"Ігри на уроках географії"

Про матеріал
Даний посібник містить географічні ігри які можна використовувати на різних етапах уроку географії , в залежності від особливості гри та теми уроку. Матеріал можна використовувати як в роботі на уроці, так і в позаурочний час.
Перегляд файлу

http://ecexebsup.science/pic-www.mamusik.ru/upload/userimages/uhpzwgaqvmxoffrsvnmqo.jpeghttp://ecexebsup.science/pic-www.mamusik.ru/upload/userimages/uhpzwgaqvmxoffrsvnmqo.jpeghttp://ecexebsup.science/pic-www.mamusik.ru/upload/userimages/uhpzwgaqvmxoffrsvnmqo.jpeg

.

http://ecexebsup.science/pic-www.mamusik.ru/upload/userimages/uhpzwgaqvmxoffrsvnmqo.jpeg                                                                                                    Схвалено на засіданні методичного об'єнання  вчителів оприродничо-математичного циклу Есманьської  загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів Глухівської районної ради Сумської області

Протокол №4 від 03.03.2016р.

 

Упорядник Колесник Валентина Гаврилівна вчитель географії  Есманьської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Рецензенти:  Зуй Алла Володимирівна, спеціаліст вищої категорії, керівник методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу Есманьської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Самоделова Віра Іванівна, старший   учитель, спеціаліст вищої категорії,  керівник методичного об'єднанння вчи-телів початкових класів Есманьської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Даний посібник містить географічні ігри які можна використовувати як на різних етапах уроку географії , в залежності від особливості гри та теми уроку.

Матеріал можна використовувати як в роботі на уроці,  так і в позаурочний час.

 

 

 

 

 

                                 

 

                                  ПЕРЕДМОВА

Психологами доведено, що знання, засвоєні без інтересу, не забарвлені власним позитивним відношенням, емоціями, не стають корисними.

Сьогодні вчителі використовують різні методи навчання, але серед активних форм навчання особливе місце займають дидактичні ігри. Уміле використання дидактичних ігор на уроках дозволяє вчителю більш ефективно виконувати навчальні та виховні завдання. Дидактична гра допомагає дитині більш повно реалізувати себе на уроці. Вона формує такі якості, як дисципліна, винахідливість, витривалість, колективізм, волю до перемоги, творчість. Крім цього, гра мобілізує учнів, викликає позитивні емоції, що врешті добре впливає на засвоєння навчального матеріалу. Дитина в процесі гри використовує всі свої знання, логічне мислення, крім того гра стимулює учня до самоосвіти. Учні працюють з додатковою літературою та іншими джерелами знань. Гра дає учням можливість відчути власний інтелектуальний успіх.

 Гра для дітей — це і навчання, і праця, і серйозна форма виховання. В. О. Сухомлинський гру називав животрепетним джерелом мислення.

 Тому, гра є однією з найбільш ефективних форм активізації     навчальної діяльності.

Використовувати гру на уроках можна по різному. ЇЇ можна використовувати як на початку уроку, для активізації уваги учнів  так і кінці – для закріплення вивченого матеріалу та зняття напруги після складної теми.

    Саме гра має позбавити учнів лінощів душі та примусити їх докладати зусилля, необхідні для набування нових навичок та знань. Досвід роботи дозволяє стверджувати, що як би добре не був підготовлений вчитель, якою б методикою він не володів, все одно учні віддають перевагу грі, в якій вони самостійно підсвідомо одержуватимуть  знання, будуть взаємо навчатися. Тому вважаю, що використання пізнавальних ігор має бути регулярним, але не повинно бути основною формою роботи.

    Слід зазначити цілу низку переваг, які має гра як, форма навчальної роботи.

  • Стан дітей у процесі гри – це стан позитивний з багатьох точок зору: емоційної, психологічної, учні можуть відпочити, розслабитися, отримати задоволення.
  • Гра навчає, тобто допомагає дитині довідатися про щось нове.
  • Гра розвиває пам'ять, чіпкість розуму, змушує дитину читати книгу.
  • Гра стимулює самостійну діяльність.
  • Гра дає можливість відчути власний інтелектуальний успіх, що важливо не тільки для успішних учнів, але й для тих хто зазнає утруднень під час засвоєння програмового матеріалу.
  • Гра нерідко може «розбудити» навіть найслабших учнів

 

ІГРИ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

«ЛАНЦЮЖОК»

http://www.webpark.ru/uploads44/almanah_26.jpgПерший учень ставить коротке питання другому. Другий - третьому, і так до останнього учня. Час на відповідь - кілька секунд, учитель має право зняти питання, яке не відповідає темі або недостатньо коректне. Кожний учень має право відмовитися від участі в бліц-турнірі, тому, щоб процедура не зірвалася, учитель з’ясовує наперед, хто з учнів хотів би взяти участь у цій грі.

Як варіант для перевірки домашнього завдання або на узагальнюючому уроці можна запропонувати влаштувати змагання між рядами на якийсь час, тобто яка з  груп, не перериваючи ланцюжок, правильно і швидше за інших відповість на питання.

 

 

 

 

                  «ЗНАЙДИ  ПОМИЛКУ»

Учитель у своєму повідомленні припускається помилок, які слід знайти, або лунають тексти, в яких явно спотворена інформація або заплутані визначення, маршрути, послідовність викладу, героям приписують чужі  вчинки, даються невірні тлумачення подій і процесів.

Можна вказати кількість помилок. Виявлення  помилок свідчить про глибоке знання предмета і розвиває критичне мислення учнів.

 

                                   «КУБИК РУБИКА»

 Гравцям необхідно  розмістити цифри  таким чином, щоб можна було отримати дату відомої  географічної події

4 

1

1

9

5

2

5

3

1

1

1

9

2

9

2

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Рік відкриття Америки Х.Колумбом   ( 1492 )

2.Друга експадиція Х.Колумба до берегів Америки (1493)

 3. Розпочато навколосвітню подорож  (1519)

 4. Завершилась навколосвітня подорж (1522)

                

 

http://cs622130.vk.me/v622130051/462f4/qYa53iKQ-r0.jpg             «ЧИ ЗНАЄШ ТИ КАРТУ?»

 

Цю гру можна викорис-товувати для перевірки но-менклатури на будь –якому уроці . Вчитель показує на карті  географічні обєкти , учні на аркушах записують ці об'єкти, вказуючи номер .  Перевіривши роботи легко з'ясувати чи вивчили учні номенклатуру з даної теми.

 Участь у грі можуть брати дві команди. Викликаються два учні (по одному з кожної команди) до карти. Один учень стоїть біля карти, а другий – на такій відстані від неї, щоб йому не було видно на карті написів назв географічних обєктів. Учень біля карти показує указкою географічні обєкти (острови, півострови, озера моря та інш залежно від теми). Другий учень, який стоїть від карти на певній відстані, повинен назвати ці об'єкти. Через деякий час учні міняються місцями. Так до катри викликається кілька пар. Виграє команда, яка зробила менше помилок.

 

 

 

 

 

    «ГЕОГРАФІЧНІ НАЗВИ»

http://1.bp.blogspot.com/_njVdTuJaIls/TTAMAXZCYnI/AAAAAAAAA5U/wJxIjlqL5BA/s320/52781453_1.jpgУчні, які беруть участь у грі, записують на аркушах паперу географічні назви , що відносяться допевної теми. Наприклад: тема «Гідросфера» -  назви річок, озер, заток, проток, тощо . Можна запропонувати  записати, наприклад,  назви островів, вулканів, гірських систем або  міста окремих  країни, що вивчається ,  тощо. Через певний час учитель пропонує припинити запис.

Потім один з учнів зачитує записані слова. Якщо однакові назви повторюються в кількох учнів, ці назви викреслюються. Перемагає той учень, у якого записано більше назв, яких немає в його однокласників.

 

«ХТО ЩВИДШЕ І БІЛЬШЕ?»

D:\робик\цікаві картинки\Путешественник.gifD:\робик\цікаві картинки\3053621-5042be7852966558.gifУчитель пропонує учасникам гри написати географічні назви і терміни , які закінчуються на  «т», «н», «ь» або інші літери. Наприклад  на літеру «н»:  Сахалін, Дон, грабен.  Гру можна усклад-нити, якщо учні повинні будуть пояснити терміни та показати географічні обєкти на карті.

                            «ВПІЗНАЙ МЕНЕ»

Детский выбор - Part 8Учням  пропонується виступити від імені географічного об'єкту або відомої персони, при цьому не називаючи його, але описуючи , вказуючи особливості. Свою розповідь починає з найскладнішого. Якщо відповіді не буде, додає факти більш відомі і т.д. поки учні не впізнають. Скласти таку розповідь задається завданням  до дому.

 Наприклад розповідь про відому персону:

  - Народився в небагатій родині . Мій батько змінив кілька професій. Він був  ткачем, торговцем вовною, навіть трактирщиком. Прот-ягом багатьох років до 1485 р. я плавав на португальських суднах, жив у Лісабоні і на островах Мадейра і Порту-Санту.

  • Читав на чотирьох мовах, вивчав і добре знав карти, що існували на той час. При підготовці до плавання звертався за порадою до відомого італійського астронома, космографа і географа Паоло Тосканеллі.
  • У першу експедицію вирушив у 1492 р. на трьох суднах з екіпажем  у 90 осіб.
  • Материк, що був відкритий  завдяки моїм подорожам, дістав імя іншого мореплавця.

                                                                      (Х. Колумб

                                       «СВІТЛОФОР»

D:\робик\цікаві картинки\globe.gifДля гри використовується сигнальна картка, яка з одного боку обклеєна червоним папером, з другого - зеленим. «Працює» світлофор дуже просто: під час проведення усного опитування всі учні сигналізують учителеві, чи знають вони відповідь на питання (зелений бік - готовий відповідати, червоний - не готовий). Позитивним моментом у цій ситуації є те, що під час проведення опитування, пасивність неприйнятна. Хочеш - не хочеш - треба підняти картку і сказати, чи знаєш ти це питання. У грі можна скористатись допомогою кількох учнів (в залежності від потреби,)Це можуть бути навіть учні зі слабкими знаннями.  Помічникам слід заздалегідь видати підготовлені аркуші, на яких написані прізвища учнів і розкреслена таблиця для опитування . Роль помічників полягає в тому, щоб на аркуші відзначати роботу конкретного учня, тобто кількість піднятих зелених (+) і червоних (–) карток. Інтрига в тому, що клас не знає, чиї прізвища записані на аркушах, тому працюють усі.

Через п'ять хвилин проведення усного опитування в учителя, по-перше, є чітке уявлення, що із запропонованого на попередньому уроці (темі), діти засвоїли добре, а до чого варто звернутися ще раз. По-друге, помічники здають учителеві таблиці, в яких уже підсумована кількість правильних відповідей, і вчитель чесно й аргументовано виставляє дев'ять оцінок за усне опитування.

 

                                      «ВІРЮ –  НЕ ВІРЮ»

D:\Географія с диску\Уроки\Внеклассные мероприятия\Урок 06 Путешествуем по Индии и Испании\Иллюстрации\Рис 06-03 Представление стенгазет.jpgДя цієї гри можна використовувати сигнальні картики з гри «Світлофор» Дану гру можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Кожне питання починається словами: «Чи вірите ви, що…» Учні повинні погодиться з цим твердженням чи ні. Якщо вони згодні показують картку  зеленим кольором,  якщо не згодні – червоним.

 

 

 

                «ЗАКІНЧ РЕЧЕННЯ»

 Учням пропонуються речення , які необхідно закінчити.

Наприклад речення по темі «Африка».

Африка утворилася з давнього материка ... (Гондвана)

 В основі материка лежить ... (Африканська плита)  Найвищою точкою Африки є ... ( вул. Кіліманджаро)

На півночі розташовані гори ... (Атлас)

На крайньому півдні лежать ... (Капські гори)

 Східно-Африканський розлом утворився на ... (сході материка

 

ІРИ ДЛЯ КРАЩОГО ВИВЧЕННЯ  ГЕОГРАФІЧНИХ ПОНЯТЬ

 

«ГЕОГРАФІЧНИЙ ФУТБОЛ»

 

Продажа домена для сайта под Iphone5 - Биржа сайтов и домено…Це один з варіантів опрацьовування термінології. Кидаючи м’яч, учитель (або учні) називає термін, а той, до кого м’яч потрапив, дає стисле пояснення, про що йдеться.

                           «СЛАБКА ЛАНКА»

 Дана гра використовується для  того щоб закріпити нову термінологію.

D:\Географія с диску\Уроки\Внеклассные мероприятия\Урок 06 Путешествуем по Индии и Испании\Иллюстрации\Рис 06-01 Представление команд.jpgВчитель пропонує пригадати всі нові терміни уроку. Перший учень називає один термін, другий попередній і свій, третій - два попередні та свій і т.д. Порядок слів зберігається. Якщо учень помилився, то наступний не виправляє його, а говорить: «Слабка ланка». І все починається знову.

 

 

«ПАВУЧКИ»

Для роботи над поняттями можна використовувати невеликі структурно-логічні схеми - «павучки». Слово обводять овалом і до нього підбирають ключові слова, які характеризують ці поняття. Ці слова утворюють «ніжки павучка». «Павучки» використовуються для характеристики понять.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://geography-bond.ucoz.ua/i.jpg

 

 

 

ІГРИ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛУ

«УЧЕНІ ТА ЇХ ВІДКРИТТТЯ»

 

Карта " Географічні відкриття " М 1:78 000 000 \Ф А-2\ - InplenoГра, яку можна проводити на уроках систематизації чи закріплення знань (тематичного або річного). Учні сидять по двоє за одним столом. Один з них називає прізвище вченого, інший має швидко назвати його відкриття та назвати прізвище  відомого географа своєму супернику

Приклад

1-учень. Христофор Колумб.

2-учень. Відкрив Америку для європейців. Маґеллан.

3-учень. Перша навколосвітня подорож. Джеймс Кук.

Якщо учень затримався з відповіддю, він вибуває з гри і його замінює інший учень з тієї ж команди. Перемагає команда, яка чітко відповідала на питання, назвала найбільше прізвищ учених і в якої найменше учасників вийде з гри.

                              «МАЛЮНОК НА СКЕЛІ»

Первісні люди на стінах печер зображали тварин, речі, які мали відношення до їхнього життя. Учню необхідно обрати лише одну річ, яка б символізувала ученого та його відкриття, явище природи , країну , місто тощо.

 - промілле (солоність океанічної або морської води).

http://www.dossenbach.de/images/Gif/erde_52.gifКактус - Мексика.

Глобус - Бехайм

Слон  Інді

  Ейфелева вежа - Париж (Франція, архітектор Густав Ейфель)                                    

 

 

«НАЙ, НАЙ…»

Учні по черзі називають  географічні об'єкти , про ямі можна сказати , що вони найбільші, найменші, шайхолодніші і т. д. Виграє той учень хто останній назве такий географічний об'єкт.

Наприклад :

Найбільший материк – Євразія

Найширша протока – Дрейка

Найбільший острів - Гренландія

«ПОРТРЕТ»

Список победителей и призёров школьного этапа вош по биологии, экологии, химии, географии, истории и обществознанию Вчитель зачитує твердження, в якому описово подані відомості про місто .  Учні намагаються впі­знати  його. Якщо не вдається, учитель зачитує друге твердження, що містить більш точну інформацію. Третє твердження містить таку інформацію, що не впізнати загадуване не можна.

Якщо учні вгадують характеристику з першого твердження - отримують вищий бал, з другого підходу оцінка нижче, з третього - ще нижче.

Приклад

1. Це обласне місто розташовано в лісостеповій зоні.

2. Максимальна температура повітря, зафіксована у місті, становить +38˚С, мінімальна -34˚С.

3. Місто стоїть на берегах Ворскли.

4. Про це місто згадує А.С. Пушкін в одному із своїх творів                                                                                    (Полтава)

 

 

                               «СЛОВА В СЛОВАХ»

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=a32602add65139c05bb7810fd0b6f06d-86-144&n=21Вчитель пише на дошці якусь географічну назву, наприклад  КАРАДАГ . Із літер цієї назви треба скласти інші географічні назви, не додаючи нових літер, а використовувати

літери, якіє в цій назві. Так з літер даного слова можна скласти назви : Канада, Ангара,Гана, Карадаг…..

 

    «УСНИЙ ГЕОГРАФІЧНИЙ ЧАЙНВОРД»

http://skirche-shkola.ucoz.ua/_si/0/64641109.gifВчитель пропонує географічну назву. Учень, до якого звертається вчитель, повинен негайно назвати іншу геогра-фічну назву, що починається з тієї літери, на яку закінчуєть-ся попередня. Наприклад:  АВСТРАЛІЯ,ЯЛТА,АРХАНГЕЛЬСЬК, КИЇВ і т д. (Завдан-ня можна ускладнювати на свій розсуд.  Можна називати  географічні назви ,що належать певній темі і т.д.) Якщо в слові є м'який знак , то продовжувати слід на літеру, що стоїть перед ним.Виграє той, хто не зіб'ється.

«ХТО ЗАКІНЧИТЬ СЛОВО?» (гра - аукціон)

Мальчик На дошці записується  перші дві , або кілька букв  з яких може починатись назва географічного  об'єкту. Учитель пояснює, що є географічні назви, які починаються однаковими літерами, однаковими частинами слова. Вам треба до даної частини  невідомого слова додати  інші літери, щоб вийшла географічна назва. Після утворення першої назви я лічитиму до трьох, і за цей час ви повинні відшукати нову назву, щоб вона починалась на  цю ж частину.  Виграє той, після кого вже ніхто не назвав нової географічної назви. Наприклад  КА. 

  • Канів! – говорить один з учнів
  • Правильно підтримує його вчитель і починає лічити : Канів-один, Канів-  два, Канів-
  • Кама!
  • Кама –один, Кама – два, Кама-
  • Кабул!
  •  Кабул-один, Кабул-два …. і т. д.

 

 

                    «ХТО БІЛЬШЕ ЗНАЄ »

Блоги - G-Global - коммуникационная платформаВ цю ргу можуть грати учні,  як командою, так і особисто кожен .

У заздалегідь підготовлену таблицю записуються назви річок, озер, міст, країн, рослини , тварини ….

Виграє та команда, чи учасник, хто більше напише  географічних  назв.

 

Тема

Річки

Озера

Країни

Міста

Рослини

тварини

Азія

Дніпр, Південний Буг…

Балатон,

Ладозьке…

Франція,

Італія…

Рим, Париж,

Київ…

Дуб, береза…

Лисиця, вовк…

 

Другий варіант цієї гри . Учитель називає якусь літеру, а учням треба вписати в таблицю назви географічних обєктів, що починаються на дану літеру.

Тема

Річки

Озера

Країни

Міста

Рослини

Тварини

В

Волга, Ворскла…

Вікторія, Вініпег…

В'єтнам , Венесуела…

Вінеція, Вінниця..

Вельвічія, Вільха

Вовк, ведмідь..

 

         « ГЕОГРАФІЧНА АБЕТКА»

http://te.zavantag.com/tw_files2/urls_16/92/d-91552/91552_html_673d5072.pngУпродовж двох хвилин кожна команда повинна написати якомога більше географічних назв, що починаються на одну з літер абетки. Кожна група отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик написані наступні слова:  Море – Річка – Гори –  Держава –  Столиця –  Острів –  Півострів –  Озеро

Треба назвати за дві хвилини географічні об’єкти, які починаються на обрану літеру і показати їх на карті.

 

http://sushilight-sp.ru/post/imgs/5623b2db2bed6.jpg

                  «ЛОВИ ПОМИЛКУ»

учитель називає географічні об’єкти та материк, якому вони «належать», Учні визначають помилки та пояснюють, що саме це за об’єкти.

Наприклад, Озеро Ер – Антарктида (Австралія); Річка Нігер – Австралія(Африка);  Півострів Індостан – Африка(Євразія)….

 

 

                     «МАНДРІВКА В ІСТОРІЮ»

http://www.mku.edu.tr/gallery/_resized/73_image_1333961895.jpg  Учням необхідно вставити   в даний текст пропущені слова та словосполучення. ( текст може  відноситись як до певної теми, так і відразу до різних тем)

Останнім був відкритий материк ( Антарктида). Відомий англійський мореплавець (Дж. Кук) , що досліджував східне узбережжя найсухішого материка (Австралія). …

         «СКРИНЬКА ЗАПИТАНЬ»

В цій грі може приймати участь три команди (наприклад три ряди). По черзі учні виймають із скриньки запитання і дають відповідь. Я якщо учень не відповів на питання яке йому дісталось, то це запитання пе-реходить наступному учневі. Виграє та команда яка дала найбільше відповідей.

Наприклад зразки завдань із теми Австралія

• Чому в Австралії багато кріків? (Сухий клімат)

• Чому в пустелях Австралії багатша рослинність, ніж в пустелях Африки? (Підземні води залягають близько до поверхні)

 • Яка найдовша р. Австралії? (р. Дарлінг)

                               ВИКОРИСТАНІ  ДЖЕРЕЛА

  1. Вішшкіна Л. Навчальне моделювання на уроках географії// Географія та основи економіки в школі.-2006
  2. Воробйова Р. Географічне виховання учнів у процесі спільної ігрової діяльності //Географія та основи економіки в школі-2005 С.-21.
  3.  Врублевська М.О. «Секрети успішного уроку географії»  Харків. Видавництво «Основа» 2005
  4. Голишкін В.О. «Інтелектуальні ігри на уроках» Харків  Видавництво «Основа» 2006
  5. Голишкін В. О. “Інтелектуальні ігри на уроках географії» 8 клас. Харків, «Основа».
  6.  Заставний Ф.Д. «Економічна і соціальна географія України»  Київ «Форум» 2001
  7.  Зеленський І.І. «Навчальні ігри на уроках географії» Географія та основи економіки №1 2003
  8. Івченко Л.І. «Використання навчальних ігор на уроках географії» Географія №3 2007
  9. Кривенко Н.Ф. «Ігрові технології на уроках повторення та узагальнення» Географія №2 2007
  10. Ліскович Є. Ігри для перевірки знань учнів//Географія та основи економіки в школі – 2004.- С.-21-23, 26 ,32
  11. Павленко  І.Г «Ігрові методи навчання як засіб підвищення пізнавального інтересу» Географія №5 2009
  12. Усова Н. «Такі різні ігри»// Географія та основи економіки в школі -2003. С.-23
  13. Шандра В.І. Географія та основи економіки в школі -2004С.-41
  14.  Ягниця В. «Міс географія» // Географія та основи економіки в школі - 2005 С.-26
  15. http://festival.1september.ru/articles/507188/

 

  1. http://www.yangteacher.ru/igri-ta-igrovi-zanyattya-na-urokax-geografiї/

 

  1. http://geografica.net.ua/publ/metodichni_materiali/metodichni_materiali/vikoristannja_igrovikh_situacij_na_urokakh_geografiji/8-1-0-230

 

  1. http://bibl.com.ua/ekonomika/6749/index.html

 

  1. http://vitaliya11.blogspot.ru/2013/10/blog-post_3520.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               ДОДАТКИ

Додаток до гри  «Впізнай мене»

- Бідний дворянин, він деякий час служив  пажем у португальської королеви.

- Брав участь у морських битваз з арабами і маврами,де виявивсебе як рішуча, відважна і мужня людина.

Під час переходу через один з океанів  експедиція не зустріла жодного населеного острова, на кораблях почався голод, майже всі захворіли на цингу.  На щастя, погода  сприяла мандрівникам, не було жодного великого шторму, тому океан був названий Тихим.

  • Науковий результат експедиції був грандіозним: мореплавці вирушили на захід, а повернулись зі сходу. Цим було незаперечно доведено, що Земля має кулясту форму, а Світовий океан являє собо. Єдине ціле. Тільки через 60 років англієць Френсіс Дрейк здійснив другу подібну подорож.

                                                            (Ф. Магелан)

 

 

Тема : «Внутрішні води Північної Америки»  1.Я, розміщене на висоті 1282м над рівнем моря. Розташоване в г. Кордильєри .  Є найбільшим  із солоних озер Північної Америки, (Велике Солоне)

2. Найбільше озеро в системі Великих озер. (Верхнє)

3. Найменше озеро в системі Великих озер. (Онтаріо)

4. Ми входимо до складу Великих Американських озер. Між собою ми сполучені невеличеою річкою.Сполучені річкою Ніагарою. (Онтаріо і Ері)

5.  Нас група озер.  Ми розташовані на півночі материка. Озера на півночі материка. Між собою  ми з’єднані річками. (Атабаска, Велике Невільниче, Велике Ведмеже)

6. Найбільша річка Північної Америки. (Міссісіпі)

 7. Притока річки Міссісіпі, вода в якій набагато брудніша, ніж у головній річці. Її часто називають «товста бруднуля». (Міссурі)

 8. Найповноводніша притока річки Міссісіпі. (Огайо)

9. Найбільша річка басейну Північного Льодовитого океану. (Маккензі)

10. Річка, яка створила один з найбільших у світі – Великий Каньон. (Колорадо)

 11. Найповноводніша річка басейну Тихого океану. (Колумбія)

 

 

 

 

Додаток до гри «Вірю – не вірю»

Тема Африка

1. Африка найбільший за площею материк. (Ні він другий)

 2. Африка лежить у чотирьох півкулях? ( Так)

3. Екватор перетинає материк у північній півкулі?

(Ні майже по середині)

4. Середземне море омиває материк з півночі? ( Так)

 5. Мозамбіцька протока віддаляє о. Мадагаскар? ( Так)

6. Мис Агульяс це крайня західна точка? (Ні це південна)

 7. Сомалі це найбільший острів Африки? ( Так)

8. Васко да Гама обігнув усю Африку. ( Так)

9. Мис Рас-Енгела – це крайня східна точка? ( Так)

 10. Давид Лінгвістон відкрив великий водоспад Вікторія?

( Так)

11. Берегова лінія Африки сильно розчленована? (Ні)

 12. Гринвіцький меридіан перетинає материк у східній півкулі? ( Ні у західній)

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до гри «Закінч речення»

 Тема : «Кримські гори»

1. Найвища вершина Кримських гір... (Роман-Кош).

 2. Найвище пасмо Кримських гір… (Головне).  

   3. Кримські гори утворені трьома паралельними 

    пасмами… (Зовнішнім, Внутрішнім, Головним).

 4. Згаслий вулкан — вулканічне плато… (Карадаг).   5.Найбільш вітряне місце нашої країни… (Ай-Петрі).  6.Глибока ущелина в горах, вироблена текучими водами… (Каньйон).

7.  Плоскі безлісі вершини... (Яйли).

8. «Ведмежий» мис і гора на Південному березі Криму… (Аю-Даг).

9. Найстаріше дерево в Україні і Європі... (Мамонтове). 10. Загадковий підземний світ досліджують... (спелеологи).

11. Реліктовими рослинами Криму є… (тис ягідний, ялівець високий).

 

Додаток до гри  «Най, най»

  1. 1.Найдовші гори світу  (Анди)
  2. Найвищий водоспад світу (Анхель)
  3. Найбільша низовина світу  (Амазонська)
  4. Найдовша річка світу  (Ніл)
  5. Найбільший острів світ  (Ґренландія)
  6. Найбільша риба світу  (Китова акула)
  7. Найбільша тепла течія (Гольфстрім)
  8. Найповноводніша річка світу (Амазонка)
  9. Найбільший океан  (Тихий)
  10. Найсухіше місце світу  (ПустеляАтакама)
  11. Найвища вершина  світу  (Еверест)
  12. Найжаркіший материк (Африка)
  13. Найсухіший материк (Австралія)
  14. Найхолодніший материк  (Антарктида)
  15. Найдовша змія світу (Анаконда)
  16. Найменший птах (Колібрі)
  17. Найдовша течія світу (течія Західних вітрів).
  18. Найбільший півострів  (Аравійський).
  19. Найбільша пустеля світу (Сахара).
  20. Найбільша западина в океані  ( Маріанська )
  21. Найширша  протока  (Дрейка)
  22.  Найбільша держава світу  (Росія )
  23. Найдовша паралель  ( екватор )
  24. Найкоротша паралель  (Полюс)
  25.  Найбільше озеро на землі (Каспійське море )
  26. Найбільше солоне озеро  (Мертве море)
  27.  Найбільше а площею прісне озеро  (Верхнє)
  28. Найглибше озеро  (Байкал)
  29. Найвологіше місце на планеті (Черапунджі)
  30. Найсолоніше море  (Червоне)
  31. Найхолодніший океан (Північний Льодовитий)
  32. Найглибше море на землі (Філіппінське)
  33.  Найбільший материк  (Євразія)
  34. Найвища у світі тварина (Жираф).
  35. Найвище у світі дерево (Евкаліпт).
  36. Найвища у світі трава (Банан)

 

 

Додаток до гри «Географічна абетка»

Буква П

Пржевальский,  Парагвай., Париж, Парана, Піренейский, Памір.

 

 

             Додаток до   гри «Мандрівка в історію»

   Тема Антарктида

  1. Останнім був відкритий материк ( Антарктида). Відомий англійський мореплавець (Дж. Кук) , що досліджував східне узбережжя найсухішого материка (Австралія), під час експедиції .1772-1775 рр.  він близько підійшов до незвіданого континенту, але не відкрив його тому, що (заважала крига). Здійснили відкриття (Тадей Беллізенхаузен, Михайло Лазарєв,) в (1820) році.

 

  1. Першими дослідниками, що побували на південному полюсі, були (, Роберт Скотт, Руаль Амундсен). Але успішнішою стала експедиція (Руаля Амундсена), тому що (він краще підготувався). Всебічне вивчення Антарктиди розпочалося з другої половини XX ст. Українська наукова станція ( Академік Вернадський) почала діяти з (1996) року.

 

 

Додаток до гри «Скринька запитань»

 Тема Австралія

• Чому в Австралії багато кріків? (Сухий клімат)

• Чому в пустелях Австралії багатша рослинність, ніж в пустелях Африки? (Підземні води залягають близько до поверхні)

 • Яка найдовша р. Австралії? (р. Дарлінг)

• Що таке «кріки»? (Сухі річища, що наповнюються водою періодично під час злив)

• Які природні зони характерні для материка Австралія? (Вологі екваторіальні ліси, савани і рідколісся, пустелі і напівпустелі, твердолисті вічнозелені ліси, області висотної поясності)

• Чому багато річок Австралії на карті позначено пунктирними лініями? (Значна частина річок Австралії пересихають в суху пору року)

• Чому евкаліптові дерева в Австралії майже не дають тіні? (Листя евкаліптів розташовується ребром до сонця для зменшення випаровування) •

• Які тварини живуть тільки в Австралії? (Кенгуру, коала, вомбат, качконіс, єхидна...)

• Які ґрунти найпоширеніші в Австралії? (Червоні фералітні, червоно- жовті)

. • Яку тварину Австралії називають «стрибаючою бараниною»? ( Кенгуру)

• Який «найстрашніший» австралійський звір?(Кролик)

 • Його називають «деревом-насосом». За день воно «викачує» з ґрунту і випаровує через свою крону в кілька разів більше води, ніж береза за тиждень. Що це за рослина? (Евкаліпт)

• Про Великий Китайський мур знають усі. Але чи знаєте ви, де і з якою метою було побудовано найдовшу у світі загорожу? (В Австралії, від кролів).

 • До басейну якого океану належить більшість річок Австралії? (Індійського океану)

• Яка тварина українською мовою означає «не розумію»? (Кенгуру)

• Яка найпоширеніша рослина Австралії? (Евкаліпт, 350 видів)

• Лінивий звір, має цінне хутро, сумчастий, полюбляє їсти листя евкаліпта. (Коала)

 

 Тема Антарктида

• Якими є причини винятково суворого клімату Антарктиди? (Зледеніння, приполярне положення)

• Чому життя в Антарктиді пов'язане з морем? (У морі є їжа для тварин, а клімат узбережжя менш суворий)

• Де розташований полюс холоду в Антарктиді? (У Східній Антарктиді в районі станції «Восток»).

• Який представник тваринного світу Антарктиди є найбільш поширеним? (Пінгвіни)

• Які відомі вам морські тварини проживають в Антарктиді? (Тюлень, морський леопард, морський лев, морський котик, кит)

• У яких місцях переважно зосереджене життя в Антарктиді? (В оазисах)

• У якій природній зоні розташована Антарктида? (У зоні арктичних пустель)

• На які мінеральні ресурси багата Антарктида? (Залізні руди, нікель, хром, мідь, слюда, гірський кришталь, кам’яне вугілля, нафта).

• Скільки світових запасів прісної води (у відсотках) зосереджено в льодовиках Антарктиди? (80%).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          ЗМІСТ

 

  ПЕРЕДМОВА…………………………………. 3

1.Ігри для перевірки домашнього завдання……5

1.1.«Ланцюжок»………………………………5

1.2.«Знайди помилку»………………………..6

1.3.«Кубик Рубика»………………………..…6

           1.4.«Чи знаєш ти карту?»………………….…7

           1.5.«Географічні назви»………………….…..8

           1.6.«Хто швидшеі більше?»…………………8

           1.7.«Впізнай мене»………………………….9

           1.8.«Світлофор»…………………………….10      

    2.Ігри для кращого вивчення географічних  

        понять………………………………………….11

2.1. «Географічний футбол»……………..  11

2.2. «Слабка ланка»………………………....11

 2.3.«Вірю  - не вірю»………………………12

           2.4«Закінч речення»…………………..……12

2.5. «Павучки»………………………………13

    3.Ігри на закріплення та узагальнення

       матеріалу……………………………………….14

             3.1.«Учені та їх відкриття»………………..14

             3.2«Портрет»……………………………….15

             3.3. «Малюнок на скелі»…………….…….16

             3.4.«Най, най…»………………………..….16

             3.5. «Слова в словах»…………………..….17

  3.6«Усний географічний чайнворд»……..17

  3.7.«Хто закінчить слово?»(гра –  аукціон)..18

             3.8.«Хто більше знає»………………………...19

             3.9. «Географічна  абетка»………………… .18

             3.10. «Лови помилку»………………………..18

             3.11. «Мандрівка вісторію»………………….19

            3.12. «Скринька запитань»…………………..19

4. Використані  джерела…………………………….20

5.Додатки ………………………………………….…22  

 

 

http://mygeog.ru/wp-content/uploads/2011/12/%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81.jpg

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гладуш Анастасія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Крамар Альона Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ковальська Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ковальська Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
13183
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку