Ігри на уроках англійської мови в НУШ

Про матеріал
Методичні рекомендації на тему "Ігри на уроках англійської мови в НУШ". Збірник різноманітних ігор для використання на уроках англійської мови в 1-их та 2-их класах НУШ.
Перегляд файлу

КЗ «Початкова школа №36 – школа повного дня Маріупольської міської ради в Донецькій області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації з теми «Ігри на уроках англійської мови в НУШ»

 

 

 

 

 

 

 

Вчителя англійської мови

Мальцевої Вікторії Олександрівни

 

 

 

 

 

 

 

м. Маріуполь, 2020 р.

Зміст

ВСТУП

1. Фонетичні ігри

2. Ігри на засвоєння алфавіту

3. Ігри на засвоєння правил читання та розвиток навичок читання

4. Ігри для розвитку навичок аудіювання

5. Ігри для розвитку мовленнєвих навичок

6. Лексичні ігри

7. Граматичні ігри

Висновок

Список використаної літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

З самого раннього дитинства дитина спілкується зі світом через гру. Для неї гра – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе. Але, на жаль, коли дитина приходить в школу, вчителі про це забувають, хоча ігрова діяльність і малювання характерні для дітей цього віку.

Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Адже, в якійсь мірі, усе наше життя - це гра. Навіть стаючи дорослими, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль. А для маленької дитини гра - це основний вид діяльності, це засіб взаємодії з навколишнім світом, засіб його пізнання. Недаремно гру називають королевою дитинства.

Перед вчителями англійської мови життя ставить нові вимоги, завдання, проблеми. Серед них і такі, здійснення яких безпосередньо залежить від нас. Багаторічний  досвід педагогічної праці доводить, що якість уроків неможлива без урізноманітнення їхніх форм і методів. Кожен учитель іноземної мови розуміє, наскільки важливо постійно підтримувати інтерес до свого предмета. Ігрова діяльність на уроці, безумовно, зацікавить дітей, надасть уроку більше емоційності, вмотивованості. Рухливі ігри знімуть фізичну втому і емоційну напругу.  Тому грати на уроці – справа серйозна.

Сучасний урок іноземної мови немислимий без інтенсивності та потребує від учнів концентрації уваги, напруження сил. Застосування ігор дає змогу зберегти ентузіазм і високу працездатність до останніх хвилин уроку. Тому особливо обґрунтованого підходу на уроці англійської мови у початковій школі потребує пізнавальна гра, яка має велике значення в розвитку активності школярів.

Підсумовуючи вищезазначене, можна сказати, що ігрова діяльність розвиває мовленнєві навички учнів та впливає на розвиток особистісних якостей дитини. Вона є провідним містком у методиці викладання англійської мови в початковій школі та сприяє формуванню позитивних якостей особистості, активної життєвої позиції учня в колективі та суспільстві.

1.                  Фонетичні ігри

  •                 I HearI dont Hear

Учитель вимовляє слова, в яких або є, або немає літери “N”. Учень повинен підняти руку, якщо почує цю букву в слові. Перемагає команда, яка зробила найменше помилок.

  •                 Who Has the Best Pronunciation?

Учитель вимовляє декілька слів, кидаючи м’яч одному з учасників гри. Останній повинен відтворити слова у тому самому порядку, повторюючи вимову та інтонацію вчителя. Кожен учень відповідає двічі. Виграє той, у кого краща англійська вимова.

  •                 Wolf and sheep

Учитель («пастух») обирає водячого («вовка»). У «вовка» в руках декілька карток із крупно написаними словами. Він звертається по черзі до учнів кожної команди. «Ягня» (учень) повинен правильно назвати всі букви слова, написаного на картці. Якщо «ягня» помилився, «вовк» забирає його (учень вибиває з гри). Виграє команда, в якій «вовк» забрав менше «ягнят».

  •                 Гра «Аукціон»

Учитель готує картки з малюнками предметів, назви яких відомі учням і розкладає усі ці картки малюнками догори. Учні сідають чи стають навколо столу. Учитель вимовляє звук або звукосполучення, а учні повинні швидко відшукати на столі малюнок предмета, назва якого починається з цього звука (звукосполучення). Той, хто найшвидше візьме картку, вважається найспритнішим покупцем. Потім учитель називає інший звук, і гра триває. Перемагає той, хто «купив» найбільшу кількість речей.

  •                 Гра «Назви слово»

Учні стають у коло. Один із гравців кидає м’яча іншому і вимовляє звук, наприклад, [e]. Гравець, який піймав м’яча, має назвати слово із цим звуком, наприклад, pet. Продовжуючи гру, він називає інший звук і кидає м’яча сусідові.

 

  •                 Гра «Який звук задумано?»

Вчитель називає ланцюжок слів, в яких зустрічається один і той самий звук. Учні повинні здогадатися, що це за звук.

  •                 Гра «Один зайвий»

Учитель пропонує учням вибрати з трьох або чотирьох слів те, у якому немає певного звуку (зайве слово). Наприклад:     meet, seal, sit, veal (зайве слово sit), bat, pen, and, sad (зайве слово pen).

Методом виокремлення потрібного звуку може бути оплеск після «зайвого слова» або учні можуть просто назвати його.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.                  Ігри на засвоєння алфавіту

  •                 Who Knows the ABC Best?

Учитель дає завдання представникам обох команд –по черзі виходити до дошки і називати літери алфавіту до тих пір, поки не буде допущена помилка. Команда одержить стільки балів, скільки літер буде названо правильно.

  •                 Do You Know the ABC?

Учні класу поділені на команди по 4-5 чоловік, у кожній групі обирається учень-контролер. Учитель називає літери, а учні, користуючись касою літер, ставлять їх у рядок у тому порядку, в якому вони названі. Виграє та група, в якій усі учні впораються із завданням. (Контролери оголошують результати)

 Учитель дає завдання представникам  від обох команд почергово виходити до дошки і називати літери за розрізною азбукою до тих пір, поки не буде допущено помилку. Команда одержує стільки балів, скільки було названо літер.

  •                 Five Cards

Вчитель показує кожному з учасників гри п’ять карток із літерами алфавіту. Виграє той, хто правильно та без пауз називає всі п’ять літер.

  •                 Guessing game

 Вчитель показує або пише на дошці лише частину букви. Учні здогадуються і називають букву, тоді педагог показує або дописує букву повністю.

 Вчитель роздає картки з буквами учням,називає букви  у довільному порядку. Учень, букву якого називають, повинен встати, назвати свою букву та сказати слово, яке починається з цієї букви.

  •                 Who is the fastest?

Учням роздаються по 3 – 5 карток із літерами та пропонується уважно їх розглянути. Потім учитель називає букву, а ті, в кого є картка з названою літерою, швидко її піднімають та показують іншим. Той, хто запізнився, не має права підняти картку. Учитель проходить між рядами та збирає картки. Виграє той, хто швидше за інших залишається без карток.

  •                 LettersFlowers

На дошці написаний англійський алфавіт з пропущеними буквами. Вчитель пропонує учням уявити, що кожна буква –це квітка, яка вже розквітла. Але ще не всі квіти розквітли, тому що їм не вистачило сонячного тепла. Вчитель малює сонце без промінців. Учні по черзі підходять до дошки, домальовують промінчик до сонця, називають букву, яку цей промінчик зігрів, і вона розквітає. Вчитель записує названу букву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.                  Ігри на засвоєння правил читання та розвиток навичок читання

  • Can You Read These Combinations of Letters?

 Учитель заздалегідь готує картки з вивченими буквосполученнями( ee, ea, ar, or, ir, er, ur, ou, ow, ei(ey), ai(ay), sh,ch ). Потім він вимовляє один звук і пропонує учням показати буквосполучення, яким графічно цей звук передають на письмі. Якщо учень помилиться,  вчитель забирає у нього картку з неправильною відповіддю. Виграють учні, у яких залишиться більше карток.

  • Read flash cards

 Учитель у швидкому темпі показує учням картки на відомі правила читання для того, щоб вони правильно прочитали їх. Той, хто помилиться, вибуває з гри. Картки, що були неправильно прочитані, відкладають убік, а потім знову їх читають уголос.

  • Put the Words or Word-Combination in Sentence

 Клас ділиться на дві команди. Вчитель записує на дошці речення, виписані з будь-якого тексту підручника, що передають його загальний зміст. Але в реченнях пропущені ключові слова чи словосполучення. Учні уважно читають про себе всі речення, виписані на дошці. Потім за сигналом вчителя  гравці обох команд відкривають підручник на вказаній сторінці і починають читати текст, шукаючи у ньому необхідне слово або словосполучення до кожного речення. Учень, котрий перший знайшов слово, підходить до дошки і вписує його у відповідну клітинку. Якщо він не помилився, його команда одержує бал. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів.

 

 

 

 

 

 

4.                  Ігри для розвитку навичок аудіювання

  •                 Who Understand the Text Best?

 Учитель роздає учням картки, на яких написані речення, що або відповідають змістові тексту, або не відповідають йому. Завдання учнів – після прослуховування тексту відмітити плюсами ті речення, що відповідають змістові. Перемагають перші три учні, які швидше виконають завдання.

  •                 Listen to the Text and Try to Remember as Many Words as You Can

 Учитель читає невеликий уривок, в якому всі слова добре знайомі учнями. Вони отримують завдання – назвати якомога більшу кількість слів з прочитаного уривка.

  •                 Which Team Is the Best?

 Клас ділять на дві команди. Вчитель викликає почергово учнів з обох коман і дає різні розпорядження, наприклад: “Walk round the table”, “Go to the blackboard”. За кожне правильно виконане завдання команда одержує бал.

  •                 Spoken Messages

 Клас ділиться на три команди. Вчитель заздалегідь записує на трьох аркушах паперу по одному реченню, в якому є будь-яке розпорядження.

 Учитель передає ці записки трьом учням.  Учні читають вказівки і передають їх своєму сусідові, а той далі. Гравці, які сидять за останніми партами, повинні виконати завдання. Виграє команда, яка швидко та правильно виконає завдання.

  •                 Listen and Find Pictures

 Клас ділиться на дві команди. Учасники гри уважно слухають текст. На

Столі вчителя розкладені малюнки, деякі з них не відповідають змістові тексту. Представник однієї команди, якого викликали до дошки, повинен розставити малюнки в правильній послідовності відповідно до змісту тексту. Потім учні слухають інший текст, учитель викликає наступного учня.

 

 

  •                 Numbers, Line Up!

 Кожен учень класу отримує картку з числівником від 1 до 0. Учитель називає номер, наприклад: 570. Учні, які мають цифри 5,7,0, виходять уперед і показують число. Надалі числа можна  ускладнювати.

  •                 Do it!

 На столі вчителя розкладені різні предмети. До дошки викликають двох учнів. Вчитель дає їм розпорядження, які стосуються предметів, які знаходяться на столі. Наприклад: Візьми синю ручку! Поклади червону ручку в пенал! Дай мені книгу!

  •                 Blind Man

 Усі учні, взявшись за руки, утворюють коло. Одному з учнів зав’язують очі, і він стає у центр кола. Він повільно лічить від 1 до 10, а учні в цей час рухаються по колу. Після того, як ведучий скаже «10», всі зупиняються. Ведучий із зав’язаними  очима підходить до будь-кого з учнів і запитує його англійською мовою різні питання, крім “What is your name?”. По голосу він має здогадатися, з ким розмовляє, і назвати його ім’я.

  •                 Gossip

 Учні сідають або стають у ряд. Гравця, що знаходиться скраю, обирають ведучим. Він шепоче на вухо своєму сусідові яке-небудь речення. Другий учень шепоче його наступному і т.д. Потім кожен гравець, починаючи з останнього у ряду, називає це речення вголос.

  •                 Running dictation

Клас ділиться на команди. На дошці кріпиться листок із реченнями або словами. Один учень кожної команди швидко іде до дошки, запам’ятовує речення, повертається до команди та диктує це речення. (Бігати не дозволяється!). Потім інший учень має чергу і так далі. Перша команда, яка зібрала всі речення і записала їх правильно виграє.

  •                 Let's colour the baloons

Учням пропонують  розфарбувати повітряні кульки за вказівками вчителя. Потім потрібно правильно назвати колір кожної кульки. Виграє той, хто правильно назве всі кольори. Наприклад: Number 1. It is red. Number 2.It is blue. і т. д.

  •                 Simon Says

Вчитель віддає команди. Якщо перед командою вчитель каже «Simon Says», то учні виконують команду. Якщо команда віддана без слів “Simon Says”, учні повинні залишатися нерухомо на місці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.                  Ігри для розвитку мовленнєвих навичок

  •                 Greeting

Учні стають у коло. Вчитель починає гру: вітається до одного з учнів: Hello,Max!”, водночас кидаючи йому м’яча. Учень повинен спіймати м’яча  і відповісти на привітання. Якщо учень упустить м’яч , вчитель каже йому: Goodbye!”.  Учень відповідає вчителеві: Goodbye!” і повертається спиною до кола. Цей учень залишається поза грою доти, доки інший учень не впустить м’яч. Тоді другий учень вибуває з гри, а перший повертається. Таким чином, тільки один учень не бере участі в грі.

  •                 Hot potato

Учні сідають у коло. Вчитель тримає м’яч і вимовляє фразу: “Hello! I am+ name. Тоді м’яч передається учнями один одному по колу  до тих пір, доки вчитель не скаже:Stop!” . Той учень, у котрого опиниться м’яч, повинен встати і назвати себе, кажучи: Hello! I am + name. Гра триває до тих пір, поки усі учні не назвуть себе.

  • Greeting chain

Діти стають у коло. Вчитель тримає м’яча, вітається, називає своє ім’я, запитує учня поряд його ім’я і передає йому м’яча. Учень вітається, називає своє ім’я  і запитує наступного учня його ім’я. Так м’яч передається по колу доти, поки не дійде до вчителя знову. Ланцюжок- вітання починає і закінчує вчитель.

  • What can you see?

 Підготувати картку з невеликим отвором посередині. Накрити цією карткою картинку із зображенням вивченої раніше лексичної одиниці. Вчитель пересуває отвір по картинці, надаючи учням можливість відповісти на запитання: “What is it?”, “What colour is the…?”, “Where is the…?”.

  • Ask your friend

 Попросіть товариша зробити те, про що я прошу вас. Наприклад: Give me the book. P1 (звертаючись до товариша) : Give me the book, please.

 

  • Ask me

 На столі у вчителя багато іграшок або інших предметів по темі, яка вивчається. Вчитель говорить, що учні повинні попросити їх англійською мовою. Наприклад: P1: Give me a ball. T: Here you are. P1: Thank you.

  • Good Morning, Michael

Один із учнів класу виходить до столу вчителя і стає спиною до класу. Вчитель показує на одного з учнів за партою, який говорить: « Good Morning, Michael». Учень, який стоїть біля столу, повинен здогадатися по голосу, з ким він говорить, і відповісти: “Good Morning,Nick”.  Залежно від рівня підготовки учнів можна тренувати наступні мовленнєві навички та зразки: Good afternoon! Good night! How are you? Good bye! і т.д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.                 Лексичні ігри

  •                 Good memory

Клас ділиться на групи по 3-4 учня. На дошці вчитель пише приблизно 15 слів на тему, яка вивчається. Учням дається час запам’ятати ці слова, після чого учитель зтирає слова з дошки. Завдання учнів записати якомога більше слів, які вони запам’ятали. Група, яка записала найбільше слів і зробила найменше помилок, виграє.

  • Call a word

Для цієї гри потрібні стільці, музика і картки із словами, які ви б хотіли повторити із своїми учнями. Стільці ставляться в коло сидінням вперед. Картки прикріплюються до спинок стільців. Учитель вмикає музику, учні ходять навколо стільців, а коли музика зупиняється, сідають на найближчий стілець. Учні повинні назвати слово на спинці стільця.

  • Walking game

Для цієї гри потрібні шість карток на тему, яка вивчається, та кубик. Картки кріпляться на дошку малюнком донизу. Кожному малюнку дається номер: від 1 до 6. Учні по черзі кидають кубик. Потрібно назвати слово, яке знаходиться під тим номером, який випав на кубику. Якщо слово названо вірно, картку можна перевернути, якщо учень помиляється, то картка залишається закритою.

  • Find the picture

В цю гру  можна грати командами. Учитель пише на дошці слова на задану тему і кріпить малюнки до цих слів у довільному порядку. Учитель вимовляє слово, двоє учнів з команди повинні підібрати малюнок до цього слова і з’єднати їх. Потім завдання виконують гравці з іншої команди.

  • Who is in the trap

Учитель показує дітям малюнок, називає слово до цього малюнка та передає картку першому учневі. Цей учень теж називає слово і передає його наступному учневі. Учитель тим часом називає і передає першому учневі наступну картку і так далі, поки всі картки «гуляють» по класу. Через деякий час учитель каже «Стоп!». Учні, у яких в руках залишаються картки, повинні встати та назвати, які слова зображені в них на малюнках. Потім гра продовжується.

  • Find a word

Учитель ділить дошку на дві частини і пиши однакові слова на обох сторонах, але в довільному порядку. Клас ділиться на дві команди. Учитель показує картку з зображенням одного з слів, а по одному учню з команди повинні знайти це слово на дошці та обвести його. Той, хто виконав завдання швидше, виграє 1 бал для своєї команди.

  • Do  you believe me

Учитель просить учнів стати біля своїх парт. Потім учитель підіймає картку із словом на задану тему. Якщо слово співпадає із малюнком, учні повинні стрибнути, якщо ні, учні повинні стояти рівно.

  • A very long sentence

Учні стають в лінію. Учитель дає кожному учню картку за темою, яка вивчається. Перший учень доповідає: Ive got a ...” і називає слово, що зображене у нього на малюнку. Наступний учень вимовляє те ж саме речення і додає до нього своє слово. Гра продовжується доки останній учень назве всі слова в рядку.

  • Prepare your bag

У грі бере участь увесь клас. Учні виходять до дошки за ба­жанням. Учитель. Допоможіть Буратіно скласти портфель. Учень бере предмети, що знаходяться на столі, складає їх у портфель, називаючи кожен. This is a book. This is a pen. This is a ruler.

 

 

 

  • Let’s decorate the Christmas Tree 

Учні малюють новорічну-ялинку та прикрашають її різними іграшками. Потім потрібно, щоб учні назвали ці іграшки та їх ко­лір. Виграє той, хто більше назве іграшок.

  • Yes/No game

Учень виходить із класу. Діти загадують предмет. Учень входить до класу і запитує: „Is it a book?" (Це книга?). Клас хором відповідає: „Yes (no). It's (not) a book" (так або ні). Учню дозволяють поставити не більше трьох запитань. Якщо після третього запитання він не вгадав предмет, діти називають його хором.

  • One Step- one word

Ведучий  розкладає  на  столі  картки  зворотною  стороною  до  гори. На них написано: animals, food, furniture, numbers, colours, school, house, transport, sport.   Один з учасників витягає картку і починає робити кроки, називаючи, наприклад,тварин, якщо йому дісталася ця картка. Якщо  запас  слів  гравця  вичерпався, а хтось інший знає ще якісь слова, він може спробувати зробити більше кроків.  

  • "What is missing" 

На дошці розвішуються картки із словами, діти їх називають. Вчитель дає команду: "Close your eyes!" і прибирає 1-2 картки. Потім дає команду: "Open your eyes!" і ставить питання: "What is missing?" Діти згадують зниклі слова.

  • Colours

Клас ділиться на дві команди. Вчитель називає колір англійською мовою. Учні піднімають і показують картку або предмет відповідного кольору. Якщо хтось із гравців помилився, його команда одержує «-». Перемагає та команда, у якої менше мінусів.

  • Racing game

Учитель поділяє клас на дві команди. На двох партах у кінці класної кімнати розкладує предмети: декілька ручок, олівців, книг  та інші. Можна по тій темі, яка вивчається. Потім вчитель називає слово, а представники команд повинні швидко принести їх на старт. Перемагає команда, яка швидко і правильно впорається з завданням.

  • Lets play with a ball.

 Учитель по черзі кидає учням м’яч  і називає  слова по темі англійською мовою. Учні повинні впіймати м’яч, якщо слово відноситься до теми , яка вивчається, та відбити, якщо слово теми не стосується.

   


7.                  Граматичні ігри

  •                 To be

Учні  стають у коло. Учитель кидає м’яча одному із учнів і називає особовий займенник. Учень, який ловить м’яча, повинен назвати форму дієслова «to be», що узгоджується з цим займенником. Потім цей учень кидає м’яча іншому учню, називаючи особовий займенник. Той, хто допускає помилку, виходить із кола. Виграє той, хто не помилився жодного разу.

  •                 Who has the best memory?

Учням роздають іграшки. Вчитель пропонує дітям уважно подивитись і запам’ятати , у кого яка іграшка. Потім він збирає їх і по одній показує гравцям, запитуючи: “Whose toy is it?” Відповідає той, хто перший підняв руку: “This is Anns toy”. Перемагає гравець, який дав найбільше правильних відповідей.

  •                 Memory game

На столі вчителя є велика кількість предметів. Один з учнів виходить до столу, йому пропонують уважно розглянути і запам’ятати їх. Потім учень повертається спиною до столу і на питання вчителя: “What is there on the table?” починає перелічувати, що є на столі: “There is a ball on the table. There is a book on the table” і т.д.

  •                 To be

Учні загадують професії. Вчитель запитує одного з учнів про професію іншого учня. Відбувається такий діалог:

T: What is Nick?

P1: He is a doctor.

P2: Wrong. I’m not a doctor.

P1: What are you?

P2: I’m a farmer.

  •                 What can you do?

Клас ділять на дві команди. Одна команда задумує будь-яке речення з дієсловом can (наприклад: We can run”). Гравці іншої команди повинні відгадати це речення, ставлячи запитання: “Can you jump?”, “Can you dance?”  тощо. На ці запитання перша команда відповідає:  No, we cant” “Yes, we can”. Якщо речення відгадано, команди міняються місцями.

  •                 Have you…?

На столі вчителя розкладені іграшки (перед грою варто повторити слова по темі). Учні відвертаються, а ведучий бере будь-яку іграшку і ховає за спину. Учні повертаються і ставлять запитання: Have you got a…? Хто відгадає, той і стає ведучим.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

Інтенсифікація навчального процесу вимагає пошуку та використання нових форм, методів та технологій викладання й навчання, засобів підтримки в учнів інтересу до матеріалу і активізації їх пізнавальної діяльності. Нині українська школа активно реформується. Ці зміни особливо значні в системі мовної освіти. Зміст викладання англійської мови як системи знань, умінь та навичок має сприяти розвитку мовних компетенцій учнів, формуванню світогляду, моралі та поведінки, готуючи до життя в багатокультурному суспільстві.

У ході гри сильні учні допомагають слабким, а вчитель керує процесом спілкування: підходить то до однієї, то до іншої дитини, яка потребує допомоги, вносить необхідні корективи в роботу.

Треба зазначити, що роль педагога в грі складна, вимагає знань, готовності відповідати на запитання дітей, граючись із ними, вести процес навчання непомітно. Велике значення має вміння вчителя встановити контакт з учнями. Створення сприятливої, доброзичливої атмосфери на занятті – дуже важливий чинник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

  1.               Павлюк А.В. 200 ігор на уроці англійської мови. ― Тернопіль «Мандрівець», 2003.
  2.               Стом О.Ю., Рудь С.В. Навчальні ігри в початковій і середній школі. ― Харків Видавнича група «Основа», 2010.
  3.               Климишина Н.А. Усі уроки англійської мови. Перший клас.― Харків Видавнича група «Основа», 2012.
  4.               Інтернет –ресурси.
  5.               Стронін М.Ф. Навчальні ігри на уроках англійської мови. М.: Просвіта, 1981.
  6.               Освітній портал «Класна оцінка». – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://klasnaocinka.com.ua
  7.               Освітній портал «Спільнота активних освітян». – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://vseosvita.ua
  8.               Освітній портал «English with pleasure». – [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://teach-engl.blogspot.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
5076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку