ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання 02.09.2024 – 02.06.2025 н. р.
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) -------------
дата народження 17 вересня 2013 року
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учениця ------
рік навчання четвертий
клас навчання 5
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку -------------
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Мовно-літературна освітня галузь. Знає: - всі літери алфавіту. Вміє - під контролем учителя дотримуватися основних правил спілкування, - читати поскладово. Володіє: - обмеженою кількістю словарного запасу, - елементарними навичками письма, Розуміє: - основні правила спілкування, вимоги до мовлення. Здатна: - з допомогою вчителя дотримується
Засвоїла: - формальні ознаки речення: велика буква на початку речення, крапка у кінці речення. Застосовує (самостійно, з підказками): -з допомогою вчителя визначає наголос у двоскладових і трискладових словах. Математична освітня галузь Знає: - назви геометричних фігур (з допомогою вчителя). Вміє: - рахувати за допомогою лічильних Матеріалів. Володіє: - прийомами виконання арифметичних дій додавання і віднімання (разом з учителем). Здатна: - креслити відрізок, коротший за даний, - розв’язувати прості арифметичні задачі (разом з учителем). Засвоїла: - назви геометричних фігур, - структурні компоненти арифметичної задачі (разом з учителем). Застосовує (самостійно, з підказками): - терміни, які позначають просторові відношення між предметами. Природнича освітня галузь. Знає: - країну, її столицю, рідне місто, головну вулицю. Вміє: - розрізняти каміння, пісок, глину, - орієнтуватися у шкільному просторі. Володіє: -правилами природоохоронної поведінки (разом з учителем). Розуміє: -права і обов’язки дітей (з допомогою вчителя). Здатна: - розрізняти листяні і хвойні дерева, -розподіляти тварин на свійські ти дикі. Засвоїла: - правила поведінки у лісі. Застосовує (самостійно, з підказками): - правила поведінки в природі. Технологічна та інформативна освітня галузь. Знає: -назви інструментів та матеріалів: “ножиці”, “олівець”, клеючий олівець, клей. Вміє: -виконувати трудові операції за наслідуванням з допомогою вчителя: розриває папір, відриває шматочки, згинає по прямих лініях. Володіє: - елементарними поняттями про основні геометричні форми, що викладаються з мозаїки ( разом з учителем). Розуміє: -як доглядати за кімнатними рослинами. Здатна: -намотувати нитки на спеціальну картонну форму. Засвоїла: -трудові операції технікою оригамі з допомогою вчителя. Застосовує (самостійно, з підказками): - вироби із паперу за наочною опорою та допомогою вчителя. Мистецька освітня галузь Знає: -правила слухання музики (без засвоєння термінології) Вміє: -розрізняти звуки музики і живої природи (за підказкою вчителя). Володіє: -ритмічно-танцювальними рухами (за допомогою вчителя). Розуміє: -як виконувати пісні у відповідному настрої і характері. Здатна: - використовувати відповідну міміку (за нагадуванням вчителя). Засвоїла: - музичні твори, що звучали у класі та їх авторів (за допомогою вчителя). Застосовує (самостійно, з підказками): - дотримуватися правил елементарного музикування (за нагадуванням вчителя). Фізкультурна освітня галузь Знає: -правила безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроків фізичної культури (за допомогою чи за нагадуванням вчителя). Вміє: - орієнтуватися в спортивному залі. Володіє: -спортивною термінологією (за допомогою вчителя). Розуміє: -як виконувати елементи загальнорозвиваючих та спортивно-прикладних вправ з предметами та без них (наслідуючи чи за показом учителя). Здатна: -виконувати крок з притопом – під музично-ритмічний супровід (за допомогою вчителя). Засвоїла: -елементи волейболу, баскетболу (наслідуючи чи за показом учителя). Застосовує (самостійно, з підказками): - правила поведінки та гігієни на уроках фізичної культури. |
Інтелектуальні труднощі: - повільний темп засвоєння навчального матеріалу, - перевага наочно-дійових форм мислення, - короткочасна пам’ять Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: - обсяг активного словника не відповідає вікові, - самостійна побудова зв’язного тексту значно ускладнена, Навчальні труднощі: - інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації), самостійності у виконанні вказівок вчителя, - труднощі під час запису речення згідно з орфографічними та пунктуаційними нормами, - труднощі в читанні невеликих текстів.
|
Працювати над: -збагаченням словникового запасу, -всебічним розвитком дитини, -ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою. Розвивати: - слухове сприймання та слухову увагу, -словесно-логічне мислення, -графомоторні навички, -просторове орієнтування. Формувати: - зв’язне мовлення, розуміти послідовність подій, -навички читання, -навички письма, -обчислювальні навички, Вчити: -виділяти головне, істотне, узагальнювати, -списувати з друкованого тексту, -вести діалог, складати прості розповіді, -самостійно й зосереджено працювати. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
так |
|
освітлення |
ні |
Не потребує |
рівень шуму |
так |
За потребою |
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Куточок усамітнення у класі |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
ні |
Не потребує |
збільшення часу на виконання завдань |
так |
За потребою |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
|
За потребою |
||
руховий режим |
так |
|
використання заохочень |
так |
Словесне заохочення, наліпки. |
використання засобів для концентрації уваги |
так |
|
інше введення в навчальну ситуацію елементів гри, сюрпризних моментів: ігрове забарвлення навчального матеріалу, ігрові способи навчання |
так |
За потребою |
опора на наочність: замість словесної інструкції – наочні інструкції (схеми, умовні позначки); використання матеріалізованих опор (предметів, муляжів, речей, матеріалів) |
так |
|
метод багаторазового повторення матеріалу з включенням його до різних навчальних завдань та занять |
так |
За потребою
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
так |
За потребою |
Засоби альтернативної комунікації |
ні |
Не потребує |
Інше стимульні матеріали: набори для схематичного конструювання речень, візуальні підказки, опорні запитання, картки емоцій, добір конкретного життєвого матеріалу для кращого розуміння предмету вивчення тощо |
так |
За потребою |
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
так |
Математика, українська мова, літературне читання, англійська мова, зарубіжна література, пізнаємо природу, вступ до історії України та громадянської освіти |
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з: соціально-побутового орієнтування
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями __________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Українська література |
Модифікація |
|
Математика |
Модифікація |
|
Англійська мова |
Модифікація |
|
Зарубіжна література |
Модифікація |
|
Пізнаємо природу |
Модифікація |
|
«Здоров’я, безпека та добробут» |
Адаптація |
|
«Вчимося жити разом» |
Адаптація |
|
Вступ до історії України та громадянської освіти |
Модифікація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
Технології |
Адаптація |
|
Музичне мистецтво |
Адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
Адаптація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
|
Кабінет психологічної служби |
Середа 13.35 П’ятниця 12.40 |
Соціально-побутове орієнтування |
|
Кабінет дефектолога
|
Середа 14.05 П’ятниця 14.30 |
Корекція мовлення |
|
Кабінет логопеда |
Середа 15.05 Четвер 14.30 |
6. Навчання:
за розкладом класу;
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: ___________________________________________________
інші законні представники___________________________________
уповноважена батьками особа ______________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,
________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
________________________________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
мозаїка, конструктор, пазли, друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного мовлення, зображення зміни часу у відповідній послідовності, геометричні тіла, малюнки груп предметів, лото предметне для м’язового тренування руки
9. Потреба в розумному пристосуванні:
ні
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання
(шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під
час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) ________________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
№
|
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)
|
Посада |
Підпис |
|
|
Директор
|
|
|
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель образотворчого мистецтва |
|
|
|
вчитель української мови, української літератури. |
|
|
|
Практичний психолог |
|
|
|
Асистент вчителя, вчитель - дефектолог |
|
|
|
Вчитель-логопед |
|
|
Учитель зарубіжної літератури |
|
|
|
Учитель курсу « Пізнаємо природу» |
|
|
|
Учитель курсу «Здоров’я, безпека та добробут» та «Вчимося жити разом» |
|
|
|
|
Учитель математики |
|
|
|
Учитель історії |
|
|
|
Учитель інформатики |
|
|
Учитель технологій |
|
|
|
|
Учитель музичного мистецтва |
|
|
|
Учитель англійської мови |
|
16. |
|
Учитель фізичної культури |
|
17. |
|
Сестра медична |
|
|
Соціальний педагог |
|
|
19. |
|
Мати |
|
20. |
|
Фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учениці:
_____________ ________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня
підпис _______________ дата _______