Зразок оформлення індивідуальної програми розвитку для учнів з ООП (ЗПР), з навчання грамоти, математики, природознавства. Програма містить довгострокові та короткострокові завдання, згідно корекційної програми.
Індивідуальна навчальна програма
ПІБ
дд.мм.рррр
Учня ….. класу
Відповідно до витягу ПМПК від ….. № ……..
(ЗПР)
Вчителька: Прозорова Л.В.
……. н.р.
Навчальний предмет: Навчання грамоти (читання)
Тема: Добукварний період
Довгострокова мета:
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
01.09 — 08.09 |
|
Спостереження |
04.09 — ПН |
Спостереження |
08.09 — ПН |
||
11.09 — 15.09 |
|
Спостереження |
15.09 — ПН |
18.09 — 22.09 |
|
Спостереження |
22.09 — НП |
25.09 — 29.09 |
|
Зразки роботи (звукові схеми) |
25.09 — ПН |
Спостереження |
29.09 — НП |
Тема: Букварний період
Довгострокова мета:
• Формування усвідомленого сприйняття графеми, позначення звуків буквами.
• Диференціація звуків на основі артикуляційно-акустичних ознак.
• Розвиток навичок читання складів і слів.
• Формування зв’язного висловлювання.
• Збагачення словникового запасу.
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
02.10 — 06.10 |
|
Спостереження
|
05.10 — НП |
Зразок роботи (звукові схеми) |
06.09 — НП |
||
09.10 — 13.10 |
|
Спостереження |
10.09 — НП |
17.10 — 20.10 |
|
Спостереження |
20.10— НП |
23.10 — 27.10 |
|
Спостереження |
23.10 — НП |
Спостереження |
27.10 — НП |
||
06.11— 10.11 |
|
Спостереження
|
10.11- НП |
13.11— 17.11 |
|
Спостереження
|
17.11- НП |
20.11— 24.11 |
|
Спостереження
|
24.11- НП |
27.11— 01.12 |
|
Спостереження
|
01.12- НП |
04.12— 08.12 |
|
Спостереження
|
08.12- НП |
11.12— 15.12 |
|
Спостереження
|
15.12- НП |
18.12— 22.12 |
|
Спостереження
|
22.12- СП |
25.12— 27.12 |
|
Спостереження
|
27.12- НП |
ІІ с - р
15.01— 19.01 |
|
Робота з наочними картками |
19.01- НП |
22.01— 26.01 |
|
Спостереження
|
22.01- НП
26.01- СП |
29.01— 02.02 |
|
Спостереження
|
02.02- НП |
05.02— 09.02 |
|
Спостереження
|
09.02- НП |
12.02— 16.02 |
|
Спостереження
|
16.02- НП |
19.02— 23.02 |
|
Спостереження
|
23.02- НП |
26.02— 03.03 |
|
Спостереження
|
26.03- НП
03.03- СП |
12.03— 14.03 |
|
Спостереження
|
14.03- СП |
19.03— 21.03 |
|
Спостереження
|
21.03- СП |
Тема: Післябукварний період
Довгострокова мета:
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
23.03 02.04 — 06.04 |
|
Спостереження
|
02.04 — СП |
Спостереження
|
06.04 — СП |
||
10.04 — 13.04 |
|
|
|
16.04 — 20.04 |
Розвиток навичок усвідомленого, виразного читання. Дотримання правильної вимови звуків, складів, слів, наголосів у словах під час читання. |
|
|
23.04 — 27.04 |
|
|
|
|
|
||
03.05— 04.05 |
Формування умінь прискорювати темп читання. Розвиток навичок зв’язного читання. |
|
|
07.05— 11.05 |
Формування умінь прискорювати темп читання. Розвиток навичок зв’язного читання. |
|
|
14.05— 18.05 |
|
|
|
21.05— 25.05 |
|
|
|
28.05— 31.05 |
|
|
|
Умовні позначення:
О — учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП — спостерігається суттєвий прогрес;
НП — спостерігається незначний прогрес;
ПН — прогресу в досягненні конкретної мети немає.
Навчальний предмет: Навчання грамоти (письмо)
Тема: Добукварний період
Довгострокова мета:
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
01.09 — 08.09 |
|
Зразок роботи |
05.09 — ПН |
Спостереження |
08.09 — ПН |
||
11.09 — 15.09 |
|
Спостереження |
15.09 — НП |
18.09 — 22.09 |
|
Спостереження |
22.09 — НП |
25.09 — 29.09 |
|
Зразки роботи |
25.09 — НП |
Спостереження |
29.09 — НП |
||
|
Тема: Букварний період Довгострокова мета:
|
|
|
02.10- 06.10 |
|
Спостереження |
06.10- НП |
09.10- 13.10 |
|
Спостереження |
13.10- НП |
17.10- 20.10 |
|
Спостереження |
20.10- НП |
23.10- 27.10 |
|
Навчальна гра |
27.10- НП |
06.11- 10.11 |
|
Спостереження |
10.11- НП |
13.11- 17.11 |
|
Спостереження |
17.10- НП |
20.11- 24.11
|
|
Навчальна гра |
24.11- ПН |
27.11- 01.12 |
|
Спостереження |
01.12- НП |
04.12- 08.12 |
|
Спостереження |
08.12- НП |
11.12- 15.12 |
|
Спостереження |
15.12- НП |
18.12- 22.12 |
|
Навчальна гра |
22.12- НП |
25.12- 27.12 |
|
Спостереження |
27.12- СП |
ІІ с-р 15.01- 19.01
|
|
Спостереження |
19.01- СП |
22.01- 26.01 |
|
Навчальна гра |
26.01- НП |
29.01- 02.02 |
|
Спостереження |
02.02- НП |
05.02- 09.02 |
|
Спостереження |
09.02- НП |
12.02- 16.02 |
|
Зразок роботи |
16.02- НП |
19.02- 23.02 |
|
Спостереження |
23.02- СП |
26.02- 03.03 |
|
Спостереження |
03.03- НП |
12.03- 14.03 |
|
Зразок роботи |
14.03- НП |
19.03— 21.03 |
|
Спостереження |
21.03- НП |
|
Тема: Післябукварний період Довгострокова мета:
|
Спостереження |
|
23.03 02.04 — 06.04 |
|
Спостереження |
02.04- СП
06.04- НП |
11.04 — 13.04 |
|
|
|
16.04 — 20.04 |
|
|
|
23.04 — 27.04 |
|
|
|
03.05— 04.05 |
|
|
|
07.05—11.05 |
|
|
|
14.05— 18.05 |
|
|
|
21.05—25.05 |
|
|
|
28.05— 31.05 |
|
|
|
Умовні позначення:
О — учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП — спостерігається суттєвий прогрес;
НП — спостерігається незначний прогрес;
ПН — прогресу в досягненні конкретної мети немає.
Аналіз навчальної діяльності Клепіліна Данила під час навчання грамоти
Добукварний період
- розрізнює назви істот і неживих предметів;
- з допомогою вчителя вимовляє слова по складах;
- розрізнює голосні звуки, з допомогою вчителя умовно позначає їх на письмі;
- розрізнює приголосні звуки, з допомогою вчителя умовно позначає їх на письмі;
- розрізнює тверді і м’які приголосні; з допомогою вчителя умовно позначає їх на письмі;
- з допомогою вчителя здійснює аналіз простих за звуковою будовою слів; будує їх звукову схему,
- впізнає і розрізнює букви на позначення голосних і приголосних звуків
- читає прямі склади типу «ПГ», «П´Г»
- кладе правильно зошит на парту перед початком письма і зберігає таке його положення в процесі письма
- правильно рухає пальцями під час зображення невеликих фігур, розфарбовування
- рухає знаряддя письма уздовж рядка за допомогою кисті і передпліччя на мізинному пальці
- показує верхню, нижню, ліву, праву сторони сторінки початок, середину, кінець рядка
- самостійно проводить лінії: вертикальні, горизонтальні, похилі (ліворуч, праворуч)
- зображує прямі, ламані, хвилясті, петельні лінії перервними і неперервними рухами руки
- з допомогою вчителя пише прямі з верхнім і нижнім заокругленнями, верхні та нижні петлі, овали, півовали.
Букварний період
- з допомогою вчителя визначає початок та кінець речення;
- з допомогою вчителя інтонує розповідне речення, ставить на письмі відповідний розділовий знак;
- з допомогою вчителя інтонує спонукальні речення, ставить на письмі відповідний розділовий знак.
- з допомогою вчителя поширює речення за запитаннями.
- з допомогою вчителя вчиться відновлювати деформовані речення та будувати за зразком;
- ставить запитання до слів, що позначають предмети;
-з допомогою вчителя уміє утворювати множину іменників, визначати однину (без вживання термінів);
-з допомогою вчителя правильно вживає велику букву в іменах, по батькові та прізвищах людей, у кличках тварин, назвах країн, міст, сіл;
-з допомогою вчителя ставить питання до слів, що означають ознаки предметів,
- з допомогою вчителя визначає однину- множину;
- розрізнює мовні і немовні звуки
- знає, що звуки на письмі позначаються буквами
- з допомогою вчителя правильно відтворює ланцюжок звуків у почутому слові;
- з допомогою учителя складає склади з розрізнених звуків;
- розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння;
- недостатньо правильно вимовляє приголосні звуки [дж], [дз], [дз'], [ц], [ц'], [ч], [ш], [шч], гортанний звук [г] та глотковий [ґ]
- з допомогою учителя поділяє слова на склади
- з допомогою вчителя визначає одно-, дво-, трискладові слова;
- недостатньо чітко вимовляє слова щоб було чути наголошений звук;
- з допомогою вчителя визначає наголос у словах;
-знає алфавітні назви більшості букв;
-з допомогою учителя розташовує 4-5 слів за алфавітом з орієнтацією на першу букву;
- розрізнює усні і письмові висловлювання
- з допомогою учителя визначає кількість речень у тексті.
- з допомогою учителя списує з рукописного і друкованого тексту;
- самостійно друкує більшість букв під диктування вчителя.
Навчальний предмет: Математика
Тема: Числа першого десятка
Довгострокова мета:
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
01.09 — 08.09 |
|
Спостереження |
04.09 — НП |
Спостереження |
08.09 — НП |
||
12.09 — 15.09 |
|
Спостереження |
15.09 — НП |
19.09 — 22.09 |
|
Спостереження
Спостереження
|
19.09 — НП
22.09— НП
|
26.09 — 29.09 |
|
Зразок роботи
|
26.09 — НП |
Спостереження |
29.09 — НП |
03.10 — 06.10 |
|
Спостереження
|
05.10 — НП |
Зразок роботи
|
06.10 — СП |
||
10.10 — 13.10 |
|
Спостереження |
13.10 — НП |
17.10 — 20.10 |
|
Спостереження |
20.10 — СП |
24.10 — 27.10 |
|
Спостереження |
27.10 — СП |
Спостереження |
27.10 — НП |
||
07.11— 10.11 |
|
Спостереження
|
10.11- НП |
14.11— 17.11 |
Тема: Додавання й віднімання Довгострокова мета:
Формування умінь порівнювати числа (рівні, нерівні, більше, менше).
|
Спостереження
|
17.11- НП |
21.11— 24.11 |
|
Спостереження
|
24.11- НП |
28.11— 01.12 |
|
Спостереження
|
01.12- НП |
05.12— 08.12 |
|
Спостереження
|
08.12- НП |
12.12— 15.12 |
|
Спостереження
|
15.12- СП |
19.12— 22.12 |
|
Спостереження
|
22.12- СП |
26.12— 28.12 |
|
Спостереження
|
27.12- НП |
ІІ с - р
16.01— 19.01 |
|
Робота з наочними картками |
19.01- НП |
23.01— 26.01 |
|
Спостереження
|
23.01- НП
26.01- СП |
30.01— 02.02 |
Тема: Таблиці додавання й віднімання. Задача. Довгострокова мета:
|
Спостереження
|
02.02- НП |
06.02— 09.02 |
|
Спостереження
|
09.02- НП |
13.02— 16.02 |
|
Спостереження
|
16.02- НП |
20.02— 23.02 |
|
Спостереження
|
23.02- НП |
27.02— 03.03 |
Способи порівняння (прикладання, накладання).
|
Спостереження
|
27.02- НП
03.03- СП |
13.03— 14.03 |
|
Спостереження
|
14.03- СП |
15.03— 16.03
20.03- 23.03 |
Тема: Двоцифрові числа Довгострокова мета:
Прості задачі на додавання і віднімання.
|
Спостереження
Спостереження
|
16.03- НП
23.03- НП
|
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
03.04 — 06.04 |
|
Спостереження
|
03.04 — СП |
Спостереження
|
06.04 — СП |
||
10.04 — 13.04 |
|
|
|
17.04 — 20.04 |
|
|
|
24.04 — 27.04 |
|
|
|
|
|
||
03.05— 04.05 |
|
|
|
08.05— 11.05 |
|
|
|
15.05— 18.05 |
|
|
|
22.05— 25.05 |
|
|
|
29.05— 31.05 |
|
|
|
Умовні позначення:
О — учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП — спостерігається суттєвий прогрес;
НП — спостерігається незначний прогрес;
ПН — прогресу в досягненні конкретної мети немає.
Аналіз навчальних досягнень Клепіліна Данила
з математики на кінець І семестру 2017 – 2018 н. р.
- Учень знає склад чисел в межах 5. - вміє за допомогою вчителя порівнювати предмети за розміром, кольором, формою; - лічити різні предмети в межах 10; - за допомогою вчителя - відповідати на питання «Скільки?» і «Котрий за рахунком»; - порівнювати дві групи предметів на основі практичних дій; - визначати, де предметів більше, менше, однаково; - вміє орієнтуватися на робочому місці, на сторінках підручника і зошита; - за допомогою вчителя розрізняє верх, низ, ліву і праву частини зошита; - розуміє вирази: між, за, перед, посередині, раніше, пізніше; - за допомогою вчителя вимірює довжину відрізка в сантиметрах; - за допомогою вчителя будує відрізок заданої довжини; - вміє самостійно читати і записувати числа до 10.
Очікувані навчальні досягнення корекційно-розвивальної роботи на кінець навчального року:
Учень знає склад чисел в межах 10; - вміє розв’язувати задачі на одну дію за допомогою додавання і віднімання (з опорою на предметні ситуації) за зразком; - розпізнавати прості геометричні фігури: коло, трикутник, квадрат, відрізок; - користуватися знаками і позначеннями: +, -, =, см, 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 під керівництвом дорослого; - користуватися знаннями в межах підготовчого курсу програми; - виконувати самостійно всі рухові дії, потрібні для письма та практичних дій; - супроводжувати практичні дії словами: додав, стало більше, стало порівну, відняв, стало менше шляхом ілюстративного пояснення; - називати узагальнюючі слова за допомогою дорослого; - розповідати про предмети, їх розміри тощо з наочною інтерпретацією; - вживати слова, що позначають колір, форму, розмір, взаємне розташування предметів; - використовувати термінами для позначення розмірів предметів у процесі їх порівняння за допомогою дорослого під час виконання практичних вправ; - розвивати пізнавальний інтерес до математики під керівництвом дорослого; - виявляти елементарні вольові зусилля для подолання труднощів під контролем педагога.
Навчальний предмет: Природознавство
Тема: Вступ. Людина і природа.
Довгострокова мета:
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
05.09 — 07.09 |
|
Спостереження |
05.09 — ПН |
Спостереження |
07.09 — НП |
||
12.09 — 14.09 |
|
Спостереження |
14.09 — НП |
19.09 — 21.09 |
|
Спостереження |
21.09 — НП |
26.09 — 28.09 |
|
Зразок роботи
|
26.09 — НП |
Спостереження |
28.09 — НП |
03.10 — 05.10 |
|
Спостереження
|
03.10 — НП |
Зразок роботи
|
05.10 — СП |
||
10.10 — 12.10 |
|
Спостереження |
12.10— НП |
17.10 — 24.10 |
|
Спостереження |
24.10— СП |
26.10 — 09.11 |
Тема: Нежива природа Довгострокова мета:
|
|
|
Спостереження |
09.11 — НП |
||
14.11— 16.11
21.11- 23.11
|
Тема: Грунт Довгострокова мета:
|
Спостереження
Спостереження
|
16.11- НП
23.11- НП
|
28.11— 05.12 |
Тема: Жива природа Довгострокова мета:
|
Спостереження
|
05.12- НП
|
07.12— 14.12 |
|
Спостереження
|
14.12- НП |
19.12— 21.12 |
|
Спостереження
|
21.12- НП |
26.12— 28.12 |
|
Спостереження
|
28.12- НП |
ІІ с - р
16.01— 18.01 |
|
Спостереження
|
18.01- СП |
23.01— 25.01 |
|
Спостереження
|
25.01- СП |
30.01— 01.02 |
|
Спостереження
|
01.02- НП |
06.02—08.02 |
|
Робота з наочними картками |
08.02- НП |
13.02— 15.02 |
|
Спостереження
|
15.02- СП |
20.02— 22.02 |
|
Робота з наочними картками |
22.02- НП
|
27.02— 01.03 |
Тема: Природа рідного краю Довгострокова мета: • Формування вміння знаходити на картках необхідний об’єкт. • Розвивати позитивні емоції при спогляданні природи і вчити про них розповідати. • З допомогою порівнювати два об’єкти природи за характерними ознаками. • Формування вміння розповідати про працю людей у різні пори року. |
Спостереження
|
01.03- НП
|
13.03— 15.03
|
|
Спостереження
|
15.03- НП |
20.03— 22.03 |
|
Спостереження
|
22.03- НП |
03.04— 05.04 |
|
Спостереження
|
05.04- СП |
10.04— 12.04 |
|
|
|
17.04— 19.04 |
Тема: Моя країна - Україна Довгострокова мета: • Вчити: шанобливо ставитися до символів своєї держави. • Вчити повідомляти інформацію здобуту з додаткових джерел. • Формування вміння знаходити на карті необхідні об’єкти. |
|
|
Строки |
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання |
Дата і прогрес |
24.04 — 26.04 |
|
|
|
|
|
||
03.05 — 08.05 |
|
|
|
10.05 — 13.05 |
|
|
|
17.05 — 22.05
24.05- 31.05 |
|
|
|
|
|
Умовні позначення:
О — учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП — спостерігається суттєвий прогрес;
НП — спостерігається незначний прогрес;
ПН — прогресу в досягненні конкретної мети немає.
Особливості роботи з дітьми із ЗПР
Затримка психічного розвитку — це вповільнення темпу розвитку психіки дитини, що виражається в недостатності загального запасу знань, незрілості мислення, переважанні ігрових інтересів, швидкій пересиченості в інтелектуальній діяльності. Усім дітям із затримкою психічного розвитку властиве зниження уваги: максимальне напруження уваги на початку виконання завдання й подальше його зниження; настання зосередження уваги після певного періоду роботи; періодичні зміни напруження уваги та її спад упродовж усього часу роботи.
Спостерігається неповноцінність тонких форм зорового і слухового сприйняття, просторові й часові порушення, недостатність планування й виконання складних рухових програм. Однією з особливостей сприйняття таких дітей є також те, що подібні якості предметів сприймаються ними як однакові (наприклад, овал сприймається як коло). Крім того, недостатньо сформованими є просторові уявлення: орієнтування в напрямках простору здійснюється на рівні практичних дій, сприйняття перевернутих зображень утруднене, виникають труднощі під час просторового аналізу й синтезу ситуації.
Пам'ять Особливо страждають ті її види, які вимагають участі розумових процесів (опосередковане запам'ятовування). Механічна пам'ять цих дітей характеризується зниженням продуктивності перших спроб запам'ятовування. Однак час, необхідний для остаточного заучування, близький до норми.
Мислення Діти демонструють високий, порівняно з розумово відсталими дітьми, рівень розумової діяльності, особливо під час виконання наочно-дійових і наочно-образних завдань. Досить високі показники спостерігаються під час виконання ними завдань за наочним зразком. Деякі утруднення в цих дітей викликають завдання, у яких відсутній наочний зразок. Особливості розумової діяльності найбільш яскраво проявляються в словесно-логічному мисленні: відсутність готовності до розв'язання, недостатня виразність орієнтовного етапу в процесі розв'язання, нездатність до необхідного зусилля, невміння контролювати себе під час виконання завдання, низький рівень розвитку головних розумових операцій.
Мовленнєва діяльність:
• бідний словниковий запас (особливо активний);
• істотні труднощі в оволодінні граматичним матеріалом мови (особливо в розумінні й уживанні логіко-граматичних структур);
• своєрідне формування словотворчої системи мови;
• більш пізнє оволодіння здатністю усвідомлювати мовлення як особливу діяльність, що відрізняється від предметної;
• розлади у формуванні монологічного мовлення.
Кожне досягнення (навіть незначне) вчитель повинен оцінювати.
Діти з ЗПР мають знижений темп роботи та працездатність.
Для них необхідно зменшити об'єм завдань та їх кількість, а складність повинна бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданнями відповідної складності та перфокарти, у які треба лише вставити відповідну орфограму чи числову відповідь. Вони як правило, не мають достатніх навичок самостійної роботи.
• потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання; • потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. • уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати й адекватно реагувати на зміни в психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини.
Слід приділяти увагу завданням на запам'ятовування, формуванню зосередженості та спостережливості, вправам на аналітичне сприймання, тобто вміння розчленувати зображений предмет чи явище на окремі елементи. – Зосередити увагу на сильних сторонах учня. – Подавати зміст навчального матеріалу невеликими частинами, використовуючи мультисенсорний підхід (слуховий, візуальний, маніпуляційний). – Заохочувати учня, підтримувати позитивну мотивацію навчання. – Сповільнити темп навчання. - Практикувати прикладне застосування набутих учнем знань. - Спільно з учнем поетапно аналізувати виконання завдання. – Урізноманітнити навчальну діяльність