Урок. Іменник. Розпізнаю іменники за питаннями хто? що? Розпізнаю іменники, які називають один предмет і багато (повторення).
Мета: продовжувати вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, розпізнавати слова, які називають один предмет і багато, складати і записувати речення; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого; повторити правила безпечної поведінки під час зимових розваг.
Обладнання: презентація, зображення Святого Миколая, цеглинки Лего, «чарівний» чобіток, кубик Блума, картки для роботи в групах.
Хід уроку
-
ОК (організація класу)
Створення позитивного психологічного клімату класу.
-
МНД (мотивація навчальної діяльності)
-
Чи впізнали ви нашого гостя? Хто він? Що ви знаєте про Святого Миколая?
-
Святий Миколай прийшов до нас, щоб пересвідчитись ще раз, що в нашому класі діти слухняні, розумні, чемні і справжні знавці української мови. Завітав до нас гість не з порожніми руками, а з цікавими завданнями.
-
-
Каліграфічна хвилинка
-
З якої букви починається ім’я нашого героя? («ем»)
-
Пропишіть рядок великої і малої букви «ем».
-
Звуко-буквений аналіз слова Миколай
-
АОЗ (актуалізація опорних знань)
-
Яке питання можна поставити до слова Миколай? (Хто?)
-
Чому? (Бо це назва предмета, людини)
-
Яке ще питання можна поставити до назви предмета? (Що?)
-
Як називаються слова – назви предметів? (Іменники)
-
Тож, сьогодні ми з вами будемо закріплювати знання з теми «Іменник»
-
-
ЗМ (закріплення матеріалу)
-
Вправа «Звукові цеглинки»
-
Відгадайте загадки, а відгадки – схеми викладіть з цеглинок. Але пам’ятайте, що наголошений звук – червона цеглинка.
-
Яке питання поставимо до слів-відгадок? (зима, мороз, сніг – Що?)
-
Чому? (Бо це назви предметів)
-
Руханка з цеглинками лего
-
Робота з кубиком Блума
-
«Назви» - питання , на які відповідають іменники;
-
«Придумай» - речення з іменником Миколай;
-
«Поясни» - правило вживання великої букви в іменниках;
-
«Чому» - слова - назви предметів називають іменниками?;
-
«Поділись» - що було б, якби в мові не було іменників?;
-
«Запропонуй» - три іменника на тему «Свято Святого Миколая».
-
Вправа «Займи позицію»
-
На партах у вас є картки зі словами. Прочитайте слово, поставте до нього питання і займіть відповідну позицію в класі. (Діти займають позицію, відповідно поставленого питання Хто? або Що?)
-
Вправа «Що несе нам Миколай?» (один - багато)
-
У мене є чарівний чобіток, в якому знаходяться подарунки Миколая. Наше завдання розподілити їх у дві колонки: один – багато.
(Діти по черзі дістають картки з назвами подарунків і прикріплюють на дошку у відповідну колонку; решта дітей – записують слова у зошити)
-
Виокремлення іменників серед інших частин мови
-
Серед поданих слів випишіть у зошит лише іменники. ? (Великий, працюю, олень, мішок, зелена, ялинка, палає, Снігуронька, санчата.)
-
Якою темою можна об’єднати усі ці слова? (Новий рік, зима)
-
Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.
-
Фізкультхвилинка (пісня «Миколай, Миколай, ти до нас завітай»)
-
Вправа «Склади розсипане речення!» (робота в групах)
Діти в групах складають правила поведінки на канікулах і святах:
-
Не грай біля дороги!
-
Не залишай ввімкнені гірлянди!
-
Не грайся з бенгальськими вогниками!
-
Будь обережним на кризі!
-
Не ходи по замерзлих водоймах!
-
Безпечно поводься на гірці!
-
Одягайся відповідно до погоди!
-
Підсумок
-
Я пригадав …
-
Мені сподобалось …
-
Мені було важко …
-
Рефлексія