Затверджую
Завідувачка
________ Ім”я та прізвище
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 2023-2024 н.р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові –ім”я дитини
дата народження 13.08.2015
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
______________________________________________________________
рік навчання 2
клас навчання 2
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку 098750000
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Словниковий запас нижче вікової норми. Відгукується на власне ім’я. Інструктивне мовлення розуміє. Частково покращена звуковимова більшості груп звуків (к)-пропуск;(с,з,ц)-пропуск,заміна на інші звуки,(ф)-пропуск,(в)—заміняє а інші звуки,(л,р)-відсутні. Артикуляція,будова органів артикуляції недостатньо розвинена. Фраза проста з елементами аграматизмів. При відтворенні слів різної складової структури спостерігаються такі порушення ,як елезії та персеверації. Дитина має середній рівень фонематичних можливостей про що свідчить характер помилок при відтворенні складової структури слова. Графомоторні навички знаходяться на стадії формування. Когнітивна сфера: Проявляє інтерес до завдань за бажанням та настроєм ,виконує завдання легкого характеру самостійно,решту за допомогою дорослого. Сприймання розвинене у межах вікової норми. Сенсорні еталони сформовані відповідно вікової норми, диференціює та групує предмети за кольором,формою та розміром. Увага та пам'ять розвинена частково. При виконанні поставлених завдань не завжди проявляє інтерес до їх виконання, потребує мотиваційної підтримки. Настрій :позитивний,привітний іноді мінливий. Під час обстеження дитина спокійна,позитивно налаштована. Радіє досягненню позитивних результатів і засмучується вразі невдачі . Навички самообслуговування сформовані відповідно віку. Прояви волі помітно залежать від ситуації,потребує зовнішньої підтримки з боку дорослого. Основне джерело емоцій дитини є ігрова діяльність.
|
Наявні інтелектуальні труднощі: словниковий запас дещо покращився в порівннянні з минулорічним рівнем; повільний темп засвоєння навчального матеріалу; малий обсяг памяті; перевага наочно-образних та наочно-дійових форм мислення; середнє сприйняття та переробка інформації; недостатньо розвинена будова органів артикуляції, середній рівень фонематичних можливостей.
Потреба в мотиваційній підтримці. Прояви волі потребують підтримки. Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: має труднощі у вербалізації своїх емоцій; помітна вразливість в контактах; порушена звуковимова та складова структура слова.
Наявні навчальні труднощі: потребує часткової допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень; інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації); знижена працездатність; без допомоги не завжди розуміє суть вправи, завдання та гри; Наявні фізичні труднощі: дрібна моторика недостатньо розвинена.
|
Збагачувати активний та пасивний словник в межах вікового періоду за різними лексичними темами.Розвивати звязне мовлення ,фонематичний слух та фонематичне сприймання.Правильно вимовляти всі звуки рідної мови,звукосполучення відповідно до орфоепічних норм,наголосів.Використовувати слова з простою складовою структурою,які не включають артикуляцію складних звуків,де головною метою є уточнення складоаого контуру слова(його довжини).Розвиток дріної моторики та графомоторики. Вдосконалення пізнавальних процесів відповідного віку дитини. Оволодіти новими знаннями та вміннями. Сприяти всебічному повноцінному розвитку дитини.Знімати емоційну та фізичну напругу через релексаційні вправи. Займати дитину різними видами діяльності(профілактика застрягання на одному виді діяльності). Створення умов для почуття безпеки та довіри,успішної соціалізації дитини. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
||
доступність |
Так |
|
освітлення |
Так |
|
рівень шуму |
Ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
Ні |
|
Психолого-педагогічна адаптація: |
||
використання візуального розкладу |
Так |
|
збільшення часу на виконання завдань |
Так |
За потребою |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
Так |
За потребою |
руховий режим |
Так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
Так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
Так |
|
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
||
картки-підказки, картки-інструкції |
Так |
|
Засоби альтернативної комунікації |
Ні |
|
інше |
|
|
Модифікація: |
||
скорочення змісту навчального предмета |
Так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
Так |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Математика |
Адаптація |
Імена викладачів |
Навчання грамоти |
Адаптація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Я досліджую світ |
Адаптація |
|
Мистецтво |
Адаптація |
|
Технології |
Адаптація |
|
Англійська мова |
Адаптація |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Імена викладачів (практичний психолог 1 год) (вчитель-логопед1 год) |
Кабінет психолога ІРЦ |
Четвер 10:30-12:30 |
Корекція розвитку мовлення |
(практичний психолог 1 год)
|
ІРЦ |
Вівторок 10:30-12:30 |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні представники_____________________________________________
уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
Муляжі, картки схеми для розвитку звязного мовлення.
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: ____________________________________________________
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору);
інше (зазначити що) __________________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Продувжувати розвиток орієнтуванню у просторі. Розвивати тактильні відчуття та відчуття власного тіла. |
Підвищення рівня розвитку орієнтування в просторі. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Корекція звуковимови, розвиток фонематичних процесів, вдосконалення мовленнєвих узагальнень в процесі вправ звукового аналізу і синтезу, розвиток граматичної будови мовлення. Ліквідація недоліків в оволодінні лексикою та граматикою. Робота над зв′язним мовленням. |
Покращення зорової мовленнєвої уваги та пам′яті. Учениця навчиться правильно будувати багатослівні речення та складати двослівні речення із залученням слів. Покращення розвитку складової структури слова. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Продовжувати розвиток дрібної моторики. Розвиток точності в русі, спритності рівноваги, гнучкості та працездатності. |
Підвищення рівня розвитку дрібної моторики та зазначених фізичних показників і навичок. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
Формувати вміння вільно спілкуватися в різних ситуаціях. Навчати висловлювати свої переживання та почуття; формувати навички самооцінювання, підвищувати впевненість у собі. Стимулювати бажання дитини працювати, виконувати завдання, виявляти ініціативу. |
Покращиться стан емоційно-вольової сфери, навчиться висловлювати свої переживання та почуття, сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Допомагати дитині в соціальній адаптації, вчити регулювати свої емоції й бажання. Розвивати відчуття відповідальності, вчити проявляти емоції. Розвивати уяву. Створювати позитивні ситуації співпраці з дорослими. Залучати до групових ігор, вправ та позакласних заходів.
|
Дитина краще буде соціально адаптуватися, навчиться регулювати свої емоції і бажання. Розвине більше відчуття відповідальності та покращиться прояв емоцій .Розвине краще уяву. Розвинути комунікативні навички та налагодження соціальних контактів |
|
Подолання навчальних труднощів |
Працювати над осмисленням навчального матеріалу і можливістю застосовувати нові знання за аналогією. Розвиток психічних процесів, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок. Розвиток швидкості сприймання та переробки інформації. |
Учениця до кінця навчального року виконує аналогічні завдання. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності. |
|
Інші |
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Заступник з навчально-виховної роботи |
|
Імена та прізвище |
Класний керівник |
|
|
Вчитель – логопед ІРЦ |
|
|
Мати учениці |
|
|
Сестра медична |
|
|
Асистент вчителя |
|
|
Соціальний працівник |
|
|
Практичний психолог ІРЦ |
|
|
Вчитель англійської |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата __________________________