Конспект уроку з предмету "Я досліджую світ" на тему "Як я росту і розвиваюсь?"

Про матеріал
Тема: Як я росту і розвиваюсь? Мета: ознайомити учнів з особливостями здорового росту й розвитку дитини; розглянути фактори, які впливають на гармонійний ріст і розвиток;сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом;виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього, рости здоровими, життєрадісними, розумними.
Перегляд файлу

Дата: 04.09.19

Клас: 2

Тема: Як я росту і розвиваюсь?

Мета: ознайомити учнів з особливостями здорового росту й розвитку дитини; розглянути фактори, які впливають на гармонійний ріст і розвиток;сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом;виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього, рости здоровими, життєрадісними, розумними.

Методичне забезпечення: підручник, зошит.

Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.

Вид уроку: Вивчення нового матеріалу

Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1.Привітання

Усі сідайте в коло, діти!

Домовляймось — не шуміти

Працювати час настав.

Тож і ми марно часу не гаємо,

Нашу гру розпочинаємо!

1.2. Перевірка готовності до уроку

- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.

1.3. Вправа «Гірлянда добра»

А зараз із цією ж посмішкою давайте ми один одному по черзі подаруємо теплі слова. Повертаючись до сусіда справа і тримаючи його за обидві руки, скажіть йому комплімент.

– Давайте подякуємо один одному за щирі слова оплесками.

  1.        Очікування.

Вправа «Незакінчене речення».

Вчитель починає речення «Я чекаю від уроку…» а діти продовжують.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

– Діти, як ви вважаєте, з якою метою я просила вас принести свої фотографії, починаючи з часу вашого народження? 

Я хочу подивитися на вас маленьких, а всі разом ми будемо говорити про те, як змінюється людина протягом свого життя, як вона росте, розвивається. Навчимося правильно вимірювати ріс та вагу тіла. Дізнаємося від чого залежить наш ріст і розвиток.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Вправа «Авторське крісло»

Від чого залежить зріст і фізичний розвиток людини?

Перший чинник – це спадковість. Якщо батьки високі на зріст, то велика ймовірність того, що їхня дитина також буде високою.

З першим чинником тісно пов’язаний другий чинник – спеціальні речовини, які в організмі виробляють певні залози. Їх називають гормонами. Дитина, у якої нормально функціонують залози, що виробляють гормони, добре росте і розвивається.

Третій чинник. Для росту і розвитку необхідне повноцінне харчування з відповідною кількістю білків, вуглеводів, жирів, вітамінів, мінеральних речовин. Недостатнє харчування так само, як і переїдання, порушує нормальний ріст і розвиток дитини.

Четвертий чинник. Ріст і розвиток можуть затримувати хвороби. Однак цей чинник не тривалої дії. Коли дитина видужує, її ріст і розвиток нормалізується. Загартування і фізичні вправи допоможуть уникнути затримок у рості. Фізичний розвиток, безсумнівно, є важливою складовою розвитку людини. Але уявімо таку ситуацію. Нормально фізично розвинений підліток раптом починає курити, вживати алкогольні напої. Його більше не цікавлять спортивні ігри з друзями, навчання у школі. Поступово в нього з’являються проблеми зі здоров’ям і в спілкуванні з ровесниками.

  1.        Руханка «Літаки»

Діти шикуються в дві колони за зростом. На слова «літаки полетіли» вони рухаються в різні сторони. На слова: «літаки на аеродром» діти стараються знову за зростом стати на свої місця.

  1.        Робота в парах «Я розвиваюсь і навчаюсь».(Діти об’єднуються в пари хто біля кого сидить)

Ми цього майже не пам’ятаємо, але одразу після народження ( і це можуть підтвердити батьки ) ми майже нічого не вміли робити. Проте щодня ми вчимося чогось нового. Зараз ви маєте можливість поспілкуватися один з одним у парах і розповісти, чому ви навчилися нещодавно.

  1.        Робота в групах.

– А зараз кожен підійдіть і візьміть квітку. Об’єднайтесь в групи за кольорами квіток. Кожна група утворює коло навколо основної квітки: сині, червоні, жовті , рожеві. Виберіть в малих групах презентатора. Це може бути людина, яка не виконувала ще цієї ролі.

Завдання для груп:

1 група – вибирає

«Що позитивно впливає на ріст і розвиток людини?»

Фізичні вправи

Чистота тіла та помешкання

Свіже повітря

Повноцінне харчування

Безпечна поведінка

Міцний сон

Гарний настрій

Правильна постава

Часті хвороби

Паління

Вживання алкоголю

Забруднене повітря

Поганий настрій

Страхи

Недотримання режиму дня

Перевтома

2 група – вибирає «Що негативно впливає на ріст і розвиток людини?»

Фізичні вправи

Чистота тіла та помешкання

Свіже повітря

Повноцінне харчування

Безпечна поведінка

Міцний сон

Гарний настрій

Правильна постава

Часті хвороби

Паління

Вживання алкоголю

Забруднене повітря

Поганий настрій

Страхи

Недотримання режиму дня

Перевтома

3 група – вибирає «Які частини тіла ростуть тільки в дитинстві, а які впродовж усього життя?»

ноги                   волосся

руки                       очі

голова                   зуби

вуха                     стопа

ніс                         тулуб

нігті                       шия

 

  1.        Робота з підручником
  • Давайте розгорнемо підручник на с. 5 та прочитаємо, що допомагає нам рости та розвиватися.
    1.        Вправа «Мозковий штурм»

– Від чого залежить ріст і розвиток кожної людини.

А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання: як ви вважаєте, від чого залежить ріст і розвиток кожної людини? (діти відповідають, а вчитель записує на плакаті)

  • Фізичні вправи;
  • чистота тіла і помешкання;
  • свіже повітря;
  • повноцінне харчування;
  • безпечна поведінка;
  • міцний сон;
  • гарний настрій;
  • правильна постава;
  • часті хвороби;
  • паління і вживання алкоголю тощо.

Давайте спробуємо визначити, що необхідно кожній людині для здорового росту і розвитку? ( на стікерах у вигляді повітряних кульок треба поставити цифри від 1 до відповідної кількості умов та прикріпити на плакат, пронумерувати по порядку позитивні чинники)

4. Узагальнення та систематизація знань

4.1. Практична робота «Вимірювання зросту та ваги».

- Зараз ми з вами проведемо практичну роботу та виміряємо ваш зріст та запишемо в зошит, а наприкінці року порівняємо ваші зміни.

Кожного дня ви ростете. Чи змінюється ваш зріст та вага?

Зріст – один із основних показників фізичного розвитку людини. Зараз ви будете вимірювати свій зріст. Можливо, у вас удома є шкала вашого росту. Батькам дуже цікаво, як ви ростете.  - У кого вдома є така шкала? - Хто пам’ятає, як це робити?  До стіни прикріплюємо сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилася внизу. Учень стає спиною до стіни, торка-ючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею, голову три-має прямо. Учитель кладе на голову учня лінійку і притискає її до стіни. Це - зріст дитини. Масу тіла визначають за допомогою ваг, розміщених на підлозі. Результати записують у таблицю. Аналогічні вимірювання роблять наприкінці року у травні. Порівнюємо результати.  Люди мають різну статуру. Статура – це форма тіла людини. Вона буває різною. Одні люди високі, інші - низькі на зріст, одні худорляві, інші - кремезні.

4.2. Робота в зошитах. Виконання ілюстрацій.

- А зараз ми з вами розглянемо малюнки та установимо послідовність, тобто, що по черзі відбувається.

5. Підсумок. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.

5.1. Гра «Закінчіть речення».

Отже, розкажіть нам, що треба робити, щоб ваш зріст і маса тіла відповідали нормі, кожне речення починаючи словами:

«Щоб рости здоровим і розвиватися, необхідно…»

  1.        «Зворотній зв’язок» . Побажання.

Діти стають в коло і говорять пошепки на вушко товаришу комплімент

docx
Додано
4 червня 2020
Переглядів
6295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку