ЗАТВЕРДЖУЮ
Директорка
__________ 000000000 0000000000
17.09.2024 р.
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 2024-2025 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) _00000000000000000
дата народження _08.12. 2013_
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
000000000000000000 ліцей, 000000000000000 сільської ради
рік навчання 4
клас навчання 4
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку 0000000000
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Емоційно-вольова Здатність до вираження базових емоцій: Учень може проявляти радість, смуток, страх або задоволення через невербальні засоби (міміка, жести, поведінкові реакції). Формування прихильності до значущих дорослих: Може встановлювати емоційний зв’язок із педагогами, асистентами, батьками чи однолітками, якщо відчуває підтримку й розуміння. Позитивна реакція на похвалу: Похвала або заохочення стимулює мотивацію до виконання завдань, особливо якщо вона зрозуміла і наочна. Здатність проявляти інтерес до знайомих діяльностей: Учень може демонструвати зацікавленість у знайомих і повторюваних активностях, особливо якщо вони пов’язані з наочністю чи практичними діями. Здатність до розвитку терплячості (за підтримки): При поступовому навчанні і використанні короткотривалих завдань учень може вчитися чекати або зосереджуватися на завданні. Здатність до прояву емоційної реакції на успіх: Виконання доступного завдання викликає у дитини задоволення і підвищення впевненості в собі.Поступове звикання до режиму та структури: Учень здатен адаптуватися до чітко структурованого розкладу, що знижує рівень тривоги і створює відчуття безпеки. Розвиток елементарних вольових зусиль: Учень може намагатися виконувати завдання, які йому цікаві або доступні, за умов емоційної підтримки. Вміння ідентифікувати свої потреби через альтернативні способи комунікації: За допомогою карток, жестів чи інших методів учень може висловлювати бажання або дискомфорт. Здатність регулювати емоції (з підтримкою): У спокійній та підтримуючій атмосфері може вчитися заспокоюватися через доступні техніки (глибоке дихання, тактильні іграшки тощо).
|
Наявні інтелектуальні труднощі: Повільність у засвоєнні нової інформації: Учень потребує більше часу для сприйняття, обробки та закріплення матеріалу. Обмежений обсяг короткочасної пам’яті: Важко запам’ятовувати й утримувати в пам’яті одночасно кілька нових понять. Складнощі у розвитку логічного мислення: Утруднене розуміння причинно-наслідкових зв’язків, аналізу й синтезу інформації. Низька концентрація уваги: Учень швидко втомлюється, йому складно зосереджуватися на завданні протягом тривалого часу. Складність у сприйнятті абстрактних понять: Учень краще сприймає конкретну інформацію, наочні приклади, але йому важко зрозуміти абстрактні ідеї чи умовні символи. Вузький словниковий запас (навіть у невербальній комунікації): Труднощі з висловленням власних потреб через жестову мову або інші альтернативні засоби комунікації. Проблеми із самоконтролем та організацією: Учню важко слідувати інструкціям, планувати свою діяльність або завершувати завдання без допомоги. Складність в узагальненні знань: Учень не застосовує вивчене у нових ситуаціях. Труднощі з міжособистісною взаємодією: Через немовність учню важко встановлювати контакти з однолітками та дорослими. Емоційна нестійкість через інтелектуальні труднощі: Невдачі в навчанні викликають негативні емоції, зниження мотивації.
|
Працювати над: 1.Розпізнавання і вираження емоцій: Здатність розпізнавати власні емоції (радість, смуток, страх, злість). Вираження емоцій невербальними засобами (міміка, жести, альтернативна комунікація). Методи: Використання карток з емоціями або фото людей із різними емоційними виразами. Розігрування ситуацій через гру («Що ти відчуваєш?»). Вивчення способів показувати емоції за допомогою жестів чи символів. 2.Розвиток терплячості та самоконтролю Що розвивати: Навички чекати свою чергу. Здатність контролювати імпульсивну поведінку. Методи: Ігри на чергування дій (наприклад, «Чекай свого ходу» у грі з кубиком). Використання таймерів або візуальних підказок для очікування. Нагородження за виконання завдань без порушення правил. 3. Емоційна саморегуляція Що розвивати: Навички заспокоюватися у стресових ситуаціях. Методи: Використання сенсорних іграшок або предметів для розслаблення. Навчання простих технік релаксації: глибоке дихання, легкі рухи для зняття напруги. 4. Формування вольових зусиль Що розвивати: Спроможність завершувати прості завдання. Наполегливість у виконанні цікавих дій. Методи: Розподіл складних завдань на дрібні етапи з короткими перервами. Мотиваційна підтримка (похвала, нагороди за зусилля). Використання наочних таблиць із прогресом виконання (наприклад, наклеювання смайликів за кожен успішний крок). 5. Соціальні емоції та навички співпраці Що розвивати: Здатність співпереживати іншим. Навички взаємодії у групі. Використання коротких історій із ілюстраціями, які показують, як герої висловлюють свої емоції. 6. Формування позитивної самооцінки Що розвивати: Відчуття впевненості у своїх діях. Позитивне ставлення до власних досягнень. Методи: Постійна похвала за успіхи (навіть незначні). Демонстрація результатів роботи (наприклад, виставка малюнків або аплікацій).
|
Фізична Розвиток дрібної моторики: Може виконувати прості дії руками (наприклад, сортувати предмети, нанизувати намистини, складати пазли). Розвиток великої моторики: Здатний до участі у фізичних вправах, що відповідають рівню його розвитку (перекочування м’яча, ходьба, прості рухи).
|
Наявні фізичні труднощі: Труднощі з дрібною моторикою Складнощі з виконанням точних і скоординованих рухів рук: Використання ножиць, застібок, ґудзиків. Недостатня координація рухів. Проблеми з координацією та балансом: Труднощі у виконанні вправ, які потребують злагоджених рухів (наприклад, кидання м’яча). Невпевненість під час ходьби, бігу або стрибків. Може проявлятися у швидкій втомлюваності при фізичних навантаженнях. Складнощі з тривалим утриманням пози (наприклад, сидіння за партою).
|
Розвивати: Формуванні базових рухових та координаційних умінь, які сприяють його загальному розвитку, самостійності. Дрібна моторика: Навички застібання ґудзиків, зав’язування шнурків, використання ножиць. Велика моторика: Розвивати основні рухи (ходьба, біг, стрибки). Балансування та утримання стійкості (ходіння по прямій, утримання рівноваги). Координація рухів: Розвивати скоординованість рук і ніг під час рухів. Здатність працювати двома руками одночасно (наприклад, перекладання предметів). Завдання з орієнтацією на тіло (наприклад, торкнутися правою рукою лівого коліна). Просторове орієнтування: розвивати здатність орієнтуватися у просторі (ліворуч/праворуч, близько/далеко). Розуміння напрямків і маршруту. Навички безпеки: розвивати здатність зупинятися за командою. Розпізнавання потенційно небезпечних ситуацій (наприклад, гаряче, слизьке). Постійне підкріплення правил безпечної поведінки |
Когнітивна Використовує альтернативні засоби комунікації (жести, картки, пристрої) для висловлення потреб, бажань чи думок. Бере участь у групових іграх чи вправах із однокласниками. Здатний виконувати прості послідовні дії (наприклад, зібрати рюкзак). Висловлює власні потреби та бажання у доступний спосіб. Демонструє радість від досягнень, навіть невеликих. |
Наявні когнітивні труднощі Обмеження обсягу пам’яті: труднощі із запам’ятовуванням великих обсягів інформації або швидким відтворенням матеріалу. Зниження концентрації уваги: складність зосередження на завданні протягом тривалого часу. Уповільнене мислення: тривалий час на обробку інформації, труднощі з аналізом, синтезом або порівнянням. Проблеми з узагальненням і абстрагуванням: важкість у формуванні понять, висновків та перенесенні знань на нові ситуації. Складності у плануванні та організації діяльності: потреба в постійному керівництві чи підтримці під час виконання завдань. Обмеження словникового запасу: складність у розумінні й використанні слів. Проблеми з розумінням інструкцій: навіть прості інструкції можуть викликати непорозуміння. Проблеми із взаємодією: знижена здатність до підтримки діалогу, побудови стосунків із однолітками через мовний бар’єр Уява відтворююча, бідна деталями. Концентрація уваги нестійка, відволікається, потребує активації. Не встановлює предметно-логічні зв’язки.Темп роботи низький. Розподіл, обсяг уваги знижений.
|
Над чим працювати: Адаптація навчального процесу Використання простих і чітких інструкцій. Розбиття складних завдань на невеликі етапи. Застосування наочності (схем, ілюстрацій, відеоматеріалів). Забезпечення додаткового часу на виконання завдань. Використання спеціальних завдань для розвитку пам’яті, уваги та мислення. Забезпечення частого повторення матеріалу для його закріплення. Допомога у комунікації Використання альтернативних способів спілкування: жестової мови, карток із зображеннями (PECS), цифрових пристроїв або додатків. Формування базового словникового запасу (з опорою на предмети, картинки, жести). Розвиток самостійності Організація завдань, які розвивають навички планування і послідовності дій. Соціально-емоційна підтримка Забезпечення дружнього середовища, толерантного ставлення однолітків. Похвала та позитивне підкріплення за досягнення. Співпраця з батьками для узгодження стратегії навчання та підтримки вдома. |
Мовленнєва Фонетична компетенція розвинена частково
|
Наявні мовленнєві труднощі Обмежений запас звуків і слів.Труднощі у вимові звуків (наприклад, спотворення або пропуск). Труднощі у запам'ятовуванні та використанні нових слів. Використання жестів або інших невербальних засобів замість слів. Утруднення розуміти складні мовні конструкції.Залежність від візуальних підказок для розуміння мови. Використання невербальних способів спілкування (жести, звуки, емоції) замість мови. Залежність від дорослих для інтерпретації потреб і бажань. Труднощі у написанні навіть простих слів. Обмеження у використанні письма як засобу комунікації. |
Розвивати: Проведення вправ на розпізнавання звуків, слів та інтонації. Стимулювання мовленнєвої активності Мотивація до висловлювань через заохочення невербальних спроб спілкування. Організація ситуацій, де учень потребує виразити свою думку або бажання (навіть невербально). Заохочення до використання мови через позитивне підкріплення (похвала, нагороди). Зниження тривожності через похвалу та підтримку під час кожної спроби комунікації. Підтримка позитивноїмотивації до навчаннямови через ігрові форми роботи. |
Соціальна Обмеження у встановленні контактів з однолітками через мовленнєві та комунікативні труднощі. Труднощі в адаптації до групової роботи або колективної діяльності. Залежність від дорослих у більшості соціальних ситуацій.
|
Наявні труднощі Труднощі у спілкуванні Нерозуміння або неправильне використання правил і норм соціальної взаємодії. Обмежена здатність ініціювати спілкування або підтримувати діалог. Невпевненість або уникання комунікації через мовний бар’єр. Складнощі у взаємодії з однолітками Проблеми з розумінням і прийняттям ролей у груповій діяльності. Непорозуміння у поведінці Труднощі з дотриманням правил у групі або навчальному середовищі. Імпульсивна поведінка, яка може бути незрозумілою для інших. Проблеми з управлінням емоціями, які можуть викликати конфлікти. Недостатнє розуміння емоцій інших людей та їхніх мотивів. Складність адаптуватися до самостійної роботи чи поведінки без нагляду. |
Розвивати: Формування базових навичок спілкування через моделювання соціальних ситуацій і залучення до спільної діяльності. Розвиток умінь працювати в парах або групах за допомогою підтримки асистента. Поступове розуміння та прийняття простих соціальних правил через ігри та спеціальні завдання. Стимулювання до взаємодії з однолітками через групові ігри, творчі заходи та прості завдання, де потрібна допомога товариша. |
Математика Визначає ознаки предметів (колір, форму, розмір) Використовує різні способи порівняння предметів за розміром ( прикладання, накладання предметів один на одного).Класифікує предмети за будь – якою ознакою.За допомогою дій розуміє логічні сполучники ( і, або).Порівнює та впорядковує предмети за довжиною, висотою, товщиною. Розрізняє та креслить (за допомогою асистента вчителя) геометричні фігури – пряму, криву, відрізок, ламану. Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації Знає назви чисел в межах 10 ілюстративно, не називаючи їх. Виконує практичні дії для об’єднання предметів і вилучення частини предметів. Пише по крапках цифри у зошиті. Порівнює предмети за допомогою ілюстративного матеріалу. Розуміє дії додавання та віднімання (за допомогою карток) Розуміє число 0 Розвиває математичну логіку за допомогою комп’ютерних ігор. Розрізняє одноцифрові та двоцифрові числа за допомогою карток та з опорою на зразок.
|
Труднощі із засвоєнням абстрактних понять Неповне розуміння абстрактних математичних термінів і символів (наприклад, знак "+", "="). Труднощі з лічбою Проблеми із запам’ятовуванням порядку чисел (1, 2, 3...). Ускладнення у зворотній лічбі або при пропуску чисел. Труднощі у виконанні математичних операцій Нездатність до автоматизації простих обчислень (додавання, віднімання). Неправильне виконання дій через неуважність або нерозуміння алгоритму. Низький рівень мотивації Відмова виконувати завдання через труднощі та страх помилитися. Пасивність у навчанні через відсутність розуміння задачі. Проблеми з використанням математичних знань у побуті Невміння застосувати отримані знання для розв’язання практичних задач (наприклад, підрахунок грошей, вимірювання довжини).
|
Над чим працювати: Продовжити роботу над вивченням цифр в межах 10 методом накладання. Продовжити роботу над кресленням геометричних фігур Навчити креслити замкнену та незамкнену ламану лінію. Формувати уявлення про сюжетні прості задачі (практично)
|
Українська мова та читання Знаходить та показує в алфавіті вивчені букви. (А, о, і, у, п, ш, м).По крапках обводить літери. Вміє копіювати рукописний зразок. Має початкові навички списування з дошки.Має початкові навички письма під диктовку (пише знайомі літери). (А, О, І, М, П, Ш).Розрізняє великі та малі друковані та рукописні букви.За допомогою вчителя та звукових моделей розрізняє голосні та приголосні звуки. Поділяє слова на склади (рухами рук).Розрізняє односкладові та багатоскладові слова Знаходить малюнок, що схожих за змістом прочитаного вчителем речення або тексту. |
Швидко втомлюється, тому потребує змін видів діяльності на уроці, хвилин відпочинку. або фізхвилинок. Потребує постійного повторення та закріплення раніше вивченого. Мовленнєві труднощі. Слабо розвинена дрібна моторика, тому важко дається каліграфічне письмо букв. Через порушення зору, важко даються завдання з підручника.
|
Продовжити вивчення букв, а саме Ц, Ч, Ф, Д, Ж, З Розпочати роботу на складанням звукових моделей складів з раніше вивченими буквами Продовжити роботу зі списування букв, складів та слів, речень з друкованого. Продовжити роботу над визначення кількості складів у слові.
|
ІК «Я досліджую світ» Має уявлення про державні символи України ( Прапор, Герб, Гімн, мова) за малюнками. Знає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання, звертання до діток) за допомогою жестів. За ілюстрацією розрізняє живу та неживу природу. Розрізняє природу та предмети, зроблені руками людини ( за малюнками та практично). Орієнтується в процесах, що відбуваються в навколишньому середовищі (знає, що таке блискавка, райдуга, правила дорожнього руху) Знає своє їм я, прізвище та реагує на нього. Практично класифікує рослини – трав’янисті, кущі, дерева. Спостерігає за змінами в природі. Практично розрізняє пори року. Практично класифікує тварин (домашні – дикі) За допомогою смайликів описує свій настрій та почуття. Бере участь в дослідах, конкурсах малюнків, акціях тощо.
|
|
Продовжити спостереження за змінами в природі Практично вести календар спостережень. Добирати фото чи ілюстрації до змін пори року. Продовжити вивчення знаків, символів та попередження щодо ймовірної небезпеки. Навчити обирати безпечний маршрут до/зі школи з урахуванням правил дорожнього руху. Практично навчити розрізняти рятувальні служби (за умови систематичного повторення)
|
Англійська мова
|
Труднощі в засвоєнні нових слів. Проблеми з запам’ятовуванням та відтворенням іншомовних слів. Відсутність асоціативного зв’язку між словом і предметом через слабке уявлення або недостатню візуалізацію.Складнощі з вимовою. Нездатність відтворити звуки або слова через мовленнєві обмеження. Проблеми з розумінням на слух. Ускладнення в розпізнаванні англійських слів і фраз через незвичне звучання мови. Відсутність уваги або розуміння через низьку мотивацію чи когнітивні труднощі. Приклад: Учень може не зрозуміти просту команду, наприклад, "sit down", навіть із жестовою підтримкою. Проблеми з граматичними структурами Складнощі у розумінні навіть найпростіших речень ("This is a cat"). Відсутність мовленнєвого зворотного зв’язку Неможливість відповісти навіть на найпростіші питання через мовленнєві обмеження. Відсутність мотивації через невдачі у виконанні завдань. Приклад: Учень відмовляється брати участь у грі англійською після кількох спроб, які не вдалися. Неприйняття нових понять, які відрізняються від звичних. Приклад: Учень не розуміє, чому в англійській мові вживається "thank you" у певних ситуаціях.
|
Вивчення простих слів, які мають чіткий візуальний зв’язок (предмети, тварини, кольори, цифри). Запам’ятовування слів через повторення та асоціації. Навчання через гру Що можливо: Вивчення англійських слів через інтерактивні ігри (наприклад, сортування предметів за кольором або формою з назвами англійською). Виконання дій за інструкціями ("jump", "sit", "stand"). Як реалізувати: Залучення до ігор із використанням предметів, які легко асоціюються з англійськими словами. Гра в інтерактивні комп’ютерні програми з підтримкою англійської. Розвиток асоціативного мислення Що можливо: Створення зв’язків між англійськими словами та реальними предметами, звуками, діями. Розпізнавання слів через їх звукове чи візуальне сприйняття. Як реалізувати: Використання малюнків, які поєднують слово та зображення (наприклад, слово "dog" і малюнок собаки). Зв’язок слів із діями (наприклад, вимовляти "clap" і плескати в долоні). Розвиток рутинних мовних дій Що можливо: Засвоєння простих фраз, які використовуються щодня ("hello", "bye", "thank you"). Повторення простих фраз у знайомих ситуаціях. Сенсорне сприйняття мови Що можливо: Вивчення англійських слів через дотик (наприклад, асоціація слова "soft" із м’якими матеріалами). Використання візуальних підтримок Що можливо: Розпізнавання та запам’ятовування слів через яскраві візуальні образи. Використання таблиць, плакатів і карток. Включення пісень і танців із простими словами. Використання елементів театралізації (ляльковий театр із англійськими словами). |
Музичне мистецтво Використовує візуальні й тактильні матеріали для розпізнавання інструментів і звуків (малюнки, предмети, інструменти). Застосовувує прості й зрозумілі ритмічні вправи, включаючи рухи. Може проявити себе без страху помилок через танці, гру на простих інструментах). Реагує на позитивне підкріплення для підтримки мотивації та емоційної зацікавленості. Учень здатен розпізнати чи передати настрій музики (сумна чи радісна пісня). Може танцювати під музику або виконувати прості рухи за допомогою інструментів (наприклад, марширувати під ритм). |
Низька здатність до концентрації на довгих музичних композиціях або тренуваннях. Учень швидко втомлюється або відволікається під час виконання музичних завдань або слухання музики. Учень не здатен синхронізувати свою гру з іншими, що призводить до порушення загального ритму або темпу. Учень імпровізує, але його гра не відповідає настрою або характеру композиції через невміння правильно варіювати темп та динаміку. |
Розвивати співацькі здібності.(гудіння на одній ноті) Розвивати увагу, спостережливість, ритм, музичний слух, уміння сприймати музичні твори. Розуміти інструкції педагога, планувати власну образотворчу діяльність, підспівувати дитячі пісні, виконувати танцювальні рухи під музичний супровід. Підтримувати вміння щодо здійснення контролю за своєю роботою, самооцінкою результату. Розвивати розумові дії: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, групування відповідно до індивідуальних можливостей дитини. Вміння працювати з ілюстраціями, малюнками, картинами тощо з допомогою педагога. Навчати дитину впізнавати і правильно називати зображені предмети. Формування і збагачення сенсорного досвіду. Гра на шумових дитячих інструментах. Вчити: пальчикові та жестові ігри та вправи, артикуляційні вправи, Вправи зі звучними жестами (плескання, тупотіння, шльопання по ніжках)(Тілесна перкусія),грати на музичних інструментах, ; вчити реагувати на паузи (зупинятися), змінювати рухи залежно від зміни характеру музики, звуковисотності, темпу та тембру, комунікативних навичок та взаємодії з іншими членами навчального колектив,пісні-ритуали(привітання, прощання, поспівки на одному звуку);
|
Образотворче мистецтво: Виконує прості площинні живописні та графічні зображення. Обирає положення формату аркуша (горизонтально, вертикально). Конструює прості композиції з художніх, природних та інших підручних матеріалів. Вміє правильно тримати ножиці, вирізає крупні деталі. Вміє наносити клей. Дотримується правил техніки безпеки. Презентує результати власної творчості (демонструє власні роботи). Бере участь у творчих шкільних конкурсах. Створює свій власний задум за допомогою олівців, фломастерів, фарби, пластиліну, паперу; виражає емоційний стан під час виконання роботи, по завершеню. Навіть без мовленнєвих навичок дитина може виразити свої емоції, думки та почуття через кольори, форми та лінії. Це створює можливість для комунікації та взаєморозуміння з оточенням. Участь у групових заняттях з мистецтва сприяє взаємодії з однолітками. Завершений малюнок або інша творча робота дає дитині відчуття успіху та впевненості у своїх силах. |
Складнощі у сприйнятті завдань: дитині важко зрозуміти інструкції або алгоритм виконання дій. Обмеженість уяви: складність у створенні власних образів через недостатньо розвинену фантазію та уяву. Проблеми з концентрацією: короткий час зосередження на одному завданні, часте відволікання. Плутанина з поняттями: складність розрізняти форми, кольори, пропорції або їхній взаємозв’язок.
|
Навчити використовувати усю площину аркуша для створення композиції Працювати над розвитком фантазії та втілення задуманого знайомими засобами художньої виразності. |
Сильні сторони: можливість розвитку базових навичок через використання простих, чітких інструкцій, візуальних опор і багаторазового повторення. Потенціал для розвитку базових навичок саморегуляції та емоційної стійкості через ігрову терапію, позитивне підкріплення й емоційну підтримку з боку дорослих. Потенціал для покращення комунікації через альтернативні засоби, такі як піктограми, комунікативні картки та жестова мова. Творчість для учня слугує потужним засобом розвитку емоційної та соціальної сфер через використання модифікованих завдань, таких як ритмічні ігри, малювання за шаблонами чи спів під час групових занять.
|
|
|
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
ні |
|
освітлення |
так |
Регуляція яскравості світла |
рівень шуму |
ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Куточок усамітнення у класі/ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
|
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
|
руховий режим |
так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
так |
|
використання засобів для концентрації уваги |
так |
Пісочний годинник |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
так |
З урахуванням індивідуальних можливостей |
Засоби альтернативної комунікації |
ні |
|
алгоритми виконання математичних завдань
|
так |
|
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями: психологом
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Математика |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Українська мова |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Літературне читання |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
ЯДС |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Інформатика |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Англійська мова |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Музичне мистецтво |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Образотворче мистецтво |
Модифікація |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
Фізична культура |
Звільнений |
Ім’я ПРІЗВИЩЕ |
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
|
відсутній |
|
|
|
|
|
|
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень: Аудіокниги, казки або вірші, щоб розвивати слухове сприйняття.Відеофільми чи анімації, засновані на літературних творах, що допомагають візуалізувати історії. звукові та складові схеми слів, мовленнєві ігри, ігри для розвитку дрібної моторики, сенсорних здібностей, матеріали для лічби, пальчиковий театр, кубики Зайцева, муляжі, картки схеми для розвитку зв'язного мовлення
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: Візуальні та тактильні матеріали: Моделі тварин, рослин, природних явищ.Плакати з картинками природних явищ (цикли життя, зміни пір року, фізичні явища), Система PECS (картки), як засіб комунікації на уроках.
Інтерактивні засоби:Віртуальні екскурсії, онлайн-ресурси для вивчення природи. Інтерактивні відео-уроки, що пояснюють принципи через анімації. М’які м’ячі та інші іграшки для розвитку координації. Прості ігри для розвитку навичок роботи з мишкою та клавіатурою.Застосування допоміжних технологій у навчанні, під час контролю знань: залучення нетипових методик – комп'ютерних програм, візуалізаційних карток, предметів, аудіо- та відеороликів тощо. В унаочненнях доцільно збільшити шрифт, фон зробити не білим, а світло-жовтим чи світло-зеленим.
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
⁕ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
⁕ використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
⁕ використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
⁕ адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) розроблені індивідуальні критерії оцінювання, відповідно можливостям дитини.
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягти |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання ІПР) |
Розвиток інтелектуальної сфери
|
Збільшення часу зосередженості на простих завданнях до 15 хвилин. Виконання вправ на знаходження відмінностей у картинках. Формування навичок класифікації: Навчитися групувати предмети за одним критерієм (колір, форма, розмір). Розвиток пам'яті: Запам’ятовування 5 простих предметів після короткого спостереження. Відтворення простих послідовностей (наприклад, "круг-квадрат-круг"). Покращення мислення: Вирішення простих логічних задач із використанням наочних матеріалів |
Спостерігає за змінами в природі. Добирає фото чи ілюстрації до змін пори року. Групує предмети за критеріями. Відтворює прості послідовності "круг-квадрат-круг". Вивчив знаки, символи та попередження щодо ймовірної небезпеки. Обирає безпечний маршрут до/зі школи з урахуванням правил дорожнього руху. Розрізняє номери рятувальних служб (за умови систематичного повторення) |
|
Розвиток сенсорної, моторної сфери
|
Розвиток зорового сприйняття: Навчитися розрізняти 10-12 основних кольорів, обирати серед інших. Розвиток тактильного сприйняття: Навчитися розпізнавати на дотик матеріали (м'яке, тверде, шорстке). Виконувати завдання на сортування предметів за текстурою (гладке/шорстке). Розвиток слухового сприйняття: Відрізняти гучні та тихі звуки. Моторна сфера Розвиток дрібної моторики: Самостійно впевнено тримати олівець і проводити лінії по шаблону. Викладати мозаїку або нанизувати намистини на шнурок. Розвиток загальної моторики: Впевнено виконувати прості рухи за зразком (наприклад, підняти руки, нахилитися). Проходити смугу перешкод, що включає ходьбу між предметами або переступання через них. Координація рухів:Навчитися ловити м'яч середнього розміру двома руками. Вправлятися в малюванні великих кіл чи ліній на дошці або аркуші паперу. |
Розрізняє 10-12 кольорів. Розпізнає на дотик матеріали. Виконує завдання на сортування. Відрізняє гучні та тихі звуки. Впевнено проводить лінії за шаблонами. Малює на дошці великі кола чи лінії. Збільшився час зосередження на одному виді діяльності. Виконує прості рухові навички догляду за собою.
|
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Цілі для пасивного мовлення: Розуміння інструкцій: Виконувати прості інструкції з одного етапу ("Дай м'яч", "Покажи на картинку"). Збагачення словника: Розпізнавати та правильно реагувати на назви 10-15 предметів (іграшок, їжі, одягу). Цілі для активного мовлення (якщо доступне): Вимовляти чи повторювати хоча б частину слів із супроводом жестів. Навчання складам чи звукам: Відтворення простих складів, наприклад, "де", "ти", "ви". Використання повторюваних звуків для звернення до дорослих ("ма" для мами). Комунікація через альтернативні засоби: Використання карток для вираження бажань або відповідей (наприклад, вказати на "їсти" чи "іграшка"). Розвиток артикуляційної бази: Виконання простих артикуляційних вправ (висування язика, дути на кульку). Стимуляція мімічних рухів (посмішка, складання губ трубочкою). |
Впевнено розуміє та виконує прості інструкції. Розпізнає та правильно реагує на назви предметів. Відтворює прості склади "де", "ти", "ви". Виконанує прості артикуляційні вправи (висування язика, дути на кульку). Використовує картки для вираження бажань або відповідей. Використовує візуальні опори. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Навчитися ходити по рівній лінії протягом 3-5 метрів, утримуючи рівновагу. Виконувати прості вправи на розтягування (нахили, підйоми рук) 3-5 разів поспіль. Координація рухів: Кидати м'яч у заданий напрямок і ловити його двома руками. Повторювати за педагогом 3-4 рухи в танцювальній або ігровій активності. Дрібна моторика: Викладати пазли з 3-5 елементів.
|
Утримує рівновагу. Виконує прості вправи на розтягування (нахили, підйоми рук). Виявляє інтерес до рухових видів активності, ігор, дотримується встановлених умов та правил гри. Кидає м'яч у заданий напрямок і ловить його двома руками. Самостійно виконує вправи руханок,виконує різні ролі під час рухливих ігор,дотримується правил безпеки, не засмучується через поразку, за підтримки дорослих контролює своє самопочуття. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Навчитися розпізнавати та позначати власний емоційний стан за допомогою карток або піктограм ("радість", "сум", "злість"). Знижувати рівень тривожності через релаксаційні вправи (дихальні практики, рухи під музику). Формування вольових якостей: Виконувати прості завдання до кінця, навіть якщо вони здаються складними (з підтримкою дорослого). Стабілізація емоційних реакцій: Навчитися приймати програш у грі без емоційного вибуху (з допомогою пояснення та підтримки). Реагувати на зауваження без негативної поведінки (наприклад, через обговорення альтернативних дій). |
Розпізнає свій настрій та сприяє його покращенню, приймає допомогу від дорослих та однолітків. Застосовує дихальні вправи для заспокоєння. Виконує рухи під музику для покращення настрою. Порідшали емоційні вибухи. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Навчитися встановлювати зоровий контакт із дорослими та дітьми протягом кількох секунд. Виконувати прості дії разом із однолітками. Розуміння соціальних норм: Використовувати жести, для звернення до однолітків (наприклад, просити передати іграшку). Навчитися вчасно звертатися до дорослого за допомогою (наприклад, вказувати на проблему). Участь у груповій діяльності: Включатися в групові ігри або заняття протягом 5-7 хвилин. Брати участь у спільних проєктах (наприклад, малювання або створення аплікацій). |
Використовує жести для звернення до однолітків. Виконує разом з ними прості завдання. Повідомляє про потреби, допомогу у зручний для нього спосіб (жести, вигуки, звуки). Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку. Бере участь у спільних творчих проєктах. |
|
Подолання навчальних труднощів |
Утримувати увагу на виконанні завдання протягом 15 хвилин із допомогою дорослого. Розпізнавати завдання з першого або другого пояснення. Покращення організації: Виконувати прості послідовності дій (наприклад, "візьми олівець і намалюй лінію"). Розуміти й виконувати завдання із двох етапів (наприклад, "розклади картинки та вибери правильну"). Робота з навчальними матеріалами: Використовувати дидактичні матеріали (картки, кубики, піктограми) за призначенням. Звикати до роботи з підручником або зошитом (перегортати сторінки, розглядати ілюстрації). Запам’ятовувати 2-3 нових слова чи поняття за заняття (з опорою на візуальні матеріали). Самоконтроль: Перевіряти результати своєї роботи за прикладом. Коригувати помилки з підказкою дорослого. |
Виконує прості послідовності дій (наприклад, "візьми олівець і намалюй лінію"). Впевнено користується картками. Працює з підручником. Утримує увагу протягом 15 хвилин. Перевіряє результати своєї роботи з прикладами. Знаходить та виправляє помилки за підказкою асистента.
|
|
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Директорка |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Заступниця директорки з НВР |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Фахівець консультант ІРЦ (психолог) |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Класний керівник |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Асистент вчителя |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Практичний психолог |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Соціальний педагог |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Вчитель англійської мови |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Вчитель фізичної культури |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Медична сестра |
|
Ім'я ПРІЗВИЩЕ |
Мати |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня: 00000000000 0000000 000000000000
дата 17.09.24 підпис ____________