Урок вивчення нового матеріалу "Гідросфера"

Про матеріал
Урок вивчення нової теми "Гідросфера". Сформувати і поглибити знання про Світовий океан та його частини. Навчити визначати особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин. Формувати навички роботи з картами атласу, настінними картами. Підручником, контурною картою та іншими джерелами географічних знань. Розвивати пізнавальний інтерес, підвищувати мотивацію до вивчення географії.
Перегляд файлу

1262892791_1255542502_2-kopiya.jpg    

 

 

 

 

 

 

 

   « Гідросфера, її основні

    частини. Світовий океан та

 його частини»

 (План-конспект уроку географія 6 кл.)

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Вчитель:                                Паук В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Гідросфера, її основні частини. Світовий океан та його частини.

Мета:Сформувати і поглибити знання про Світовий океан та його частини. Навчити визначати особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин. Формувати навички роботи з картами атласу, настінними картами. Підручником, контурною картою та іншими джерелами географічних знань. Розвивати пізнавальний інтерес, підвищувати мотивацію до вивчення географії.

Обладнання: фізична карта світу, глобус, атласи, практикуми,презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

 Знаннєвий компонент:

називає суттєві ознаки понять  «океан», «море», «затока», «протока», «острів»

 Діяльнісний компонент:

визначає особливості розподілу води між Світовим океаном і водами суходолу за відповідною діаграмою, глибини океанів і морів за шкалою глибин;

розрізняє способи зображення вод суходолу на плані та карті,

позначає на контурній карті назви:

морів:Чорне, Середземне, Червоне, Балтійське, Баренцове;

проток: Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берінгова;

заток:Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська;

островів:Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Нова Гвінея;

півостровів:Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан, Сомалі, Лабрадор;

западини:Маріанська;

 Ціннісний компонент:

оцінює роль води для життєдіяльності людини та використання мінеральних і термальних вод у господарській діяльності, вплив людини на різні частини гідросфери;

робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини

 Наскрізні  змістові  лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

Дотримується  основних  правил ощадного  використання води в домашньому господарстві.

Здоров’я і безпека

Розуміє вплив якості води на життя і здоров’я людини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Усвідомлює важливість охорони вод  своєї  місцевості  і  на  планеті  загалом.

ХІД УРОКУ

І. Організація навчальної діяльності.

Налаштування на урок

Все,що нас оточує, — це світ географії, тож давайте його пізнавати! «Лінощі проженіть, увагу зберіть, винахідливість, кмітливість запросіть!»

 
                                                           Епіграф до уроку

"Вода, у тебе немає ні смаку, ни кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою наслолоджуються, не знаючи, що ти таке насправді.
Не можна сказати, що ти є необхідною  для життя: ти — саме життя. 
Ти наповнюєш нас радістю, і це неможливо пояснити нашими почуттям".
                                                        (А.Сент-Екзюпері)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні готують випереджальні завдання за вибраними категоріями. Виступи на 1-2 хв:

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2016-12/1481016045_9.jpg1.Склад і стан води. Сл.2, 3, 4 Соня Л.

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/14.jpg

 

 

 

 

 

 

 

2. Властивості води. Сл. 5, 6 Даша Н.

Вода - сама загадкова рідина на Землі. Про те, що вода не має кольору, запаху та смаку, ви всі добре знаєте. А які ще якості має вода?

3.Вода і здоров’я. Сл.7 Рома А.

Воду потрібно берегти та охороняти, тому що вона:

Навіть тіло дорослої людини майже на три чверті складається з води.

Сл.8 Вова В.А скільки води в кожному з нас?

http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Prigodi_kraplinki_ua/10.jpghttp://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Sekvodi_ua/18.jpg

За день людина випиває близько 1,5 – 2 літри води. Виявляється, що за все своє життя людина випиває в середньому 50-60 тон води.

Сл.9

 

4. Де береться і куди дівається вода? Сл. 10 Юля Б.

Вода постійно знаходиться в русі, послідовно переходить із одного стану в інший. Цей рух називається кругообігом води в природі.

Вода випаровується з океанів, морів, річок та озер в атмосферу, де перетворюється на хмари. Далі, завдяки повітряним течіям із хмар випадають опади в вигляді дощу або снігу і таким методом вода знов повертається на землю.

 

При цьому випаровування з поверхні Світового океану складають 355 тис. км³. У зворотному порядку, з повітря в море, повертається лише 320 тис. км³. Решта води (35 тис. км³), перш ніж повернутися до океану, проходить складний цикл на суші. У ХХ ст. рівень Світового океану підвищився на 17 см (таку величину наводять вчені).

Згідно з прогнозами, до 2100 р. рівень океану підвищиться на 40 см. Оскільки річковий стік – величина постійна, то такий підйом можливий за рахунок танення льодовиків. Сл.11

Червоно-коричневим кольором позначені ті території, які можуть бути.

Затоплені.

 

III. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів

  1. Прийом «Дивуй»

ВОДА З ІНШОГО СВІТУ.

Результати досліджень змушують думати, що вода - це взагалі щось «не від світу цього». Є гіпотеза про те, що вода прибула на нашу планету з відкритого космосу у вигляді брил льоду.
          Якщо дотримуватися теорії, що вода має позаземне походження, цілком ймовірно, що ми краще зрозуміємо незвичайні властивості води. Вода має унікальну здатність розчиняти і вимивати речовини. Багато речовин може розчинитися в воді, і важко повернути воду до її вихідного стану. Для того, щоб отримати воду особливої чистоти, на напівпровідникових заводах і хімічних фабриках використовують спеціальні очисники. Але як тільки вода поміщається в контейнери, що містяться в матеріалах домішки починають швидко розчинятися. Підтримувати воду в абсолютно чистому стані надзвичайно важко. Навіть вода, яка виглядає абсолютно чистою, містить безліч домішок і мінералів. Цей «екстракт» став місцем народження всіх живих істот на землі. Без води різні частинки не змогли б ні змішуватися, ні поширюватися. Вода створила на землі хаос, і вона ж дала початок порядку - в результаті з`явилася планета, наповнена життям. Ділянки землі, з яких вода виходить на поверхню, завжди шанувалися священними - це робило їх ідеальними місцями для спорудження святилищ.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

         1.Повідомлення теми і мети уроку.

Вчені стверджують, що вода є найпоширенішим мінералом на Землі. Сьогодні ми почнемо мандрувати Гідросферою – водною оболонкою нашої планети Ми з вами спробуємо пізнати всю важливість Світового океану та ознайомитися з його частинами.

2.Вправа» Що я знаю. Про що хочу дізнатися» Сл.12

3.Робота над новим матеріалом з використанням презентації .

Пізнати все про Світовий океан нам допоможе «Дерево пізнання»( намальований шаблон на ватмані), яке ми з вами створимо.  З чого складається будь-яке дерево? (Коріння, стовбур, гілки, гілочки та листя. ). Всі дерева ростуть з коріння. І ми наше почнемо створювати з коріння.

Сл. 13А для початку давайте уважно подивимося на глобус. Якого кольору на ньому найбільше? (Відповіді дітей). Вірно, більше всього на глобусі блакитної фарби.

Сл.14 Тож ми можемо сказати в загальній площі Земля Світовий океан займає перше місце

Коріння у дерев сильне, велике і розгалужене:

1й корінь Великий – Світовий океан.

2й кор.. менший – суходіл

Сл.15.  3й кор.. А в якому вигляді вода перебуває в атмосфері? (пара, дощ, сніг, град, туман, роса) – Води атмосфери.

4й кор.. На суходолі є вода?( Так. Річки, озера, болота, джерела, ставки..) – Води суходолу.

 І так у нашого дерева з’явилося коріння.

Стовбуром  нашого дерева буде Світовий океан.

Світовий океан – океан таємниць. Він приховує в своїх глибинах археологічні скарби. Під його хвилями сховані найглибші ущелини і найвищі гори планети. У водах океану мешкають ще невідомі вченим види риб і морських тварин, зростають нові, незнайомі види водоростей. А ще на дні океану лежать тисячі кораблів, що потонули у різні часи, з незчисленними скарбами, за якими полюють шукачі коштовностей, і їх дуже часто супроводжує успіх. Сл.16.

 Ви вже поділилися на дві групи. Кожна група зараз перегляне короткі презентації і заповнить  табличку «Основні характеристики Океанів». А потім ми разом внесемо дані  в головну табличку для всіх 4х океанів. Сл.17. 

 В нас вже з’являється крона дерева. І основними гілками і стануть океани.

На кожному дереві є не тільки  великі гілки, а й маленькі. Щоб дізнатися, які наступні гілочки з’являться на нашому дереві, давайте виконаємо наступне завдання.

 Сл.18 Кожна група отримує конверт з завданням. Це карта морів і океанів і контурна карта. Першій групі треба знайти і позначити моря, а другим протоки і затоки. На контурних картах у вас позначені допоміжні позначки. Орієнтуйтесь на них. Даю вам час 2 хвилини.

Давайте добавимо нашому дереву і маленьких гілочок. Перша група, які моря ви позначили (Чорне, Азовське, Середземне, Червоне, Балтійське, Мармурове та Саргаське). А Друга група, які протоки і затоки у вас (протоки – Керченська, Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берингова та Мозамбікська; затоки – Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська).

А тепер прочитаємо і запам’ятаємо.  

Запам’ятай!

Дрейка – найширша протока;

Мозамбікська – найдовша протока;

Філіпінське – найбільше море;

Червоне – найтепліше і найсолоніше море;

Мармурове – найменше море;

Саргасове – море без берегів;

Маріанський – найглибший жолоб.

3.Суходіл в океані

Сл.20 На деревах зазвичай є листочки. Тож треба наше дерево теж прикрасити листочками.  А для цього виконаємо наступні завдання.  

Завдання: Знайдіть і назвіть материки. Напишіть їх на листочках  

Який материк найбільший?

Найменший?

Найвіддаленіший?

Найхолодніший?

Давайте пригадаємо як називається ділянка суші, яка «виходить» в море чи океан, з трьох сторін оточена водами, а четвертою з’єднана з континентом? Півострів.. А який півострів є в Україні (Крим).

 А ще Італія розміщена на півострові Апенніни, Іспанія та Португалія  на Піренейському півострові. Індія на півострові Індостан.

А крім великих материків в океані ще є ? Острови

Давайте поглянемо на слайд. Ось тут показано які острови є за походженням.

Фізкультхвилинка. У кожної людини є свої секрети розслаблення. Дуже часто для того, щоб розслабитися, психологи рекомендують увімкнути уяву і уявити шум моря або водоспад:1-2хв.

https://www.youtube.com/watch?v=rOBUL2_1-0k

https://www.youtube.com/watch?v=XiCI0A_ri4c

Споглядання водної гладі позитивно впливає на нашу психіку, як і звук води. Мабуть, у цьому секрет популярності акваріумів і фонтанів. Фонтан або акваріум можуть бути невеликою прикрасою будинку. А можуть перетворитися на шоу, що збирає тисячі захоплених туристів.

Наприклад, шоу фонтанів в Дубаї.

V. Закріплення навчального матеріалу.

Прийом «М’ячик». Давайте відкриємо сторінку 166 наших підручників і повторимо основні поняття. Я буду кидати вам м’ячик і називати поняття а ви кажете визначення. (Учитель називає поняття, учні дають визначення.)

Прийом «Знайди мене». Добре, а тепер я вам буду називати об’єкт, а ви його швиденьку шукайте на карті. Готові? Почнемо з океанів Індійський, Тихий, Атлантичний, північно-льодовитий; тепер моря Чорне, Азовське, Середземне, Червоне, Балтійське, Мармурове та Саргаське; тепер протоки – Керченська, Гібралтарська, Магелланова, Дрейка, Берингова та Мозамбікська; затоки – Біскайська, Бенгальська, Мексиканська, Гвінейська; острова Велика Британія, Гренландія, мадагаскар, Нова Гвінея; та півострови – Аравійський, Кримський, Індостан, Лабрадор, Скандинавський, Сомалі. (Учитель називає об’єкт. Учень показує його на карті)

Прийом «Цікаво знати»

Як розподілений цей запас води по країнах світу?

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-04/1491383680_water_3.jpg

Яка з країн «найзасушливіша»? Відповідь – Лівія. 99% території цієї країни складає пустеля. Рейтинг найбільш забезпечених водою країн наступний:

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490358965_water_5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

   Оцінювання роботи учнів та роботи на уроці.

Етап рефлексії.

1. Сьогодні на уроці мене особливо здивувало те, що ...

2. На уроці я дізналася(дізнався) нового про…

4. Було б добре, якби ...

VIІ. Домашнє завдання

1.Вивчити матеріал підручника§41

2. Нанести вивчені об’єкти на контурну карту і вміти показувати їх на карті.

3. За бажанням: підготувати цікаву інформацію про один з вивчених об’єктів та визначити його географічні координати.

Додаткова інформація до уроку.

Майбутнє

Одне з концептів-міст майбутнього - це місто-лілія Lilypad. Ідея таких міст належить Вінсенту Каллеботу. Подібне місто-острів дозволяє розмістити 50 тис. осіб. Місто схоже на лілію з трьома пелюстками, що «зростають» навколо центральної лагуни. Ця лагуна збирає і очищує дощову воду завдяки специфічній власній флорі і фауні. Три пелюстки забезпечують місця для роботи, відпочинку і інфраструктуру міста. Вони також стають основою для висячих садів і вертикального озеленення, що забезпечує «природний» контур міста. Житлові приміщення розташовані не лише у пелюстках, але і у підводній частині «лілії»:

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490950738_warer_lila.jpghttp://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-03/1490950932_warer_lila2.jpg

Таке місто-лілія здатне вирішити проблему перенаселення і браку житлових площ в умовах танення льодовиків і підйому рівня світових вод. Реалізація цього архітектурного концепту може стати чи не найбільшим архітектурним проривом ХХI ст. Вода може стати повноцінною частиною архітектурного чи мистецького шедевру

http://case.edufuture.biz/uploads/posts/2017-05/1495107114_keys_voda.jpg http://case.edufuture.biz/uploads/Keyses/Sekvodi_ua/23.jpg

Вода замість полотна – це основа сучасного напряму живопису Ебру.

Ось приклади живопису у техніці Ебру:

Вода – модель для фотографа.

Фотограф Джек Лонг став автором серії фотографій «Ріка». Він використовував воду річки, поблизу якої мешкає.

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку