Індивідуальна програма з ЛФ для учнів з ООП

Про матеріал
Індивідуальна програма з лікувальної фізичної культури для дітей з ООП допоможе вчителю спланувати роботу з учнем під час індивідуальних занять.
Перегляд файлу

Пояснювальна записка

 

 

 

Програма з лікувальної фізичної культури укладена у відповідності до Закону України «Про загальну середню освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 № 607 «Про затвердження державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами».

Метою програми з лікувальної фізкультури є: створення умов для формування навичок вільної комунікації, що сприятиме включенню дитини до суспільного життя та її гармонійний розвиток.

Головними завданнями занять з лікувальної фізкультури є:

  зміцнення опорноухової та м’язової систем;

 вдосконалення діяльності серцево-судинної і дихальної систем;

 формування рухових навичок і вмінь;

  розвиток фізичних якостей;

 корекція мовленнєвих порушень;

 розвиток природних позитивних нахилів і здібностей особистості, потреби і вміння вдосконалюватися;

 розвиток особистості учня;

 

 розвиток життєвої компетентності, формування соціально адаптованої особистості;

 набуття основ гігієни та здорового способу життя;

  сприяння психічному і фізичному розвитку.

Формування рухової функції одна з найважливіших складових. Рух розглядається як важливий фактор у загальному розвитку дитини. Рівень розвитку мовлення перебуває у певній залежності від ступеня сформованості тонких рухів рук.

Лікувальна фізкультура базується на спеціальних фізичних вправах, спрямованих на розвиток основних сенсомоторних координацій організму дитини (зорової, слухомоторної, вестибулярно слухомоторно ритмічної) і на їх основі первинних рухів, формування рухового стереотипу статики і динаміки основних видів рухів, формування правильної постави, розвитку правильного мовленнєвого


дихання. Методи, що застосовуються на заняттях лікувальної фізкультури тісно

 

повязані і переплітаються з методами фізичної культури.

 

 

 

У корекційно-педагогічній роботі актуальні такі напрямки роботи:

1. Удосконалення рухів і сенсомоторного розвитку:

 

- розвиток мязової системи, що відповідає за мовлення і продукування мовлення;

- розвиток дрібної моторики кистей і пальців рук;

- розвиток артикуляційної моторики.

2. Корекція окремих сторін психічної діяльності: - розвиток просторових уявлень і орієнтації;

 - розвиток слухової уваги і памяті.

3. Розвиток різних видів мислення (наочно-образного, словесно-логічного). 4. Корекція порушень у розвитку емоційно-особистісної сфери.

5. Розвиток мовлення:

 

- розвиток координації слова і ритмізованого руху.

6. Формування мовленнєвого дихання.

7. Виховання морально-вольових якостей та інтересу до систематичних занять фізичними вправами.

Заняття у 3 класі проходять двічі на тиждень.

При складанні програми передбачені такі напрямки діяльності: практичне

 

оволодіння провідними системами фізичного оздоровлення, нормалізація мязового тонусу організму дитини через інтеграцію мовленнєвої, пізнавальної, рухової діяльності; корекція просторових уявлень, зокрема, сприйняття частин тіла та понять: зліва, справа, вгорі, внизу, засвоєння яких здійснюється шляхом різноманітних вправ з використанням словесних інструкцій, команд; формування крупних-дрібних рухів; узгодженість дихання, мовлення та рухів.

Зміст навчального матеріалу

Спрямованість корекційно-розвиткової роботи та очікувані результати

 

Рухова діяльність

Руховий режим дня.

Основні гімнастичні терміни. Значення ранкової гігієнічної гімнастики та інших фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня. Контроль самопочуття під час виконання гімнастичних вправ. *Попередження травматизму під час занять гімнастичними вправами. *Значення дихання для життя людини.

*Правильне дихання та під час виконання фізичних вправ. Сприйняття зверненого мовлення вчителя та практичного матеріалу.

Учениця:

має уявлення про руховий режим дня; значення ранкової гігієнічної гімнастики та інших фізкультурно-оздоровчих заходів у режимі дня; контроль самопочуття під час виконання гімнастичних вправ;

дотримується правил поведінки та гігієни; правил безпеки при проведенні занять, вимог до спортивної форми та взуття.

Дихальні вправи.

Виконує динамічні дихальні вправи; рівномірне носове дихання в поєднанні з повільною ходьбою; підготовче дихання;

виконує ритмічне дихання; *виконує дихальні вправи з подовженим видихом; дихальні вправи з вимовлянням звуків на видиху.

Вправи на розтягування.

виконує нахили тулуба (вперед, назад, праворуч, ліворуч); випад (вперед, назад, праворуч, ліворуч); нахили тулуба з рухами руками; симетричні та асиметричні махи руками (вперед, назад, праворуч, ліворуч); похитування в випаді; повороти тулуба праворуч, ліворуч з нахилом в той же бік;

виконує нахили голови (вперед, назад, праворуч, ліворуч); нахили тулуба (вперед, назад) з рухами руками; повороти голови (праворуч, ліворуч). * вміє узгоджувати дихання з виконанням рухових дій.

Вправи на розслаблення.

виконує струси ніг одночасно та почергово в в.п. сидячи; струси ніг почергово у в.п. стоячи біля опори; *дотримується рекомендацій учителя при виконанні вправи.

Вправи для розвитку координаційних здібностей.

виконує стійку на лопатках із в.п. лежачи на спині;

виконує ходьбу по гімнастичній лаві з предметами в руках (іграшка, кеглі, надувний м’яч тощо);

виконує упор присівши; перекати з пальців на п’яти та навпаки (стоячи серединою стопи на гімнастичній палиці); ходьбу прямо та боком по мотузці (гімнастичному канату, обручу тощо), покладеній на підлогу.

Вміє узгоджувати дихання з виконанням рухових дій;

Стройові вправи.

виконує рівняння в шерензі та колоні;

здійснює розрахунок і розподіл у строю; рівняння в шерензі та колоні; шикування, перешикування; виконує перешикування із колони по одному в коло, рухаючись за направляючим; розрахунок по порядку на «перший-другий»; повороти на місці праворуч \ ліворуч; вміє виконує ходьбу похідним кроком; *вміє узгоджувати дихання з виконанням вправ.

 Вправи з розвитку артикуляційної моторики.

Розвиток артикуляційного праксису, розвиток точності та об’єму рухів артикуляційного апарату.

Виконує вправи артикуляційної гімнастики: «Хоботок», «Рупор»,                  «Лопатка», «Голочка»,   «Гойдалка», «Годинник», «Коник», «Грибочок», тощо.

Вправи з використанням гімнастичних предметів і приладів.

здійснює передачу м’яча: в шерензі, по колу, в колоні над головою; виконує стрибки через коротку скакалку; підкидання малого м’яча вгору та ловлю його двома руками; перекидання малого м’яча з однієї руки в іншу (слідкуючи за його рухом); вміє узгоджувати свої дії з діями інших учнів в групі, в парі;  *виконує котіння великого м’яча у заданому напрямку; котіння стопами малого м’яча у заданому напрямку; котіння обруча вперед і біг за ним; кидання великого м’яча по підлозі (стіні) та його ловіння двома руками.

Кистьова та пальчикова гімнастика

Розрізняє пальці кисті, що використовуються при виконанні вправи;

вміє узгоджувати дихання з виконанням вправи; здійснює зчіпляння та розчіпляння вказівних пальців; згинання та розгинання переплетених пальців у зап’ястку; заплітання косичок, зав’язування бантиків; виконує почергове постукування пальцями однієї руки, обох рук одразу; поперемінне згинання та розгинання переплетених пальців з’єднаних разом долонь ; *здійснює зчіпляння та розчіпляння вказівних пальців; вправу «Пальчики вітаються»; *здійснює поперемінне згинання та розгинання переплетених пальців з’єднаних разом долонь.

Вправи для розвитку загальної і дрібної моторики.

Розвиток загальної та дрібної моторики рук; розвиток  точності тонких диференційованих рухів кистей під час виконання вправ; розвиток здатності до координованості рухів.  Самомасаж пальців рук. Вправи з гумовими м’ячами. Вправи для розвитку пальців рук. Ігри та вправи з дрібними предметами. Вправи        на точність виконання.

Спортивно-прикладні вправи.

виконує ходьбу: зі зміною площі опори, в напівприсиді, в присіді; з мішечком з піском (300 г) чи з іншим предметом на голові; по гімнастичній лаві з предметами в руках (іграшка, кеглі, надувний м’яч тощо); похилою площиною (з опорою) ; виконує біг: навшпиньки; зі зміною напряму; обмеженою площиною; зі зміною темпу; з різних в.п.; «човниковий біг» 4 x 9 м; виконує стрибки: на м'яку перешкоду (h=40 см); на одній нозі з переміщенням вперед, назад, праворуч, ліворуч; на одній та на двох ногах по міткам; в довжину з місця; в довжину з розбігу; в висоту з прямого розбігу з діставанням підвішених предметів; в висоту з прямого розбігу способом «зігнувши ноги»; багатоскоки; через коротку на двох ногах з переміщенням уперед; через коротку скакалку на місці на одній нозі; навколо обруча; виконує метання: малого м’яча по підлозі (стіні) та його ловля двома руками та однією рукою; підкидання та ловля малого м’яча з однієї руки в іншу (слідкуючи за його рухом); кидання вгору та ловля малого м’яча обома руками; метання малого м’яча однією рукою (чергуючи руки) вільним способом у горизонтальну ціль; здійснює лазіння: по гімнастичній лаві (встановленій під кутом до 20°) в упорі на колінах і рачки, захоплюючи руками краї лави (вперед); влізання на гімнастичну стінку приставним кроком і злізання з неї; довільне лазіння на гімнастичній стінці праворуч \ ліворуч (ноги на 3- 4-ій рейці); пролізання через гімнастичний обруч (обручі); виконує повзання по гімнастичному мату (обминаючи перешкоди); по гімнастичній лаві довільне; по гімнастичному мату різнойменним способом \ однойменним способом; виконує елементи баскетболу, волейболу та футболу; виконує ходьбу з переступанням через предмет; *виконує біг: повільний, швидкий, зі зміною темпу, зі зміною напряму; *виконує стрибки чергуючи з ходьбою; у висоту з місця до визначеного орієнтира; *виконує лазіння: пролізання через гімнастичний обруч; *вміє узгоджувати дихання з виконанням рухових дій.

Рухливі ігри.

має уявлення про хід гри, її початок і закінчення; правила та зміст розучених ігор;

  •                  формування і корекція основних рухів; сприяння активізації дихання, кровообігу, обмінних процесів; розвиток швидкості, координації рухів, сили, витривалості, гнучкості; розвиток усного мовлення, збагачення словникового запасу, зв’язного мовлення; активізація пам’яті, мислення, уяви.

 

docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку