Ігри на знайомство для дітей 5-6 років

Про матеріал

Реалізація ігрових технік у роботі з дітьми п'яти-шести років полегшить адаптацію малюків до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприйма­ти себе та інших людей, опанувати конструктивні форми поведінки й основи комунікабельності.

Перегляд файлу

Прийшовши до дошкільного закладу, дитина опиняється в нових соціальних умовах, стика­ється з новим середовищем, зміною звичного роз­кладу та способу життя, тож у неї виникає відчуття нестабільності. Цей період життя малюка насичений неадекватними проявами поведінки, що пов’язано з труднощами адаптації до умов, що змінилися. Дітям не завжди вдається самим подолати стресогенні си­туації. Тому гостро постає питання активізації внут­рішніх психічних ресурсів дитини, забезпечення їй спокою та захищеності, повноцінного соціально-емоційного розвитку та соціального добробуту.

Реалізація ігрових технік у роботі з дітьми п’яти-шести років полегшить адаптацію малюків до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприйма­ти себе та інших людей, опанувати конструктивні форми поведінки й основи комунікабельності.

Упроваджуються ігрові техніки блоками: ознайомлювальним, реконструктивно-формувальним, закріплювальним на заняттях тривалістю 15-20 хв, які проводяться раз-двічі на тиждень у формі міні-тренінгу. Тривалість заняття залежить від педаго­гічних завдань, поставлених вихователем, умов, у яких ця гра виконується, від рівня підготовленості дітей, особливостей діагностики.

Заняття розпочинають на початку навчального року (вересень-жовтень), а фрагменти їх повторюють і закріплюють протягом року. Оптимальна кількість ді­тей у групі 8-10 осіб. Початок і кінець кожного за­няття мають ознаки ритуалу, тобто є обов’язковими та подібними. Ігри добираються диференційовано. Щотижня вводиться нова гра, яка розучується на початку тижня, а наступного тижня повторюється. Для систематизації використання ігор та координа­ції роботи вихователів доцільно скласти циклогра­му на місяць.

І.    Ознайомлювальний блок: “Нумо, позна­йомимося!”

(три-чотири заняття)

Завдання: знайомство у системі: “дорослий — дитина”, “дитина — дитина”; налагодження позитив­них контактів; корекція емоційного стану; розвиток навичок спільної діяльності; вправляння у ввічливо­му звертанні та актив­ному налагодженні контакту.

  1. Гра “А мене звати…”

Мета: розвивати бажання познайоми­тися, вчити ввічливо звертатися одне до одного;розвивати відчуття єдності, при­четності до групи.

Матеріал : квітка або м’яч.

Хід. Кожна дитина, стоячи у колі, звертається (по черзі) до свого сусіда праворуч, передає йому квітку або м’яч, називає своє ім’я і за бажанням трохи розповідає про себе. Наприклад: “А мене звуть Настя, мені шість років, і я хочу ходити до дитячого садочка “Сонечко”.

  1. Гра “Нехай наші пальчики стануть друзями”

Мета: вчити різноманітних способів знайомст­ва; розвивати координацію рухів, дрібну моторику, пам’ять.

Хід. Діти шикуються у дві шерен­ги обличчям одне до одного. Спочат­ку вони з’єднують долоньки одно­йменних рук, промовляючи слова:

Дружать наші малюки,

Подружімось я і ти.

На слова:

Раз, два, три, чотири, п’ять…

Оленко 

торкаються пучками пальців одне одного.

Розпочнемо рахувать.

Раз, два, три, чотири, п’ять… Маринко,

І скінчимо рахувать.

  1. Гра “Луна”

Мета: вчити запам’ятовувати імена дітей гру­пи; розвивати єдність, задоволення від перебуван­ня в центрі уваги.

Хід. Діти сидять кружка на килимі або на стіль­цях. Дитина, яка сидить праворуч від вихователя, промовляє своє ім’я і плескає у долоні ось так: “Да-нил-ко, Да-нил-ко”, а діти всієї групи повторюють за ним це ім’я, як луна. Отож ім’я кожної дитини буде повторене кілька разів.

  1. Рухлива гра “Равлик”

Мета: продовжувати знайомити дітей одне з од­ним; розвивати увагу, пам’ять, уміння відповідати на сигнал.

Хід. Діти довільно рухаються по кімнаті, а на сиг­нал: “Равлик!” — присідають, називаючи по черзі своє ім’я, і набирають пози равлика.

  1. Гра “Велике дерево”

Мета: вчити відчувати, що разом, у гурті краще і гратися, і вчитися, і працювати, і відпочивати; роз­вивати позитивну мотивацію до відвідування до­шкільного закладу.

Хід. Діти стоять у колі, побравшись за руки, утво­рюючи велике, сильне дерево. Прислухаються, як шелестять його листочки, коли дме вітер (діти ра­зом розгойдуються). Відчувають, як воно живе, ди­хає (дихають разом: крок уперед — вдих, підніма­ють руки; крок назад — видих, опускають руки. Доходимо висновку: коли ми разом — нас багато, і ми велике, міцне дерево.

II.   Реконструктивно-формувальний блок: “Нумо, навчимося!”

(14-15 занять)

Завдання: корекція емоційного стану; вироб­лення позитивного ставлення до відвідування до­шкільного закладу; тренінг конструктивних форм по­ведінки, розвиток навичок позитивної соціальної поведінки; збагачення соціального досвіду; розви­ток почуття єдності, згуртованості.

  1. Гра “Зустріч клоунів”

Мета: розвивати комунікативні навички, вправлятись у виявленні приязного ставлення одне до од­ного; вчити вербальних та невербальних способів знайомства; збагачувати соціальний досвід.

Хід. Вихо­ватель розпові­дає цікаву істо­рію: “Жили собі двоє клоунів: одного звали Бім, другого — Бом. Бім працю­вав в Одеському цирку, а Бом — у Київському. Вони ніколи не зустрічалися, хоча й чули один про одного. Якось на­весні діти з міста Бердянська запросили їх на дитяче свято “Бердянсь­кі кнопочки”. Приїхавши до Бердянська, клоуни на­решті зустрілися, познайомилися, зраділи один од­ному і…”

Дітям пропонують придумати й показати, як від­бувалася ця зустріч, що робили і казали клоуни. У разі виникнення труднощів педагог допомагає сво­їм вихованцям, демонструючи різноманітні способи знайомства.

  1. Гра “Як познайомилися Робінзон і П’ятниця”

Мета: вправляти дітей в умінні знайомитися, розпочинати розмову, приязно поводитися; збага­чувати досвід знайомства та позитивної поведінки.

Хід. Педагог розповідає дітям про Робінзона Крузо та П’ятницю. Потім пропонує їм поділити між со­бою ролі Робінзона та П’ят­ниці, підготувати та показати сценку їхньої зу­стрічі. Діти по черзі відтво­рюють свій “сценарій” зна­йомства.

  1. Гра “Радіооб’ява”

Мета: розвивати тур­ботливе ставлення одне до одного, спостережли­вість; соціальну компетент­ність.

Хід. Вихователь розпо­відає, що одного разу, коли діти були на морі, вони по­чули по радіо тривожне оголошення: “Увага/ Увага!

На пляжі загубився хлопчик (дівчинка)”. Потім вихова­тель дає опис когось із дітей: “Йому шість років, він ходить до дитячого садка “Сонечко”, у нього карі очі, темне волосся. Хто знає цього хлопчика — відгукніть­ся”. Діти за цим описом мають відгадати, про кого йдеться. Відгадавши, кличуть його на ім’я: “Данько! Данько!”

Методичні рекомендації.

Після виконан­ня аналогічних ігор варто провести бесіду з дітьми за такими запитаннями: “Як треба поводитися, щоб цього не сталося? Що треба робити, коли ти загу­бився? До кого звернутися? Що треба знати, щоб уміти розповісти про себе?”

  1. Гра “Телефон”

Мета: вчити налагоджувати контакти за різних обставин, доброзичливо звертатися до співрозмов­ника, обирати коректні форми спілкування.

Обладнання: дитячі мобільні телефони або іг­рашковий телефон.

Хід. Діти грають по двоє, вихователь грає з ди­тиною, подаючи правильні зразкиспілкування. На­приклад, дзво­нить телефон, дитина  бере слухавку. Вихо­ватель на іншо­му кінці зв’язку починає роз­мову: “Добрий день!Мене звуть Наталя Ми­колаївна, я — вихо­ватель дитячого сад­ка “Світлячок” і хочу поговорити з дівчинкою, яку, здається, звуть Оленкою. Вона — новенька, зовсім недавно по­чала відвідувати дитячий садок”. Потім педагог під­тримує діалог з дитиною, з’ясовуючи: чи подобається їй у дитячому садку, що саме, в які ігри вона грає, з ким спілкується, товаришує. Відтак про­щаються.

  1. Гра “Зіпсований телефон”

Мета: розвивати здатність входити в контакт;; продовжувати формувати добре ставлення до ровесників.

Хід. Грають по двоє: одна дитина — “новачок”. Дзвонить телефон. Сергійко (“новачок”) бере слу­хавку: “Добрий день! Скажіть, будь ласка, це телефон хлопчика, в якого сині очі і якому не подобається відвідувати дитячий садок “Світлячок?” На­зиваються різні якості, не притаманні “новачкові”. У відповідь він має заперечити, сказати протилежне:. “Ні, цехлопчик із зеленими очима, йому, навпаки, подобається ходити до дитячого садка…”

  1. Гра “Потяг”

Мета: закріплювати вміння знайомитися в різ­ний спосіб; розвивати слухове сприйняття, координацію рухів; сприяти нейтралізації негативної емо­ційної енергії та агресивної поведінки.

Хід. Вихова­тель каже: “Зараз ми з вами утво­римо потяг. Спо­чатку я буду локо­ мотивом, і коли їхатиму по колу, то буду плескати  в долоні й промов­ляти своє ім’я: тНа-та-ля, На-та­ля… ” Я зробила коло, а тепер на моє місце нехай стане хтось із вас, а я стану, як і ви, вагончиком — причеплюся до “локомотива”. Тепер він поїде, а ми всі разом промовлятимемо його ім’я: “Дмит-рику, Дмит-рику…”Рушаймо!”\ так доти, доки всі діти по черзі не побудуть “ло­комотивом” і не візьмуть участь у грі.

  1. Гра “Морський банан”

Мета: розвивати відчуття єдності, згуртованості; навички самоконтролю та комунікабельності.

Хід. Грають гру­пами по п’ятеро ді­тей, сидячи на лаві. Вихователь перед початком гри пояснює, що морський банан — це гумовий човен, формою дещо схожий на банан. Про­понує дітям уявити, що вони ка­таються на морському банані: для цього мають міцно тримати одне одного за лікті, щоб не ро­зірвався ланцюжок і ніхто не впав у воду. За командою вихователя діти нахиляються праворуч, ліво­руч. Завдання: не загубити нікого з “пасажирів”, не зробити нікому боляче. Якщо хтось “падає” з банана, усі разом мають вигукну­ти його ім’я.

  1. Гра “Телефон довіри”

Мета: розвивати соціальну компетентність, емпатію; позитивне ставлення до відвідування дитячо­го садка.

Хід. Вихователь розповідає дітям, що таке “те­лефон довіри”, яка основна мета його працівників. Потім пропонує пограти у цю гру тим, хто хоче щось розповісти про своє перебування в дитячому садку, про те, що вони відчувають, поділитися своїми вра­женнями, сказати, добре їм там чи погано. Роль працівника “телефону довіри” виконує вихователь — він відповідає на запитання, подає слушні поради, під­тримує, консультує співрозмовників.

Методичні поради: під час гри вихователь має проявити такт, не нав’язувати дітям свої думки. Важливою є конфіденційність — “телефонну” роз­мову варто проводити в окремій кімнаті, куточку без свідків.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пікульська Світлана Петрівна
    Чудовий підбір практичних ігор, дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
36519
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку