Тема:Ігрове інтегроване занття : Свято зустрічаємо-писанку прикрашаємо.
Мета:створити у дітей святковий настрій,ознайомити з традицією українського народу святкувати Великдень. Дати поняття що таке писанка, її різновиди. Продовжувати знайомити дітей із нетрадиційними видами малювання-свічкою, штампуванням, вчити прикрашати плоску паперову форму яєчка, викликати зацікавленість і бажання виготовляти писанки. Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, виховувати уважність, доброту, доброзичливість, самостійність у роботі
Обладнання: папір-заготовки яєць, палітри з фарбою, прищіпки ,кольорові бумбони, свічки, пензлики, серветки, трафарети персонажів казки.
Хід заняття:
Організаційний момент.
Вправа на включення.
Вихователь: Діти, відгадайте, що у мене в долонях.?Я вам підкажу: біле… гладеньке… смачне… (Яйце.) Обговорення:
- Що можна зробити з яйцем?
Діти: називають різні варіанти — від приготування страв до виготовлення іграшок, прикрас.
Вихователь: Послухайте-но, що я вам розповім про свято Великдень і те.як укранці до нього готувались.
На Україні здавна є такий чудовий звичай розмальовувати писанки до свята Великодня або Паски. Це свято завжди святкуємо весною. коли вже пробудилася природа, розквітають квіти, тепліше гріє сонечко. Розмальовані писанки на Паску кладуть у кошики і несуть до церкви для освячення. Писанки дарують один одному і бажають добра, любові. У мене в кошику є багато писанок. Зараз я вам їх роздам.
Розгляньте їх. З чого вони зроблені ?. Чи можна їх розбити. Давайте стукнемось писанками .Чи розбилась у когось писанка.
Висновок: дерев’яна писанка не б’ється. Розгляньте візерунки на своїй писанці.
Вихователь:.А хочете послухати казку про яйце-писанку?
Читання казки Зірки Мензатюк «Писанка».
— Кудкудак! Кудкудак! Я знесла яйце! — оголосила курка на весь двір. Та й гарне ж: схоже на білий світ. Бо у світі сонце, а в яйці золотий жовток. Кудкудак!
— І що зі мною тепер буде? — спитало яйце.
— З тебе зроблять яєчню. Малий Івась її любить.
— І все? — засмутилося яйце.
Курка схилила голову й трохи подумала.
— З тебе могло б вилупитися курча. Але тітка Ганна вже підсипала квочку. Більше я не знаю, на що ти можеш знадобитися.
І курка пішла на город.
День був весняний, небо синіло, як пролісок, а сонце одягло свою найкращу корону. «Не може бути, щоб у цьому гарному світі не знайшлося для мене нічого цікавішого!» — подумало яйце й покотилося по траві-мураві.
— Куди це ти? — перейняв його старий пес. — Ще розіб’єшся!
— Я шукаю кращої долі. Не хочу, щоб з мене зробили яєчню, — відповіло яйце.
— Тоді… — старий пес озирнувся. — Давай тебе з’їм я!
— Не хочу! — сказало яйце й покотилось аж до тітки на город.
— Це що за непосида? — здивувалася тітка Ганна.
— Я не хочу піти на яєчню і не хочу, щоб мене з’їв пес, — пояснило яйце.
— То я спечу з тобою паску. Вона вийде пухка, жовта, запашна!
— Це мені більше до серця. А все ж пошукаю чогось кращого.
І яйце знову побігло-покотилося через широкий двір. А під хатою на стільчику грілася на сонечку бабуня Марія.
— Яйце? Та гарне, біленьке! Візьму його на писанку.
І вона поклала яйце в решето до таких самих, як воно, білих та чистеньких. Тоді розтопила ярого воску:
— Ходи-но, Івасю, писанки писати!
Взяла бабуся писачок. Р-раз! — провела лінію гарячим воском. Два! — розкреслила яйце навхрест.
— Бабуню, чуєш, бабуню! — питає Івась. — Що це за зірку на вісім кінців ти намалювала? — То, Івасику, не просто зірка. То знак золотого сонечка.
— Бабуню, чуєш, бабуню! — знов Івась. — А що то за краплинки навскіс між промінцями? — То, Івасику, чарівний знак дощу.
Розписала бабуня писанку, у фарбі пофарбувала — і зробилася писанка, як сама краса: доладна, барвиста! Настав Великдень. Покликала бабуся Петрика, Івасика, Оксанку, Василинку — всіх своїх онучат.
— Нате, онучата, по писанці. Гайда гратися!
Котять діти писанки з горбочка: ану, чия дальше закотиться? А чия її дожене? На писанках вербички та хрестики, та клинці-вітрячки, та вигадливі поясочки так і мерехтять! А в небі сонце сміється.
— Чи будеш ти, сонечку, весь рік щедро світити? — питає в нього яйце-писанка.
— Буду, буду, бо на тобі мій чарівний знак. Ти котишся — мене до землі приворожуєш.
— А чи будеш, дощику, землю поливати, зілля напувати?
— Буду, буду, бо і мій знак на тобі. Ти по землі котишся — мої струни-сріблодзвони до неї прив’язуєш!
— Чи будеш ти, вітре, віяти — світ прохолоджати, а ти, земле, добрий урожай давати, а ти, вербо, зеленіти — мир-злагоду навівати? — питаються й інші писанки.
— Будемо, будемо! — їм у відповідь зусібіч.
По двору курка ходила. Стала, голову вправо, вліво повернула, видивляється на писанку. — Що воно за яйце-райце, барвисте та зірчасте? Мабуть, самого сонця дитя! Я такого зроду не несла…
А писанка котиться — буде сонце, будуть дощі, рясні роси — на врожай та достаток!
Зірка МЕНЗАТЮК
Фізхвилинка:
Встанем разом на хвилинку, зробимо фізкультхвилинку:
Руки вгору, руки вниз, вправо, вліво нахились,
Сіли, встали, сіли, встали, як зайчата, пострибали, Ніжками потупотіли, у долоньки поплескали, Веселенько усміхнулись, на заняття всі повернулись.
Вихователь:Давайте розглянемо деякі крашанки з нашого кошика! Діти разом з вихователем розглядають взірці.
Вихователь: А чи є тут візерунки? На них не малюють візерунки тому вони називаються крашанки. Є ще ось такі писанки (показую крапанки). Що тут намальовано? На схожі ці цяточки? Якого вони кольору? Чи подобаються вам крапанки? Вихователь. Ми з вами розглянули три види розмальованих яєчок: Як ця називається?(писанка). А ця ? (крашанка). А ось цю ми називаємо як? ( крапанка). У вас усіх на столах є площинне зображення яєчка. А цими тичками ми будемо малювати крапки на яєчку.
Дивіться уважно. як це буду робит я.Спробуєм намалювати крапанку.
Вихователь: Чим я малювала крапки?
Діти: Бумбоном, затиснутим прищіпкою.
Вихователь: Так. А зараз ми станемо з вами чарівниками. Я беру яйце з позначеним візерунком. По лініях зверху малюю свічкою. Коли будуть обведені всі лінії візерунка ,я візьму пензлик і розмалюю фарбами все яйце. Подивіться. Що вийшло.( на розкрашеному яйці проявляється малюнок від свічки)
Сподобалось? А тепер спробуємо розмалювати кожен своє яйце любим способом.який вам сподобався, або вигадати свій власний.
Діти вибирають матеріал для роботи. Кожен створює власний малюнок.
А які ж свята без розваг і забав! Після церкви люди збирались і грали в різні ігри. Чому б і нам не спробувати?
Гра «Дзиґа»Двоє дітей розкручують яйця.
В кого довше буде крутитися, той і виграв.
Аналіз заняття.
Вихователь: Діти. Що вам найбільше запам'яталось на занятті?А що сподобалось?Який у вас настрій після заняття?
Хочу побажати нам усім добра, любові та ще й на той рік дочекатися світлого свята Пасхи в щасті й здоров'ї!
Вихователь: Я пропоную вийти на вулицю і прикрасити до свята наше деревце на прогулянковому майданчику.