ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАУКОВОЇ СПАДЩИНИ П.А.ТУТКОВСЬКОГО В STEM-ОСВІТУ

Про матеріал
У презентації представлено засади STEM освіти у науковому спадку видатного українського геолога і географа, автора оригінальних наукових концепцій і численних праць у галузі четвертинної геології, палеонтології, стратиграфії, гідрогеології, регіональної геології Тутковського П. А., у його педагогічних переконаннях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАУКОВОЇ СПАДЩИНИ П. А. ТУТКОВСЬКОГО В STEM-ОСВІТУ Логінова А. О.Інститут педагогіки АПН України, аспірант Макеєва Альона. Глевахівська ЗОШ, вчитель

Номер слайду 2

160-річчю Тутковського П. А. присвячуємо Географ –Особистість. Доктор географічних наук (1911)Доктор геологічних наук Один із засновників Національної академії наук України (1926-1930 рр). Один із перших академіків АН УРСР, де очолив науки про Землю«П. Тутковський – це особистість видатна, а не просто великий географ. Не географ-викладач, не географ-професор, а ГЕОГРАФ-ОСОБИСТІСТЬ , що знаходив, відкривав і створював нові роботи на нові теми». В. С. Преображенський (1998)

Номер слайду 3

«Невдалі роки» Павла Тутковського в університеті Св. Володимира 1877 р. природниче відділення фізико-математичного факультету Київського університетув 1882 г. Протягом року працював в університетській технічній лабораторії В 1883 р. фізико-математичкий факультет обрав стипендіатом для підготовки до професури на кафедрі мінералогії та геологіїЗа 13 років в університеті йшло формування майбутнього вченого в руслі київської школи геологів.

Номер слайду 4

Педагог П. А. Тутковський усе життя вів активну педагогічну діяльність. У 1883 р. склав іспит на викладача гімназіїВикладав географію в середніх київських навчальних закладах (1885 –1904 рр.)Протягом 1904 –1913 рр. працював інспектором і директором народних училищ Волинської губернії. І впродовж усього цього часу не припиняв польових географічних і геологічних досліджень, публікував свої наукові праці.

Номер слайду 5

Повернення в університет Св. Володимира З 1913 по 1925 рр. читав географічні курси в Київському університеті, де тривалий час очолював кафедру географії. Вступна лекція на посаду «Задачи и пределы географии» У 1917 р. відродив Географічний інститут (недержавний вищий педагогічний заклад). З 1910 р. ГІ як курси для підготовки фахівців середньої школи. Як окрема дисципліна, географія була ініційована генерал-губернатором Д. Бібіковим у 1850 р. Це рішення було скасовано міністром освіти в 1851-му. Зі створенням Пд-Зх відділу РГТ засновано ГІБ. Драгомановим та П. Чубинським, попечителем був П. Галаган. Кафедру для підготовки вчителів географії пропонував відкрити М. Пирогов. ГІ увійшов з іншими освітніми установами до новоствореного КІНО

Номер слайду 6

Навпроти Інституту географії гімназія А. Бейтель, а ще… Гімназія Бейтель. Київський кадетський корпус. Військово-фельдшерська школа Інститут шляхетних дівчат

Номер слайду 7

Київський кадетський корпус, військово-фельдшерська школа У 90-ті рр. XIX ст. серед викладачів. Київського кадетського корпусу працювало більше 10-ти випускників Київського університету (З. З Опоков, П. Г. Житецький, П.І. Богданов – вчителі російської мови, В. С. Курбатов і А. М. Осьмак – природничої історії, В.І. Істомін – географії, Ф. В. Гомело – історії, М. П. Косинський – законознавства)…Розпочинав свою педагогічну діяльність випускник фізико-математичного відділення Київського університету П. А. Тутковський, у майбутньому академік, директор Інституту геології АН УРСР.

Номер слайду 8

За нашими підрахунками, у 90-ті рр. XIX ст. серед викладачів Київського кадетського корпусу працювало більше 10 випускників Київського університету (П. Г. Житецький, П.І. Богданов та З. З Опоков – вчителі російської мови, В. С. Курбатов і А. М. Осьмак – природничої історії, В.І. Істомін –географії, Ф. В. Гомело – історії, М. П. Косинський – законознавства). Також у цьому військово-навчальному закладі розпочинав свою педагогічну діяльність випускник фізикоматематичного відділення Київського університету П. А. Тутковський, у майбутньому академік, директор Інституту геології АН УРСР [15, 120].

Номер слайду 9

Інститут шляхетних дівчат

Номер слайду 10

Геолог На пропозицію К. М. Феофілактова - консерватор мінералогічного та геологічного кабінету Організував: Кафедру геології Геологічний музей АННауково-дослідний інститут геологічних наук Міжнародний хаб природних ресурсів TUTKOVSKY названо на честь видатного українського геолога і географа Павла Аполлоновича Тутковського (1858-1930 рр.) – професора Київського університету, одного із засновників Української академії наук (1918 р), організатора й першого директора Інституту геологічних наук Національної академії наук України (1926-1930 рр). Філософія бренду TUTKOVSKY полягає в тому, що споживачі – інвестори, виробничі компанії та уряди – отримують найкращі інтегровані високотехнологічні рішення для ефективного, збалансованого та інвестиційно привабливого використання природних ресурсів. Великі заслуги П. А. Тутковського в організації и неакадемічних науковних установ.

Номер слайду 11

Географ. Один із дев'яти докторів географічних наук, що захистилисьв дореволюційний період. П. А. Тутковський створив комплексний, синтетичний, діалектний підхід до розгляду географії як науки, що був противагою пануючим у ті часи однобічно природничо-метафізичним або лише антропоцентричним напрямам.

Номер слайду 12

Географ. Дис. «Ископаемые пустыни Северного полушария»«Землеведение» близько 600 стр. Чи не вперше «ландшафт» застосовувався у назві книги Книга «Природня районізація України»…

Номер слайду 13

Географія у сучасній школі… …не мета, а засіб для інтелектуального розвитку учнів Варіант дослідження: «Використання першоджерел учених у навчанні географії (на прикладі наукового спадку П. А. Тутковського)»

Номер слайду 14

Ключові компетентності сучасного учня. Сучасні тенденції в освіті передбачають формування в учнів компетенцій, зокрема їх уміння засвоювати науково-технічні знання, здійснювати дослідницьку діяльність, а також розвивати крие мислення. Сучасні тенденції в освіті передбачають формування в учнів компетенцій, зокрема їх уміння засвоювати науково-технічні знання, здійснювати дослідницьку діяльність, розвивати критичне мислення

Номер слайду 15

Сучасні тенденції в освітіФормування в учнів уміння:засвоювати науково-технічні знанняздійснювати дослідницьку діяльністьрозвивати критичне мислення

Номер слайду 16

Місце STEM-спеціальності-2018

Номер слайду 17

Що є STEM-освіта?

Номер слайду 18

Засади STEM освіти вбачаємо, в тому числі, у науковому спадку видатного українського геолога і географа, автора оригінальних наукових концепцій і численних праць у галузі четвертинної геології, палеонтології, стратиграфії, гідрогеології, регіональної геології Тутковського П. А.

Номер слайду 19

Рис 5. Розріз сучасної свердловини. Вчений активно займався питаннями водопостачання міст з артезіанських джерел, чому присвятив понад 20 наукових праць, багато з них – проекти водопостачання Києва.

Номер слайду 20

Схема першого водогону м. Києва. 1871 рік Аманд Струве У 1890-их рр. актуальним став вираз Тутковського П. А. «…бути засудженим випити отруту, безсумнівно, один із жорстоких видів страти ... А ось на порозі XX століття населення цілого міста – нашого стародавнього і прекрасного Києва – засуджено систематично отруюватися питною водою».

Номер слайду 21

Кресленння розрізу свердловини, автор Тутковський П. А. Архівний документ П. А. Тутковський: «… вода з цих пісків у багатьох пунктах Києва буде самостійно виливатися з свердловин, а в понижених місцях, наприклад на Подолі, вона повинна бити вгору фонтанами» Учений передбачив ймовірну глибину закладання в Києві могутнього артезіанського горизонту.

Номер слайду 22

Нова нижня насосна станція київського водогону зроблена на основі наукових передбачень Тутковського П. А

Номер слайду 23

Насосна станція Київського водогону 1906р. До остаточного знищення 2010 р.

Номер слайду 24

Використання вищенаведених фактів із доповненнями інформацією про поклади води, способи залягання, її властивості у навчальному процесі із різних джерел: карт, довідників схем, таблиць, може стати елементом STEM-освіти.

Номер слайду 25

STEM-освіта. T (технології) –закладання свердловин M (математика) – визначення глибини залягання горизонтів, ресурсів на спорудження й експлуатацію, витрати води споживачами. S (наука) – порівняння петрографічного складу юрських відкладів. E (інженерна творчість) – пропозиція плану, споруди київського водопроводу

Номер слайду 26

Дякуємо за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку