Іменник. Розпізнаю іменники за питаннями хто? що? Розпізнаю іменники, які називають один предмет і багато (повторення). 2 клас

Про матеріал
Мета: продовжувати вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, розпізнавати слова, які називають один предмет і багато, складати і записувати речення; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого; повторити правила безпечної поведінки під час зимових розваг.
Перегляд файлу

Урок. Іменник. Розпізнаю іменники за питаннями хто? що? Розпізнаю іменники, які називають один предмет і багато (повторення).

 

Мета: продовжувати вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати іменники за питаннями хто? що?, розпізнавати слова, які називають один предмет і багато, складати і записувати речення; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого; повторити правила безпечної поведінки під час зимових розваг.

 

Обладнання: презентація, зображення Святого Миколая, цеглинки Лего, «чарівний» чобіток, кубик Блума, картки для роботи в групах.

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  • Чи впізнали ви нашого гостя? Хто він? Що ви знаєте про Святого Миколая?
  • Святий Миколай прийшов до нас, щоб пересвідчитись ще раз, що в нашому класі діти слухняні, розумні, чемні і справжні знавці української мови. Завітав до нас гість не з порожніми руками, а з цікавими завданнями.
  •  
  1. Каліграфічна хвилинка
  • З якої букви починається ім’я нашого героя? («ем»)
  • Пропишіть рядок великої і малої букви «ем».

 

  1. Звуко-буквений аналіз слова Миколай

 

  1. АОЗ (актуалізація опорних знань)

 

  • Яке питання можна поставити до слова Миколай? (Хто?)
  • Чому? (Бо це назва предмета, людини)
  • Яке ще питання можна поставити до назви предмета? (Що?)
  • Як називаються слова – назви предметів? (Іменники)
  • Тож, сьогодні ми з вами будемо закріплювати знання з теми «Іменник»
  •  

 

 

  1. ЗМ (закріплення матеріалу)

 

  1.           Вправа «Звукові цеглинки»
  • Відгадайте загадки, а відгадки – схеми викладіть з цеглинок. Але пам’ятайте, що наголошений звук – червона цеглинка.
  • Яке питання поставимо до слів-відгадок? (зима, мороз, сніг – Що?)
  • Чому? (Бо це назви предметів)

 

  1.           Руханка з цеглинками лего

 

  1.           Робота з кубиком Блума
  • «Назви» - питання , на які відповідають іменники;
  • «Придумай» - речення з іменником Миколай;
  • «Поясни» - правило вживання великої букви в іменниках;
  • «Чому» - слова - назви предметів називають іменниками?;
  • «Поділись» - що було б, якби в мові не було іменників?;
  • «Запропонуй» - три іменника на тему «Свято Святого Миколая».

 

  1.           Вправа «Займи позицію»
  • На партах у вас є картки зі словами. Прочитайте слово, поставте до нього питання і займіть відповідну позицію в класі. (Діти займають позицію, відповідно поставленого питання Хто? або Що?)

 

  1.           Вправа «Що несе нам Миколай?» (один - багато)

 

  • У мене є чарівний чобіток, в якому знаходяться подарунки Миколая. Наше завдання розподілити їх у дві колонки: один – багато.

(Діти по черзі дістають картки з назвами подарунків і прикріплюють на дошку у відповідну колонку; решта дітей – записують слова у зошити)

  1.           Виокремлення іменників серед інших частин мови
  • Серед поданих слів випишіть у зошит лише іменники. ? (Великий, працюю, олень, мішок, зелена, ялинка, палає, Снігуронька, санчата.)
  • Якою темою можна об’єднати усі ці слова? (Новий рік, зима)
  • Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.

 

  1.           Фізкультхвилинка (пісня «Миколай, Миколай, ти до нас завітай»)

 

  1.           Вправа «Склади розсипане речення!» (робота в групах)

 

Діти в групах складають правила поведінки на канікулах і святах:

  • Не грай біля дороги!
  • Не залишай ввімкнені гірлянди!
  • Не грайся з бенгальськими вогниками!
  • Будь обережним на кризі!
  • Не ходи по замерзлих водоймах!
  • Безпечно поводься на гірці!
  • Одягайся відповідно до погоди!

 

  1. Підсумок
  • Я пригадав …
  • Мені сподобалось …
  • Мені було важко …

 

  1. Рефлексія
docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку