Ігрові вправи «Мовленнєвий вернісаж»

Про матеріал
ігри та вправи які використовують для оволодіння мовленнєвими нормами,виразними засобами спілкування.
Перегляд файлу

Ігрові вправи «Мовленнєвий вернісаж»

Активізація лінгво-риторичних навичок – як один з прийомів роботи з розвитку мовлення у дітей з порушенням мовлення.

 

            Ми прагнемо до того,щоб наші діти відчували себе комфортно будь-якій

обстановці, у будь-якій мовленнєвій ситуації, щоб вони легко вступали в діалог, були уважними слухачами і доброзичливими,  співрозмовниками, щоб вони володіли невербальними засобами спілкування.

       Маленька людина дуже вразлива до всього, що ії оточує. Вона підкорює нас своєю щирістю  і безпосередністю. Чим раніше почнуть ії знайомити з правилами спілкування, тим більше впевненими і природними  будуть ті мовленнєві засоби, які дитина може використовувати у конкретній ситуації спілкування.

       Існує багато  занять, ігр, вправ які використовують для оволодіння мовленнєвими нормами,виразними засобами спілкування.

 Ігри з риторики сприяють :

  • формуванню  правильного  мовлення;
  • удосконалюють комунікативну культуру;
  •  формують  вміння чути і слухати співрозмовника;
  • удосконалюють техніку мовлення: дихання,голос,дикцію;
  • удосконалюють звукову культуру мовлення;
  • розвивають вербальні і невербальні засоби спілкування:міміку,жести,позу,інтонацію;
  • розвивають зв’язне мовлення:
  • розширюють словник.

Гра «Послухаємо тишу»

Формування  вміння слухати,розвиток активного мовлення та фонематичного слуху.

Дітям пропонують помовчати деякий час і прислухатись до оточуючих звуків у навколишньому середовищі. Та описати, що почули.

 

Гра «Такі різні слова»

Розвиток уяви,фантазії,асоціативного мислення, вміння працювати колективно.

Дітям пропонують назвати слова або підібрати малюнки до слів холод, тепло, солодощі, злість….

 

Гра «Чудові сходи»

Розширити діапазон голосу.

Дітям пропонують промовити фразу кожен раз вимовляючи її голосніше і з прискореним темпом.

 

Гра «Підбери риму»

Розвивати вміння підбирати співзвучні слова, розвивати почуття ритму.  Збагачувати та активізувати словник дітей. Розвивати психічні процеси: сприйняття, уява, пам'ять, мислення, увагу.

Дітям пропонують малюнки вони вибирають їх і додають у вірш замість слів.

Наприклад:

У пташнику живе гусак,

У лісі бігає      (гусак).

 

 

Гра «Врятуй пташеня»

розвиток уміння активно слухати.

Педагог залучає дітей в «уявні обставини»:

  •                         Уявіть, що у вас в руках маленьке безпорадне пташеня.
  •                         Витягніть руки долонями вгору(помилуйтеся на пташеня).

- А тепер зігрійте його, повільно, по одному пальчику складіть долоні), сховайте в них пташеня, подихайте на нього, зігріваючи своїм рівним, спокійним диханням, прикладіть долоні до своїх грудей, віддайте пташеняті тепло і доброту свого серця і дихання. А тепер розкрийте долоні і ви побачите, що пташеня ожив, радісно змахнув крильцями і...полетів. Проводіть і ви його радісним поглядом. Щасливої тобі життя, пташеня!

Гра «Карусель»

розвиваємо вміння висловлюватися

Гра створює відчуття швидкої зміни подій, і внутрішнього стану людини: думок, почуттів, емоцій.

Педагог пропонує дітям подумки «сісти на карусель»: вони встають в коло і беруться за кінці стрічок, прив'язаних до обруча, який педагог тримає над головою. Після кожного повного оберту роблять зупинку в різних «світах», наприклад в «світ Води» (Повітря, Землі, Вогню). Це допомагає дітям помітити навколо себе те, що відповідає цьому світу і чого вони раніше не помічали. Наприклад, вода в блюдце під квітами, краплі води на столах, вода, що тече з крана, дощ за вікном і т. д.

 

Гра "Знайди відмінності"

Вправляти в умінні порівнювати об'єкти живої та неживої природи,розвиток логічного мислення, уваги.

Гра проводиться парами. Кожна пара обирає собі дві картинки та описує їх, знаходячи відмінності. Описати треба одним -двома словами.

 

Гра"Слова уміють говорити"

Вправляти в умінні описувати предмети,розвивати зв'язне мовлення,уважність,зосередженість,кмітливість. Педагог пропонує дітям по-черзі взяти малюнок  або предмет, який лежить на столі і розповісти про нього.

 

Гра «Уяви себе художником»

Розвивати ассоціативно-кольорове сприйняття звучащего слова,що необхідно для гармонічного формування риторичних навиків у дитини.

1. Що я запам’ятав?

Дитина деякий час роздивляється репродукцію, і розповідає, що вона запам’ятала. Спочатку це можуть бути тільки перерахування предметів, зображених на картині, а потім поступово підійти до зв’язного описування.

2.Що відбувається?

Дитина не тільки описує картину, але і намагається зрозуміти, що там відбувається, помітити дії які відбуваються на картині.

3. Що відбулось раніше?

Дитина повинна розповісти, що відбувалось до того як художник намалював картину.

4.Як би я назвав картину, якби був художником.

Придумати свій варіант назви картини і довести його правомірність.

Гра"Читаємо і повторюємо"

Розвиток оперативною пам'яті, розширення словникового запасу.

Педагог читає фразу в голос, а діти повторюють.

Гра"Забавна скоромовка"

Розвиток відчуття ритму і логіку мовлення.

 Скоромовку розбивають на логічно завершені відривки,фрази. Паузи, відділяють один від одного хлопками, притопами. Перший раз скоромовку читають повільно, на другий і третій раз можна  збільшити темп, зберігаючи загальну ритмічну структуру,ударними точками,якою є наші ігрові паузи - хлопки і притопи.

Гра «Чарівна труба»

Розвиток пізнавальних функцій, розширення і активізація словника, розвиток уяви, фантазії.

 

Дитина з паперу робить підзорну трубу. Дивлячись в неї називає якомога більше об’єктів.

doc
Додано
21 травня 2020
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку