якості , вдосконалювати  вміння самовизначення та ідентифікації особистості.

Формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою: володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; збагачувати словниковий запас слів

спілкування іноземною мовою: читати і  розуміти  походження термінів;

математичну  компетентність: перетворювати джерельну інформацію з однієї форми в іншу (графік, таблиця, схема, діаграма тощо), використовувати математичні символи; будувати логічні ланцюжки; використовувати статистичні матеріали у вивченні питань громадянської освіти;

інформаційно- цифрову компетентність:  діяти за алгоритмом, розвивати медіаграмотність;

уміння вчитися впродовж життя: розвивати навички самоосвіти, аналізувати процес власного навчання,  критично аналізувати й узагальнювати здобуті відомості та досвід;

соціальну та  громадянську компетентності : активно слухати та спостерігати, брати відповідальність на себе, проявляти  громадянську свідомість, аналітично мислити, критично розуміти світ: політику, право, права людини, культуру, релігію, історію, мас медіа.

обізнаність та  самовираження у сфері культури: розвивати власну національно-культурну ідентичність у сучасному світі.

Екологічну грамотність та здорове життя: враховувати вплив слова на психічне здоров`я людини, надавати допомогу собі й тим, хто її потребує.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: комп`ютер, інтерактивна дошка, презентація, підручник, зошит.

Прийоми: бесіда, метод «Хто Я?»,  рефлексія.

Міжпредметні зв`язки: Історія України, основи здоров`я

Хід уроку

І. Організаційний етап (3 хв)

(Доброго ранку, шановні здобувачі освіти. Я рада Вас бачити. Перевіримо присутність на уроці і разом познайомимось. Перевіримо готовність до уроку: підручник, зошит, ручка. Ну що готові? Розпочнемо! (Повідомляю тему і мето уроку)

 

II. Актуалізація опорних знань та вмінь ( 5 хв)

Пригадаємо на уроках основи здоров`я  ви вчили поняття, людина.

Питання:

1.Що таке людина?

2.Які її основні відмінності від тварин?

Відповідь:

1. Людина — жива, наділена інтелектом істота, суб'єкт суспільно-історичної діяльності і культури

2. Дослідники вважають, що людина на 70% істота біологічна (їсть, спить тощо) і  на 30% істота соціальна (формується в  соціумі й  залежить від нього). Дитинча тварини від народження має інстинкти, що допомагають йому орієнтуватися в  тому, що їстівне, а  що ні, на кого можна нападати, а  кого боятися. Людська дитина після народження  — найбільш не пристосована до життя серед усіх живих істот. І  повноцінною людиною вона може стати лише в  середовищі собі подібних, які дадуть їй знання про навколишній світ, навчать працювати, спілкуватися й  жити з  іншими людьми.

IІІ. Вивчення нового матеріалу (30 хв)

Ідентичність—це усвідомлення людиною себе, своєї унікальності водночас подібності та належності до інших людей і груп, а також свого місця у світі.

Види ідентичності:

Статева ідентичність – гендерна ідентифікація людини

Етнічна ідентичність – ідентифікація людини як члена расової, релігійної, національної спільноти або умовної групи, субкультури, тощо.

Ідентичність членства – яка базується на участі людини в різних суспільних групах та організаціях – формальних і не формальних.

Політична ідентичність – ідентичність людини з певною політичною групою( ліберал, радикал,демократ, тощо).

Ідентичність за родом занять – ідентифікація людини з певними видами трудової діяльності, як у домашньому господарстві,  так і поза ним.

ГРОМАДЯНСЬКА ІДЕНТИЧНІСТЬ

Громадянська ідентичність– відчуття приналежності людини до певної держави.

Громадянська ідентичність тісно пов’язана з активною громадянською позицією, що виражається в громадській діяльності, участі громадян у вирішенні суспільно-політичних та соціально-економічних питань на різних рівнях, залученості до формування державних політик, участі у виборчих процесах (пасивна – право бути обраним та активна – право обирати).

 

ЗМІННИЙ ХАРАКТЕР ІДЕНТИЧНОСТІ

Кожна людина водночас є членом багатьох груп, а тому — носієм багатьох ідентичностей. Яка саме ідентичність із цього набору актуалізується, залежить від того, яка група в конкретному контексті є для людини найбільш значущою або з якими «іншими» вона в цей момент спілкується. Скажімо, відносно дорослої особи ви є дитиною, відносно хлопця — дівчиною, а відносно американців — європейцями, і відповідно до цього й вибудовуєте свою поведінку.

 

    Самовизначення це процес визначення свого місця в житті, у суспільстві, усвідомлення власних інтересів. Результатом самовизначення є усвідомлення себе (життєвих планів, цілей, особистісних особливостей, можливостей, здібностей), а також суспільних вимог та очікувань і їх зіставлення.

 

Упродовж життя ми робимо різні вчинки та ухвалюємо рішення. Для того, щоб наші вчинки були правильними,  що ми повинні  робити.

(дотримуватись   морально - етичних норм)

Як називають людей які  дотримуються моральних норм?

(Гідними)

Що означає бути  гідним?

Відповідь: Людина, яка має гідність, завжди буде діяти згідно з законами честі та совісті, благородства та милосердя — вона ніколи не підставить підніжку, не встромить ножа у спину, не буде даремно давати обіцянки — вона за будь-яких обставин дивиться у вічі, незважаючи на те, хто перед нею — друг чи ворог.

 

 

У сучасному суспільстві  можливості  для самовизначення і самореалізації дуже великі, і людина може досягти  будь - якого статусу в суспільстві. Але на це вливають певні чинники. Подумайте, що це за чинники? Їх 4.

 

Гідність – це особливе  моральне ставлення людини до самої себе і ставлення до неї з боку суспільства, у якому визнається цінність особистості.

 

 Прослухайте  притчу та скажіть про яку гідність іде мова?

Притча про Гідність

Уже якось так повелося,

 Що править балом стали гроші.

 А Гідність – оком до підлоги,

 Щоб витирать об неї ноги.

 З тих пір отак вона й лежала.

 Волоссям сльози витирала.

Але дограла ця платівка.

Піднялась Гідність із долівки

 І вийшла на Майдан столиці

– Піднесена, червонолиця.

 Вимогу склала – поважати!

Та кат велів кийка узяти

 Й побить її, немов злодюжку.

 - Хлясь! Хлясь!

- полилась кровці юшка

 Лицем і спиною, й руками…

Не покорилася. Вулканом

Увись знялася, забурлила,

 Свій дух прадавній відродила.

Та каттак просто не здавався.

 Сидіть на троні він збирався

Ще довго, із царем сусіднім

 Діла творити несусвітні.

У хід пішли погрози грізні

Про зашморг і клітки залізні.

Ловили, у катівню везли.

Втікала, в ранах було тіло,

І знову на Майдан летіла.

А потім був четвер кривавий…

 У Гідність із рушниць стріляли!!!

 Хто боронить її узявся,

У небо ангелом піднявся.

 І сотня ціла ввись здетіла

Та Гідність крила не зложила.

 Розбила ката владні мури

– Утік в нору, сховавсь, як щурик.

Нам дім тепер новий зводити,

 Щоб Гідність гідно поселити!

 

(Революція Гідності)

Чому «Революція гідності» має таку назву?

(21 листопада 2013 року на майдан вийшли студенти та футбольні фанати з протестами, які  стали найбільш голосною та чітко сформульованою заявою українців про свої цінності – гідність, свободу, незалежність, демократію).

Висновок: Найважливішим ідентифікатором особистості є гідність та відповідальність особистості. Але є ще якість яка форсується в процесі соціалізації особистості. Це – СОВІСТЬ.

Дібрати синоніми до слова  СОВІСТЬ ( сумління, мораль , та інш.)

Совість — це наш внутрішній суддя, який безпомилково  свідчить про те, наскільки наші вчинки заслуговують на повагу чи осуд наших близьких.

 

 

 

 

*Найголовніша  прикраса - чиста совість.

*Книга совісті корисніше багатьох інших книг.

* Самоконтроль – головна функція совісті.

Совість - це усвідомлення і почуття моральної відповідальності за власну поведінку,свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди та переконання.

Головна функція совісті – самоконтроль.

Совість нагадує людині про моральні обов’язки , про відповідальність перед іншими та перед собою.

ІV. Підсумки  уроку (6 хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність між поняттями і їх визначеннями.

 

Совість це усвідомлення людиною себе,

своєї унікальності водночас подібності

 та належності до інших людей і груп,

а також свого місця у світі.

 

Ідентичність                                           це усвідомлення і почуття моральної

 відповідальності за власну поведінку,

свої вчинки перед самим собою, людьми,

суспільством; моральні принципи,

погляди та переконання.

 

Гідність                                                        це особливе  моральне ставлення

 людини до самої себе і ставлення

 до неї з боку суспільства, у якому визнається

 цінність особистості.

 

Відповідь :

1-2;

2-1;

3-3.

V. Домашнє  завдання.

1.Опрацювати §1, вивчити основні поняття.

2. Виписати та вивчити 3 прислів`я про совість та гідність.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
2895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку