2 клас. Урок 13.
Тема: Ігри для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою. Логічні задачі
Мета:
навчальна: ознайомити з іграми для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою;
розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення;
виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 1-й рік навчання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (1-2 хв.)
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (3-4 хв.)
1. Гра «Хто більше»
1. Учні по черзі пригадують правила поведінки в комп'ютерному кабінеті. Учитель ставить запитання учням.
2. “Чарівний м’ячик”
- Давайте пригадаємо, які правила безпечної роботи в Інтернеті ви пам’ятаєте.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (5-7 хв.)
Вилучіть зайвий малюнок і поясніть свої міркування.
— Що допомогло вам упоратися із завданням? (Уважність і спостережливість) Ці риси дуже важливі для успішного навчання. Без них не можна обійтись і під час розв'язування будь-яких задач та ігор.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку (1-2 хв.)
- Вамі вже, мабуть, відомо, що існують не тільки звичайні ігри, а й комп’ютерні. А чи знаєте ви, що є ігри, які допомагають і розважатися, і навчатися? Такі задачі можна розв’язувати як за допомогою комп’ютера, так і без нього.
Отже, сьогодні ми ознайомимося з іграми для вдосконалення навичок роботи з маніпулятором “миша”, клавіатурою (1 слайд).
V. Вивчення нового матеріалу (12-15 хв.)
1. Розповідь вчителя (+презентація)
Такі ігри містять низку логічних задач, найпопулярнішими серед яких є ребуси, пазли, танграми. (2) Ребуси та пазли для вас вже знайомі Ребус — це загадка, в якій у вигляді малюнків, букв, знаків закодовано слово. Ось, наприклад (3):
Слово «пазл» у перекладі з англійської мови означає «загадка» або «головоломка». У цій грі потрібно зібрати зображення з окремих його фрагментів (4).
Пазл складається з рамки та основної частини. Фрагменти пазла, які утворюють рамку, є основою майбутньої картинки і підказують, яку наступну деталь слід вибрати.(5.)
- А що ж таке танграм? Гра «Танграм» — давня китайська головоломка. Одна з її китайських назв («Чи-Чао-Тю») у перекладі означає «хитромудрий візерунок із 7 частин».
Для цієї гри зазвичай використовують квадрат, розрізаний певним чином на 7 частин. Із частин квадрата складають різні фігурки (людей, тварин, букви, цифри тощо) (6).
Колись у Лондоні Джон Спілсбері, який виготовляв географічні карти, зробив дерев’яну карту світу й розпилив її на шматочки. А на уроках географії учні складали ці шматочки докупи. Таким був перший пазл (7).
- А зараз розгортаєте підручник та читаєте на ст. 48-51.
Пісня “Прикол” (розучування)
VI. Закріплення, систематизація та узагальнення знань (7-10 хв.)
1.Склади “Танграм” (робота в парах)
Склади з усіх семи частин танграма фігури, зображені на малюнку. Зверни увагу: частини танграма не повинні перекривати одна одну! (10)
(11). Дитячий портал “Пустунчик”/Пазли/Пазл “Котик”
VІІ. Підбиття підсумків уроку (1-2 хв.)
— Я тепер знаю…
— Я тепер умію…
— Я буду пам’ятати…