ІНДИВІДУАЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
Навчальний предмет: інформатика
Вчитель: Кондратенко Юлія Юріївна
Довгострокова мета:
мати уявлення:
про інформаційну систему її різновиди та структуру; інформаційні технології; адресацію в мережах; необхідність захисту даних; загрози, що виникають в процесі використання Інтернету; комп’ютерну модель та її переваги; табличні величини; про поняття комп’ютерної графіки;
знати:
про призначення Інтернету; правила адресації ресурсів в Інтернеті; етапи розробки презентації, вимоги до презентації; властивості табличної величини та її елементів; переваги і недоліки різних видів графіки;
вміти:
обирати стратегію пошуку інформаційних матеріалів, здійснювати розширений пошук інформаційних матеріалів в Інтернеті; проектувати і розробляти структуру презентації, розробляти презентації з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом; налаштовувати параметри безпеки в середовищі браузера; створювати, опрацьовувати і досліджувати інформаційні моделі на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ; створювати публікацію на основі шаблону, зберігати, роздруковувати публікації; складати детальний план розв’язування задачі, розробляти алгоритм одержання результатів; визначати проблему, тему та завдання проекту; розподіляти ролі і планувати колективну діяльність; добирати засоби опрацювання даних.
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань, |
Тема: Інформаційні технології в суспільстві Розширювати уявлення учнів про різновиди інформаційних технологій; різновиди інформаційних систем. Вчити класифікувати інформаційні системи; інформаційні технології. Вчити аналізувати освітні інформаційні ресурси і системи.
Вчити здійснювати розширений пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті; використовувати інтернет-ресурси для вивчення навчальних предметів. Вчити: пояснювати призначення Інтернету; правила адресації ресурсів в Інтернеті; аналізувати призначення основних протоколів Інтернету; описувати функції інтернет-провайдера; пояснювати призначення і види мережних пристроїв.
Розширювати вміння правильно обирати стильове оформлення слайдів презентації; використовувати діаграми у презентаціях; гіперпосилання і елементи управління в презентаціях; елементи анімації; Розширювати вміння створювати відеокліп; додавати відеоефекти, налаштовувати часові параметри аудіо- та відеоряду. Вчити аналізувати умови проставленого завдання, пояснювати його виконання.
Вчити сканувати й лікувати папки й диски; налаштовувати параметри періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних баз; вчити користуватися засобами браузера для захисту даних; вчити здійснювати резервне копіювання та відновлення даних, безпечно видаляти дані. Вчити аналізувати загрози безпеці даних.
Тема: Комп’ютерне моделювання Розширювати вміння практично добирати або розробляти метод одержання потрібних результатів; за вибраним методом складати детальний план розв’язування задачі, розробляти алгоритм одержання результатів; добирати засоби реалізації моделі на комп’ютері; створювати моделі в різних програмних середовищах. Вчити аналізувати створені моделі в різних програмних середовищах.
Тема: Табличні величини та алгоритми їх опрацювання Розвивати вміння практично складати алгоритми опрацювання табличних величин; складати, редагувати, налагоджувати та виконувати програми опрацювання табличних величин у навчальному середовищі програмування. Вчити аналізувати результати виконання програм опрацювання табличних величин.
Тема: Комп’ютерні публікації Розширювати вміння створювати публікацію на основі шаблону; виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій; зберігати публікації; роздруковувати публікації. Вчити самостійно аналізувати особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення публікацій.
Тема: Бази даних Вчити практично працювати з готовою базою даних; вводити і редагувати дані; конструювати умови відбору за даними однієї та кількох таблиць; шукати дані в базі даних; робити звіти. Вчити пояснювати призначення систем управління базами даних; створювати звіти.
Вчити використовувати офісні веб-програми для створення спільних документів; підписуватися на канали новин для їх перегляду; створювати та використовувати спільні електронні закладки. Вчити аналізувати сервіси публікації документів; офісні веб-програми; онлайн-системи для конструювання сайтів; сервіси для створення електронних закладок.
Тема: Розв’язування компетентнісних задач. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» Вчити формулювати задачу, аналізувати її умову; пояснювати добір засобів опрацювання даних; обґрунтовувати результати розв’язування задачі. Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, планувати та контролювати власні дії, оцінювати результати своєї роботи; вчити самостійно виконувати тематичні завдання за допомогою комп’ютера; виконувати навчальне завдання за зразком; використовувати отримані знання у побуті. Вчити визначати проблему, тему та завдання проекту; розподіляти ролі і планувати колективну діяльність; добирати засоби опрацювання даних; використовувати офісні веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи; розробляти та захищати проект. Вчити аналізувати проблему, тему та завдання проекту; обґрунтовувати отримані результати. Розвивати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати, планувати та контролювати власні дії, оцінювати результати своєї роботи; вчити самостійно виконувати тематичні завдання за допомогою комп’ютера; використовувати отримані знання у побуті.
|
Вивчити зміст понять: інформаційна система; інформаційні технології; апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Вміти описувати: різновиди інформаційних технологій, інформаційних систем та їх структуру; етичні і правові норми при створенні і використанні інформаційних ресурсів. Класифікувати: інформаційні системи та інформаційні технології.
Вміти пояснювати: призначення Інтернету, правила адресації ресурсів в Інтернеті, призначення основних протоколів Інтернету. Вміти описувати: алгоритм розширеного пошуку відомостей в Інтернеті.
Сформувати навички: обирати стратегію пошуку інформаційних матеріалів в Інтернеті, здійснювати розширений пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті. Вміти описувати: спосіб застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на слайдах. Сформувати навички: проектувати і розробляти структуру презентації, добирати стильове оформлення презентації та дизайн слайдів, додавати до слайдів схеми/діаграми, додавати до слайдів відеокліпи, звукові ефекти, мовний супровід; додавати до об’єктів на слайдах анімаційні ефекти та налаштовувати їх; використовувати гіперпосилання і елементи управління в процесі створення і демонстрації презентації; підготовлювати до друку і друкувати слайди презентації.
особливості завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів, мережних вірусів, вірусів-хробаків і троянських програм. Класифікувати: загрози безпеці даних. Сформувати навички: сканувати й лікувати папки й диски; налаштовувати параметри періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних баз; використовувати засоби браузера для захисту даних; безпечно видаляти дані.
Сформувати вміння: описувати комп’ютерну модель; комп’ютерний експеримент; поняття предметної галузі; поняття сутності, атрибута, ключа; типи зв’язків. Сформувати навички: за вибраним методом складати детальний план розв’язування задачі, розробляти алгоритм одержання; добирати засоби реалізації моделі на комп’ютері; створювати моделі в різних програмних.
Сформувати вміння розрізняти методи знаходження сум і кількостей значень елементів табличної величини, що задовольняють заданими умовам; один з методів впорядкування елементів табличної величини; методи пошуку елементів табличної величини, що задовольняють заданим умовам. Сформувати навички: складати алгоритми опрацювання табличних величин; складати, редагувати, налагоджувати та виконувати програми опрацювання табличних величин у навчальному середовищі програмування; аналізувати результати виконання програм опрацювання табличних величин.
Сформувати вміння описувати особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення публікацій. Наводити приклади: публікацій різного виду; основних складових публікації; програмних засобів створення комп’ютерних публікацій . Сформувати навички: створювати публікацію на основі шаблону; виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій; зберігати публікації; роздруковувати публікації.
Вивчити: поняття бази даних; поняття таблиці, поля, запис; призначення форми, запит, звіт; типи даних в середовищі систем управління базами даних. Сформувати навички: створювати таблиці у середовищі систем управління базами даних; встановлювати типи даних і значення їх властивостей; редагувати дані і структуру таблиці; використовувати форми для введення даних у таблиці; використовувати форми з обчисленнями; уводити дані в таблиці, дотримуючись обмежень, що накладаються структурою бази даних; використовувати форми для введення даних і звіти для їх відображення; використовувати конструктор для змінення запитів і форм; створювати звіти.
Сформувати вміння наводити приклади: сервісів публікації документів; офісних веб-програм; онлайн-систем для конструювання сайтів. Сформувати навички: створювати та публікувати документи з використанням безкоштовних інтернет-середовищ; створювати, надавати спільний доступ та редагувати документи з використанням офісних веб-програм; підписуватися на канали новин для їх перегляду; конструювати сайти з використанням відповідних безкоштовних онлайн систем.
Сформувати навички розв’язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів; пошук інформаційних матеріалів; добір засобів опрацювання даних; опрацювання даних; подання результатів розв’язування задачі. Сформувати навички і вміння виконувати навчальний проект, що передбачає: визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності; добір засобів опрацювання даних; добір засобів подання результатів навчального проекту; розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів; пошук інформаційних матеріалів і їх аналіз; створення та опрацювання інформаційної моделі; аналіз результатів; підготовку матеріалів; використання офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи; захист проекту.
|
Бесіда, пояснення, самостійна робота, використання тренувальних програм, он-лайн тести.
Бесіда, пояснення, робота в парi, робота за зразком і вказівками вчителя, індивідуальна робота, он-лайн тести.
Бесіда, пояснення, робота в парi, робота за зразком, самостійна робота.
Бесіда, пояснення, робота за зразком і вказівками вчителя.
|
|