Індивідуальна програма корекційно-розвиткової роботи за напрямком Лікувальна фізкультура

Про матеріал

Матеріал буде корисним для вчителів, які працюють з дітьми із особливими освітніми потребами. Запропонована індивідуальна програма з ЛФК спрямована на створення умов для фізичного розвитку, зміцнення здоров'я та поліпшення якості життя учнів з ООП. Програма адаптована до потреб учня залежно від його фізичного стану, віку, висновку ІРЦ та рівня фізичної підготовленості.

Перегляд файлу

З                                                                                          Затверджую

                                 Директор  гімназії

 

_               __________ 

                                   дата

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна програма корекційно-розвиткової

роботи за напрямком ___ Лікувальна фізкультура __

 

Прізвище та ім’я

Який навчається в інклюзивному  2 класі

на 2024/2025 навчальний рік

 

 

 

 

       

Сторінка фізінструктора – Сонечко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2024

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

 

 

Мета програми:  гармонізація психофізичного розвитку учнів та корекція його порушень, полегшення процесу адаптації до фізичних навантажень і щоденних завдань, що сприяє підвищенню самостійності й комфорту в повсякденному житті.

 

Завдання програми: корекційно-розвиткової програми  

  1. Розвиток психомоторики учнів;
  2. Підвищення позитивних змін у психофізичному та руховому стані учнів;
  3. Зміцненні м’язів і суглобів,
  4. Корекції постави ,  рівноваги, розвиток координації  та запобіганні ускладненням
  5. Профілактика та корекція порушень опорно-рухового апарату, розвиток дрібної моторики рук. профілактика послаблення зору .
  6. Корекція психоемоційного стану, релаксація. Підвищення якості життя.

 

Корекційно-розвивальна робота – вагомий напрям педагогічної діяльності в системі навчально-виховного процесу   для дітей з ООП.  Лікувальна фізкультура  є важливою складовою цієї роботи. Лікувальна фізкультура призначена для оптимізації реалізації найважливіших корекційно-розвивальних завдань адаптивної фізичної культури. 

Основними засобами лікувальної фізкультури є фізичні вправи  , гігієнічні та природні чинники:

  •                  фізичні вправи: гімнастичні, спортивно-прикладні (легкоатлетичні) вправи та ігри;
  •                  гігієнічні чинники: дотримання гігієни тіла, рухової активності та відпочинку тощо;
  •                  природні чинники: сонячне опромінення в процесі ЛФК та сонячні ванни як чинник загартування; аерація під час занять та повітряні ванни як чинник загартування; загальні та часткові обтирання.

Організація занять

 

К-ть годин на тиждень

Дні тижня

Час

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Основні форми та методи роботи

Методи роботи

  1. Практичні методи (методи вправлення)
  2. Методи використання слова
  3. Методи демонстрації.
  4. Методи вдосконалення фізичних якостей.

Форми організації роботи

Активні вправи, ігрові вправи та завдання, дихальні вправи, вправи на релаксацію.

 

 

Рекомендації ІРЦ.

 

Очікувані результати Накопичення та розвиток      рухового досвіду. Розвиток  вміння  орієнтування в просторі , виконання фізичних вправ за словесною інструкцією-вказівкою. Досягнення  позитивної динаміки щодо формування   та корекції постави. Підвищення рівня   зацікавленості до занять фізичною культурою та емоційного стану. Прояв позитивних змін у психофізичному та руховому розвитку у повсякденному житті.

 

 

 

Календарно-тематичний план

 

№ п\п

Дата

Зміст (завдання) заняття

Види рухової діяльності

Очікувані результати

Примітка

Підготовчий блок (встановлення контакту, діагностика)

1.

 

Знайомство та встановлення контакту з дитиною та її батьками; вивчення висновків психолого-медико-педагогічної консультації.

Підготовка до занять лікувальної фізичної культури.

Бесіда: В які РІ ти граєш?

Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури.

Вправи на виконання та запам’ятовування  ВП та рухових дій Виконання різних ВП.   Різновиди ходьби..

Вправи на відчуття ритму.

Вправи з м’ячем.

Нахили тулуба.

 

Просторові відчуття відсутні. Низька координація рухів.

Емоційний та активний

2.

 

Проведення тестування з гнучкості, рівня постави, координаційних  рухів , уваги.

 

Низький рівень рухову якостей

Основний блок (корекційно-розвитковий комплекс вправ)

Вправи для оволодіння навичками пересувань. Вправи для розвитку фізичних якостей.   Корекційна гімнастика.

3.

 

 Правила поведінки, гігієни та техніки безпеки на занятті лікувальної фізичної культури.

Комплекс для формування правильної постави. Вправи для розвитку м'язів  кистей рук та пальців.

 

Вправи для розвитку м'язів  кистей рук та пальців.

Рухливі ігри – завдання із різноманітних ВП з помірним навантаженням.

 Узгодження дихання при виконанні вправи. 

 

Формування елементарного уявлення про лікувальну фізичну культуру та її значення для збереження свого здоров'я

 

 

Розвиток слухового та зорового сприймання.

 

4.

 

  Дихальні вправи та вправи на розслаблення та зняття напруженості. Комплекс для формування правильної постави. Вправи для розвитку м'язів  кистей рук та пальців.

5.

 

Дихальні вправи.  Зорова гімнастика.

Комплекс для формування правильної постави. Ігрові завдання на увагу.

6

 

 Розвиток дрібної мускулатури рук.

 Вправи на рівновагу та балансування.  

Комплекс ЗРВ , вправи для профілактики плоскостопості.. Різновиди ходьби,     стійки    з утриманням положенні тіла. З предметом на голові.

Вправи з діставанням предметів.

Бігові вправи.

Симетричні махи руками та ногами в різних ВП.

Розвиток уваги, пам’яті, мислення, мовлення. Покращення навички правильної ходи .

Розвиток координації і точності рухів.

 

7

 

 

 Розвиток дрібної мускулатури рук. Вправи на розвиток  помірної сили та рухливості суглобів.

Рухливі ігри.

8

 

Розвиток гнучкості.

Танцювальні вправи. Ігрові вправи  на релаксацію та відновлення емоційного стану.

9

 

Значення фізичних вправ для здоров’я дитини.  Суглобна гімнастика.

Статичні вправи для розвитку координації.

Ігрові вправи  на релаксацію та відновлення емоційного стану

Різновиди ходьби(по колу, вперел,   зі зміною напряму,зі зміною темпу, із зупинкою)

Загальнорозвиваючі вправи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи сухого плавання.

Розвиток дрібної моторики.

Зміцнення вестибулярного апарату.

Зміцнення м’язів черевного пресу і спини.

 

 

Формування правильного дихання в стані спокою та під час виконання фізичних вправ

 

10

 

Вправи на розвиток рухливості суглобів та  профілактики

плоскостопості. 

 Орієнтування в просторі.

11

 

Вправи на формування постави.

Вправи на розвиток м’язів черевного пресу.

 Орієнтування в просторі.

12

 

Вправи для корекції зору.   Імітаційні стрибкові вправи зі скакалкою.

Вправи на розвиток м’язів черевного пресу та спини.

 

Комплекс вправ зі скакалкою.  

Різновиди ходьби та бігу. 

Вправи на відновлення дихання при фізичних навантаженнях.

Контроль  частоти та ритму рухів під час стрибків .

 

 

Завдання за словесною інструкцією.

Зміцнення м’язів черевного пресу і спини.

Розвиток вестибулярного апарату, координації рухів, орієнтування в просторі.

 

Формування стійкості уваги.

 

 

Виконання вправи за  інструкцією вчителя

 

 

 

 

13

 

 Розвиток рівноваги та координації рухів.

Вправи на розвиток м’язів черевного пресу та спини.

Імітаційні рухи та рухливі ігри.

14

 

Стрибкові вправи зі скакалкою. Вправи на відновлення дихання при фізичних навантаженнях. Рухливі ігри з орієнтування в просторі.

 

Вправи для формування культури рухів з елементами гімнастики. Вправи для опанування навичками володіння м’ячем

15

 

Гігієнічні правила виконання фізичних вправ. 

 Профілактика порушень та корекції постави. Кистьова та пальчикова гімнастика.

Розвиток швидкісно-силових якостей.

Комплекс ЗРВ , вправи на розвиток рухливості суглобів та гнучкості.

Комплекси для профілактики плоскостопості, порушень постави

Різновиди стрибків, присідання, згинання та розгинання рук від опори.

Сильне стискання в кулаки розведених пальців витягнутих вперед рук, затримка в цьому положенні на 2-3 секунди з наступним розслабленням і струшуванням, вправи з малим м’ячем.

 

Перекати в групуванні, стійка  на лопатках.

Вправи на опір.

Формування точного виконання вказівок учителя.

Тримає поставу при виконанні вправ.

Контролює положення тіла та м’язове відчуття.

 

Формування стійкості уваги,

мисленнєвих операцій на основі послідовного виконання рухових дій.

Регуляція зовнішнього прояву емоцій.

 

16

 

Зорова гімнастика.  Профілактика порушень та корекції  постави

постави. Акробатичні. вправи.

Кистьова та пальчикова гімнастика.

Розвиток швидкісно-силових якостей.

 

17

 

Правильне дихання та під час виконання гімнастичних вправ.

Розслаблення м'язів і зміцнення нервової системи. Кінезіологічні вправи.

Вправи з малим  м’ячем.

Комплекс ЗРВ з малим м’ячем , вправи на формування постави.

Пересування кроком, бігом  із зупинками за зоровим і слуховим сигналами, зупинки у заданій позі за сигналом.

Ігри на попадання в ціль, вправи для розвитку дрібної моторики рук.

Підкидання та ловіння м’яча.

Контролює ритм дихання та рівень навантаження. Підбирає вправи на відновлення дихання із власного досвіду. Покращення стану нервової системи.

Вироблення нових рухових навичок.

 

Запам’ятовування матеріалу на основі практичної діяльності.

 

 

18

 

Розслаблення м'язів і зміцнення нервової системи. Вправи з малим  м’ячем.

Розвиток м'язового корсету.

 

19

 

 Кінезіологічні вправи.

 Акробатичні вправи. Вправи на розтягування та зняття напруження.

 

20

 

Різновиди повзання. Дихальні вправи з дозованим опором. Полоса перешкод.

Комплекс ЗРВ з малим м’ячем, вправи для профілактики плоскостопості з м’ячем.

 Сіди та упори.

 Імітаційні вправи для розвитку м’язового корсету.

Покращення емоційного стану. Узгоджує дихання з виконанням вправ.

Формування адекватності сприйняття, довільної та цілеспрямованої уваги.

 

Покращення стану нервової системи.

Вироблення нових рухових навичок

 

21

 

Релаксація та відновлення дихання. Положення тіла у просторі. Розвиток м’язового корсету опорно-рухового апарату.

 

 

22

 

  Кінезіологічні вправи.  Акробатика: “міст” із положення лежачи. Кистьова та пальчикова гімнастика.

Комплекс ЗРВ з предметами. Динамічні вправи для корекції постави.

Кидки м’яча у стіну, повертаючись праворуч (ліворуч), з наступним його ловінням.

Поєднання рухів  із  контролем дихання та емоційного стану.

 

 Формування узгодженості рухових дій відповідно до музичного супровіду

 

23

 

Вправи на розвиток координації рухів та спритності. Акробатика. “міст” із положення лежачи.

 

24

 

Танцювальні руханки. рахунків. Вправи на розвиток координації рухів та рівноваги.

Релаксація.

 

25

 

 Положення тіла у просторі. Розвиток м’язового корсету опорно-рухового апарату.

Вправи на розслаблення.

Рухливі ігри.

Комплекс ЗРВ з малим м’ячем, вправи для профілактики плоскостопості з м’ячем.

Нахили ,  повороти, зміна положення  тулуба .

 Упори: на руках,  згинання і розгинання рук в упорі на стегнах, в упорі лежачи, перехід із упору присівши в упор стоячи, із упору лежачи в упор лежачи боком і навпаки.

Кінезіологічні вправи: вушка , ліхтарики

Покращення стану нервової системи.

Вироблення нових рухових навичок.

 

Запам’ятовування послідовності виконання вправ.

Регуляція зовнішнього прояву емоцій.

 

26

 

Положення тіла у просторі. Розвиток м’язів черевного пресу та спини.

Полоса перешкод з елементами акробатичних вправ.

 

27

 

Метання малого м’яча в ціль.  Кистьова та пальчикова гімнастика. Полоса перешкод з елементами повзання та акробатичних вправ.

 

28

 

Дихальні вправи з дозованим опором.  Вправи на розвиток координації рухів та рівноваги. Акробатичні вправи.

 

Комплекс ЗРВ з предметами, вправи на формування постави.

Подолання перешкод,   пересування із зупинками за зоровим і слуховим сигналами, зупинки у заданій позі за сигналом.

Ігри на розвиток уваги та  дрібної моторики рук

Контролює положення тіла та м’язове відчуття.

 

Покращення стану нервової системи.

 

 

 

Укріплення м’язів діафрагми. Різновиди  повзання . Статичні вправи для профілактика порушень та корекції  постави. Релаксація.

 

 

Заключний (вторинна діагностика та підбиття підсумків)

29

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Планування
Інкл
Додано
13 січня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку