Дидактичні ігри на уроках математики:
1 Метелики.
Дидактична мета: закріплювати прийоми додавання і віднімання
Обладнання: малюнки метеликів і квітів.
Зміст: на дошці квіти з числом, метелики групою на іншій частині дошки. Дітям пропонують відгадати, на яку квітку сяде метелик. Для цього вони читають приклади на зворотному боці малюнків метеликів і вважають його, потім садять метеликів на квіти.
2. Математична Риболовля
Мета: формувати і закріплювати навички усного рахунку в 1-4 класах.
Обладнання: рибки та рибалка
Зміст: грають команди, по черзі беруть рибку і вирішують приклад. Вирішив правильно-зловив рибку. Хто більше наловить.
Можна приклади писати зі зворотного боку рибок.
3. Новорічна ялинка
Обладнання: ялинка, картинки Діда Мороза і Снігуроньки, ялинкові іграшки.
Мета: відпрацювання і перевірка навички рахунку.
Зміст: учень Снігуроньці допомагає наряджати ялинку, якщо правильно вирішує приклад, записаний на зворотному боці іграшки.
4. Потяг.
Дидактична мета: закріпити порядкове значення числа.
Обладнання: картинки потяга, вагонів, картки з числами від 10 до 20.
Зміст: на дошці потяг, вагони розставлені в безладді. Дітям оголошують, що числа заблукали. Діти розставляють цифри, що позначають числа другого десятка.
5. Склади кругові приклади.
Дидактична мета :Складання прикладів, у яких перший компонент дорівнює відповіді попереднього прикладу.
Зміст гри : Учні складають приклади з відповіддю, рівним першому компоненту наступного прикладу. Наприклад, на дошці дані наступні записи: 7-5=2 2+6=8 8+2=10 10-8=2 учні складають ланцюжок прикладів за заданим правилом. Гру можна проводити в будь-якому класі, ускладнюючи завдання.
6. Листоноша.
Дидактична мета : Закріплення прийомів множення і ділення (табличні випадки).
Обладнання : Малюнки будиночків, картки з прикладами.
Зміст гри : Учитель викликає до дошки учнів, вони вибирають картку з прикладом, вирішують, вказують номер будинку, квартири, куди відправлено лист.
7. Математична естафета.
Дидактична мета : Навчання навичкам швидкого рахунку.
Зміст гри : Клас розбивається на команди. Для кожної команди вчитель пише приклади. Одночасно від кожної команди до дошки викликається по одному учневі. Їх завдання полягає в тому, щоб правильно і швидко вирішити відповідний приклад і передати естафету своєму товаришеві. Гра триває до тих пір, поки учні кожної команди вирішать всі приклади. Перемагає та команда, яка раніше за інших правильно вирішить приклади
8. Мовчанка.
Дидактична мета : Закріплення навичок усного рахунку.
Зміст гри : На дошці або картці записані числа по колу, а в центрі знак дії. Учитель мовчки показує на два числа і на когось із учнів. Той повинен виконати з ними певну дію і назвати відповідь. Решта сигналізують про правильність рішення.