Ігри за методикою "Шість цеглинок" містять цікаві вправи з різних навчальних предметів (математики,мистецтва,технологій тощо).Завдання містять опис,основні завдання,інструкцію,очікувані результати,запитання до дітей.
Ігри-завдання за методикою компетентісного навчання “Шість цеглинок” Краматорська українська гімназія
Номер слайду 2
“Кольорове літо”Діти вчаться: Розуміти загадки, виділяти головне для їх відгадування, підмічати особливості потрібної інформації, утримувати її у пам’яті, бути уважними і не відволікатися. Основні завдання: Уважно слухати загадки про літні місяці.2. Правильно визначати ознаки літнього місяця.3. Вміти усно висловлювати свої думки, логічно їх обгрунтовувати. 1. Для роботи взяти цеглинки “теплих “ кольорів. 2. Умовно позначити червоною цеглинкою-червень,жовтою- липень, рожевою- серпень. 3. Діти уважно слухають загадку, усно помічаючи ознаки літнього місяця. 4. В результаті учні піднімають цеглинку потрібного кольору. Запитання до дітей : -Про які місяці ви відгадували загадки? - Що допомагало вам відгадати загадки? - Чи достатньо вам потрібної інформації для відгадування загадки?
Номер слайду 3
“Симетричний малюнок “Діти вчаться: Бути уважними і не відволікатися, розуміти основну мету завдання,бути спостережливими і творчими, фантазувати. Основні завдання: Уважно слухати послідовність роботи. Правильно розташовувати половину симетричного предмету на аркуші. Вміти домальовувати предмет згідно пропорцій. 1. Для роботи взяти готову половину предмета з шести цеглинок (людина, ракета, літак тощо). 2. Розташувати його на аркуші паперу. 3. Діти уважно слухають завдання з поясненням вчителя. Знайомство з терміном “симетрія”. 4. В результаті учні домальовують предмет,повторюючи колір і симетрію окремої кожної цеглинки. Запитання до дітей : -Який предмет ви уявляєте? - Що допомогло вам уявити цілу картинку предмету ? - Чи достатньо вам потрібних деталей для домальовування симетричної половинки?
Номер слайду 4
Математичні пазли “Кругле число”Діти вчаться: Бути уважними і кмітливими, розв’язувати проблемні завдання,оцінювати правильність виконання математичного завдання. Основні завдання: Уважно слухати . Правильно і логічно з’єднувати цеглинки. Вміти рахувати в межах 100. Передбачати ймовірний результат додавання. 1. Для роботи взяти шість цеглинок. 2. З’єднати їх так,щоб при додаванні випуклих “циліндрів“ утворилося кругле число. 3. Діти уважно уважно перевіряють результат роботи. Запитання до дітей : -Яким правилом ви користувалися під час виконання завдання? - Що допомогло вам знайти правильний результат при обчисленні? - Що треба , щоб швидко виконати роботу?
Номер слайду 5
“Квітковий ребус”Діти вчаться: Розгадувати ребуси, працювати в групі, приміняти життєвий досвід,вислуховувати думку друзів . Основні завдання: Уважно слухати завдання. Правильно визначати перший звук у слові. Вміти підбирати слова на перший звук Обговорювати в групі варіанти відповідей. Вміти презентувати свою роботу. 1. Для роботи взяти цеглинки і викласти слово “ВЕСНА”. 2. Усно назвати кожний звук в цьому слові. 3. Діти уважно слухають головне завдання ребусу. Їм потрібно на кожний окремий звук придумати слова-назви квітів. Волошка Едельвейс Соняшник Нарцис Айстра 4. Презентують свою роботу. Запитання до дітей : - Що допомагало вам придумати слова? - Де ви бачили ці квіти?
Номер слайду 6
“ Дартс “Діти вчаться: Грати в малорухливі ігри,дотримуватися безпечної поведінки під час ігри,співпрацювати для досягнення спільних командних цілей. Основні завдання: Уважно виконувати правила гри. Дотримуватися безпечної поведінки під час ігри. Вміти влучно попадати в ціль. Адекватно реагувати на результати командного завдання. 1. Для змагання взяти цеглинки та потрібний інвентар. 2. Поділитися на команди. 3. Діти уважно слухають правила гри і правила безпечної поведінки під час ігри. 4. Результатом гри є “влучне” попадання і отримання найбільшого балу. Запитання до дітей : - Що допомогло вам у командній грі ? - Чи досягли ви гарного результату? -Чому навчає ця гра?
Номер слайду 7
“Відтвори малюнок”Діти вчаться: Працювати в команді, домовлятися вислуховувати думки інших; вирішувати проблемні питання, мислити креативно; бути уважними й спостережливими. Основні завдання: Педагог показує дітям репродукції/копії картин відомих художників і наголошує на важливості точного відтворення за зразком. Дітям пропонується схема фігури або картина предмета 9будівлі, машини, тварини тощо). Діти за допомогою цеглинок відтворюють дану фігуру, викладаючи її на парті.. Виграє та команда, яка найбільш точно відтворила задану схему/ фігуру. Запитання до дітей : - Що було легким/важким при виконанні даного завдання? - Які якості повинна мати людина, щоб точно відтворювати схему\ малюнок? - В яких випадках потрібні дані вміння? - Що б було якби люди не могли відтворювати предмети, образи?
Номер слайду 8
“Прямую по маршруту”Діти вчаться: Працювати в парах/ командах; бути уважними, не відволікатися; орієнтуватися на площині і в просторі; володіти математичними термінами. Основні завдання: Дітям пропонується схема графічного диктанту “Прямую по маршруту” або педагог диктує заданий маршрут, використовуючи цікаві завдання з героями казок та мультфільмів.. Діти за допомогою цеглинок відтворюють графічний диктант “Маршрут”. Можна кожній команді запропонувати окреме завдання, подане у вигляді схеми або опису “маршрута”. Після виконання завдання діти називають розташування й напрямок цеглинок. Запитання до дітей : - Скільки цеглинок використали? - Скільки цеглинок розташовано горизонтально? вертикально?? - Навіщо людині вміння вірно рухатись за даним маршрутом? - Де в житті людині стануть у нагоді дані вміння?
Номер слайду 9
Номер слайду 10
“Відповідаємо-називаємо”Діти вчаться: Уважно слухати і відповідати на запитання; швидко реагувати, використовуючи на практиці набуті знання з мовно-літературної та природничої галузей; співпрацювати в парах/командах. Основні завдання: Педагог пропонує дітям загадки або запитання на дану тематику(”Тварини”, “Рослини” тощо). Діти показують цеглинку певного кольору, що відповідає першій літері Педагог може пропонувати інші варіанти гри. Діти об’єднуються в пари/команди. Педагог показує дітям цеглинки певного кольору. Діти називають слова (тварини, рослини ,транспорт тощо) ,в назвах яких перша літера відповідає кольору цеглинки слова-відгадки. Після відповіді цеглинкою на загадку( запитання) діти називають слово-відгадку. Наприклад педагог показує цеглинку червоного кольору. Діти називають якомога більше слів на літеру “Ч” та задану тему “Тварини” (черепаха, чапля, чайка тощо). 5. Педагог може запропонувати різним парам/групам дітей цеглинки різного кольору/ 6 . Виграє та пара/команда, яка назвала найбільше слів. Запитання до дітей : - До якої групи належить дана тварина? (звірі, птахи, риби, комахи) або рослина? (дерева, кущі, трав’янисті рослини, дикорослі, культурні тощо. -Що ви знаєте про дану тварину/ рослину? - Чи доводилося вам її бачити? -Скільки складів у слові-відгадці?