Іменник. Прикметник. Дієслово
Мовна тема № 3
Варіант І
1.Визнач рядок. У якому записані іменники жіночого роду.
а) гніздо, небо, дерево;
б) казка, стежка, книжка;
в) голуб, каштан, мед.
2.Визнач рядок, у якому записані прикметники середнього роду.
а) глибоке, чарівне, казкове;
б) високий, піщаний, теплий;
в) червона, запашна, м’якенька.
3.Визнач рядок, у якому записані дієслова в теперішньому часі.
а) мандрує, доглядають, сміється;
б) купили, зафарбував, прилетіла;
в) спати, стрибати, радіти.
4.Визнач рядок, у якому записані дієслова минулого часу чоловічого роду:
а) співає, захищає, прибирає;
б) малював, думав, читав;
в) говорила, писала, вишивала.
5.Випиши тільки іменники. Зміни їх за числами.
Зимонька, настала, біла, синичка, цвірінькає, весела, зелений, калина, шелестить.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Випиши дієслова в неозначеній формі. Утвори від них форми минулого, теперішнього й майбутнього часу. Запиши.
Хоче косити, але нема кому коси носити.
Як посієш, так і пожнеш.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Утвори сполучення прикметників з іменниками. Визнач рід і число.
Лагідний (сонце, руки, голос, мама).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Спиши, розкриваючи дужки.
Весна ледачого (не)любить.
Правда у вогні (не)горить й у воді (не)тоне.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*Додаткові завдання
1.Які частини треба додати до кореня –мов-, щоб утворені слова відповідали на питання що? який? що робити? Запиши їх.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Добери прикметник, який би за значенням підходив до групи слів.
Характер, рука, пух - _____________________________________________ .
Ключик, рибка, годинник - __________________________________________ .
Іменник. Прикметник. Дієслово
Мовна тема № 3
Варіант ІІ
1.Визнач рядок, у якому записані іменники середнього роду:
а) їжачок, котик, сон;
б) тиша, чапля, сніжинка;
в) море, щастя, озеро.
2.Визнач рядок, у якому записані прикметники чоловічого роду:
а) ласкава, ніжна, щира;
б) теплий, шовковий, яскравий;
3.Визнач рядок, у якому записані дієслова в неозначеній формі:
а) просить, світить, їздить;
б) просити, світити, їздити;
в) просили, світили, їздили.
4.Визнач рядок, у якому записані дієслова минулого часу жіночого роду:
а)підійшов, посадив, виріс;
б) припікає, гріються, спить;
в) вишивала, сказала, заспівала.
5.Випиши тільки іменники. Зміни їх за числами.
Йдуть, дощ, зелені, опали, листочок, дубовий, колючий, килим, вкрив.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
6.Випиши дієслова в неозначеній формі. Утвори від них форми минулого, теперішнього й майбутнього часу. Запиши.
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Пішов кіт спати, а миші – танцювати.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Утвори сполучення прикметників з іменниками. Визнач рід і число.
Прохолодний (ранок, повітря, осінь, дні).
________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.Спиши, розкриваючи дужки.
Під лежачий камінь вода (не)тече.
Хто (не)працює, той (не)їсть.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*Додаткове завдання
1.Які частини треба додати до кореня –каз-, щоб утворені слова відповідали на питання що? який? що робити? Запиши їх.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Добери прикметник, який би за значенням підходив до групи слів.
Сталь, дружба, знання - ______________________________________________.
Смак, нитка, талія - _________________________________________________.