Написання творів за мотивом картини
Нова українська школа дає вчителю широкі повноваження: добирати ілюстрацію для уроку розвитку мовлення (в інтеграції з темою дня, з порою року, з погодою, з темою уроку образотворчого мистецтва). Вчитель самостійно може визначати класифікацію твору за заданою картиною.
Класифікація творів:
За стилем мовлення:
За жанром того чи іншого стилю:
За способом написання: За місцем виконання: |
твори художнього, офіційно-ділового, публіцистичного стилю. твір-розповідь, твір-опис, твір-роздум, замітка в газету, есе, казка та інші. Колективно, самостійно, напівсамостійно. Класні твори домашні твори. |
У роботі над картиною використовують такі цікаві матеріали, які дають гарний результат.
Ігри і творчі завдання для роботи з картиною
Назва гри, мета |
Методичні рекомендації |
«Живі картинки» Мета: учити дітей орієнтуватися у двовимірному і тривимірному просторі, відповідати розгорнутими реченнями на питання про місцезнаходження об'єкта. |
Педагог пропонує дітям перетворитися в конкретні об'єкти на картині, з'ясувати їхнє місцезнаходження. Пропонується змоделювати картину в тривимірному просторі. Діти повинні знайти місце своєму об'єкту щодо інших об'єктів зображених на картині і скласти зв'язну розповідь про місцезнаходження об'єкта. Діти самостійно будують «живі картинки» за сюжетом. |
«Оживлені предмети» Мета: учити наділяти об'єкти на картині людськими почуттями, думками, учинками.
|
Ведучий пропонує вибрати об'єкт на картині для обговорення діти визначають його характер, розповідають про його можливі вчинки і думки. Наприклад: розглядається картина; діти вибирають і характеризують об'єкт ялинка: спокійна, спляча, тихо дихає. Складаються мовні замальовки від імені олюдненого об'єкта. |
«Підзорна труба» Мета: навчити дітей розумовим діям що ведуть до перерахування зображеного на картині. |
Дітям дається картина для розглядання, альбомний аркуш для імітації підзорної труби. Правило: навести вічко підзорної труби на один об'єкт і назвати його. Дітям пропонується Перелічити як найбільше об'єктів на картині. |
«Чарівний гість» Мета: навчати дітей розумовим діям, що ведуть до об'єднання перерахованих об'єктів на картині. |
У гості до дітей приходить чарівник Об'єднання й поєднує два навмання обраних об'єкти. Дітям пропонується пояснити, чому він це зробив, як ці об'єкти можуть бути пов'язані між собою.
|
«Так – ні» Мета: продовжувати вчити дітей просторовому орієнтуванню на картині. Закріплювати вміння працювати за алгоритмом звуження поля пошуку об'єкта на площині картини. |
Ведучий загадує об'єкт на картині, а діти за допомогою питань установлюють його місцезнаходження. Знайдений об'єкт живає і знаходить собі місце у класі (тривимірний простір). Завдання дітям: описати місце розташування об'єкта на картині, а потім на сцені.
|