Індивідуальна програма розвитку дитини з ООП

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг і форм підтримки. Примірний зразок індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами 5 класу на 2024-2025 навчальний рік. Програму складено з урахуванням нового зразка ІПР. В зразку подано 13 пунктів ІПР: 1. Період виконання 2. Загальні відомості про учня 3. Індивідуальні особливості розвитку 4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з ООП 5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття) 6. Навчання 7. Забезпечення асистента учня 8. Забезпечення допоміжними засобами навчання 9. Потреба в розумному пристосуванні 10. Особливості проведення оцінювання 11. Потреба у продовженні строків навчання 12. Додаткові напрямки роботи 13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали ІПР
Перегляд файлу

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання  02.09.2024 – 02.06.2025 н. р.

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) -------------

дата народження  17 вересня 2013 року

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учениця  ------

рік навчання четвертий

клас навчання    5

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку    -------------

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Мовно-літературна освітня галузь.

Знає:

- всі літери алфавіту.

Вміє 

- під контролем учителя дотримуватися основних правил спілкування,

 - читати поскладово.

Володіє:

- обмеженою кількістю словарного  запасу,

- елементарними     навичками     письма,

Розуміє:

- основні правила спілкування, вимоги до мовлення.

Здатна:

- з допомогою     вчителя       дотримується

  •                       інструкцій     до    виконання     практичних
  •                       завдань.

Засвоїла:

- формальні ознаки речення: велика буква на початку речення, крапка у кінці речення.

Застосовує (самостійно, з підказками):

-з допомогою вчителя визначає наголос у двоскладових і трискладових словах.

Математична освітня галузь

Знає:

- назви геометричних фігур (з допомогою вчителя).

Вміє:

- рахувати    за     допомогою   лічильних 

  Матеріалів.

Володіє:

- прийомами виконання     арифметичних     

  дій  додавання і  віднімання    (разом з  

  учителем).

Здатна:

 - креслити відрізок, коротший за даний,

- розв’язувати прості арифметичні задачі (разом з учителем).

Засвоїла:

- назви геометричних фігур, 

- структурні компоненти   арифметичної  

   задачі   (разом з    учителем).

Застосовує (самостійно, з підказками):

- терміни, які позначають просторові відношення між предметами.

Природнича освітня галузь.

Знає:

- країну, її столицю, рідне місто, головну вулицю.

Вміє:

- розрізняти каміння, пісок, глину,

- орієнтуватися у шкільному       просторі.

Володіє:

-правилами   природоохоронної  поведінки (разом з   учителем).

Розуміє:

-права і обов’язки дітей (з    допомогою вчителя).

Здатна:

- розрізняти листяні  і хвойні дерева, 

-розподіляти тварин на свійські ти дикі.

Засвоїла: 

- правила поведінки у лісі.

Застосовує (самостійно, з підказками):

- правила поведінки в   природі.

Технологічна та інформативна освітня галузь.

Знає:

-назви інструментів та матеріалів: “ножиці”, “олівець”, клеючий олівець, клей.

Вміє:

-виконувати трудові операції за наслідуванням з допомогою вчителя: розриває папір, відриває шматочки, згинає по прямих лініях.

Володіє:

- елементарними поняттями про основні геометричні форми, що викладаються з мозаїки ( разом  з     учителем).

Розуміє:

-як доглядати за кімнатними рослинами.

Здатна:

-намотувати нитки на спеціальну картонну форму.

Засвоїла: 

-трудові операції технікою оригамі з допомогою вчителя.

Застосовує (самостійно, з підказками):

- вироби із паперу за наочною опорою та допомогою вчителя.

Мистецька освітня галузь

Знає:

-правила слухання музики (без засвоєння термінології)

Вміє:

-розрізняти звуки музики і живої природи (за підказкою вчителя).

Володіє:

-ритмічно-танцювальними рухами (за допомогою вчителя).

Розуміє:

-як виконувати пісні у відповідному настрої і характері.

Здатна:

- використовувати відповідну міміку (за нагадуванням вчителя).

Засвоїла: 

- музичні твори, що звучали у класі та їх авторів (за допомогою вчителя).

Застосовує (самостійно, з підказками):

- дотримуватися правил елементарного музикування (за нагадуванням вчителя).

Фізкультурна освітня галузь

Знає:

-правила безпеки, поведінки та гігієни при проведенні уроків фізичної культури (за допомогою чи за нагадуванням вчителя).

Вміє:

- орієнтуватися в спортивному залі.

Володіє:

-спортивною термінологією (за допомогою вчителя).

Розуміє:

-як виконувати елементи загальнорозвиваючих та спортивно-прикладних вправ з предметами та без них (наслідуючи чи за показом учителя).

Здатна:

-виконувати крок з притопом – під музично-ритмічний супровід (за допомогою вчителя).

Засвоїла: 

-елементи волейболу, баскетболу (наслідуючи чи за показом учителя).

Застосовує (самостійно, з підказками):

- правила поведінки та гігієни на    уроках  

  фізичної культури.

Інтелектуальні труднощі:

- повільний                 темп

  засвоєння    навчального 

   матеріалу,

- перевага наочно-дійових

  форм                мислення,

- короткочасна     пам’ять

Функціональні

(сенсорні, моторні,

мовленнєві) труднощі:

- обсяг              активного словника   не   відповідає вікові,

- самостійна        побудова  зв’язного тексту значно ускладнена,

   Навчальні труднощі:

- інтерес    до     навчання 

  нестійкий         (потребує

  додаткової     мотивації),

самостійності у виконанні вказівок                вчителя,

- труднощі    під          час  запису речення згідно з орфографічними та пунктуаційними нормами,

- труднощі в читанні невеликих текстів.

 

Працювати над:

-збагаченням словникового       запасу,

-всебічним розвитком дитини,

 -ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою.

Розвивати:

- слухове сприймання та слухову увагу,

-словесно-логічне мислення,

-графомоторні навички,

-просторове орієнтування.

Формувати:

- зв’язне мовлення,

 розуміти послідовність

 подій,

-навички читання,

-навички письма,

-обчислювальні навички,

Вчити:

-виділяти головне, істотне, узагальнювати,

-списувати з друкованого тексту,

-вести діалог, складати прості розповіді,

-самостійно й зосереджено працювати.

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

   четвертий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

так

 

освітлення

ні

Не потребує

рівень шуму

так

За потребою

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Куточок усамітнення у класі

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

Не потребує

збільшення часу на виконання завдань

так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

 

За потребою

руховий режим

так

 

використання заохочень

так

Словесне заохочення, наліпки.

використання засобів для концентрації уваги

так

 

інше введення в навчальну ситуацію елементів гри, сюрпризних моментів: ігрове забарвлення навчального матеріалу, ігрові способи навчання

так

За потребою

  опора на наочність:  замість словесної інструкції – наочні інструкції (схеми, умовні позначки); використання матеріалізованих опор (предметів, муляжів, речей, матеріалів)

так

 

метод багаторазового повторення матеріалу з включенням його до різних навчальних завдань та занять

так

За потребою

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

За потребою

Засоби альтернативної комунікації

ні

Не потребує

Інше стимульні матеріали:   набори для схематичного конструювання речень, візуальні підказки, опорні запитання, картки емоцій, добір конкретного життєвого матеріалу  для кращого розуміння предмету вивчення тощо            

так

За потребою

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

так

Математика, українська мова, літературне читання, англійська мова, зарубіжна література, пізнаємо природу, вступ до історії України та громадянської освіти

зниження вимог для виконання завдань

так

 

інше

 

 

 

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

  шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:  соціально-побутового  орієнтування

    так

 ні

5) потреба в консультації з:

        фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

         фахівцями спеціальних закладів освіти;

         іншими фахівцями __________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

так

         ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

Модифікація

 

Українська література

Модифікація

 

Математика

Модифікація

 

Англійська мова

Модифікація

 

Зарубіжна література

Модифікація

 

Пізнаємо природу

Модифікація

 

«Здоров’я, безпека та добробут»

Адаптація

 

«Вчимося жити разом»

Адаптація

 

Вступ до історії України та громадянської освіти

Модифікація

 

Інформатика

Адаптація

 

Технології

Адаптація

 

Музичне мистецтво

Адаптація

 

Образотворче мистецтво

Адаптація

 

Фізична культура

Адаптація

 

   5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Корекція розвитку

 

Кабінет

  психологічної служби

Середа

13.35

П’ятниця

12.40

Соціально-побутове орієнтування

 

Кабінет дефектолога

 

Середа

14.05 

П’ятниця

14.30 

Корекція мовлення

 

Кабінет  логопеда

Середа

15.05 

Четвер

14.30

      6. Навчання:

   за розкладом класу;

             за адаптованим розкладом, що передбачає відвідування основних занять за розкладом класу, деяких предметів за індивідуальним розкладом та /або додаткових корекційно-розвиткових та психолого – педагогічних  занять (за окремим розкладом) відповідно до індивідуальної програми.    

       

  за модифікованим розкладом.

     7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

          так

  ні;

2) асистентом учня (учениці) є:

        батьки: ___________________________________________________

 інші законні представники___________________________________

 уповноважена батьками особа ______________________________
          (зазначити прізвище, власне ім’я,

________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

  підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

   підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

    так

             ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

 мозаїка,  конструктор, пазли, друковані картки з ілюстраціями для формування граматичного мовлення, зображення зміни часу у відповідній послідовності, геометричні тіла, малюнки груп предметів,  лото предметне для м’язового тренування руки

9. Потреба в розумному пристосуванні:

  ні

 10. Особливості проведення оцінювання:

  адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

       використання доступних форм викладу інформації для оцінювання 

(шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під     

час оцінювання;

       адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) ________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

  так

  ні.

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери.

Працювати над підвищенням зосередженості уваги на уроках до 25 хвилин.

 

Сприймати усний виклад навчального матеріалу протягом 20-25 хв.

 

 

Розвиток сенсорної, моторної сфери.

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторику. 

 

 

 

 

Підвищення     рівня розвитку дрібної моторики за рахунок самостійно виконаних загальнорозвивальних вправ на місці, в русі, з предметами і без.

 

Розвиток мовленнєвої сфери.

Читання коротких текстів (до трьох речень)

Читати та переказувати маленькі тексти

 

Розвиток фізичних здібностей.

Формувати навички здорового способу життя.

Вміє узгоджувати свої дії з діями інших учнів під час виконання рухових вправ.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери.

Коригувати психоемоційний стан та психоемоційне навантаження.

Розуміє просту й чітку інструкцію, адекватно сприймає зауваження.

 

Розвиток соціальної сфери.

 Продовжувати розвивати комунікативні  навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Сформовані комунікатичні навички, діалогу, ініціативності  уміння спілкуватися з однолітками і дорослими.

 

Подолання навчальних труднощів.

Продовжувати розвивати предметні знання, уміння і навички.

 

За допомогою мікрокалькулятора розв’язує найпростіші приклади у межах 50.

Розуміє потребу спілкуватися українською мовою як рідною, знає правила спілкування, норми мовленнєвого етикету.

 

 

 

    13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

 

Прізвище, власне ім’я, по

батькові (за наявності)

 

Посада

Підпис

  1.  

 

 

Директор

 

 

 

  1.  

 

Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель образотворчого мистецтва

 

  1.  

 

Класний керівник 5 класу,

вчитель української мови, української літератури.

 

  1.  

 

Практичний психолог

 

  1.  

 

Асистент вчителя,

вчитель - дефектолог

 

  1.  

 

Вчитель-логопед

 

  1.  

 

Учитель зарубіжної літератури

 

  1.  

 

Учитель курсу « Пізнаємо природу»

 

  1.  

 

Учитель курсу «Здоров’я, безпека та добробут» та

 «Вчимося жити разом»

 

  1.  

 

Учитель математики

 

  1.  

 

Учитель історії

 

  1.  

 

Учитель інформатики

 

  1.  

 

Учитель технологій

 

  1.  

 

Учитель музичного мистецтва

 

  1.  

 

Учитель англійської мови

 

    16.

 

Учитель фізичної культури

 

   17.

 

Сестра медична

 

   18.

 

Соціальний педагог

 

   19.

 

Мати

 

  20.

 

Фахівець (консультант)  інклюзивно-ресурсного центру

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учениці:

_____________ ________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня

        

                    підпис _______________     дата     _______

 

doc
Додано
17 листопада
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку