Індивідуальна навчальна програма
учня/учениці 6 класу
Навчальний предмет: Етика
Довгострокова мета: формування світогляду, формування вільної особистості, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям відповідальності у власній поведінці; виховання поваги до людської гідності й дотримання прав людини, демократичних цінностей, верховенства права, справедливості, неупередженості, рівності.
Місяць
|
Короткострокові завдання |
Методи оцінювання Дата і прогрес |
Вересень
|
.Вступ. Тема 1. У світі моральних цінностей. Базові знання: потреби, свобода, щастя, духовне здоров’я, почуття, емоції, любов, повага, життєва гармонія, справедливість. Уміння: ● виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей; ● приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми; ● визначає причини вікових змін в організмі, зокрема в період статевого дозрівання; ● визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації; ● моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб; ● бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; ● виконує різні ролі в груповій роботі; ● вирізняє ознаки доброчинності. Ставлення: ● протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб; ● розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності; ● розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища. |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
Жовтень |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
|
Листопад
|
Тема 2. Етичні норми в правах дитини Базові знання: гідність, повага, права дитини, відповідальність, самостійність, участь, лідерство. Уміння: ● виявляє ризики невідповідності власних потреб і можливостей; ● приймає індивідуальні темпи вікових змін в організмі як вияв норми; ● визначає причини вікових змін в організмі, зокрема в період статевого дозрівання; ● визначає ефективні способи засвоєння навчальної інформації; ● моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб; ● бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; ● виконує різні ролі в груповій роботі; ● вирізняє ознаки доброчинності. Ставлення: ● розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; ● розуміє взаємовплив емоційного стану, переконань, поведінки всіх учасників спільної діяльності; ● протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб. |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
Грудень |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
|
Січень
|
Тема 3. Мистецтво жити в суспільстві. Базові знання: ідеал, світогляд, діяльність із створення цінності для інших осіб, ініціативність, ефективна співпраця, ознаки доброчинності, інклюзія, стереотипи й упередження, підтримка осіб з особливими потребами, прийняття відмінностей між людьми, толерантне ставлення до поглядів і переконань, інтересів та потреб інших осіб, спонсорство, меценатство, волонтерство, волонтерський рух в Україні. Уміння: ● ідентифікує причини та наслідки виникнення конфліктів у різних ситуаціях; ● розробляє стратегію подолання булінгу, визначає джерела допомоги жертвам булінгу, звертається по допомогу до інших осіб; ● використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту; ● пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників; ● обґрунтовує наслідки вибору альтернативного рішення щодо моделей поведінки, спрямованих на збереження здоров’я, добробуту та безпеки; ● оцінює надійність різних джерел інформації (засоби масової інформації, реклама, соціальні мережі тощо); ● обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів); ● визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності; ● виявляє розуміння індивідуальних відмінностей інших осіб; ● вирізняє ознаки доброчинності; ● бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; ● виконує різні ролі в груповій роботі; ● пояснює значення волонтерства. Ставлення: ● толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброботу; ● виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами протидіє проявам тиску, агресії, маніпуляції і неповаги щодо себе та інших осіб. |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
Лютий |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|
|
Березень
|
Тема 4. Бути культурною людиною. Базові знання: культура, розвиток особистості, критичне ставлення до інформації, добробут, сталий розвиток, ресурси, культура споживання, потреби людини та обмеженість ресурсів, екологічні проблеми, повага до живих істот, праця, хобі, сенс життя, саморозвиток. Уміння: ● виявляє ризики неналежного поводження із тваринами (домашні, бездомні, дикі); ● передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут і здоров’я, безпеку, добробут інших осіб неналежного використання цифрових пристроїв; ● прогнозує ризики комунікації у віртуальному середовищі; ● використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту; ● звертається до фахівців у небезпечних ситуаціях, наслідкам яких не може зарадити власними силами; ● поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами; ● організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час; ● використовує допоміжні засоби для навчання, зокрема цифрові пристрої, без шкоди для здоров’я; ● визначає прагнення і потреби у сфері власного особистісного розвитку та навчання; ● самостійно створює та реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті; ● аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів; ● визначає потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини; ● обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу, здоров’я, фінансів); ● розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього; ● визначає цілі власної діяльності і стратегії їх досягнення; ● бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби; ● виконує різні ролі в груповій роботі. Ставлення: ● розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища; ● виявляє зацікавлення до тривалої систематичної діяльності (хобі, спорт, мистецтво, навчання тощо) та наполегливість у досягненні мети; ● толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброботу. |
Методи оцінювання: □ спостереження; □ усне опитування; □ робота з картою; □ тестування; □ _________________ Прогрес: □ О (учень оволодів уміннями); □ СП (спостерігається суттєвий прогрес); □ НП (спостерігається низький прогрес); □ ПН (прогресу у досягненні мети немає). Дата:
|