Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору.

Про матеріал
Презентація до уроку: " Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору", створений для формування практичних умінь і навичок у семикласників після прочитання повісті Григора Тютюнника "Климко"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

« Ото щастя написати таку книжку, щоб читач навмисне розтягував читання її на довше, торкався недочитаних сторінок і думав радо: ще є, ще й на завтра зостанеться ». Г. Тютюнник -Що автор хотів сказати цими словами?-Чи є у вас книги, прочитавши які, ви шкодували, що це вже кінець книги?

Номер слайду 2

Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість- бути добрим Григір Тютюнник

Номер слайду 3

Бліцопитування:1. Яку епоху відтворено в повісті Г. Тютюнника «Климко»?2. Харч, який герої твору вважали найціннішим?3. Хто продавав на базарі трояндову сукню?4. Що запропонував Климко вчительці з немовлям?5. Місто до якого вирушає «Климко»?6. Щоб врятувати від облави дівчину, Климко…

Номер слайду 4

7. Хто подарував Климкові тапочки?8. Кому належать ці слова «..житимемо втрьох, будеш нам за рідного сина…В школу тебе оддамо…» ?9. Що дала Климкові в дорогу тітка Марина?10. До кого були спрямовані слова : «Туди… біжіть! Туди! Там балка!11. Що обірвало життя Климкові?Бліцопитування:

Номер слайду 5

Тема. Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. Художні особливості твору. Мета: охарактеризувати образ Климка, на прикладі стосунків літературних героїв, збагнути і засвоїти морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про близьких; розвивати навички вести спостереження над художнім текстом, виділяти художні засоби та з’ясувати їх роль, розкрити поняття «художня деталь», визначити її роль у повісті Г. Тютюнника «Климко»; виховувати кращі людські якості на основі прикладу героїв із прочитаної повісті . Сьогодні

Номер слайду 6

Климко і дядько Кирило Взаємини Климка з людьми. Климко і Зульфат. Климко і Наталя Іванівна. Климко і незнайома дівчина. Климко і швець. Климко і полонений-утікач. Климко і тітка Марина

Номер слайду 7

Климко і дядько Кирило 1. Як жилося Климкові із дядьком Кирилом?2. Як допомагав хлопчик дядькові? Чому він це робив?3. Як сприйняв головний герой смерть рідної людини?

Номер слайду 8

Климко і Зульфат1. Які факти доводять, що Климко і Зульфат справжні друзі?2. Чому саме Зульфата автор робить свідком загибелі Климка?

Номер слайду 9

Климко і Наталя Іванівна1. Чим вразила друзів зустріч із Наталею Миколаївною на базарі ?2. Чому Климко запропонував учительці з немовлям перейти жити до нього у вагову?3. Як Климко із Зульфатом допомогли Наталі Миколаївні з дитиною вижити?Сьогодні

Номер слайду 10

Климко і незнайома дівчина1. Як Климко допоміг урятуватися дівчині під час облави?2. Які риси характеру хлопця проявилися у цьому епізоді?

Номер слайду 11

Климко і швець1. Чому швець вирішив віддати Климкові тапочки задарма?2. Як швець допоміг роздобути хлопцеві сіль?Сьогодні

Номер слайду 12

Климко і тітка Марина1. Як ставилася т. Марина до Климка?2. Як віддячив хлопець жінці за її добре серце?3. Що пообіцяв Климко тітці , вирушаючи в дорогу?Сьогодні

Номер слайду 13

Климко і полонений-утікач1. Що сталося, що Климка вбили?2. Що міг зробити хлопець, аби залишитися живим?Сьогодні

Номер слайду 14

Гронування Сьогодні

Номер слайду 15

Гронування Климко (який?)Добрий Чуйний Турботливий Сміливий Справедливий Самовідданий Готовий на самопожертву Сьогодні

Номер слайду 16

Художня деталь. Художня деталь - це виразна подробиця з твору, яка подає з твору певний епізод , подію чи випадок у певному ракурсі .https://learningapps.org/display?v=p9w2td6ej23 Сьогодні

Номер слайду 17

Художні засоби – прийоми та засоби, які автор художнього твору використовує, оповідаючи історію. Порівняння. Символ. Епітет Інверсія Метафора Сьогодні

Номер слайду 18

Порівняння Символ. Метафора «Це була найбільша радість Климкова — покласти перед дядьком чепурно списані зошити, а самому заходитись поратися: винести миску з дьогтяною водою, витерти підлогу, де набризкано, і тихо, покрадьки, щоб дядько не обернувся, насипати йому юшки, якої сам і наварив, — гарячої та запашної.»Інверсія « Над вершечками, жовтими й зеленими ,помітив Климко, тоненькою цівочкою підіймався вгору димок»СухаріТрояндова сукня Чепурно, квітка до квітки, складений букет чорнобривців.«Коли Зульфат гойднув колиску пальцем, вона гойдалася довго…сама, неначе промовляла: «Дивіться, яка гожа я нянечка!»«Троянди з трояндової сукні зацвітали в неї на щоках»Епітет

Номер слайду 19

Мовний стиль Г. Тютюнника характеризується багатством лексики, синонімів. Так, наприклад, герой не просто говорить, цокотить, одказує, озивається, вигукує, регоче, лементує, бубонить, мигиче, видихує, шепоче, шушукається, співає, просить-стогне, кричить і т. д. Сьогодні

Номер слайду 20

Вправа «Мікрофон»1. Що саме нам допомагає створити портретно-психологічну характеристику Климка ?2. Чи можемо ми сказати, що через образ Климка висвітлена ідея самопожертви героя заради інших?3. Визначте основні думки та морально- етичні уроки повісті Г. Тютюнника «Климко»Сьогодні

Номер слайду 21

Самоаналіз своєї діяльності:{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}1. Які види робіт виконував (виконувала) вивчаючи цей твір.2. Де і як ці знання і вміння зможу застосувати?3. Чи задоволений результатом своєї навчальної діяльності.4 Чи ти змінився, як читач, опрацювавши цей твір?    Сьогодні

Номер слайду 22

Домашнє завдання: Підготуватися до уроку позакласного читання . Повторити оповідання Григора Тютюнника «Вогник далеке в степу». Заповнити читацький щоденник.

Номер слайду 23

«Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість- бути добрим» Г. Тютюнник. Бажаю всім вам бути мудрими, а отже, бути добрими .

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. тельвак ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
1390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку