Ігри і творчі завдання для роботи з картиною

Про матеріал
У статті розглянуто ігри і творчі завдання для роботи з картиною на уроках розвитку зв`язного мовлення.
Перегляд файлу

                 Написання творів за мотивом картини

Нова українська школа дає вчителю широкі повноваження: добирати ілюстрацію для уроку розвитку мовлення (в інтеграції з темою дня, з порою року, з погодою, з темою уроку образотворчого мистецтва). Вчитель самостійно може визначати класифікацію твору за заданою картиною.

Класифікація творів:

За стилем мовлення:

 

 

За жанром того чи іншого стилю:

 

За способом написання:

За місцем виконання:

твори художнього, офіційно-ділового, публіцистичного стилю.

твір-розповідь, твір-опис, твір-роздум, замітка в газету, есе, казка та інші. Колективно, самостійно, напівсамостійно. Класні твори домашні твори.

 

У роботі над картиною використовують такі цікаві матеріали, які дають гарний результат.

Ігри і творчі завдання для роботи з картиною

Назва  гри, мета

Методичні рекомендації

«Живі картинки»

Мета: учити дітей орієнтуватися у двовимірному і тривимірному просторі, відповідати розгорнутими реченнями на питання про місцезнаходження об'єкта.

Педагог пропонує дітям перетворитися в конкретні об'єкти на картині, з'ясувати їхнє місцезнаходження. Пропонується змоделювати картину в тривимірному просторі. Діти повинні знайти місце своєму об'єкту щодо інших об'єктів зображених на картині і скласти зв'язну розповідь про місцезнаходження об'єкта. Діти самостійно будують «живі картинки» за сюжетом.

«Оживлені предмети»

Мета: учити наділяти об'єкти на картині людськими почуттями, думками, учинками.

 

Ведучий пропонує вибрати об'єкт на картині для обговорення діти визначають його характер, розповідають про його можливі вчинки і думки. Наприклад: розглядається картина; діти вибирають і характеризують об'єкт ялинка: спокійна, спляча, тихо дихає. Складаються мовні замальовки від імені олюдненого об'єкта.

«Підзорна труба»

Мета: навчити дітей розумовим діям що ведуть до перерахування зображеного на картині.

Дітям дається картина для розглядання, альбомний аркуш для імітації підзорної труби. Правило: навести вічко підзорної труби на один об'єкт і назвати його. Дітям пропонується Перелічити як найбільше об'єктів на картині.

«Чарівний гість»

Мета: навчати дітей розумовим діям, що ведуть до об'єднання перерахованих об'єктів на картині.

У гості до дітей приходить чарівник Об'єднання й поєднує два навмання обраних об'єкти. Дітям пропонується пояснити, чому він це зробив, як ці об'єкти можуть бути пов'язані між собою.

 

«Так – ні»

Мета: продовжувати вчити дітей просторовому орієнтуванню на картині. Закріплювати вміння працювати за алгоритмом звуження поля пошуку об'єкта на площині картини.

Ведучий загадує об'єкт на картині, а діти за допомогою питань установлюють його місцезнаходження. Знайдений об'єкт живає і знаходить собі місце у класі (тривимірний простір). Завдання дітям: описати місце розташування об'єкта на картині, а потім на сцені.

 

 

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку