ПЛАН КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГПД
2 кл
І. Збір учнів у групі (12:20)
1. Організація дітей (відмітка в журналі про відсутніх учнів).
Тема. Я і мій клас.
Мета: допомогти дітям зрозуміти важливість спілкування, сприяти дотриманню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги; уточнити уявлення дітей про ввічливість; учити оперувати ввічливими мовними формами; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуйними.
Форма проведення: бесіда з елементами гри
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Емоційне налаштування
- Посміхніться спочатку до мене, потім поверніться до своїх товаришів за партою і посміхніться до них. Давайте один одному побажаємо гарного настрою та успіхів у навчанні.
3. Оголошення теми заняття. Робота з віршом.
- Щоб дізнатися про що ми будемо з вами говорити, вам потрібно уважно послухати вірш.
Наша школа - дружний клас!
Завжди об'єднує він нас.
Ми, як крапелька води,
Разом будемо завжди!
Допоможем, хто в біді.
Та пишаємось цим ми!
- Отже, діти ми з вами будемо говорити про одну велику шкільну родину – наш клас.
ІІ. Основна частина
1. Розповідь вчителя з читанням оповідання
У групі продовженого дня у нас присутні учні таких класів, як: 1-А, 1-Б класу, та є у нас учні інших класів. Але перш за все, Ви всі – учні. І тому якщо ми ходимо до однієї групи – то ми одна родина і один згуртований клас. Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як ставитися до своїх однокласників і однолітків. Залог успішних відносин – це уміння слухати, співпереживати та співпрацювати. Це те, що необхідне кожному в спілкуванні з однолітками.
Вміння слухати, почуття довіри, поваги і відповідальності необхідні людині. Запам’ятайте: у ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас.
Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Чому?"
Три тижні не був у школі Сергійко: хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений, прийшов хлопчик до школи. Ось його парта, ось і товариші. Думалось йому: в очах товаришів побачить він радість і привітання. Та їхні очі були спокійні й незворушні...
- А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й спитав сусіда по парті.
- Виконав,— тихо сказав Сергійко й заплакав.
2. Бесіда з учнями.
- З яким настроєм ішов Сергій до школи?
- Що він хотів побачити в очах товаришів?
- Чому заплакав хлопчик?
- Приємно відчувати настрій інших людей, а іноді навіть необхідно.
Зараз ми пограємо у гру, яка навчить нас розуміти почуття учнів без слів.
3. Гра «Емоції».
• Двоє учнів залишають клас.
• У той час, як вони за дверима, інші діти обирають якесь почуття, яке вони мають продемонструвати. Наприклад, щастя, злість, розчарування, захоплення, нудьга, самотність тощо.
• Діти, які були за дверима, повертаються, а присутні в класі розігрують обране почуття. Діти повинні відгадати його.
- Чи легко було відгадати зображене почуття?
- Як вам вдалось його відгадати?
- Чи це добре — знати, що відчувають люди навколо тебе?
- Чому?
- Що б сталось, якби ніхто не звертав уваги на почуття іншого?
- Уміння співпереживати — це складова частина людських стосунків.
4. Гра «Чарівний м’яч».
- Проведемо гру «Чарівний м’ячик». Коли візьмемо до руки м’яч, ми почуваємося добре і навколо нас ми бачимо тільки гарне. Ви будете передавати м’яч з рук у руки, розповідати при цьому, що бачите гарного в тих людях, які поруч із вами.
5. Гра «Ми - ввічливі діти»
- Пограємо в гру «Ми — ввічливі діти». Вам потрібно буде вставити ввічливі слова в текст.
Мама послала Оленку до тітки Галі за книжкою. Оленка подзвонила у двері, зайшла в квартиру і сказала... Тітка Галя саме відпочивала, дівчинці стало незручно, і вона промовила...
Тьотя Галя дала дівчинці книжку. Оленка сказала... і пішла додому.
- Потрібно бути ввічливим не лише в словах, а й у тоні, жестах, діях.
Якщо ввічливі слова сказані грубим голосом, вони перестають бути ввічливими.
Культурна людина завжди вітається і прощається, адже не відповісти на привітання неввічливо.
6. Гра «Ласкаві імена»
- Ваше завдання назвати на першу букву імені свого товариша ласкаве та добре слово. Наприклад: Таня – турботлива, тендітна. Данилко – добрий. Якщо на першу літеру імені не знаходимо ласкаве слово, то на другу літеру.
7. Створення проблемної ситуації
- Поміркуємо над такими запитаннями
- Яким треба бути щоб мати багато друзів?
- Які слова треба говорити щоб нас вважали ввічливим та вихованим класом?
ІІІ. Заключна частина
1. Підсумкова бесіда
- Давайте з вами пригадаємо.
- Що таке клас?
- Хто такі ввічливі люди?
- Що потрібно зробити, щоб мати багато товаришів?
ВИГОТОВЛЕННЯ ЕМБЛЕМИ КЛАСУ
- Діти, ви бачили як багато приміщень у нашій школі, а двері до класних кімнат такі схожі одна на одну. Пропоную вам придумати емблему нашої класної кімнати. Який символ ви можете запропонувати для нашої емблеми?
ІГРИ НА МАЙДАНЧИКУ
Рухливі ігри:
«Кот і миші»
«Хованки»
«Футбол»
«Наздожени»
«Колдунчики»