Дата: 04.09.19
Клас: 2
Тема: Як я росту і розвиваюсь?
Мета: ознайомити учнів з особливостями здорового росту й розвитку дитини; розглянути фактори, які впливають на гармонійний ріст і розвиток;сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом;виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього, рости здоровими, життєрадісними, розумними.
Методичне забезпечення: підручник, зошит.
Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.
Вид уроку: Вивчення нового матеріалу
Перебіг уроку
1. Організація класу
1.1.Привітання
Усі сідайте в коло, діти!
Домовляймось — не шуміти
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Нашу гру розпочинаємо!
1.2. Перевірка готовності до уроку
- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.
1.3. Вправа «Гірлянда добра»
А зараз із цією ж посмішкою давайте ми один одному по черзі подаруємо теплі слова. Повертаючись до сусіда справа і тримаючи його за обидві руки, скажіть йому комплімент.
– Давайте подякуємо один одному за щирі слова оплесками.
Вправа «Незакінчене речення».
Вчитель починає речення «Я чекаю від уроку…» а діти продовжують.
– Діти, як ви вважаєте, з якою метою я просила вас принести свої фотографії, починаючи з часу вашого народження?
Я хочу подивитися на вас маленьких, а всі разом ми будемо говорити про те, як змінюється людина протягом свого життя, як вона росте, розвивається. Навчимося правильно вимірювати ріс та вагу тіла. Дізнаємося від чого залежить наш ріст і розвиток.
3.1. Вправа «Авторське крісло»
Від чого залежить зріст і фізичний розвиток людини?
Перший чинник – це спадковість. Якщо батьки високі на зріст, то велика ймовірність того, що їхня дитина також буде високою.
З першим чинником тісно пов’язаний другий чинник – спеціальні речовини, які в організмі виробляють певні залози. Їх називають гормонами. Дитина, у якої нормально функціонують залози, що виробляють гормони, добре росте і розвивається.
Третій чинник. Для росту і розвитку необхідне повноцінне харчування з відповідною кількістю білків, вуглеводів, жирів, вітамінів, мінеральних речовин. Недостатнє харчування так само, як і переїдання, порушує нормальний ріст і розвиток дитини.
Четвертий чинник. Ріст і розвиток можуть затримувати хвороби. Однак цей чинник не тривалої дії. Коли дитина видужує, її ріст і розвиток нормалізується. Загартування і фізичні вправи допоможуть уникнути затримок у рості. Фізичний розвиток, безсумнівно, є важливою складовою розвитку людини. Але уявімо таку ситуацію. Нормально фізично розвинений підліток раптом починає курити, вживати алкогольні напої. Його більше не цікавлять спортивні ігри з друзями, навчання у школі. Поступово в нього з’являються проблеми зі здоров’ям і в спілкуванні з ровесниками.
Діти шикуються в дві колони за зростом. На слова «літаки полетіли» вони рухаються в різні сторони. На слова: «літаки на аеродром» діти стараються знову за зростом стати на свої місця.
Ми цього майже не пам’ятаємо, але одразу після народження ( і це можуть підтвердити батьки ) ми майже нічого не вміли робити. Проте щодня ми вчимося чогось нового. Зараз ви маєте можливість поспілкуватися один з одним у парах і розповісти, чому ви навчилися нещодавно.
– А зараз кожен підійдіть і візьміть квітку. Об’єднайтесь в групи за кольорами квіток. Кожна група утворює коло навколо основної квітки: сині, червоні, жовті , рожеві. Виберіть в малих групах презентатора. Це може бути людина, яка не виконувала ще цієї ролі.
Завдання для груп:
1 група – вибирає
«Що позитивно впливає на ріст і розвиток людини?»
Фізичні вправи Чистота тіла та помешкання Свіже повітря Повноцінне харчування Безпечна поведінка Міцний сон Гарний настрій Правильна постава |
Часті хвороби Паління Вживання алкоголю Забруднене повітря Поганий настрій Страхи Недотримання режиму дня Перевтома |
2 група – вибирає «Що негативно впливає на ріст і розвиток людини?»
Фізичні вправи Чистота тіла та помешкання Свіже повітря Повноцінне харчування Безпечна поведінка Міцний сон Гарний настрій Правильна постава |
Часті хвороби Паління Вживання алкоголю Забруднене повітря Поганий настрій Страхи Недотримання режиму дня Перевтома |
3 група – вибирає «Які частини тіла ростуть тільки в дитинстві, а які впродовж усього життя?»
ноги волосся
руки очі
голова зуби
вуха стопа
ніс тулуб
нігті шия
– Від чого залежить ріст і розвиток кожної людини.
А тепер, діти, я пропоную відповісти на запитання: як ви вважаєте, від чого залежить ріст і розвиток кожної людини? (діти відповідають, а вчитель записує на плакаті)
Давайте спробуємо визначити, що необхідно кожній людині для здорового росту і розвитку? ( на стікерах у вигляді повітряних кульок треба поставити цифри від 1 до відповідної кількості умов та прикріпити на плакат, пронумерувати по порядку позитивні чинники)
4. Узагальнення та систематизація знань
4.1. Практична робота «Вимірювання зросту та ваги».
- Зараз ми з вами проведемо практичну роботу та виміряємо ваш зріст та запишемо в зошит, а наприкінці року порівняємо ваші зміни.
Кожного дня ви ростете. Чи змінюється ваш зріст та вага?
Зріст – один із основних показників фізичного розвитку людини. Зараз ви будете вимірювати свій зріст. Можливо, у вас удома є шкала вашого росту. Батькам дуже цікаво, як ви ростете. - У кого вдома є така шкала? - Хто пам’ятає, як це робити? До стіни прикріплюємо сантиметрову стрічку так, щоб нульова позначка знаходилася внизу. Учень стає спиною до стіни, торка-ючись її п’ятами, сідницями, лопатками та потилицею, голову три-має прямо. Учитель кладе на голову учня лінійку і притискає її до стіни. Це - зріст дитини. Масу тіла визначають за допомогою ваг, розміщених на підлозі. Результати записують у таблицю. Аналогічні вимірювання роблять наприкінці року у травні. Порівнюємо результати. Люди мають різну статуру. Статура – це форма тіла людини. Вона буває різною. Одні люди високі, інші - низькі на зріст, одні худорляві, інші - кремезні.
4.2. Робота в зошитах. Виконання ілюстрацій.
- А зараз ми з вами розглянемо малюнки та установимо послідовність, тобто, що по черзі відбувається.
5. Підсумок. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
5.1. Гра «Закінчіть речення».
Отже, розкажіть нам, що треба робити, щоб ваш зріст і маса тіла відповідали нормі, кожне речення починаючи словами:
«Щоб рости здоровим і розвиватися, необхідно…»
Діти стають в коло і говорять пошепки на вушко товаришу комплімент