Ігрове інтегроване занття : Свято зустрічаємо-писанку прикрашаємо.

Про матеріал
Цей матеріал знайомить дітей із нетрадиційними видами малювання-свічкою, штампуванням, вчить прикрашати плоску паперову форму яєчка, викликає зацікавленість і бажання виготовляти писанки. Матеріал покликаний виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, виховувати уважність, доброту, доброзичливість, самостійність у роботі. Буде корисним як педагогам.так і батькам.
Перегляд файлу

Тема:Ігрове інтегроване занття : Свято зустрічаємо-писанку прикрашаємо.

Мета:створити у дітей святковий настрій,ознайомити з традицією українського народу святкувати Великдень.  Дати поняття що таке писанка, її різновиди. Продовжувати знайомити дітей із нетрадиційними видами малювання-свічкою, штампуванням, вчити прикрашати плоску паперову форму яєчка, викликати зацікавленість і бажання виготовляти писанки. Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, виховувати уважність, доброту, доброзичливість, самостійність у роботі

Обладнання: папір-заготовки яєць, палітри з фарбою, прищіпки ,кольорові бумбони, свічки, пензлики, серветки, трафарети персонажів  казки.

Хід заняття:

Організаційний момент.

Вправа на включення. 

 

Вихователь:  Діти, відгадайте, що у мене в долонях.?Я вам підкажу: біле… гладеньке… смачне… (Яйце.)  Обговорення: 

-    Що можна зробити з яйцем?

 Діти: називають різні варіанти — від приготування страв до виготовлення іграшок, прикрас. 

 

Вихователь:     Послухайте-но, що я вам розповім про свято Великдень і те.як укранці до нього готувались.

  На Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Паски. Це свято завжди святкуємо весною. коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Паску кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажають добра, любові. У мене в кошику є багато писанок. Зараз я вам їх роздам. 

Розгляньте їх. З чого вони зроблені ?. Чи можна їх розбити. Давайте стукнемось писанками .Чи розбилась у когось писанка. 

Висновок: дерев’яна писанка не б’ється. Розгляньте візерунки на своїй писанці.

Вихователь:.А хочете послухати казку про яйце-писанку?

Читання казки Зірки Мензатюк «Писанка».  

— Кудкудак! Кудкудак! Я знесла яйце! — оголосила курка на весь двір. Та й гарне ж: схоже на білий світ. Бо у світі сонце, а в яйці золотий жовток. Кудкудак!

— І що зі мною тепер буде? — спитало яйце.

— З тебе зроблять яєчню. Малий Івась її любить.

— І все? — засмутилося яйце.

Курка схилила голову й трохи подумала.

— З тебе могло б вилупитися курча. Але тітка Ганна вже підсипала квочку. Більше я не знаю, на що ти можеш знадобитися.

І курка пішла на город.

День був весняний, небо синіло, як пролісок, а сонце одягло свою найкращу корону. «Не може бути, щоб у цьому гарному світі не знайшлося для мене нічого цікавішого!» — подумало яйце й покотилося по траві-мураві.

— Куди це ти? — перейняв його старий пес. — Ще розіб’єшся!

— Я шукаю кращої долі. Не хочу, щоб з мене зробили яєчню, — відповіло яйце.

— Тоді… — старий пес озирнувся. — Давай тебе з’їм я!

— Не хочу! — сказало яйце й покотилось аж до тітки на город.

— Це що за непосида? — здивувалася тітка Ганна.

— Я не хочу піти на яєчню і не хочу, щоб мене з’їв пес, — пояснило яйце.

— То я спечу з тобою паску. Вона вийде пухка, жовта, запашна!

— Це мені більше до серця. А все ж пошукаю чогось кращого.

І яйце знову побігло-покотилося через широкий двір. А під хатою на стільчику грілася на сонечку бабуня Марія.

— Яйце? Та гарне, біленьке! Візьму його на писанку.

І вона поклала яйце в решето до таких самих, як воно, білих та чистеньких. Тоді розтопила ярого воску:

— Ходи-но, Івасю, писанки писати!

Взяла бабуся писачок. Р-раз! — провела лінію гарячим воском. Два! — розкреслила яйце навхрест.

— Бабуню, чуєш, бабуню! — питає Івась. — Що це за зірку на вісім кінців ти намалювала? — То, Івасику, не просто зірка. То знак золотого сонечка.

— Бабуню, чуєш, бабуню! — знов Івась. — А що то за краплинки навскіс між промінцями? — То, Івасику, чарівний знак дощу.

Розписала бабуня писанку, у фарбі пофарбувала — і зробилася писанка, як сама краса: доладна, барвиста! Настав Великдень. Покликала бабуся Петрика, Івасика, Оксанку, Василинку — всіх своїх онучат.

— Нате, онучата, по писанці. Гайда гратися!

Котять діти писанки з горбочка: ану, чия дальше закотиться? А чия її дожене? На писанках вербички та хрестики, та клинці-вітрячки, та вигадливі поясочки так і мерехтять! А в небі сонце сміється.

— Чи будеш ти, сонечку, весь рік щедро світити? — питає в нього яйце-писанка.

— Буду, буду, бо на тобі мій чарівний знак. Ти котишся — мене до землі приворожуєш.

— А чи будеш, дощику, землю поливати, зілля напувати?

— Буду, буду, бо і мій знак на тобі. Ти по землі котишся — мої струни-сріблодзвони до неї прив’язуєш!

— Чи будеш ти, вітре, віяти — світ прохолоджати, а ти, земле, добрий урожай давати, а ти, вербо, зеленіти — мир-злагоду навівати? — питаються й інші писанки.

— Будемо, будемо! — їм у відповідь зусібіч.

По двору курка ходила. Стала, голову вправо, вліво повернула, видивляється на писанку. — Що воно за яйце-райце, барвисте та зірчасте? Мабуть, самого сонця дитя! Я такого зроду не несла…

А писанка котиться — буде сонце, будуть дощі, рясні роси — на врожай та достаток!

                                                                                                                                                                          

Зірка МЕНЗАТЮК

 

Фізхвилинка:

 

Встанем разом на хвилинку, зробимо фізкультхвилинку:

Руки вгору, руки вниз, вправо, вліво нахились, 

Сіли, встали, сіли, встали, як зайчата, пострибали,  Ніжками потупотіли, у долоньки поплескали,  Веселенько усміхнулись, на заняття всі повернулись.

 

 

Вихователь:Давайте  розглянемо деякі крашанки з нашого кошика! Діти разом з вихователем розглядають взірці.

 

Вихователь: А чи є тут візерунки? На них не малюють візерунки тому вони називаються крашанки. Є ще ось такі писанки (показую крапанки). Що тут намальовано? На схожі ці цяточки? Якого вони кольору? Чи подобаються вам крапанки? Вихователь. Ми з вами розглянули три види  розмальованих яєчок: Як ця називається?(писанка). А ця ? (крашанка). А ось цю ми називаємо як? ( крапанка). У вас усіх на столах є площинне зображення яєчка. А цими  тичками ми будемо малювати крапки на яєчку.

Дивіться уважно. як це буду робит я.Спробуєм намалювати крапанку.

 Вихователь:  Чим я малювала крапки?

Діти: Бумбоном, затиснутим прищіпкою.

Вихователь: Так. А зараз ми станемо з вами чарівниками. Я беру яйце з позначеним візерунком. По лініях зверху малюю свічкою. Коли будуть обведені всі лінії візерунка ,я візьму пензлик і розмалюю фарбами все яйце. Подивіться. Що вийшло.( на розкрашеному яйці проявляється малюнок від свічки)

Сподобалось? А тепер спробуємо розмалювати кожен своє яйце любим способом.який вам сподобався, або вигадати свій власний.

Діти вибирають матеріал для роботи. Кожен створює власний малюнок.

А які ж свята без розваг і забав! Після церкви люди збирались і  грали в різні ігри. Чому б і нам не спробувати?

Гра «Дзиґа»Двоє дітей розкручують яйця.

В кого довше буде крутитися, той і виграв.

Аналіз заняття.

Вихователь: Діти. Що вам найбільше запам'яталось на занятті?А що сподобалось?Який у вас настрій після заняття?

Хочу побажати нам усім добра, любові та ще й на той рік дочекатися світлого свята Пасхи в щасті й здоров'ї!

Вихователь: Я пропоную  вийти на вулицю і прикрасити до свята наше деревце на прогулянковому майданчику.

pdf
Додано
14 квітня 2022
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку