Ігрові форми роботи під час вивчення біології

Про матеріал
Дані матеріали можна використовувати як під час уроків (фрагментарно ) так і в позаурочний час під час проведення біологічних свят. Деякі завдання передбачають опереджувальну підготовку до конкурсів,деякі ігри є обов,язково груповими,командними,що сприяє соціалізаціі та підвищенню пізнавального інтересу учнів. Матеріал допоможе вчителю використати його та створити власні варіанти на його основі.
Перегляд файлу

 

 

                  БІОЛОГІЧНИЙ  ТУРНІР  «Знавці ботаніки»    2020

 

                                  Гра  « Що в чорному ящику»  ?

Питання1.  У * чорному ящику * лежить невибагливий організм,який може всмоктувати воду всім тілом від дощу, роси,туману. Здатний висихати,з появою води відновлюватися,симбіотичний. Росте повільно,але живе довго ( до 50-100 років ),чутливий до середовища,його вважають індикатором чистоти     повітря.

Що це за організм? Назва та коротка характеристика.

 

 Питання 2.  У  * чорному ящику* лежить рослина,яку використовує людина  як  : будівельний матеріал, як сировину    для     виготовлення ліків ,для знезараження повітря, для   тварин-це їжа і домівка.Рослина виділяє особливі речовини-фітонциди,які  вбивають мікроорганізми .

Про яку рослину йдеться?

 

Питання 3. У * чорному ящику * лежать листки рослини,яка була присвячена Богові науки  та  мистецтва Аполлону. Вінком із гілок цієї рослини нагороджували учених,художників,артистів на знак визнання їхніх успіхів. З цих часів походить слово  *лауреат *. Ця рослина  у чорному ящику.

Назвіть її та  вкажіть інше призначення її.

 

 

 

Питання 4.  

У * чорному ящику * лежить плід,про який згадується в біблійній легенді,який вживається в свіжому та моченому вигляді. Ця рослина  належить до класу Дводольних,запилюється комахами, морозостійка .А плоди її смачні,корисні,дозрівають як раннього літа так і пізньої осені,зберігаються вони до самої весни. Речовини  цих плодів очищають організм людини  від шкідливих речовин  і насичують корисними.

Що це за плід і якої рослини?.

 

Питання 5.У * чорному ящику * лежить стародавня  рослина,яка має декілька значень : виділяє бактерицидні речовини,може утворювати болота, з неї утворювався торф, під час війни  1941-1945р. використовували для лікування гнойних ран бійців. В ботаніці має дві назви.

Про  яку рослину йдеться ?Поясніть .

 

Питання6. У   * чорному ящику * лежить орган рослини,який можна назвати сидячим,простим ,складним,пилчастим,серцевидним. Він буває гладеньким і опушеним і здатним видозмінюватись від голки до вусика.

А як ще можна   назвати цей орган?Дайте декілька назв (2-4).

 

 

 

 

Питання 7. У * чорному ящику* рослинний продукт,який використовують в їжу і вважають корисним із-за вмісту дуже важливого хім.елемента. В природі ця рослина утворює підводні ліси.

 Що це за рослина і який  хім.елемент робить її цінною для здоров'я?

 

Питання 8.У * чорному ящику * два портрети видатних вчених біологів : один із них пояснив причину утворення  насіння в плодах,а інший встановив порядок назв рослин. 

 Впізнайте їх,назвіть прізвища та вкажіть ,які їх біологічні досягнення ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для учнів  в плані підготовки до гри повторити : Покритонасінні. Голонасінні.Мохи та Лишайники.Водорості. Вегетативні органи рослин.Вчені- біологи та їх внесок в науки.

Відповіді: 1-лишайник.

2 – гілка сосни,шишка.

3- це листки лавра благородного,зараз приправа кулінарна.

4 – яблуко яблуні.

5- це  білий мох – сфагнум,є живі  зелені клітини і  мертві з повітрям.

6 – листок-орган фотосинтезу,бічна частина пагона,орган повітряного живлення рослин,орган транспірації.

 7 – ламінарія-бура водорость ,накопичує йод,потрібний для щитоподібної залози і обміну речовин.

 8-  С.Г.Навашин відкрив подвійне запліднення у квіткових (1898 р.) Карл Лінней  «Система природи»   -бінарна номенклатура  -тополя пірамідальна,шипшина собача.

 

                               

 

 

docx
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку