ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання: 03.09.2018 – 24.05.2019
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, ім’я, по батькові Іванов Іван Іванович
дата народження 20.05.2011
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень
Домаський навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад»
рік навчання з 03.09.2018, 1 клас
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність):
№ |
Дата |
Короткий зміст |
Джерело інформації |
1 |
12.04.2018 |
Загальне недорозвинення мовлення ІІ рівня. Стерта форма дизартрії. Інтелектуальний розвиток в межах вікової норми. В контакт вступає легко. Увага нестійка. Відволікаємий. Труднощі зосередження. Обсяг уявлень про оточуючий світ достатній. Інтерес до співпраці з дорослим стійкий. Пошуково-наслідувальна діяльність здійснюється за допомогою дорослого. Потребує додаткових роз’яснень та навідних питань. Навчуваність на достатньому рівні. Темп працездатності рівномірний. Дрібна моторика та навички самообослуговування сформовані відповідно віку. Під час обстеження поведінка адекватна ситуації. |
Витяг з протоколу засідання Харківської обласної ПМПК №----
|
4. Наявний рівень знань і вмінь учня:
Фахівець |
Рівень розвитку дитини |
Педагог |
Володіє основними поняттями, відтворює їх зміст, уміє розпізнавати об’єкти за різними ознаками. Застосовує спосіб діяльності за аналогією. Виконує завдання з допомогою вчителя. Дикція нечітка. Припускається мовних помилок. Розуміє зміст прослуханого тексту. Лексичний запас незначний. Потребує корекції всіх сторін мовлення. Для виконання завдань потребує додаткових інструкцій, малюнків, схем. |
Практичний психолог |
Невимушено спілкується. Має достатню увагу, працездатність низька. Виявляє цілком достатній інтелектуальний розвиток. Має вади мовлення. Завдання розуміє і виконує за допомогою дорослого. Дитина доброзичлива, спокійна. |
Учитель-логопед |
Загальний недорозвиток мовлення ІІ рівня. Стерта форма дизартрії. Інтелектуальний розвиток в межах вікової норми. В контакт вступає легко. Увага нестійка, відволікаємий. Трудності зосередження. Обсяг шкільних знань та навичок достатній. Інтерес до співпраці з дорослим стійкий, потребує додаткових роз’яснень та навідних питань. Навчуваність на достатньому рівні. Темп працездатності рівномірний. Дрібна моторика пальців рук розвинена слабо. Фонематичний слух порушений. |
5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя, супровід соціальним працівником, робота з вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом тощо):
Так (зазначити потреби) додаткова підтримка асистента вчителя, робота з вчителем-логопедом, практичним психологом
Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається у позаурочний час під час проведення корекційно-розвиткових занять:
Найменування заняття |
Фахівець, який проводить заняття |
Місце проведення |
К-сть годин на тиждень |
Корекція розвитку |
П.І.П., практичний психолог |
Каб. №13 |
1 година |
Корекція мовлення |
П.І.П., вчитель-логопед |
Каб. №12 |
3 години |
Всього корекційно-розвиткових занять |
4 години |
7. Характеристика учня:
Сфера розвитку |
Стисла характеристика |
Заплановані дії |
Очікувані результати/уміння |
Емоційно-вольова |
Уважно слухає, відволікається рідко. Звичайно емоційно реагує на життєві явища, але рідко що може схвилювати глибоко. |
Корекція емоційної сфери: вивчення та формування вміння розпізнавати, усвідомлювати власні емоційні стани, почуття та керувати ними. |
Вміє розпізнавати, усвідомлювати власні емоційні стани, почуття та керувати ними. |
Фізична |
Фізичний розвиток дитини на достатньому рівні, фізична підготовленість на середньому рівні. Елементарні знання з фізичної культури на початковому рівні. Має елементарне уявлення про основні частини тіла. Виконує прості фізичні вправи. |
Набуття необхідних знань в галузі гігієни, фізичної культури; розвиток координаційних здібностей; розвиток правильного локомоторного стереотипу (ходьба, біг); формування навичок правильного дихання. |
Виконувати елементи фізичних вправ; сприймати звернене мовлення вчителя (рекомендації, розпорядження, команди); розрізняти основні просторові переміщення; узгоджувати дихання з виконанням фізичних вправ.
|
Когнітивна |
Середній рівень концентрації та стійкості уваги, розвитку пам´яті. |
Розвиток самопізнання, самоконтролю, самопідтримки. Розвиток пізнавальних здібностей. Активізація самостійної пізнавальної діяльності. |
Має достатню здатність засвоювати знання і свідомо ними керуватися. |
Мовленнєва |
Загальний недорозвиток мовлення ІІ рівня. Стерта форма дизартрії. Інтелектуальний розвиток в межах вікової норми. Фонематичний слух порушений. Дрібна моторика розвинена слабо. |
Більше уваги приділяти мовленню дитини, збільшити словниковий запас. Розвивати дрібну моторику пальців рук, фонематичний слуху. |
Чіткість та виразність мовлення. Підвищити моторику пальців рук. |
Соціальна |
Легко йде на контакт з однолітками, бере участь у спільних розвагах, іграх,святах. Неохоче ділиться з однолітками. |
«Художня майстерня» – колективна робота з виготовлення поробок. |
Вміння ділитися з дітьми та дорослими, працювати в колективі.
|
8. Навчальні предмети:
№ |
Навчальний предмет |
Програма |
|
Комплект навчальних програм для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із тяжким порушенням мовлення. |
|||
Адаптована |
Модифікована |
||
1 |
Українська мова (навчання грамоти) |
+ |
|
2 |
Іноземна мова |
+ |
|
3 |
Математика |
+ |
|
4 |
Я досліджую світ |
+ |
|
5 |
Фізична культура |
|
|
6 |
Музичне мистецтво |
|
|
7 |
Образотворче мистецтво |
|
|
Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів:
Так (зазначити предмети)
Ні вивчає усі навчальні предмети, передбачені навчальним планом
9. Адаптація (необхідне підкреслити):
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше ____________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид релаксації: прогресуюча релаксація м'язів, музика; використання засобів концентрації уваги, інше ________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, підручників; картки-підказки; використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів; роздатковий, наочний, ілюстративний матеріал; додатки з мовленнєвим матеріалом; дидактичні ігри, інше ____________________________
Необхідне спеціальне обладнання:
Так (зазначити обладнання) __________________________________________________________________
Ні
10. Індивідуальний навчальний план:
Індивідуальний навчальний план
Іванова Івана Івановича, учня 1 класу з інклюзивним навчанням
(для дітей із тяжким порушенням мовлення)
з навчанням українською мовою
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень
|
Українська мова |
5 |
Іноземна мова (англійська) |
2 |
Математика |
3 |
Я досліджую світ |
7 |
Фізична культура |
3 |
Музичне мистецтво |
1 |
Образотворче мистецтво |
1 |
Усього |
19+3 |
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
висновок психолого-медико-педагогічної консультації
попередня індивідуальна програма розвитку
батьки/законні представники
учень
інші _______________________________________________________________________________
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку:
№ |
П.І.Б. |
Посада |
Підпис |
1 |
Ковтун О.Л. |
Заступник директора з НВР |
|
2 |
Даниленко Т.М. |
Класовод 1 класу |
|
3 |
Чередниченко Т.М. |
Асистент вчителя |
|
4 |
Царегородцева М.О. |
Вчитель-логопед |
|
5 |
Цицхвая М.З. |
Практичний психолог |
|
13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з батьками/законними представниками:
Прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників: Іванова Ірина Іванівна.
Я згоден (згодна) зі змістом ІПР
Я мав (мала) можливість брати участь у розробці цього плану
Підпис батька (матері) або законного представника __________________ І.І.Іванова
Дата 30.08.2018
14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку:
Зміст роботи |
Дата |
Відповідальний |
Режим дня першокласника. |
10.09.2018 |
Даниленко Т.М. |
Допомога в налагодженні психолого-педагогічних взаємин з вчителями |
19.10.2018 |
Цицхвая М.З. |
Розвиток дрібної моторики в дітей за допомогою природного матеріалу |
12.09.2018 |
Царегородцева М.О. |
Організація куточка школяра вдома. |
09.10.2018 |
Чередниченко Т.М. |
Підтримка активності дитини в у подоланні різних труднощів |
30.11.2018 |
Цицхвая М.З. |
Ігрові вправи для розвитку дихання та голосу, слуху, артикуляційної гімнастики. |
12.10.2018 |
Царегородцева М.О. |
Методи заохочення до навчальної діяльності. |
14.12.2018 |
Даниленко Т.М. |
Ігри на розвиток мовлення дітей |
23.11.2018 |
Царегородцева М.О. |
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень:
Об’єкт моніторингу |
Терміни проведення моніторингу |
|||
протягом І семестру |
після закінчення І семестру |
протягом ІІ семестру |
після закінчення навчального року |
|
Емоційно-вольова сфера розвитку дитини |
|
|
|
|
Когнітивна сфера розвитку дитини |
|
|
|
|
Мовленнєва сфера розвитку дитини |
|
|
|
|
Комунікативна сфера розвитку дитини |
|
|
|
|
Фізична сфера розвитку дитини |
|
|
|
|
Рівень навчальних досягнень учня |
|
|
|
|
Директор Домаського НВК «ЗНЗ- ДНЗ» |
__________________ (підпис) |
|
07.09.2018 року