Індивідуальний навчальний план на 2024-2025н.р. І семестр хімія 7 клас

Про матеріал

Індивідуальний навчальний план на 2024-2025н.р. ХІМІЯ

І семестр для учнів з ООП

Модельна навчальна програма

«Хімія. 7–9 класи»

для закладів загальної середньої освіти

(авт. Лашевська Г. А.)

Підручник Павло Попель, Людмила Крикля. 2024

Перегляд файлу

Індивідуальний навчальний план на 2024-2025н.р.

І семестр

                                                 

з хімії

Вчитель: __________________________

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

 (тема уроку)

Вимоги до навчальних досягнень всіх учнів

Адаптації

1.

Тема 1. Здобуваємо й застосовуємо хімічні знання безпечно.  Первинний  інструктаж з БЖД. Що таке хімія.

1. ПІЗНАННЯ СВІТУ ПРИРОДИ ЗАСОБАМИ НАУКОВОГО

ДОСЛІДЖЕННЯ

Самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших

осіб

виявляє суперечності в інформації природничого змісту,

зокрема пов’язаної з хімією,

формулює доступну для дослідження проблему й пояснює свій

вибір,

визначає мету і завдання відповідно до сформульованої

проблеми,

формулює гіпотезу, визначає і пояснює необхідні етапи

дослідження, зваживши на умови виконання його,

 

виявляє на основі результатів дослідження причиново-

наслідкові зв’язки між будовою і властивостями об’єктів

 

дослідження,

підтверджує / спростовує гіпотезу дослідження й оцінює

можливість використання його результатів для розв’язання

навчальної / життєвої проблеми,

пропонує різні способи досягнення мети дослідження,

Використовувати просту мову та наочні приклади для пояснення правил безпеки. Повторювати ключові інструкції декілька разів. Забезпечити допомогу асистента за потреби.

2.

Як виникла і розвивалася наука хімія.

передбачає варіанти дослідження з огляду на вплив різних

чинників, пояснює ризики дослідження й усвідомлює потребу

зважати на них.

Самостійно або в групі

спостерігає, досліджує (практично і/або аналітично) за

складеним планом об’єкти та явища із використанням

математичних, матеріальних і/або цифрових моделей.

Самостійно, відповідно до умов виконання дослідження,

прогнозує результати кожного його етапу, складає план,

добирає необхідний інструментарій,

фіксує в самостійно визначений спосіб результати,

формулює, відповідно до мети, висновки,

презентує в самостійно дібраний спосіб, зокрема з

використанням цифрових пристроїв, результати,

пояснює на основі особистого досвіду важливість

спостереження, експерименту, моделювання в дослідженні,

аналізує доцільність визначених етапів і складеного плану,

дотримується правил безпеки життєдіяльності,

обґрунтовує значущість набутих дослідницьких навичок для

пізнання природи.

Використовувати наочні матеріали, відео.

3.

Хімічний кабінет. Шкільна хімічна лабораторія.

2. ОПРАЦЮВАННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І

ПРЕДСТАВЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРИРОДНИЧОГО ЗМІСТУ

Самостійно

здобуває з різних джерел, опрацьовує, аналізує і

систематизує інформацію природничого, зокрема хімічного,

змісту,

оцінює її достовірність і необхідність / важливість для

розв’язання життєвої / навчальної проблеми,

 

технологічного процесу

виготовлення хімічної,

косметичної тощо

продукції

 

- Марко́вання хімічної, харчової, косметичної,

фармацевтичної тощо продукції.

- Знаки хімічної безпеки.

- Пам’ятка з хімічної безпеки.

- Зразки протоколювання послідовності

виконання і суттєвих результатів дослідження /

етапів технологічних процесів, пов’язаних із

виготовленням хімічної / фармацевтичної /

косметичної й ін. подібної продукції у

визначених форматах (протоколи, таблиці,

ескізи, схеми тощо).

- Складання і/або опрацювання карти пам’яті

з теми.

Питання для опрацювання й обговорення в

групі

- Що вивчає хімія?

- Чи пов’язана хімія з повсякденним життям

пересічної людини?

- Яке місце хімії поміж інших наук?

- Чим подібні й чим відрізняються науковий

метод й інженерний дизайн?

- Чому необхідно дотримуватися правил

безпеки праці в шкільній хімічній лабораторії?

Чи доцільно застосовувати ці правила в

повсякденному житті?

- До чого може призвести неправильне

 

23

 

Очікувані результати навчання Орієнтовний зміст Види (орієнтовні) навчальної діяльності

 

презентує, зокрема з використанням цифрових технологій і

пристроїв, у формі тексту, відео-, аудіозапису, графіка / діаграми,

таблиці, інфографіки;

використовує сукупність даних для оцінювання природних

об’єктів, явищ і процесів;

описує, використовуючи наукову термінологію, природні,

зокрема хімічні, явища і процеси,

формулює їхні словесні описи на основі нетекстової

інформації (табличної, графічної / інфографіки).

Включити наочні пояснення про роботу лабораторії, використовуючи прості слова та кольорові схеми.

4.

   Вивчаємо будову полум'я.

Самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших

осіб

добирає та інтегрує, пов’язує з реальними об’єктами і

явищами представлену в різних формах, зокрема в символьній,

інформацію природничого, зокрема хімічного змісту.

Самостійно або в групі

розробляє і презентує в дібраний спосіб, зокрема

з використанням цифрових технологій і пристроїв, відповідні

продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо) на

основі опрацьованої інформації.

З допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб

зіставляє наукове й псевдонаукове пояснення тієї самої

інформації природничого, зокрема хімічного змісту.

Використовувати демонстраційні матеріали, що показують будову полум’я. Використовувати прості аналогії для пояснення будови полум’я, залучати візуальні або кольорові схеми.

5.

Найпростіші операції в хімічному експерименті. Правила безпеки.

3. УСВІДОМЛЕННЯ РОЗМАЇТТЯ Й ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ

ПРИРОДИ, РОЛІ ПРИРОДНИЧИХ НАУК І ТЕХНІКИ В ЖИТТІ

ЛЮДИНИ; ВІДПОВІДАЛЬНА ПОВЕДІНКА ДЛЯ СТАЛОГО

РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА

Самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших

осіб визначає істотні для розв’язання життєвої / навчальної

 

поводження з лабораторним посудом,

реактивами, нагрівальними приладами тощо?

- Що потрібно робити, якщо розбили скляний

посуд, розлили чи розсипали хімікати, у разі

термічного чи хімічного опіку?

- Як безпечно зутилізувати хімічні відходи в

шкільній хімічній лабораторії та в побуті?

- Для чого маркують хімічну, харчову,

косметичну, фармацевтичну тощо сировину і

продукцію?

- Що таке хімічна безпека?

- Які ознаки можуть свідчити про

застосування хімічної зброї?

- Як зрозуміти, що ви потрапили під вплив

небезпечних хімічних речовин (НХР)?

- Як захиститися в приміщеннях і поза ними

від впливу НХР?

- Як спланувати й задокументувати

дослідження / технологічний процес?

Дискусія / Диспут / Дебати тощо

- Чи можна вважати алхімію наукою?

- Чи всім потрібні хімічні знання?

- Чи всі відкриття в хімії зроблено з

використанням наукового методу?

- Чи завжди використання наукового методу в

 

 

Очікувані результати навчання Орієнтовний зміст Види (орієнтовні) навчальної діяльності

 

проблеми, пов’язаної з хімією, властивості об’єктів / явищ

природи.

Самостійно

характеризує властивості об’єктів природи, пояснює,

використовуючи хімічні знання, природні явища та процеси на

основі законів природи, використовуючи хімічну мову й

відповідну термінологію і, у разі потреби, мову й термінологію

інших природничих наук,

виявляє причиново-наслідкові зв’язки між пов’язаними з

хімією явищами, процесами і їхніми наслідками.

використовує дослідницькі навички й базові знання про

взаємозв’язки в природі для прогнозування змін природних

об’єктів, явищ і процесів,

пояснює причини глобальних проблем людства, пов’язаних із

використанням хімічної, харчової, косметичної, фармацевтичної

тощо продукції, хімічними аваріями /атаками, наводить

приклади використання здобутків хімії для розв’язання цих

проблем, оцінює внесок хімії в забезпечення сталого розвитку

суспільства, висловлює судження щодо значення хімічних знань і

діяльності хіміків / хімікинь і винахідників / винахідниць,

зокрема українських чи родом з України, для забезпечення

суспільного прогресу й поліпшення якості життя.

4. РОЗВИТОК НАУКОВОГО МИСЛЕННЯ, НАБУТТЯ

ДОСВІДУ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ ПРИРОДНИЧОГО

ЗМІСТУ [ІНДИВІДУАЛЬНО Й У СПІВПРАЦІ]

З допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб у контексті

розв’язання навчальної / життєвої проблеми, пов’язаної з хімією,

Пояснення основних операцій за допомогою демонстрації. Пояснювати операції простими кроками, супроводжуючи кожен крок наочним прикладом.

6.

Проект. " Побутові хімічні засоби, їх класифікація, особливості використання і зберігання".

розрізняє наукові факти, інтерпретації фактів, судження,

інтерпретує наукові факти,

оцінює критично інформацію, достовірність суджень,

пояснює ризики використання наукової / ненаукової /

псевдонаукової / спотвореної інформації, хімічної зокрема,

порушує проблеми,

презентує комплексну проблему як сукупність простих,

розробляє стратегії розв’язання проблем,

оцінює ефективність / варіативність використаних способів /

засобів розв’язання проблем,

аналізує діяльність групи.

Самостійно або в групі, використовуючи здобуті знання і

набутий досвід,

виявляє суперечності в пізнавальній ситуації, зокрема

пов’язаній зі здобуттям і/або застосуванням хімічних знань,

розв’язує навчальні / життєві проблеми, пов’язані зі здобуттям

і/або застосуванням хімічних знань.

Самостійно

пропонує способи перевірки розв’язку проблеми,

складає і корегує, у разі потреби, план власної діяльності для

розв’язання проблеми.

Для розв’язання проблеми

генерує ідеї,

обстоює власну думку,

дискутує,

Використовувати спрощені інструкції, зображення та кольорові картки для класифікації засобів.

7.

Речовини. Властивості речовин.

наводить аргументи,

підтверджує їх фактами, співпрацюючи в групі,

зважає на думки / погляди інших під час ухвалення спільних

рішень,

пояснює на основі набутого досвіду переваги співпраці;

оцінює за спільно розробленими критеріями досягнуті

результати,

висловлює судження щодо власної мотивації, особистих дій у

групі для досягнення результату,

рефлексує щодо особистісного розвитку за результатами

групової роботи

Використовувати спрощені завдання з наочними прикладами.

8.

Науковий метод та інженерний дизайн у хімії.

 

Пояснювати принципи інженерного дизайну через приклади з повсякденного життя.

9.

Молекулярний дизайн у хімії.

 

Спрощувати пояснення молекулярного дизайну, використовуючи аналогії з повсякденним життям.

Залучати наочні схеми, кольорові зображення для роз’яснення структури молекул.

10.

Досліджуємо речовини в хімічному кабінеті.

 

Спрощувати процес дослідження, надаючи покрокові інструкції.

Використовувати кольорові картки для ідентифікації речовин та їх властивостей.

11.

Проект. " Про речовину, яка є вдома".

 

Спрямовувати учня на роботу з простими, знайомими речовинами.

12.

Суміші речовин.

 

Пояснювати різницю між однорідними та неоднорідними сумішами, використовуючи прості приклади. Використовувати кольорові картки та зразки сумішей для кращого розуміння. Залучити асистента або адаптоване обладнання для маніпуляції речовинами.

13.

Як розділяють суміші.

 

Спрощувати завдання, надаючи покрокові інструкції для кожного методу розділення. Дослідницька робота за алгоритмом.

14.

Масова частка речовини в суміші.

 

Пояснювати масову частку простими словами, використовуючи конкретні приклади з життя.

Надавати завдання з покроковими інструкціями та наочними прикладами. Додатковий час на обчислення.

15.

Діагностична робота.

 

Спрощені завдання, використання наочних прикладів для оцінювання знань.