ІНФОРМАТИКА
Модифікована програма
5 клас
Індивідуальна навчальна програма
для учня з ООП
Вчитель:
2023-2024 н.р.
Розділ 1.
ІНФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ ТА СИСТЕМИ (Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
8 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - пояснює призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності -обирає цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі -визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи Діяльнісний компонент: -створює опис об’єктів, їх властивостей та значень властивостей -добирає пристрої комп’ютера за значеннями їх властивостей з використанням різних інформаційних джерел в -використовує цифрові пристрої для введення, виведення і зберігання інформаційних об’єктів -Використовує у своєму мовленні слова смартфон, комп’ютер, інформація, операційна система. Ціннісний компонент: Обґрунтовує доцільність використання цифрових пристроїв |
Техніка безпеки при роботі на ПК. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером. Повідомлення, інформація. Дані. Інформаційні процеси. Об’єкти, їх властивості, значення властивостей об’єкта. Інформаційні системи. Інформаційні технології. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини Комп’ютер як інформаційна система. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Види комп’ютерів. Персональний комп’ютер. Складові комп’ютера, їх призначення Операційна система, її призначення. Файли і папки, операції над ними
Комп’ютерний практикум: Операції над файлами і папками. Інструктаж з БЖД.
|
Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль в навчальній діяльності, точне виконання вказівок учителя. Формувати в учнів навички дотримання правил техніки безпеки під час роботи з комп'ютером. Формувати в учнів розуміння призначення обчислювальної техніки та інформаційних систем і процесів. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, просторове мислення, пізнавальну активність. Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами. |
Спостереження, комп’ютерні практикуми, інтерактивні вправи-тести на освітній платформі «На урок», «Всеосвіта».
|
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
Розділ 2.
КОМП’ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ. ІНТЕРНЕТ (Змістова лінія «Комп’ютерні мережі»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
6 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - розпізнає життєві, навчальні проблеми, для розв’язання яких можна застосувати цифрові технології -обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних - визначає потребу в отриманні даних, шукає, збирає і зберігає дані, застосовуючи різні пристрої, технології і способи -будує судження про медіатексти, визначаючи достовірність інформації та надійність джерел з допомогою вчителя Діяльнісний компонент: -добирати ключові слова і методи пошуку, формулювання запитів для пошуку потрібної інформації в Інтернеті -оцінювати знайдену інформацію на основі наданих критеріїв -виокремлювати факти і судження в інформаційних джерелах -виконувати та правила безпеки в Інтернеті. -Вживає слова Інтернет, фейк, файл, папка Ціннісний компонент: -обгрунтовує важливість дотримання правил спілкування у мережі Інтернет |
Комп’ютерна мережа. Локальні та глобальні мережі . Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Комп’ютерний практикум: Пошук відомостей в інтернеті за заданими ключовими словами. Інструктаж з БЖД. Факт. Судження. Спілкування в Інтернеті. Безпечне використання Інтернету. Авторське право Інтернет для навчання Комп’ютерний практикум: Використання ресурсів мережі для навчання. Робота з National Geographic Kids, How it stuff. Інструктаж з БЖД.
|
Розвивати навички критичного мислення. Формувати бажання вчитися, самостійність, інтерес до вивчення інформатики.
Формувати в учнів розуміння про сфери застосування сучасних комп’ютерів та їх можливості.
Розвивати світогляд. Розвивати пізнавальний інтерес |
Спостереження, комп’ютерні практикуми, інтерактивні вправи-тести з використанням lerning.ua, інтерактивний зошит з інформатики
|
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
Розділ 3.
КОМП’ЮТЕРНІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ (Змістова лінія «Інформаційні технології»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
6 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - має уявлення про презентацію та слайди; - орієнтується за допомогою вчителя у середовищі редактора презентацій. Діяльнісний компонент: - вміє за допомогою вчителя запускати презентацію на перегляд; - використовує у своєму мовлення слова «презентувати», «презентація», «слайди». Ціннісний компонент: - Обгрунтовує переваги використання комп’ютерних презентацій. |
Комп’ютерна презентація. Об’єкти комп’ютерної презентації Види слайдів. Уведення та вставлення текстів на слайдах. Комп’ютерний практикум: переміщення текстових об’єктів на слайдах готової презентації. Інструктаж з БЖД Редагування і форматування текстів на слайдах Створення та вставлення зображень на слайдах. Впорядкування слайдів Комп’ютерний практикум: зміна властивостей зображення на слайдах готової презентації. Інструктаж з БЖД.
|
Розвивати пізнавальний інтерес в учнів, щодо створення та використання у процесі навчання комп’ютерних публікацій та презентацій. Розвивати пізнавальний інтерес до використання інформаційних технологій. Формувати знання і уявлення про комп’ютерні технології та способи їх практичного застосування
|
Спостереження, комп’ютерні практикуми, інтерактивні вправи-тести з використанням он-лайн платформ lerning.ua, kahoot
|
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
Розділ 4.
ТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ (Змістова лінія «Інформаційні технології»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
9 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - пояснювати вибір та використовувати цифрові пристрої і технології для розв’язання конкретних задач - алгоритм створення, редагування та форматування об’єктів текстового документа Діяльнісний компонент: - визначати об’єкти текстового документа та значення їх властивостей -визначати та вибирати інструменти для виконання базових операцій по створенню текстових документів - вводити текст з дотриманням правил з використанням різних пристроїв рідною мовою -редагувати та форматувати текст за зразком з допомогою вчителя - використовує у своєму мовлення слова «документ», «електронний документ». Ціннісний компонент: -обгрунтовує необхідність та переваги застосування текстових редакторів. |
Програми для створення та опрацювання текстових документів Об’єкти текстового документа, їх властивості Уведення і редагування тексту. Перевірка правопису. Комп’ютерний практикум: Введення і редагування готового тексту за зразком. Клавіатурний тренажер. Відпрацювання навичок роботи з клавіатурою. Інструктаж з БЖД Форматування символів, абзаців, сторінок Комп’ютерний практикум: Форматування символів, абзаців, сторінок за зразком. Інструктаж з БЖД
|
Формувати навички використання особистого досвіду дитини. Корегувати недоліки мислення, мовлення, пам'яті, уваги, сприйняття.
Формувати уявлення про переваги опрацювання текстів сучасними електронними пристроями над паперовими засобами. Розвивати полісенсорне сприймання.
|
Спостереження, комп’ютерні практикуми, використання клавіатурного тренажеру та навчального середовища G-Compris, інтерактивного зошита з інформатики
|
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
Розділ 5.
АЛГОРИТМИ І ПРОГРАМИ (Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
16 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - має уявлення про алгоритм; - розуміє, що в алгоритмах не можна пропускати кроки; -з допомогою вчителя формулює істині та хибні висловлювання. Діяльнісний компонент: - вміє за допомогою вчителя знаходити пропущені кроки в готовому алгоритмі; - використовує у своєму мовлення слова «алгоритм», «послідовність дій». Ціннісний компонент: -обгрунтовує необхідність використання побутових алгоритмів у повсякденному житті. |
Команди і виконавці. Система команд виконавця Алгоритми. Різні способи подання алгоритмів Середовища проектування. Візуальні середовища проектування Лінійні алгоритми і програми Алгоритми з повторенням. Побутові алгоритми, які повторюються. Комп’ютерний практикум: опрацювання готових лінійних алгоритмів (Pilos Bloqus). Інструктаж з БЖД Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання Алгоритми і програми з розгалуженнями Комп’ютерний практикум: Опрацювання алгоритмів з повторенням на сайті Година коду. Інструктаж з БЖД Тестування алгоритмів і програм. Комп’ютерний практикум: Опрацювання різних структур алгоритмів. Вставлення пропущених кроків в готових алгоритмах. Робота з сайтом «Розумні блоки». Інструктаж з БЖД |
Розвивати вміння виконувати завдання за зразком, за інструкцією вчителя. Формувати пізнавальний інтерес. Корегувати недоліки мислення, мовлення, пам'яті, уваги, сприйняття. Формувати вміння виділяти, головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв'язки і відносини між об'єктами.
|
Спостереження, комп’ютерні практикуми, інтерактивні ігри в середовищі програмування для дітей «Розумні блоки», «Година коду». |
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
Розділ 6.
ПРАКТИКУМ З ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»)
Орієн-товна к-сть годин |
Цілі навчання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвиткової роботи |
Оцінювання знань, які засвоїв учень за рік/півріччя |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
6 |
Д О В Г О С Т Р О К О В І |
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - Як організувати власне інформаційне середовище на основі доступних пристроїв і технологій, налаштувати програмні та апаратні засоби залежно від власних потреб -усвідомлює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту - розуміє правила взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту Діяльнісний компонент: - складати план виконання проєкту -здійснювати пошук матеріалів для проєкту з допомогою вчителя, їх збереження та аналіз - з допомогою вчителя вибирати програмні засоби для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів; - використовує у своєму мовлення слова «презентувати», «презентація», «слайди». Ціннісний компонент: -усвідомлює правила взаємодії в групі і обирає посильні ролі у виконанні спільної діяльності |
Етапи виконання проєкту Складання плану виконання проєкту Визначення завдань проєкту. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту Комп’ютерний практикум: робота над проєктом. Інструктаж з БЖД
|
Розвивати пізнавальний інтерес в учнів, щодо створення та використання у процесі навчання комп’ютерних публікацій та презентацій. Формувати навички застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях. Розвивати пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій.
|
Спостереження, комп’ютерні практикуми, інтерактивні вправи-тести з використанням он-лайн платформ lerning.ua
|
Розвивального навчання. Ігрові. Розвитку критичного мислення. Традиційного навчання. Особистісно орієнтованого навчання. Інтерактивного навчання. ІКТ. |
1