Конспект уроку з основ християнської етики 6 клас "Плекаймо свої таланти"

Про матеріал

Тема уроку: Плекаймо свої таланти

Мета уроку: на основі притчи про таланти пояснити учням, ідо Бог дав здібності і таланти, які ми повинні примножувати і розвивати для свого спасіння і спасіння ближніх, бо хто закопує свої таланти, той грішить.

Виховувати у дітей почуття відповідальності перед Богом за дари, які вони отримали від

Отця.

Обладнання: Новий Заповіт, зошити робочі, тлуматичний словник, комп'ютер , проектор, дошка, дошка магнітна, виставка робіт учнів, плакат «Дари Святого Духа», стаття підручника с.95 «Правила розвитку талантів (кожному), стікери кольорові, кольоровий папір.

Ключовий вірш.

«За кожне слово пусте, яке скэжутъ люди,

дадуть відповідь судного дня за нього»

Хід уроку.

і. Організаційний момент.

Учитель. Подивилися на мене,

Посміхнулися всі.

Всі бадьорі до роботи Всі бадьорі. Молодці!

Привітання. Вчитель. Слава Богу!

Учні. Навіки славаї

Учитель, Сідайте, діти. (слайд 1. «Колядка»)

Слово вчителя.

Сьогоднішній наш урок проходить у благодатний час, коли весь український народ у своїх колядках та щедрівках славив Різдво Христове, Святого Василя, Богоявления. Я вітаю всіх присутніх тут із Різдвяними святами. Нехай зустріч із новонародженим ісусом Христом наповнить наші душі невимовною духовною радістю, небесним миром та добротою.

У ці Різдвяні святкові дні принесімо нашу щиру дяку Господові за всі його благодіяння, даровані нам, попросімо Божого благословення, миру і злагоди у щирій молитві «Отче наш» Молитва «Отче наш»

Учениця. Благослови, нас, любий Боже!

Нехай Твоя ласка нам допоможе Знань на уроках набувати тебе вихваляти.

ІІ. Оголошення теми, мети урону.

Учитель. Сьогодні ми продовжимо з Вами поглиблювати наші знання із Святого Письма - ознайомимося із притчею Ісуса Христа про таланти. Ми не тільки постараємося зрозуміти значення поняття «талант», але й подумаємо над питаннями:

Чи всі люди талановиті і що потрібно робити, щоб розвивати свій талант.

Запишіть, діти, у зошитах дату уроку, та ключовий вірш до нього, (слайд 2.)

«За кожне слово пусте, яке скажуть люди,

дадуть відповідь судного дня за нього»

Учитель.Діти, а що означає, на вашу думку, слово «талант»? (відповіді учнів)

Учитель.Чим же відрізняються здібності від таланту? (відповіді учнів)

Учитель. Молодці!. Порівняємо вашу думку із поясненням значення цього слова у тлумачному словнику, (слайд 3.)

Талант - це особливі здібності людини

Здібності — уміння і схильності людини до певного виду діяльності.

Учитель.Звернемось до ваших зошитів і виконаємо впр.2 у зошитах письмово.

(Учні виконують завдання 2 (с.31))

Ознайомлення з легендою

Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну і порядок, діти Польщі - здатність до торгівлі, італійські діти одержали хист до музики...обрадувавши всіх. Бог раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнена у вишиту сорочку, коса була переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини, і запитав її Бог:

Хто ти? Чого така сумна?

Дівчина:

Я - Україна, а плачу я, бо стогне моя земля...Сини мої на чужині, на чужій роботі, а в своїй хаті немає ні правди, ні волі.

Бог:

Чого ж ти не підійшла раніше? Я всі таланти роздав. Не знаю, чим можу зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла піти,але Бог зупинив її.

Бог :

-Зачекай. Є в мене неоцінений дар, який прославить твій народ на весь світ. Від сьогодні все горітиме у твоїх руках. Візьмеш ти шаблю, і буде нескорений твій народ. Візьмеш плуг, І заколоситься на ваших полях жито-пшениця. А в хаті твоїй буде панувати краса і затишок, а пісня твоя звучатиме у віках. Все це стане можливим, дякуючи вірі твого народу у власні сили і бажанню працювати заради власного добробуту.

Взяла дівчина Божий дарунок, і відтоді славиться Україна своїми талановитими людьми. Ось лише кілька прізвищ, про які відомо всій Україні: Тарас Шевченко, Леся Українка, і Василь Гей, Соломія Крушельницька і Наталія Ужвій, Софія Ротару і Василь Зінкевич, художники Наталія Яблонська і Валентина Михальська. Цей список може продовжуватись і продовжуватись.

Учитель. А скільки талановитих людей ми відкриваємо для себе із сучасних телевізійних шоу «Україна має талант», «Танцюють всі», Голос України», «X - фактор».

Про талановитих людей села, школи ми дізнаємось, переглянувши нашу презентацію. (Презентація)

Учитель. Діти, ви переконались скільки талантів зібралось у стінах нашої школи! А як ви думаєте, чи всі люди талановиті? (відповіді учнів)

(підвести дітей до думки, що від народження всі мають таланти)

Учитель. Так, діти! Господь дав нам таланти від народження . Від Святого Духа ми всі отримали Дари, які знаходяться в цьому конверті (учитель підходить до учнів, які витягують із нього аркуші, на яких записані Дари Святого Духа і прикріплюють на магнітну дошку.

Дари Святого Духа:

Розум, Знання, Мудрість, Рада, Побожність, Міцність, Страх Божий,

Учитель. Це ті дари, які нам дісталися від Бога від нашого народження. Але Господь наділив нас і особистими здібностями і талантами.

Діти, коли ви виконували вправу у зошитах, то напевно помітили, що слово «талант» у давнину мало інше значення, яке було дуже поширене у Римлян - це грошова одиниця і прийшло це слово до нас із Біблійної притчі про таланти.

Давайте ознайомимось із змістом притчі, прочитаємо цю притчу в ролях.

Мт. 25:14-30

(читання притчі) (Автор, господар, слуги)

Обговорення притчі.

Напевно, вас найбільше стурбувало те, що господар забрав у одного зі слуг останнє і сказав, що у того, хто не має, відійметься останнє і дасться тому, хто має. Чи є це справедливо? Як зрозуміти позицію господаря?

Учень. Це справедливо, тому що все одно ці гроші не приносять користі, якщо лежать без діла, яку третього слуги. Інші робітники пустили б ці кошти в обіг і дістали б додаткові прибутки.

Вчитель. Так, діти, ви правильно міркуєте. Пригадаймо меценатів. Це люди, які вміють направляти кошти у правильне русло, допомагаючи школам, лікарням, бідним. Призначення

грошей - служити людям. Цьому нас учить приклад і Святого Миколая, і Матері Терези та и Інших доброчинців.

Подумайте:чому господар дав слугам різну кількість талантів?

Учні:Він добре знав своїх слуг, тому кожному дав таку кількість, з якою кожен із них міг

справитися, пустивши в якусь справу.

Вчитель,Чому ж господар, знаючи здібності третього слуги, все-таки дає і йому талант? Учні.Він був добрий і хотів дати хоч якусь надію третьому слузі, тобто він бажав, щоб кожен із слуг мав можливість проявити себе.

Вчитель.Чому ж цей слуга не скористався такою можливістю, а , навпаки - сховав кошти? (відповіді учнів)

Він був ледарем, який не дуже хотів працювати і тільки шукав причини, щоб сховатися від роботи, бо те, що господар дав йому всього лише один талант, свідчить про його працелюбність. Вдається, що він шукав легких заробітків, хотів, щоб гроші падали з неба.

До всього третій слуга був ще й скупий, бо думав лише про свою кишеню, тому не міг оцінити вчинку господаря, звинувативши його у несправедливості.

Учитель. Діти, як ви думаєте, хто такий господар?

Це ісус Христос, Бог, який дав нам від народження таланти (дари)

А ким є слуги? {Це ми-люди)

Чому ж вчить нас притча? (відповіді учнів}

Учитель.Притча вчить, що нашому талантові ми, як і всьому на землі повинні завдячувати Богові, але це не означає, що в якийсь момент ми можемо «перестати грати в оркестрі життя», тобто припинити працювати над собою, розвиватися і самовдосконалюватися.

Діти, а як ви думаєте, що потрібно робити, щоб примножувати свої здібності, розвивати їх?

Робота в парах, (група пише на стікерах і вивішують на магнітній дошці) Учитель.Ви показали власне бачення примноження своїх здібностей. Давайте ми ознайомимось із загальними правилами розвитку своїх здібностей і талантів: роздати «Пам'ятки». Слайд «Як розвивати свої здібності і таланти» в Розпізнати, відкрити свої здібності і таланти.

•Не переоцінювати свої можливості.

*Пам'ятати , що здібності даровані Господом Богом і Він може забрати їх, як у третього слуги.

е Постійно і наполегливо працювати, розвиваючи свій талант, в Використовувати свій талант тільки для добрих справ.

» Постійно молитися до Господа, щоб мін допоміг розвинути здібності.

» Дякувати за таланти.

III. Узагальнення вивченого.

Діти, напевне вам цікаво, а що буде, якщо ми не будемо дотримуватися хоча б одного із правил?

Давайте перевіримо. Святвечір. Неодмінний атрибут святкового столу традиційна страва - кутя. Назвіть їх складові:

Вода - пшениця - мед - мак- ізюм- цукор - горіх Уявіть собі, що господиня забула покласти до куті один із складників (приклад). Якою буде ця страва? (несмачна - недосконала).

А люди, якщо не будуть дотримуватись хоча б одного із правил, будуть талановитими ? (досконалими).

Учитель. Висновок.

Отже, щоб кутя була смачною, господиня повинна покласти всі складові (Інгредієнти), так само і люди, щоб були досконалими, талановитими повинні дотримуватись всіх правил, щоб розвивати свої здібності.

Бо якою може бути людина ми дізнаємось, коли прочитаємо повчальне оповідання «Ким ми можемо бути»

Завдання.Читаючи оповідання спробуйте дати відповідь на запитання:

Чому художник зобразив чоловіка на портреті зовсім іншим, ніж той був у житті? (читання оповідання учнями, відповіді)

Учитель. Висновок.

Митець спонукав чоловіка звернутися до Бога, покаятися у своїх гріхах, щоб чоловік «не закопував свій талант». Кожна людина зобов'язана розвивати свої здібності, працювати, прагнучи до самовдосконалення, бо як сказано в Євангеліє від Матвія:

«За кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть відповідь судного дня за нього».

Таланту не можна марнувати, закопувати, бо прийде час і Бог запитає, що ми зробили із нашими талантами - Дарами Божими, як це трапилось із третім слугою.

і сьогодні діти, мені хотілося б, щоб ви ключовий вірш із сьогоднішнього уроку взяли із собою в життя, та не забували слів із вірша:

«Не закопуйте Божі таланти,

А плекайте їх, наче дитя, і шліфуйте їх, мов діаманти Щоб сіяли вам ціле життя.

Д/з: виконати в зошитах завдання 5,6 (стр.32)

Оцінювання учнів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Плекаймо свої таланти

Мета уроку: на основі притчи про таланти пояснити учням, ідо Бог дав здібності і таланти, які ми повинні примножувати і розвивати для свого спасіння і спасіння ближніх, бо хто закопує свої таланти, той грішить.

Виховувати у дітей почуття відповідальності перед Богом за дари, які вони отримали від

Отця.

Обладнання: Новий Заповіт, зошити робочі, тлуматичний словник, комп'ютер , проектор, дошка, дошка магнітна, виставка робіт учнів, плакат «Дари Святого Духа», стаття підручника с.95 «Правила розвитку талантів (кожному), стікери кольорові, кольоровий папір.

Ключовий вірш.

«За кожне слово пусте, яке скэжутъ люди,

дадуть відповідь судного дня за нього»

Хід уроку.

і. Організаційний момент.

Учитель. Подивилися на мене,

Посміхнулися всі.

Всі бадьорі до роботи Всі бадьорі. Молодці!

Привітання. Вчитель. Слава Богу!

Учні. Навіки славаї

Учитель, Сідайте, діти. (слайд 1. «Колядка»)

Слово вчителя.

Сьогоднішній наш урок проходить у благодатний час, коли весь український народ у своїх колядках та щедрівках славив Різдво Христове, Святого Василя, Богоявления. Я вітаю всіх присутніх тут із Різдвяними святами. Нехай зустріч із новонародженим ісусом Христом наповнить наші душі невимовною духовною радістю, небесним миром та добротою.

У ці Різдвяні святкові дні принесімо нашу щиру дяку Господові за всі його благодіяння, даровані нам, попросімо Божого благословення, миру і злагоди у щирій молитві «Отче наш» Молитва «Отче наш»

Учениця. Благослови, нас, любий Боже!

Нехай Твоя ласка нам допоможе Знань на уроках набувати тебе вихваляти.

ІІ. Оголошення теми, мети урону.

Учитель. Сьогодні ми продовжимо з Вами поглиблювати наші знання із Святого Письма - ознайомимося із притчею Ісуса Христа про таланти. Ми не тільки постараємося зрозуміти значення поняття «талант», але й подумаємо над питаннями:

Чи всі люди талановиті і що потрібно робити, щоб розвивати свій талант.

Запишіть, діти, у зошитах дату уроку, та ключовий вірш до нього, (слайд 2.)

«За кожне слово пусте, яке скажуть люди,

дадуть відповідь судного дня за нього»

Учитель. Діти, а що означає, на вашу думку, слово «талант»? (відповіді учнів)

Учитель. Чим же відрізняються здібності від таланту? (відповіді учнів)

Учитель. Молодці!. Порівняємо вашу думку із поясненням значення цього слова у тлумачному словнику, (слайд 3.)

Талант - це особливі здібності людини

Здібності — уміння і схильності людини до певного виду діяльності.

Учитель. Звернемось до ваших зошитів і виконаємо впр.2 у зошитах письмово.

(Учні виконують завдання 2 (с.31))

Ознайомлення з легендою

Якось Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну і порядок, діти Польщі - здатність до торгівлі, італійські діти одержали хист до музики...обрадувавши всіх. Бог раптом побачив у куточку дівчину. Вона була одягнена у вишиту сорочку, коса була переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок із червоної калини, і запитав її Бог:

Хто ти? Чого така сумна?

Дівчина:

Я - Україна, а плачу я, бо стогне моя земля...Сини мої на чужині, на чужій роботі, а в своїй хаті немає ні правди, ні волі.

Бог:

Чого ж ти не підійшла раніше? Я всі таланти роздав. Не знаю, чим можу зарадити твоєму горю?

Дівчина хотіла піти,але Бог зупинив її.

Бог :

-Зачекай. Є в мене неоцінений дар, який прославить твій народ на весь світ. Від сьогодні все горітиме у твоїх руках. Візьмеш ти шаблю, і буде нескорений твій народ. Візьмеш плуг, І заколоситься на ваших полях жито-пшениця. А в хаті твоїй буде панувати краса і затишок, а пісня твоя звучатиме у віках. Все це стане можливим, дякуючи вірі твого народу у власні сили і бажанню працювати заради власного добробуту.

Взяла дівчина Божий дарунок, і відтоді славиться Україна своїми талановитими людьми. Ось лише кілька прізвищ, про які відомо всій Україні: Тарас Шевченко, Леся Українка, і Василь Гей, Соломія Крушельницька і Наталія Ужвій, Софія Ротару і Василь Зінкевич, художники Наталія Яблонська і Валентина Михальська. Цей список може продовжуватись і продовжуватись.

Учитель. А скільки талановитих людей ми відкриваємо для себе із сучасних телевізійних шоу «Україна має талант», «Танцюють всі», Голос України», «X - фактор».

Про талановитих людей села, школи ми дізнаємось, переглянувши нашу презентацію. (Презентація)

Учитель. Діти, ви переконались скільки талантів зібралось у стінах нашої школи! А як ви думаєте, чи всі люди талановиті? (відповіді учнів)

(підвести дітей до думки, що від народження всі мають таланти)

Учитель. Так, діти! Господь дав нам таланти від народження . Від Святого Духа ми всі отримали Дари, які знаходяться в цьому конверті (учитель підходить до учнів, які витягують із нього аркуші, на яких записані Дари Святого Духа і прикріплюють на магнітну дошку.

Дари Святого Духа:

Розум, Знання, Мудрість, Рада, Побожність, Міцність, Страх Божий,

Учитель. Це ті дари, які нам дісталися від Бога від нашого народження. Але Господь наділив нас і особистими здібностями і талантами.

Діти, коли ви виконували вправу у зошитах, то напевно помітили, що слово «талант» у давнину мало інше значення, яке було дуже поширене у Римлян - це грошова одиниця і прийшло це слово до нас із Біблійної притчі про таланти.

Давайте ознайомимось із змістом притчі, прочитаємо цю притчу в ролях.

Мт. 25:14-30

(читання притчі) (Автор, господар, слуги)

Обговорення притчі.

Напевно, вас найбільше стурбувало те, що господар забрав у одного зі слуг останнє і сказав, що у того, хто не має, відійметься останнє і дасться тому, хто має. Чи є це справедливо? Як зрозуміти позицію господаря?

Учень. Це справедливо, тому що все одно ці гроші не приносять користі, якщо лежать без діла, яку третього слуги. Інші робітники пустили б ці кошти в обіг і дістали б додаткові прибутки.

Вчитель. Так, діти, ви правильно міркуєте. Пригадаймо меценатів. Це люди, які вміють направляти кошти у правильне русло, допомагаючи школам, лікарням, бідним. Призначення

грошей - служити людям. Цьому нас учить приклад і Святого Миколая, і Матері Терези та и Інших доброчинців.

Подумайте: чому господар дав слугам різну кількість талантів?

Учні: Він добре знав своїх слуг, тому кожному дав таку кількість, з якою кожен із них міг

справитися, пустивши в якусь справу.

Вчитель, Чому ж господар, знаючи здібності третього слуги, все-таки дає і йому талант? Учні. Він був добрий і хотів дати хоч якусь надію третьому слузі, тобто він бажав, щоб кожен із слуг мав можливість проявити себе.

Вчитель. Чому ж цей слуга не скористався такою можливістю, а , навпаки - сховав кошти? (відповіді учнів)

Він був ледарем, який не дуже хотів працювати і тільки шукав причини, щоб сховатися від роботи, бо те, що господар дав йому всього лише один талант, свідчить про його працелюбність. Вдається, що він шукав легких заробітків, хотів, щоб гроші падали з неба.

До всього третій слуга був ще й скупий, бо думав лише про свою кишеню, тому не міг оцінити вчинку господаря, звинувативши його у несправедливості.

Учитель. Діти, як ви думаєте, хто такий господар?

Це ісус Христос, Бог, який дав нам від народження таланти (дари)

А ким є слуги? {Це ми-люди)

Чому ж вчить нас притча? (відповіді учнів}

Учитель. Притча вчить, що нашому талантові ми, як і всьому на землі повинні завдячувати Богові, але це не означає, що в якийсь момент ми можемо «перестати грати в оркестрі життя», тобто припинити працювати над собою, розвиватися і самовдосконалюватися.

Діти, а як ви думаєте, що потрібно робити, щоб примножувати свої здібності, розвивати їх?

Робота в парах, (група пише на стікерах і вивішують на магнітній дошці) Учитель. Ви показали власне бачення примноження своїх здібностей. Давайте ми ознайомимось із загальними правилами розвитку своїх здібностей і талантів: роздати «Пам'ятки». Слайд «Як розвивати свої здібності і таланти» в Розпізнати, відкрити свої здібності і таланти.

  •       Не переоцінювати свої можливості.
  • Пам'ятати , що здібності даровані Господом Богом і Він може забрати їх, як у третього слуги.

е Постійно і наполегливо працювати, розвиваючи свій талант, в Використовувати свій талант тільки для добрих справ.

» Постійно молитися до Господа, щоб мін допоміг розвинути здібності.

» Дякувати за таланти.

III. Узагальнення вивченого.

Діти, напевне вам цікаво, а що буде, якщо ми не будемо дотримуватися хоча б одного із правил?

Давайте перевіримо. Святвечір. Неодмінний атрибут святкового столу традиційна страва - кутя. Назвіть їх складові:

Вода - пшениця - мед - мак- ізюм- цукор - горіх Уявіть собі, що господиня забула покласти до куті один із складників (приклад). Якою буде ця страва? (несмачна - недосконала).

А люди, якщо не будуть дотримуватись хоча б одного із правил, будуть талановитими ? (досконалими).

Учитель. Висновок.

Отже, щоб кутя була смачною, господиня повинна покласти всі складові (Інгредієнти), так само і люди, щоб були досконалими, талановитими повинні дотримуватись всіх правил, щоб розвивати свої здібності.

Бо якою може бути людина ми дізнаємось, коли прочитаємо повчальне оповідання «Ким ми можемо бути»

Завдання. Читаючи оповідання спробуйте дати відповідь на запитання:

Чому художник зобразив чоловіка на портреті зовсім іншим, ніж той був у житті? (читання оповідання учнями, відповіді)

Учитель. Висновок.

Митець спонукав чоловіка звернутися до Бога, покаятися у своїх гріхах, щоб чоловік «не закопував свій талант». Кожна людина зобов'язана розвивати свої здібності, працювати, прагнучи до самовдосконалення, бо як сказано в Євангеліє від Матвія:

«За кожне слово пусте, яке скажуть люди, дадуть відповідь судного дня за нього».

Таланту не можна марнувати, закопувати, бо прийде час і Бог запитає, що ми зробили із нашими талантами - Дарами Божими, як це трапилось із третім слугою.

і сьогодні діти, мені хотілося б, щоб ви ключовий вірш із сьогоднішнього уроку взяли із собою в життя, та не забували слів із вірша:

«Не закопуйте Божі таланти,

А плекайте їх, наче дитя, і шліфуйте їх, мов діаманти Щоб сіяли вам ціле життя.

Д/з: виконати в зошитах завдання 5,6 (стр.32)

Оцінювання учнів.

docx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
5511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку